რომელი ავიაკომპანია ფლობს საქართველოში ყველაზე ასაკიან საჰაერო ხომალდს?

რომელი ავიაკომპანია ფლობს საქართველოში ყველაზე ასაკიან საჰაერო ხომალდს?

access_time2022-08-10 10:00:00

საქართველოში ყველაზე ხნიერ საჰაერო ხომალდს ავიაკომპანია „სერვისეირი“ (ServiceAir) ფლობს. როგორც საქართველოს სამოქალაქო საჰაერო ხომალდების სახელმწიფო რეესტრიდან ირკვევა, კომპანიის მფლობელობაშია 1966 წელს გამოშვებული Cessna 182J, რომელიც საქართველოს საჰაერო ხომალდების რეესტრში 2004 წლიდან ირიცხება და უკვე 56 წლის არის.


ServiceAir-ის მფლობელობაში კიდევ ორი საჰაერო ხომალდია 1978 წელს გამოშვებული A-316B Alouette III და Cessna 172N და თუ რეესტრში მდგარი ხომალდების გამოშვების წლებს შევადარებთ, აღმოჩნდება, რომ ServiceAir-ი ყველაზე ასაკიანი ავიაპარკის მფლობელია.


როგორც ავიაკომპანია ServiceAir-ში განმარტავებნ, რომ ამ დროისათვის მათი საჰაერო ხომალდებით ოპერირება არ ხდება და ისინი 1 წელზე მეტია გაჩერებულია.


კომპანიის ხელმძღვანელია ამირან მანჯავიძე.


შპს სერვისეირი – ServiseAir-ის 100%-იანი წილის მფლობელია შპს სერვისეარ ჰოლდინგი, რომლის 24%-იანი წილის მფლობელია ამირან მანჯავიძე. ამირან მანჯავიძეს ეკუთვნის ასევე 49%-იანი წილი შპს აკ-ეარ ჯორჯიაში. Ak-Air Georgia ძირითადად ქვეყნის შიგნით რეგულარული რეისების შესრულებაზეა ორიენტირებული.


შპს სერვისეარ ჰოლდინგის მფლობელობაშია შპს ვანილა სქაი ჯორჯია (LTD VANILLA SKY GEORGIA), ხოლო შპს სერვისეირი საქართველოში ფლობს ერთადერთს აეროდრომს – “ნატახტარის“ აეროდრომს.


AviaNews-მა სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს კითხა საქართველოში რეგისტრირებულ საჰაერო ხომალდებზე თუ არის რაიმე რეგულაცია მათ ასაკთან მიმართებაში. უწყებამ სააგენტოს უპასუხა რომ ქვეყანას მსგავსი რეგულაცია არ აქვს, თუმცა საავიაციო ფლოტის ეტაპობრივი განახლების პროცესის სტიმულირების მიზნით, 20 წელზე მეტი ასაკის მქონე საჰაერო ხომალდებისთვის რეესტრში რეგისტრაციის საფასური გაძვირდა.



„საქართველოს სამოქალაქო საჰაერო ხომალდების სახელმწიფო რეესტრში რეგისტრირებულ საჰაერო ხომალდებზე ასაკობრივი შეზღუდვა არ მოქმედებს. აქვე გაცნობებთ, რომ სახელმწიფო რეესტრში შეტანილი ყველა საჰაერო ხომალდი, განურჩევლად გამოშვების წლისა, როგორც საქართველოს საჰაერო სივრცეში, ისე მის ფარგლებს გარეთ, საფრენად დაიშვება მხოლოდ იმ შემთხვევაში თუ ის აკმაყოფილებს კანონმდებლობით განსაზღვრულ მოთხოვნებს და მასზე გაცემულია ფრენის ვარგისობის სერტიფიკატი. ამასთან, 2019 წლის 31 დეკემბრის შემდეგ, საქართველოში სამოქალაქო საჰაერო ხომალდის სახელმწიფო რეგისტრაცია ხორციელდება, იმ შემთხვევაში თუ ის ფლობს EASA-ს მიერ გაცემული/აღიარებული ტიპის სერტიფიკატს (ზემსუბუქი საჰაერო ხომალდისთვის მოითხოვება ICAO-ს წევრი სახელმწიფოს მიერ გაცემული ტიპის სერტიფიკატი ან ეკვივალენტური საბუთი).


დასმულ საკითხთან მიმართებაში გაცნობებთ, რომ საავიაციო ფლოტის ეტაპობრივი განახლების პროცესის სტიმულირების მიზნით, სააგენტოს ინიციატივით, 2020 წლის 1 ნოემბრიდან, გაძვირდა საჰაერო ხომალდის სამოქალაქო საჰაერო ხომალდების სახელმწიფო რეესტრში რეგისტრაციის საფასური 20 წელზე მეტი ასაკის მქონე საჰაერო ხომალდებისთვის. სანაცვლოდ, ავიაპარკის ასაკის გაახალგაზრდავების ხელშეწყობის მიზნით, სრულად გათავისუფლდა საფასურისგან 20 წლამდე საჰაერო ხომალდის დარეგისტრირება”, – განუცხადეს AviaNews-ს GCAA-ში.


საავიაციო კომპანია Aero Georgia Group-ის დამფუძნებელი იგორ აფციაური მიიჩნევს, რომ საქართველოს უნდა ჰქონდეს რეგულაცია, რომელიც საქართველოს სახელმწიფო რეესტრში გარკვეული ასაკის საჰაერო ხომალდის დაშვებას შეზღუდავს. აფციაური ამბობს, რომ რეგულაცია, რომელიც მრავალ ქვეყანაშია დანერგილი, სატვირთოს შემთხვევაში 30 წელზე ზემოთ და სამგზავროს შემთხვევაში 20 წელზე ზემოთ თვითმფრინავების რეგისტრაციას ზღუდავს. რაც თავის მხრივ ინვესტორებს ავიაპარკის განახლებისკენ უბიძგებს.


„რეგულაციის დანერგვაზე წლების წინ იყო საუბარი, თუმცა როგორც ჩანს ის დაინერგა ნაწილობრივ. თუმცა ნაწილობრივად ვერ დავარქმევ, რადგანაც გაიზარდა მხოლოდ გადასახადი. ეს უფრო ფინანსური რეგულაციაა, რომელიც კომპანიებს ფინანსურად დააწვება. თუმცა დიდ გავლენას ოპერატორებზე არ მოახდენს, რადგანაც მთელი აქცენტი იმაზეა გადატანილი, რომ ისინი ახერხებენ ძველი ტექნიკის ყიდვას ძალიან იაფად. ჩვენ ვიცით, რომ რაც უფრო ძველია ტექნიკა ის უფრო იაფად იყიდება ბაზაზე და ამიტომ ოპერატორები ამ გზას ირჩევენ, ანუ მიდიან იმაზე რომ გააკეთონ ეკონომია. ოდნავ გაზრდილმა გადასახადმა არა მგონია არსებული პრაქტიკა ოდნავ შეცვალოს. აქ საუბარია იმაზე, რომ რეგულაცია, რომელიც ძალიან ბევრ ქვეყანაშია დანერგილი მოიცავს იმას, რომ სატვირთო ხომალდებზე 30 წელია მაქსიმუმ, ხოლო სამგზავრო თვითმფრინავებზე 20 წელი. რაც ჩემი აზრით სავსებით ლოგიკურია და კარგი იქნებოდა ეს რეგულაცია რომ დაინერგოს. თუმცა ის მოქმედი ოპერატორების უკვე ოპერირებაში მყოფ ხომალდებზე არ გავრცელდება. ის ვრცელდება მხოლოდ ახალ ოპერატორებზე.


ვინც ავიაციაში ვართ კარგად ვერკვევით ვიცით, რომ მხოლოდ და მხოლოდ ასაკით არ შემოიფარგლება ბორტებზე მსჯელობა. ხშირ შემთხვევაში ასაკს არ აქვს მნიშვნელობა, რადგანაც თუ ბორტი 10-15 წლისაა ის ფაქტობრივად ახალია. თუ მას ევრო რეგულაციების მიხედვით ყველა შემოწმება უტარდება, შეგვიძლია ჩავთვალოთ, რომ არის ახალი, რადგანაც ასეთ დროს გამოცვლილი აქვს ყველა დეტალი რაზეც კი შემოწმებისას ხარვეზი დაფიქსირდება. ამიტომ მნიშვნელოვანია ბორტის შემოწმება.


როდესაც ევროპას ასეთი რეგულაცია აქვს შემოღებული და ვიცით, რომ ავიაციაში ტყუილად არც ერთი რეგულაცია არ ინერგება, ეს რეგულაცია კიდევ უფრო ახდენს უსაფრთხოების და უშიშროების რისკების მინიმიზაციას და კიდევ უფრო ხელს უწყობს იმას, რომ გვქონდეს ქვეყანაში კიდევ უფრო მაღალი სტანდარტი დანერგილი.


როდესაც ბორტი 20-30 წლისაა ტექნიკურად უფრო რთულად ხდება მისი დოკუმენტური შემოწმება: თუ ამ 20-30 წლის განმავლობაში რა ტექნიკური შემოწმებები ჩაუტარდა, სად იმყოფებოდა და ასე შემდეგ.


მართალია ბოლო პერიოდში ეს პროცესი უფრო გამარტივებულია, რადგანაც ბოლო 10 წელია ყველაფერი ელექტრონულად კეთდება, მაგრამ 30 წლის ბორტზე სრული ინფორმაციის მოძიება, მთელი ტექნიკური ისტორიის შესწავლა რთულია. ესეც ერთ-ერთი მიზეზია თუ რატომ შემოიღო ევროკავშირმა მსგავსი რეგულაცია. ხშირად ასეთი ტიპის ბორტები ევროკავშირში ხმაურის შემოწმებას ვერ გადის და ევროკავშირი კრძალავს ძველი ტიპის თვითმფრინავებს. ამიტომ კარგად უნდა დავფიქრდეთ ამ რეგულაციის შემოღებაზე, თუ გინდა ბაზარზე იყვნენ ისეთი ავიაკომპანიები რომელთაც ეყოლებათ ახალი ბორტები. ეს კარგია თავად ინვესტორებისთვისაც, რადგანაც როდესაც ყიდულობენ ძველ ბორტებს მერე აღმოჩნდება, რომ ამ ბორტს ძალიან ბევრი ქვეყანა არ უშვებს”, – აცხადებს იგორ აფციაური.


წყარო: avianews.ge





„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up