რომან ბოკერია - „საქართველოს ავიახაზები“ ქართულ ავიაბაზარზე სამართლიან კონკურენციას ითხოვს

რომან ბოკერია - „საქართველოს ავიახაზები“ ქართულ ავიაბაზარზე სამართლიან კონკურენციას ითხოვს

access_time2019-11-20 09:00:38

„საქართველოს ავიახაზებმა“ (Georgian Airways ) ევროპის მიმართულებით გარკვეული ფრენები დროებით შეამცირა, ნაწილი კი საერთოდ გააუქმა. მიზეზად კომპანიის გენერალური დირექტორი საქართველოს ავაიაბაზარზე არსებულ უსამართლო კონკურენტულ გარემოს ასახელებს და როგორც მთავრობას, ისე ბიზნესომბუდსმენს პრობლემის მოგვარებას სთხოვს. ამის შესახებ Georgian Airways-ის გენერალურმა დირექტორმა, რომან ბოკერიამ დღეს საქართველოს პირველი არხის გადაცემა „ბიზნესპარტნიორის“ ეთერში განაცხადა.

 

გადაცემის წამყვანი დაინტერესდა, რატომ შეაჩერა ქართულმა ეროვნულმა ავიაკომპანიამ ფრენები ბოლონიის, ბარსელონას, ბრიუსელის, პრაღისა და ლონდონის მიმართულებით. ბოკერიას განმარტებით, ფრენების შეჩერების მიზეზი მთავრობის მიერ ქართული ავიაკომპანიის მიმართ არსებული დისკრიმინაციული პოლიტიკაა, თუმცა შეჩერებული რეისები დეკემბერში ისევ აღდგება.

 

„ჩვენ შევწყვიტეთ ფრენები ევროპის მიმართულებით, როგორიცაა ბოლონია, ბარსელონა, ბრიუსელი, პრაღა, ლონდონი. ეს დროებითი მოვლენაა, რადგან დეკემბერში მგზავრთა ნაკადი ისევ გაიზრდება, მაგრამ ეს შეჩერებაც არ უნდა მომხდარიყო. ამას ორი მიზეზი აქვს. პირველი არის ის, რომ საქართველოს ავიასივრცეში არაჯანსაღი, მე ვიტყოდი არაკეთილსინდისიერი კონკურენტული გარემოა. ბოლო ორი წლის განმავლობაში დაახლოებით 20 მილიონი დოლარი ჩავდეთ ევროპის მიმართულების განვითარებაში. ეს არის ბიზნესპროექტი და იგულისხმება, რომ ჯერ თანხებს აბანდებ და მერე მოგებას იღებ. შესაბამისად, ის მიმართულებები, როგორიცააა – ვენა, ბრიუსელი, პრაღა, პარიზი, ბერლინი, ბოლონია, ბარსელონა, ლონდონი 20 მილიონით დავაფინანსეთ, რომ აგორებულიყო და შემოსავალი მოეტანა. მაგრამ, როცა ეს რეისები პოპულარული გახდა, დაბალბიუჯეტიანმა კომპანიამ „ვიზეარმა“ (Wizz Air) ჩვენს დაძრულ რეისებზე დაიწყო ფრენა. გარდა ამისა, მთავრობა აღნიშნულ მიმართულებებზე დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიების თანადაფინანსებას ახდენს, როგორიცაა Wizz Air-ი და ახლა უკვე „რაიანეარიც“ (Ryanair-ი). ეს ნიშნავს, რომ თითოეულ ჩამოსულ მგზავრზე მთავრობა 60-დან 70 ევრომდე აფინანსებს. ჩვენი მოთხოვნაა, რომ იყოს კონკურენტული და სამართლიანი საბაზრო ეკონომიკის პირობები, რათა ეროვნული ავიახაზები არ იყოს დაჩაგრული. ჩვენ დღეს დაჩაგრული ვართ“,- განაცხადა ბოკერიამ.


 

Georgian Airways-ის გენერალური დირექტორის განცხადებით, კომპანიამ წერილი მისწერა როგორც ახალ პრემიერ-მინისტრ გიორგი გახარიას, ისე ყოფილ ბიზნესომბუდსმენს, თუმცა ჯერჯერობით, შედეგი არ ჩანს. ბოკერია აღნიშნავს, რომ სამართლიანი კონკურენციის დასამკვიდრებლად მთავრობის დახმარება კრიტიკულად მნიშვნელოვანია და ახალ ბიზნესომბუდსმენს მოუწოდებს, აღნიშნული პრობლემის მოგვარებაზე იზრუნოს.

 

„იმედი გვაქვს, რომ ომბუდსმენთან ერთად ახალი პრემიერ-მინისტრი, ახალი ეკონომიკის მინისტრი ყურად იღებს ქვეყნის ეროვნული ავიაკომპანიის პრობლემას. „აბრეშუმის გზის“ პროექტის ფარგლებში საჰაერო ტრანსპორტის მიმართულებით ჩვენ ერთადერთი ქართული წარმომადგენელი ვართ. ეს არის სტრატეგიული მნიშვნელობის მქონე დარგი და კომპანია და ამის ასე დატოვება არ შეიძლება. მინდა, მივმართო საქართველოს ახალ ბიზნესომბუდსმენს, რომ საქართველოს ავიაბაზარზე არსებული უსამართლო კონკურენტული გარემოს საკითხი გადაწყვიტოს“, – განუცხადა რომან ბოკერიამ „ბიზნესპარტნიორს“.


1tv.ge





გიორგი გახარია: 8 წელი არ გამოდგა საკმარისი სისტემური ინფრასტრუქტურის ნორმალურ ფორმაში მოსაყვანად

გიორგი გახარია: 8 წელი არ გამოდგა საკმარისი სისტემური ინფრასტრუქტურის ნორმალურ ფორმაში მოსაყვანად
access_time2020-09-20 20:13:05
“ის მდგომარეობა, რა მდგომარეობაშიც ჩვენ ქვეყანა მივიღეთ, გზები, წყალმომარაგება, გაზიფიცირება, ხიდები – ეს ყველაფერი იყო ისეთ სავალალო მდგომარეობაში, სისტემურად, მთელი ქვეყნის მასშტაბით, გუშინაც ვთქვი და დღესაც გავიმეორებ – 8 წელი არ გამოდგა საკმარისი იმისთვის, რომ ეს სისტემური ინფრასტრუქტურა ნორმალურ ფორმაში მოგვეყვანა. მომავალი 4 წლის განმავლობაში, სახელმწიფო გეგმავს, სისტემურ ინფრასტრუქტურაში დახარჯოს 20 მილიარდი ლარი, მაგრამ იმასაც გეტყვით, რომ ესეც არ იქნება სამყოფი. ” თქვა...

Forbes: Duty Free-ს მაღაზიების ქსელების დამაარსებელმა ქველმოქმედებაზე 8 მლრდ. დახარჯა

Forbes: Duty Free-ს მაღაზიების ქსელების დამაარსებელმა ქველმოქმედებაზე 8 მლრდ. დახარჯა
access_time2020-09-20 20:35:56
ჩაკ ფინი მაღაზიების ქსელის Duty Free-ს წყალობით მილიარდერი გახდა, თუმცა, ამან მისი მოკრძალებული, და ასკეტური ცხოვრების წესი ვერ შეცვალა. მან სპეციალური ფონდი Giving While Living შექმნა, რომლის მიზანიც იყო აქტიური საქველმოქმედო საქმიანობის წარმოება სიცოცხლეში, და არა ფულის გადაცემა ფონდებისთვის გარდაცვალების შემდეგ,ბოლო 40 წლის მანძილზე ფინიმ ქველმოქმედებაზე 8 მლრდ. დოლარი გაიღო. 2012 წელს ერთ-ერთ ინტერვიუში მან განაცხადა, რომ 2 მლნ. დოლარი გადადო იმისთვის, რომ მას...

ყოგორ ყიდდნენ ძმები ჰეტფილდები წვიმას XX საუკუნის დასაწყისში?

ყოგორ ყიდდნენ ძმები ჰეტფილდები წვიმას XX საუკუნის დასაწყისში?
access_time2020-09-20 15:25:59
XX საუკუნის დასაწყისში, ამერიკის შეერთებულ შტატებში მოგზაურობდა ადამიანი, რომელიც მტვერსასრუტებით და სხვა საყოფაცხოვრებო ნივთებით კი არა, ჩვეულებრივი წვიმით ვაჭრობდა. მას ჩარლზ ჰეტფილდი ერქვა და თაღლითი არ ყოფილა. მოთხოვნილება აჩენს მიწოდებას XX საუკუნუს დასაწყისში ამერიკის სოფლის მეურნეობა — სიმინდის, კარტოფილის და ბამბის უკიდეგანო მინდვრები იყო. დროულად მოსული წვიმა ფერმერს ამდიდრებდა, ხოლო გვალვა – აკოტრებდა. როდესაც...

როგორ ყიდდნენ ძმები ჰეტფილდები წვიმას XX საუკუნის დასაწყისში

როგორ ყიდდნენ ძმები ჰეტფილდები წვიმას XX საუკუნის დასაწყისში
access_time2020-09-16 16:05:58
XX საუკუნის დასაწყისში, ამერიკის შეერთებულ შტატებში მოგზაურობდა ადამიანი, რომელიც მტვერსასრუტებით და სხვა საყოფაცხოვრებო ნივთებით კი არა, ჩვეულებრივი წვიმით ვაჭრობდა. მას ჩარლზ ჰეტფილდი ერქვა და თაღლითი არ ყოფილა.   მოთხოვნილება აჩენს მიწოდებას   XX საუკუნუს დასაწყისში ამერიკის სოფლის მეურნეობა — სიმინდის, კარტოფილის და ბამბის უკიდეგანო მინდვრები იყო. დროულად მოსული წვიმა ფერმერს ამდიდრებდა, ხოლო გვალვა – აკოტრებდა. როდესაც გამომწვარი მიწა...

Forbes: Tesla-ს წარმატების მთავარი საიდუმლო - ადამიანების რწმენა

Forbes: Tesla-ს წარმატების მთავარი საიდუმლო - ადამიანების რწმენა
access_time2020-09-20 16:50:05
Tesla-ს აქციების ფასის რეკორდულმა ვარდნამ მცირე ინვესტორების განწყობებზე ვერ იმოქმედა - ისინი კვლავ დარწმუნებულები არიან, რომ კაპიტალებს მომავალში აბანდებენ, და მათი ნაწილის სამუშაოს შეცვლაზეც კი მიდის, ოღონდ საყვარელ კომპანიასთან ახლოს იყოს. სწორედ ამ, საცალო აქციონერების დამსახურებაა ელექტროკარების მწარმოებლის კაპიტალიზაციის მუდმივი ზრდა. აქციების 20%-იანმა ვარდნამ Tesla-ს «ფან-კლუბის“ რწმენა ვერ შეარყია. მაღალი ტექნოლოგიების სფეროში მომუშავე ინჟინერისთვის დევიდ ბერდისთვის,...


მსგავსი სიახლეები

up