„2022 წელს მეორეულ ავტომობილებზე ფასები 30-40% ით არის გაზრდილი , რაც წლის ბოლომდე აღარ გაიზრდება, რადგან ავტომობილების ნაწილი კვლავ გზაშია“- ამის შესახებ „კომერსანტის“ გადაცემაში „კომერსანტის დილა“ საქართველოს ავტო იმპორტიორთა ასოციაციის დამფუძნებელმა ალექსი ნონიაძემ ისაუბრა. მისი თქმით, სავარაუდოდ მომავალ წელს ფასების 10-15% იანი ზრდა იქნება. რაც შეეხება მოთხოვნას, ნონიაძე ამბობს, რომ როდესაც ავტომობილებზე ფასები იზრდება, მოთხოვნა მცირდება, თუმცა გამომდინარე იქიდან, რომ ბაზარი გაჯერებული არ არის, მოთხოვნა იგივეა.
„მაგალითად, წლის დასაწყისში უკრაინასთან მიმართებაში, ჩვენ პრობლემები გვქონდა, მაგრამ მაისის შემდეგ პერიოდში ბაზარი წამოიწია და მატება გვქონდა, გამომდინარე იქიდან, რომ უკრაინაში ნადგურდება ყველაფერი, ავტომობილებზე მოთხოვნა მაღალია, მოთხოვნაა სხვა ქვეყნებშიც, ასევე დაბრუნდა სომხეთის ბაზარი, რომელიც არა მხოლოდ თავისი ბაზრისთვის, არამედ რუსული ბაზრისთვისაც ყიდულობს ავტომობილებს, ჩვენი ბაზარია რუსეთიც, თუმცა არამდგრადია, ასევე აქტიურობს ყირგიზეთი და ყაზახეთიც. რეექსპორტის მხრივ პირველი ქვეყანა არის აზერბაიჯანი, შემდეგ მოდის უკრაინა, სომხეთი, რუსეთი, ყაზახეთი და ყირგიზეთი. ესაა ძირითად ქვეყნები, სადაც ციფრებზე საუბარი შესაძლებელია“, - აღნიშნა ალექსი ნონიაძემ.
ალექსი ნონიაძის თქმით, საქართველოს ბაზარი მოთამაშეებისთვის ღიაა და ნებისმიერ მეწარმეს შეუძლია შემოსვლა, კვლევამ აჩვენა რომ 2019 წელს მოთამაშეების 30% - მა ბაზარი დატოვა. ნონიაძის თქმით ზუსტად აღრიცხული არ არის, თუ რამდენი იმპორტიორია საქართველოში, თუმცა საქართველო არის ერთადერთი ჰაბი, რომელიც ფუნქციონირებს.
საქართველოს ავტო იმპორტიორთა ასოციაციას პარლამენტში შესატანად მზად აქვს საკანონმდებლო ინიციატივა, რომელიც ითვალისწინებს იმას, რომ ავტო იმპორტიორს ჰქონდეს შესაძლებლობა, ავტონაწილების გამოყენების მიზნით შემოყვანილი ავტომობილი, სატრანსპორტო საშუალების მსგავსად აღარ განაბაჟოს.
„ჩვენი ინიციატივა სწორედ იმას ეყრდნობა , რომ იქიდან შემოსული ავტომობილზე იმპორტიორმა უნდა გადაწყვიტოს როგორ უნდა განაბაჟოს, იდეაში სამართლიანია, რომ თუ მე მინდა ავტონაწილებად რატომ უნდა განვაბაჟო ის სატრანსპორტო საშუალებად, მე ვცდილობ, რომ ის გამოვიყენოთ მატერიალური ფასეულობა დანიშნულების მიხედვით და გადავიხადო იმ ტარიფით, რისთვისაც ეს შემოვიყვანე“, - აღნიშნა ალექსი ნონიაძემ.
ნონიაძემ აღნიშნა, რომ სექტორი ექსპორტის მიმართულებით 2019 წლის მონაცემებს დაუბრუნდა , თუმცა ეს გამოხატულია თანხობრივ და არა რაოდენობრივ ავტომობილებში, რადგან ავტომობილების ფასი არის გაზრდილი.
„ეს საყურადღებოა იმით, რომ თუ ჩვენ წინა წლებში გვქონდა 10-15% იანი საშუალო მოგების მარჟა, ახლა ეს მარჟა სადღაც 5%-ია, გამოდის ის, რომ საფინანსო ბრუნვა დარგში იზრდება, მაგრამ მოგება მცირდება, თუ ამას ეკონომიკურ ფინანსურ მაჩვენებლებში გადავიყვანთ, ზრდა გვაქვს, მაგრამ რაოდენობრივად ზრდა არ გვაქვს.
ფასების ზრდამ მსოფლიოში მოგების მარჟების შემცირება გამოიწვია, მსოფლიოში არის ინფლაცია, საქართველოშიც გვაქვს ინფლაცია, ამას დაემატა მიწოდების ჯაჭვების პრობლემა და ბოლო პერიოდში ბათუმის პორტში კრიზისი, რადგან ტვირთი შემოდის დიდი რაოდენობით და გადამუშავებას ვერ ახერხებს და იმპორტიორებს ჯარიმები ეწერებათ“, - ანიშნა ალექსი ნონიაძემ.
თაკო კვაჭანტირაძე