“დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიები თბილისის საერთაშორისო აეროპორტში არაჯანსაღ კონკურენციას უწევენ მაღალბიუჯეტიან კომპანიებს“ -  საქართველოში გასულ წელს 10 ავიაკომპანია შემოვიდა

“დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიები თბილისის საერთაშორისო აეროპორტში არაჯანსაღ კონკურენციას უწევენ მაღალბიუჯეტიან კომპანიებს“ - საქართველოში გასულ წელს 10 ავიაკომპანია შემოვიდა

access_time2019-05-16 11:00:43

საქართველოში შემოსვლით  არაბული ავიაკომპანია Fly Emirates-ია დაინტერესებული. როგორც ექსპერტულ წრეებში აცხადებენ, აღნიშნული ავიაკომპანიის შემოსვლა ქვეყანისთვის დიდი რეკლამა იქნება. 


კომერსანტი დაინტერესდა, ბოლო 1 წელიწადში რამდენი ავიაკომპანია შემოვიდა საქართველოს ბაზარზე და რა ვითარებაა ზოგადად საავიაციო ბაზარზე? 


აეროპორტების გაერთიანების ინფორმაციით, ბოლო 1 წელში საქართველოში შემდეგი ავიაკომპანიები შემოვიდნენ: უკრაინული ავიაკომპანია sky up,  რუმინული ავიაკომპანია tarom, საუდის არაბეთის ავიაკომპანია lynas,  jazzera airways, salam air, air france, air malta, air korea, ellinair, uzbekistan airways, red wings.


ავიაციის ექსპერტი იასე ზაუტაშვილი „კომერსანტთან“ განმარტავს, რომ მზარდი ტენდენცია და საერთაშორისო ავიაკომპანიების მხრიდან დაინტერესება  საქართველოს, როგორც ქვეყნის ცნობადობის ამაღლების გამოა.  ამით დაინტერესდნენ საერთაშორისო ავიაკომპანიები და მყისიერად გადაწყვიტეს საქართველოს ბაზარზე შემოსვლა.


მნიშვნელოვანია, როგორ ხვდება ქვეყანა ამ მზარდ ტენდენციას. როგორც ზაუტაშვილი განმარტავს, კრიტიკას ვერ უძლებს თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი, სადაც მოფრენისთვის აშენებული ტერმინალი ვერანაირ კრიტიკას ვერ უძლებს. მისი განცხადებით, ეს ზოლი არის ძალიან მცირე, მოუხერხებელი და ერთდროულად 3-4 ჩამოფრენასაც ვერ ემსახურება.


 „აღარ ვსაუბრობ ტურისტებზე, რომლებიც საქართველოში  ტრანზიტით მოემგზავრებიან. ასეთი შემთხვევებისთვის თბილისის აეროპორტი მზად არ არის,“-აცხადებს ზაუტაშვილი.


მისივე განმარტებით, ანალოგიური მდგომარეობაა ბათუმის აეროპორტში, რომელიც, ზაუტაშვილის განცხადებით, სრულად ამორტიზებულია, არანაირ სტანდარტს არ პასუხობს და შეიძლება  დღის წესრიგში მისი დახურვის საკითხიც დადგეს.რაც შეეხება ქუთაისის აეროპორტს, რომელიც სახელმწიფოს ბალანსზეა. ობიექტმა ბოლო 2.5 წელიწადია დიდი წინსვლა აჩვენა. დაფიქსირდა  მგზავრთა ნაკადის 48-50%-იანი ზრდა და შეიძლება თამამად ითქვას, რომ დღეს აღნიშნული აეროპორტის ძირითადი დანიშნულება დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების მომსახურეობა უნდა იყოს, ის  კი დღეს ავიაკომპანია „ვიზიარის“ ფლაგმანად იქცა. სხვა დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიები კი ძირითადად, თბილისის საერთაშორისო აეროპორტიდან დაფრინავენ.


აქ ჩვენ საკმაოდ დიდ სირთულეს ვაწყდებით. დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიები (ლოუკოსტერები) მსოფლიოში ძირითადად მეორე ხარისხოვანი აეროპორტებით სარგებლობენ. მათ შესაბამისად, დაბალი სახის სერვისი მიეწოდებათ, რაც მკვეთრად დაბალი ბილეთის ფასშიც აისახება.


მე თუ მივფრინავ თბილისიდან, მაქვს მეტი კომფორტი, შესაბამისად, ბილეთში მეტს ვიხდი. დღეს ეს სხვაობა დაიკარგა რამდენიმე მიზეზის გამო. პირველი -თბილისის საერთაშორისო აეროპორტში დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიებიც დაფრინავენ. მეორე - დაბალუჯეტიანი ავიაკომპანიებში, მაგალითად, „ვიზიარში“ მაღალ სეზონზე (მაისი-ოქტომბერი)  დაბალფასიან ბილეთს ვერ იშოვით. ეს რას ნიშნავს? გამოდის ან ერთმანეთს ვატყუებთ, ან ისინი გვატყუებენ, ჩვენ როგორც მომხმარებელს. ეს დაბალბიუჯეტიანი კომპანიები სახელმწიფოსგან ყოველწლიურად დოტაციას იღებენ, ამის საპირწონედ კი  დაბალფასიანი ბილეთის მიწოდების ნაცვლად საკმაოდ მაღალფასიან სეგმენტს გვთავაზობენ, თან  ქუთაისიდან. მესამე — ნამდვილად იაფფასიანი კომპანიები, როგორიცაა „პობედა“ და სხვები, სარგებლობენ თბილისის საერთაშორისო აეროპორტის მომსახურებით და შესაბამისად, ამით არაჯანსაღ კონკურენციას უწევენ ჩვეულებრივ, მაღალბიუჯეტიან კომპანიებს. შედეგად ხდება სრული აღრევა,“ — აცხადებს ზაუტაშვილი.



მისი განცხადებით, სიტუაცია აეროპორტების გაერთიანებამ უნდა დაალაგოს, რომელიც სახელმწიფო სსიპ-ია. მისი ძირითადი დანიშნულებაა არეგულიროს და სწორად განსაზღვროს პრინციპები. მათ შორის ის, თუ  რომელი აეროპორტი რა ფუნქციას უნდა ასრულებდეს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, განსაკუთრებით მზარდი მოთხოვნის შედეგად, შესაძლოა კოლაფსის წინაშე დავდგეთ. ზაუტაშვილის ხედავს იმის რისკსაც, რომ საქართველოში ჩამოფრენილი ტურისტი ისეთი უკმაყოფილო დავტოვოთ ,რომ აქ მეორედ ჩამოსვლის სურვილი გაუქროთ.


 „მაგალითისთვის გეტყვით,პარიზში „შარლ დე გოლის“ აეროპორტში დაფრინავს Air Trans-ი, მაგრამ არის დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიაც, მაგალითად, Fly Niki-ი და სხვები, რომლებიც  სხვა, შედარებით დაბალი ხარისხის აეროპორტებიდან დაფრინავენ. შესაბამისად, იქ აეროპორტის ტარიფი დაბალია, რაც  ბილეთის ფასს განსაზღვრავს. ამიტომ დაფრინავს ის ქუთაისიდან. პლიუს სახელმწიფოსგან იღებს დოტაციას. ეს ყველაფერი კი ჩვენზე უნდა ასახოს. დღეს კი 350 დოლარზე ნაკლებ ბილეთს ვერ იშოვი, “-განმარტავს ზაუტაშვილი.


ავიაციის ექსპერტი არაბული ქვეყნებიდან ავიაკომპანიების  საქართველოთი დაინტერესებასაც აფასებს და აცხადებს, რომ ამ შემთხვევაში Fly Emirates-ის შემოსვლა ძალიან დიდი სარეკლამო სვლა იქნება ქვეყნისთვის. თუმცა, როგორ მოეწონება ამ კომპანიას თბილისის საერთაშორისო აეროპორტის ტარიფები და ასაფრენ-დასაფრენი ზოლის ინფრასტრუქტურა, მეორე საკითხია. 


მისი ინფორმაციით, ბაზარზე რომ პრობლემებია, მოწმობს “რაინეარის“ შემთხვევაც. ირლანდიურმა კომპანიამ საქართველოში შემოსვლაზე უარი თქვა და მიზეზად აეროპორტის დიდი მოსაკრებელი და ერთ კონკრეტულ ავიაკომპანიაზე - თურქიშ ეარლაინსზე მორგებული სტრატეგია დაასახელა. რაც შეეხება შედარებით იაფ ქუთაისის აეროპორტს, ის მიუღებელი აღმოჩნდა დედაქალაქიდან 250 კილომეტრით დაშორების გამო.


და ბოლოს, ზაუტაშვილი ადგილობრივი ავიაკომპანიების ხელშეწყობის აუცილებლობაზე საუბრობს და განმარტავს, რომ ქართულ კომპანიებზე  შეღავათიანი ტარიფები უნდა ვრცელდებოდეს.



საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების ინფორმაციით, 4 თვის მონაცემებით, საქართველოს აეროპორტებში მგზავრთნაკადი 20% გაიზარდა. 2019 წლის 4 თვის მონაცემებით, საქართველოს აეროპორტები ჯამში - 1,450,847 მგზავრს მოემსახურა. რაც 20% აღემატება წინა წლის ანალოგიურ პერიოდს. აპრილში მგზავრთნაკადის ზრდის მაღალი მაჩვენებელი ქვეყნის სამივე საერთაშორისო აეროპორტში დაფიქსირდა:


თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი აპრილში 331,523 მგზავრს მოემსახურა, რაც 12 % მეტია წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით (2018 წელი 296,163 მგზავრი ). 4 თვის ჭრილში კი მგზავრთნაკადმა 11% გაიზარდა და 1,136,198 მგზავრი შეადგინა (2018 წელი 1,020,104 მგზავრი).


 ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში მგზავრთა ნაკადმა 2019 წლის აპრილში 67% შეადგინა მგზავრთა რაოდენობა 67,530  დაფიქსირდა  . ჯამში ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტი 224,314 მგზავრს მოემსახურა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 89% მეტია.


ზრდის ტენდენცია ნარჩუნდება ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში. 2019 წლის აპრილში ბათუმის ალექსანდრე ქართველის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტით 36,532 მგზავრმა ისარგებლა, რაც 16% მეტია შარშანდელ ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით. 4 თვის ჭრილში, ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში შარშანდელ ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით მგზავრთ ნაკადი 30%-ით გაიზარდა.


რაც შეეხება ადგილობრივ აეროპორტებს, მესტიის აეროპორტი 4 თვეში 1,626 მგზავრს მოემსახურა. რაც 16% მეტია გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით.



ამბროლაურის აეროპორტით, 2019 წლის პირველ 4 თვეს 261 მგზავრმა ისარგებლა, რაც 20% მეტია გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით.


ჯამში, 4 თვეში ადგილობრივი აეროპორტებით 1,887 მგზავრმა ისარგებლა რაც 16%-ით აღემატება წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს.

 სოფო ქსოვრელი 


 

 

 

 






ბიძინა ივანიშვილი - უცოდინარი და უვიცია, ვინც მიგვანიშნებს, რომ რუსული ბაზარი აუცილებლად ევროპული და უკრაინული ბაზრით უნდა ჩავანაცვლოთ

ბიძინა ივანიშვილი - უცოდინარი და უვიცია, ვინც მიგვანიშნებს, რომ რუსული ბაზარი აუცილებლად ევროპული და უკრაინული ბაზრით უნდა ჩავანაცვლოთ
access_time2019-07-17 12:55:10
აბსოლუტურად უცოდინარი და უვიცია, ვინც მიგვანიშნებს, რომ რუსული ბაზარი აუცილებლად ევროპული და უკრაინული ბაზრით უნდა ჩავანაცვლოთ, - ამის შესახებ ჟურნალისტებს პარტია “ქართული ოცნების“ თავმჯდომარემ ბიძინა ივანიშვილმა განუცხადა. ივანიშვილის შეფასებით, რუსული ბაზრის დაკეტვისა და ვაჭრობის შეწყვეტის მსურველები ქვეყნის მტრები არიან. “თუ ყურადღებას მიაქცევთ, თვითონ ევროპელები, განვითარებული ევროპული ქვეყნებიც კი, როგორ ცდილობენ რუსულ ბაზარზე...

6 თვეში დასრულებული 42 საქმე, რომლის 80%-ში სახელმწიფო უწყებებმა ბიზნესომბუდსნების პოზიციები გაითვალისწინეს - ირაკლი ლექვინაძის ანგარიში მედიას

 6 თვეში დასრულებული 42 საქმე, რომლის  80%-ში სახელმწიფო უწყებებმა ბიზნესომბუდსნების პოზიციები გაითვალისწინეს - ირაკლი ლექვინაძის ანგარიში მედიას
access_time2019-07-17 11:30:23
ირაკლი ლექვინაძემ მედიას ბიზნესომბუდსმენის აპარატის საქმიანობის სტატისტიკა წარუდგინა. 2019 წლის 6 თვეში ბიზნესომბუდსმენის აპარატში მეწარმეების მომართვის საფუძველზე 171 საქმე დარეგისტრირდა და აპარატმა ბიზნესის ინტერესების მხარდასეჭერად 44 შუამდგომლობა, 29 რეკომენდაცია და 17 სამართლებრივი დასკვნა გააგზავნა. „2019 წლის 6 თვეში 42 საქმეზე დავასრულეთ მუშაობა და საქმეების 80%-ში სახელმწიფო უწყებებმა ჩვენი პოზიციები სრულად ან ნაწილობრივ...

ტერაბანკის ინოვაციური ბოტი მომხმარებლებს პერსონალურ ფინანსურ ასისტენტობას გაუწევს

ტერაბანკის ინოვაციური ბოტი მომხმარებლებს პერსონალურ ფინანსურ ასისტენტობას გაუწევს
access_time2019-07-17 10:45:20
ტერაბანკმა დისტანციური მომსახურების კიდევ ერთი არხი - ინოვაციური ბოტი შექმნა. ტერა ბოტი პირველი ქართული ფინანსური ასისტენტია. იგი მომხმარებლებს არა მარტო ბანკის სერვისებსა და ოპერაციებზე აწვდის ინფორმაციას, არამედ მათ ფინანსების უკეთ განკარგვაში, ხარჯების შეფასებასა და თანხის დაგროვებაშიც ეხმარება.   ტერაბანკის ინოვაციური ბოტი რეალურ ადამიანთან მაქსიმალურად მიახლოებული, ავტომატურად მოსაუბრე პროგრამაა. იგი იღებს და აანალიზებს მომხმარებლის მიერ მიწერილ ქართულენოვან ტექსტურ...

„ბათუმი რივიერა“ - „სილქ როუდ ჯგუფი“ მილიარდიანი მრავალფუნქციური კომპლექსის მშენებლობისთვის ემზადება - (“კომერსანტის“ ექსკლუზიური რენდერები)

„ბათუმი რივიერა“ - „სილქ როუდ ჯგუფი“ მილიარდიანი  მრავალფუნქციური კომპლექსის მშენებლობისთვის ემზადება  - (“კომერსანტის“ ექსკლუზიური რენდერები)
access_time2019-07-17 13:00:03
„ბათუმი რივიერა“ - ასე ეწოდება ახალ მრავალფუნქციურ კომპლექსს, რომლის აშენებასაც  „სილქ როუდ ჯგუფი“ „საქართველოს თანაინვესტირების“ ფონდის მხარდაჭერით ბათუმში გეგმავს. ეს ქალაქის ერთ-ერთი გამორჩეული სივრცე...

ბათუმის მერია „რივიერას“ ტერიტორიაზე სილქ როუდ ჯგუფის მრავალფუნქციური კომპლექსის პროექტის განხილვას იწყებს

ბათუმის მერია  „რივიერას“ ტერიტორიაზე სილქ როუდ ჯგუფის  მრავალფუნქციური კომპლექსის პროექტის განხილვას იწყებს
access_time2019-07-16 18:55:01
ბათუმის საკრებულომ ბათუმის მერიას დაავალა ადმინისტრაციული წარმოების დაწყება „რივიერას“ ტერიტორიაზე განაშენიანების რეგულირების გეგმის (გრგ) დამტკიცების შესახებ დადგენილების პროექტის მოსამზადებლად. აღნიშნულ ტერიტორიაზე სილქ როუდ ჯგუფი მრავალფუნქციური კომპლექსის აშენებას გეგმავს, რომელიც 5 მაღალსართულიანი ნაგებობის მშენებლობას გულისხმობს. პროექტის ჯამური ინვესტიცია, დაახლოებით მილიარდი ლარი, მოხმარდება, როგორც მრავალფუნქციური შენობების აშენებას, ასევე თანამედროვე...


მსგავსი სიახლეები

up