როგორ მოიზიდოს საქართველომ მეტი ტურისტი - ბექა ჯაყელის ორი რეკომენდაცია

როგორ მოიზიდოს საქართველომ მეტი ტურისტი - ბექა ჯაყელის ორი რეკომენდაცია

access_time2022-12-04 22:00:15

ახალი ტურისტული ადგილების შექმნა და შორეულ ბაზრებზე მარკეტინგული კამპანიების წარმოება - ეს არის ის ორი მთავარი რეკომენდაცია, რომელიც საქართველოს ტურისტული პოტენციალის ასათვისებლად და ქვეყანაში მაღალშემოსავლიანი საერთაშორისო ვიზიტორების მოსაზიდად გაეროს მსოფლიო ტურიზმის ორგანიზაციაში სახელმწიფოებთან ურთიერთობის ხელმძღვანელს აქვს.

აღსანიშნია, რომ ბექა ჯაყელი 2008-2012 წლებში საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ხელმძღვანელის მოადგილე იყო იყო.


მისი შეფასებით, საქართველოში ტურიზმის აღდგენის დინამიკა პოზიტიურია, მაგრამ ტურისტული ინფრასტრუქტურის განვითარებაზე მუშაობა უნდა გაგრძელდეს და მეტად გააქტიურდეს.



როგორც #რედაქტ2-თან ინტერვიუში ბექა ჯაყელმა აღნიშნა, რამდენიმე კვირის წინ ის ახლადშექმნილი კურორტების განვითარების სააგენტოს ხელმძღვანელს ესაუბრა.



„სანდრო ონოფრიშვილს ვიცნობ როგორც ქმედით, შედეგზე ორიენტირებულ ადამიანს. ჩვენი კომუნიკაციის მთავარი თემა იყო, როგორ შეიძლება მაქსიმალურად ჩაერთონ საერთაშორისო პროექტებში და გაიზიარონ უცხოური გამოცდილება.


საქართველოს შემთხვევაში, ძალიან მოკლედ გეტყვით, რა არის მოცემულობა - დღეს ქვეყანაში არის 103 კურორტი და 182 საკურორტო ადგილი. მათ შორის საერთო ის არის, ორივე შემთხვევაში არსებობს სამკურნალო ფაქტორი, მაგრამ საკურორტო ადგილს არ აქვს არანაირი ინფრასტრუქტურა; ამდენად, როცა ვსაუბრობ ახალი საკურორტო ადგილების შექმნასა და განვითარებაზე, ვგულისხმობ სწორედ ამ 182 ადგილის განვითარებას. საქართველოში გვხვდება როგორ კლიმატური, ისე ბალნეოლოგიური, კლიმატო-ბალნეოლოგიური, ბალნეო-კლიმატური და ტალახის კურორტები და საკურორტო ადგილები, მაგრამ პირველ რიგში, უნდა ჩატარდეს სამკურნალო ფაქტორების მეცნიერული კვლევები, რომელიც ამ კურორტების და საკურორტო ადგილების სამკურნალო თვისებებს ხელახლა დაადასტურებს, ვინაიდან არსებული კვლევები ძალიან დიდი ხნის წინ ჩატარდა. მას შემდეგ, რაც კვლევები განახლდება, სასურველია, სახელმწიფომ უზრუნველყოს საკურორტო ადგილების საინვესტიციო პაკეტების მომზადება და მიმზიდველი პირობებით ინვესტორებისთვის შეთავაზება - ამაში არის სწორედ სახელმწიფოს როლი. გარდა ამისა, მიღებული საერთაშორისო პრაქტიკის მიხედვით, სახელმწიფოს პირდაპირი მოვალეობა საკურორტო ადგილებისთვის საბაზო ინფრასტრუქტურის შექმნა და კეთილმოწყობაა - მისასველი გზების მოწყობა, წყალმომარაგების და კანალიზაციის ერთიანი სისტემების უზრუნველყოფა და ა.შ.“, - განაცხადა ბექა ჯაყელმა.

ახალი საკურორტო ადგილების შექმნის მიმართულებით, კიდევ ერთი რეკომენდაცია, რომელიც გაეროს მსოფლიო ტურიზმის ორგანიზაციაში სახელმწიფოებთან ურთიერთობის ხელმძღვანელს საქართველოს მთავრობისთვის აქვს, სოფლების, როგორც ტურისტული ადგილების განვითარებაა.

„2030 წლისთვის 5 მილიარდზე მეტი მოქალაქე იცხოვრებს ქალაქებში და ადამიანებს ექნებათ სურვილი, მშვიდ, მყუდრო გარემოში იმოგზაურონ და დაისვენონ. საქართველოში კი, ძალიან ბევრი ისეთი სოფელია, რომელთაც ტურისტების მოზიდვის უზარმაზარი პოტენციალი აქვს. ეს ხელს შეუწყობს რეგიონებში სამუშაო ადგილების შექმნას, ადგილობრივი სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის მოცულობის ზრდას და სოფლებიდან ქალაქებში, მთიდან ბარში მიგრაციის მასშტაბის შემცირებას. 
ბუნებრივია, ეს დაკავშირებულია დროსთან, ინვესტიციებთან და ადვილი ამოცანაა არაა, მაგრამ სურვილის შემთხვევაში, ასეთი ადგილების იდენტიფიცრება და განვითარება რეალურია. ამ მიზნის მისაღწევად კი, ყველაზე მნიშვნელოვანია სხვადასხვა საჯარო უწყებას შორის კოორდინაცია“, - აღნიშნა ბექა ჯაყელმა.

რაც შეეხება რეკომენდაციებს, მარკეტინგული კამპანიების დაგეგმვისას, UNWTO-ს წარმომადგენელი ამბობს, რომ ორიენტირი შორეულ ბაზრებზე უნდა გაკეთდეს.

„პანდემიის შემდგომი პერიოდისთვის, საგრძნობლად გაზრდილი კონკურენციის პირობებში, ტურისტული ადგილების პოზიციონირების მიმართულებით თვისობრივად შეიცვლება მიდგომები. არსი კი მომხმარებლის ქცევის შესწავლა იქნება. ამ გარემოების გათვალისწინებით, საქართველოსთვის მნიშვნელოვნად მიმაჩნია შორეულ ბაზრებზე მარკეტინგული მუშაობის გააქტიურება, ვგულისხმობ იმ ბაზრებს, სადაც მაღალშემოსავლიანი სოციუმია ( აშშ, დიდი ბრიტანეთი და სხვა ანგლოსაქსური და დასავლეთ ევროპის რამდენიმე ბაზარი - უმთავრესია გერმანია, ასევე ჩინეთი, იაპონია, სამხრეთ კორეა და უნდოეთი). ამ თვალსაზრისით, ორი რამ იქნება მნიშვნელოვანი:

1) ზოგადი მარკეტინგიდან კონკრეტულ ბაზარსა და მომხმარებელზე ორიენტირებულ მარკეტინგზე გადასვლა სხვადასხვა სამომხმარებლო სეგმენტის გათვალისწინებით; 


2) კონკრეტული ბაზრების მარკეტინგული კვლევისთვის ბიუჯეტის გაზრდა.

რაოდენობის მხრივ, მეზობელი ქვეყნებიდან ვიზიტების რაოდენობა დიდი ხნის განმავლობაში დომინანტი იქნება, ვინაიდან ჩამომსვლელთა უმრავლესობა სახმელეთო საზღვრებიდან შედის ქვეყანაში, მათ შორის ვაჭრობის და ტრანზიტის მიზნით. შორეულ ბაზრებზე სპეციალიზებული მარკეტინგის წარმოებას ეფექტი გრძელვადიან პერიოდში ექნება; პირველი საგრძნობი ეფექტი 3-5 წელიწადში შეიძლება იყოს. ასე მოხდება შორეული და განვითარებული ქვეყნების ხვედრითი წილის ზრდა საქართველოს ტურისტულ ბაზარზე.

ამასთან, ჩემი აზრით, ხუთი ძირითადი უპირატესობა, რომელიც შორეული და განვითარებული ქვეყნებიდან ჩამომსვლელ ტურისტებს ექნებათ საქართველოსთვის, მდგომარეობს შემდეგში:

1) ამ კატეგორიის ტურიტების დანახარჯები, (საერთაშორისო ტრანსპორტის გამოკლებით), დაახლოებით, სამჯერ აღემატება მეზობელი ქვეყნებიდან ჩამომსვლელი ვიზიტორების დანახარჯებს.


 
2) ისინი გამოირჩევიან მოგზაურობის მაღალი ეთიკური და კულტურული ღირებულებებით; 


3) სწორედ ამ კატეგორიის ტურისტები პირდაპირ თუ ირიბად ახდენენ გავლენას ქვეყანაში მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესებაზე. 


4) გარდა მოგზაურობის უმთავსესი მიზნისა, ისინი ფართოდ ეცნობიან ქვეყნის კულტურას – აქტიურად სტუმრობენ სხვადასხვა მუზეუმს, გალერეას და ასე შემდეგ. 


5) გრძელვადიან პერიოდში ისინი უზრუნველყოფენ ქვეყანაზე სწორი და მყარი მოსაზრების ჩამოყალიბებას, რომელსაც ითვალისწინებენ სხვა ქვეყნის მოქალაქეები მოგზაურობის დაგეგმვისთვის", - აცხადებს ბექა ჯაყელი.


bm.ge





„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up