როგორ გამდიდრდა „პანასონიკი“?

როგორ გამდიდრდა „პანასონიკი“?

access_time2020-10-17 11:00:00

კომპანია “პანასონიკი“ ტექნიკის მწარმოებელ იაპონურ კომპანიებს შორის შემოსავლების მიხედვით მესამე ადგილზეა. მას მხოლოდ “სონი“ და “ჰიტაჩი“ უსწრებს. 2019 წელს “პანასონიკმა“ 75 მილიარდი აშშ დოლარის შემოსავალი მიიღო, მოგებამ 3 მილიარდ დოლარამდე შეადგინა. კომპანიის აქტივები 60 მილიარდ დოლარამდეა, საბაზრო კაპიტალიზაცია კი 20 მილიარდ დოლარამდეა. დასაქმებული ჰყავს 274 ათასამდე ადამიანი.



“პანასონიკი“ 1918 წელს, ქალაქ ოსაკაში 24 წლის იაპონელმა კონოსუკე მაცუშიტამ დაარსა, რომელსაც თავიდან “Matsushita Electric“ დაარქვა. საკუთარი ბიზნესის დაწყებამდე მაცუშიტა ტექნიკის მაღაზიაში მუშაობდა და გარკვეულ მარტივ დეტალებს თავისი ხელითაც ამზადებდა. “Matsushita Electric“-ში თავიდან სამნი მუშაობდნენ, თავად მაცუშიტა, მისი 22 წლის ცოლი და 15 წლის ცოლის ძმა. თავიდან ჩამრთველებს, ნათურებს და ნათურების ბუდეებს აწარმოებდნენ. წარმოებაში ყოველთვის სიახლის შემოტანას და მაღალი ხარისხის შენარჩუნებას ცდილობდნენ. წლის ბოლოს კომპანიაში უკვე 20 ადამიანი მუშაობდა.



პირველი მსოფლიო ომის შემდეგ, იაპონიის ეკონომიკა სწრაფად იზრდებოდა, შესაბამისად კომპანიების ზრდისთვისაც კარგი პერიოდი იყო. 2 წელი “Matsushita Electric“ შეკვეთებზე მუშაობდა, 1920 წლიდან კი რეგულარული წარმოება დაიწყო. 1922 წელს უკვე კომპანიამ 230 კვადრატულ მეტრზე პირვლი მცირე ქარხანა გახსნა, სადაც 50 ადამიანი მუშაობდა. 1923 წლიდან ელემენტებზე მომუშავე ველოსიპედების ფარნის წარმოება დაიწყო, რომელიც კარგად იყიდებოდა. 1927 წლიდან პროდუქციას ელექტრო უთო შეემატა, 1931 წლიდან კი რადიოების წარმოება დაიწყო. პროდუქიის ჩამონათვალის და ბრუნვის ზრდამ ტოკიოში სავაჭრო ფილიალის გახსნა განაპირობა.



მეორე მსოფლიო ომის დროს, კომპანიამ წარმოება შეაჩერა, რამოდენიმე საწარმო გაუნადგურდა კიდეც. ომის შემდეგ, როდესაც იაპონიაში ეკონომიკური ბუმი დაიწყო, წარმოება განაახლა. ძირითადად რადიოებს, ტელევიზორებს და ველოსიპედებს აწარმოებდა. 1947 წელს კომპანია დატოვა კონოსუკე მაცუშიტას ერთ-ერთმა პირველმა თანამშრომელმა, მისმა ცოლის ძმამ ტოშიო ლუმ და თავისი კომპანია “სანიო“ დაარსა, რომელიც “Matsushita Electric“-ის კონკურენტი გახდა. თუმცა, მოგვიანებით, 2009 წელს “პანასონიკმა“ “სანიო“ სრულად შემოიერთა.



1951 წელს, მაცუშიტამ აშშ-ში იმოგზაურა იქაური წარმოების სანახავად და გაოცდა, თუ რამდენად ჩამორჩებოდა იაპონია აშშ-ს. შემდეგ ევროპაში იმოგზაურა და უკან იდეებით დაბურნდა. ამ იდეებიდან ერთ-ერთი იყო სარეცხი მანქანების წარმოების დაწყება. 1952 წელს კი, “ფილიპსთან“ თანამშრომლობით 17 ინჩიანი ტელევიზორო გამოუშვა.



1953 წელს, კომპანიამ ტექნოლოგიური კვლევების ლაბორატორია შექმნა და ამავე წელს მაცივრების და ბლენდერების წარმოება დაიწყო.




ბრენდი “პანასონიკი“ 1956 წელს შეიქმნა და “Matsushita Electric“-ის უმეტესი პროდუქცია ამ ბრენდის სახელით გამოდიოდა. 1950-იან წლებში “პანასონიკის“ პროდუქცია უკვე აშშ-ში იყიდებოდა, ხოლო ევროპაში 1960-იანი წლებიდან შევიდა.



1961 წელს, კონოსუკე მაცუშიტამ კომპანიის მმართველობა მის შვილს გადააბარა, რომელმაც “პანასონიკი“ 16 წელი საკმაოდ წარმატებულად მართა, განსაკუთრებით საერთაშორისო ბაზრებზე ექსპანსიის კუთხით. 1960-იანი წლებიდან, კომპანიამ ქარხნების სხვა ქვეყნებში აშენებაც დაიწყო.



1980-იან წლებში, კომპანიის ბრუნვა უკვე მილიარდ დოლარამდე გახდა. ძირითადი გამორჩეული პროდუქტი, აუდიო ტექნიკა, ვიდეო მაგნიტოფონები და ფერადი ტელევიზორები იყო. 1990 წელს, ამერიკული კომპანია “Universal Pictures“ იყიდა 6 მილიარდ დოლარად. ეს იყო პასუხი იმაზე, რომ მისმა კონკურენტმა “სონიმ“ “Columbia Pictures“ შეისყიდა.



1990-იანი წლები ციფრული ტექნიკის სწრაფად განვითარებით გამოირჩოდა. “პანასონიკი“ აქტიურად ჩაერთო ახალ ერაში და მეტიც, ტრადიციულად, ინოვაციებიც მრავლად ჰქონდა.

ხარისხი და ინოვაცია - ეს იყო კომპანიის გამდიდრების მთავარი მიზეზი.



კომპანიას, მისი ძირითადი ბრენდის “პანასონიკის“ სახელი 2008 წლიდან ჰქვია. მისი სრული სახელწოდება “Panasonic Corporation“-ია.



2010-იან წლებში, სამხრეთ კორეული და ჩინური ბრენდებისგან კონკურენციის ზრდის მიუხედავად, “პანასონიკმა“ 75 მილიარდ დოლარამდე წლიური შემოსავალი შეინარჩუნა.



forbes.ge









დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

 დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-10-22 21:00:21
1. ბანკებზე თავდასხმის ქრონიკა საქართველოში   ბანკების ძარცვა ტექნოლოგიების ერაში ბევრს ყველაზე მოძველებულ კრიმინალურ აქტად მიაჩნევა, თუმცა ფინანსურ ინსტიტუტებზე შეიარაღებული თავდასხმა პლანეტის ერთერთ მთავარ გადაუჭრელ პრობლემად დღემდე რჩება....

22 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა

22 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა
access_time2020-10-22 18:10:25
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 22 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, კურსის ცვლილებამ 0.93 თეთრი შეადგინა, რის შედეგადაც ერთი...

Forbes: აშშ-ს იუსტიციის სამინისტრომ Google-ს უჩივლა

Forbes: აშშ-ს იუსტიციის სამინისტრომ Google-ს უჩივლა
access_time2020-10-22 20:00:48
აშშ-ს იუსტიციის სამინისტრომ Google-ის წინაამღდეგ სასამართლოში ანტიმონოპოლური სარჩელი შეიტანა.   უწყების აზრით, კორპორაცია ონლაინ-ძიების ბაზარზე ხელოვნულ მონოპოლიას აჩენს.   Google არის მსოფლიოს ერთ-ერთი უმდიდრესი კომპანია, რომლის საბაზრო ღირებულებაც 1 ტრლნ. დოლარია. ის თითქმის მონოპოლოსტია მილიარდობით ინტერნეტ-მომხმარებლისთვის, კომპანია ისეთ სერვისებს ფლობს, როგორც  Chrome,  YouTube, Google maps, Google translate და...

უნდა გახსნას თუ არა საზღვრები საქართველომ - PMC RESEARCH-ის შეფასებები

უნდა გახსნას თუ არა საზღვრები საქართველომ - PMC RESEARCH-ის შეფასებები
access_time2020-10-22 17:30:00
2020 წლის სამ კვარტალში, საერთაშორისო მოგზაურობიდან საქართველომ 499 მლნ დოლარის შემოსავალი მიიღო, ეს 81%-იანი დანაკლისია 2019 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელთან შედარებით. PMC Research-ის ინფორმაციით, 2020 წლის სექტემბერში საერთაშორისო მოგზაურთა რიცხვი 94.2%-ით შემცირდა. აპრილის შემდეგ, 2019 წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, ყოველ თვეში, მოგზაურების, ვიზიტორებისა და ტურისტების რაოდენობა 90%-ზე მეტად მცირდებოდა. კვლევაში მითითებულია, რომ COVID-19...

ნოემბრის შუა რიცხვებში ინფიცირების დღიურმა მაჩვენებელმა შესაძლოა, 4-5 ათას მიაღწიოს - გამყრელიძე

 ნოემბრის შუა რიცხვებში ინფიცირების დღიურმა მაჩვენებელმა შესაძლოა, 4-5 ათას მიაღწიოს - გამყრელიძე
access_time2020-10-22 17:00:34
დაავადებათა კონტროლისა და საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის ამირან გამყრელიძის განცხადებით, კორონავირუსის გავრცელებასთან დაკავშირებით, ნოემბრის პროგნოზი ახლიდან გაკეთდება.   მისივე ინფორმაციით, აქამდე გაკეთებული პროგნოზის თანახმად, ვირუსის გავრცელების პიკი ნოემბრის შუა რიცხვებში დადგება და ამ პიკის დროს დღიურმა მაჩვენებელმა შესაძლოა 4-5 ათას შემთხვევას მიაღწიოს.   „პროგნოზირება ძალიან უმადური რამ არის. არ არსებობს არც ერთი...


მსგავსი სიახლეები

up