როგორ გადააყრევინა IKEA-მ ამერიკელებს ავეჯი

როგორ გადააყრევინა IKEA-მ ამერიკელებს ავეჯი

access_time2022-06-04 16:00:24

იაფი ავეჯის შვედურმა ბრენდმა IKEA-მ ამერიკაში პირველი მაღაზია 1985 წელს გახსნა. ამ დროისთვის 17 წლის ინგვარ კამპრადის მიერ 1943 წელს დაარსებული კომპანია ევროპაში უკვე საკმაოდ წარმატებული იყო. სტილიზებულ დიზაინსა და გამორჩეულად იაფ ავეჯთან ერთად IKEA მომხმარებლებს კონკურენტებისგან განსხვავებულ მომსახურებასაც სთავაზობდა: უზარმაზარი მაღაზიები, 10 000-მდე დასახელების პროდუქტი, შვედური კაფეები და ბავშვთა სივრცეები მაღაზიაში, თვითმომსახურება და ა.შ. ევროპაში IKEA-ს კონცეფციის პოპულარობის მიუხედავად, ამერიკის ბაზარზე კომპანიის შესვლას თავდაპირველად სასურველი ტრიუმფი არ მოჰყოლია, რასაც რამდენიმე მიზეზი ჰქონდა.

ამერიკის ბაზარზე შესვლამდე IKEA-ს პრიორიტეტი სტანდარტიზებული პროდუქტის შექმნა იყო, თუმცა, ამერიკელი მომხმარებლის მოთხოვნებს ევროპული სტანდარტებით შექმნილი ავეჯი, ჭურჭელი და ინტერიერის აქსესუარები ვერ ერგებოდა. ამერიკელებისთვის შვედური საწოლები ზედმეტად მაგარი, დივნები – პატარა, ფარდები კი მოკლე იყო. ბრენდის სტანდარტული სამზარეულოს ავეჯი ამერიკულ ტექნიკასა და ზომებს ვერ ერგებოდა. ამერიკელი მომხმარებლისთვის უჩვეულო იყო შეძენილი ავეჯის დამოუკიდებლად აწყობაც, თუმცა, ყველაზე დიდი გამოწვევა ავეჯის მოხმარების ამერიკული კულტურა იყო. ამერიკელები ავეჯს იშვიათად ცვლიდნენ, შეძენისას ყურადღებას ავეჯის გამძლეობას აქცევდნენ.  IKEA-ს ავეჯის ხარისხზე კი გადაადგილება, რამდენჯერმე დაშლა და აწყობა მკვეთრ გავლენას ახდენდა მაშინ, როცა მისი ამერიკელი კონკურენტების მარკეტინგი გამძლეობასა და ხანგრძლივ მოხმარებაზე იყო აგებული. 

1990-იან წლებში ბრენდმა ამერიკელების მოთხოვნებთან პროდუქტის ადაპტირების გარდა მომხმარებლების პრეფერენციების მასშტაბური კვლევა დაიყო. აღმოჩნდა, რომ  IKEA-ს პოტენციური მომხმარებლები მოგზაურობის, რისკების, ახალი ტექნოლოგიებისა და მოდერნიზების მოყვარული ადამიანები იქნებოდნენ, თუმცა, ასეთი ამერიკელები ავეჯს IKEA-ში არ ყიდულობდნენ. ამიტომ ბრენდის მიზანი ავეჯის ყიდვის შესახებ დაბალი და საშუალოშემოსავლიანი ამერიკელების აღქმების ცვლილება გახდა. IKEA-ს ახალი მასშტაბური სარეკლამო კამპანიაც ამ გათვლებით შეიქმნა. 

ეს უბრალოდ ავეჯია. შეცვალე ის!“ – IKEA-ს მარკეტინგული კამპანიის დევიზად იქცა. ბრენდის რეკლამების კონცეფციაც ძველ ავეჯთან ამერიკელების მიჯაჭვულობის გაშარჟებაზე იყო აგებულიIKEA-ს სარეკლამო კამპანიაში გამორჩეული ადგილი 2002 წელს გადაღებულ რეკლამას – Unboring-ს უჭირავს. ვიდეოს მთავარი პერსონაჟი მაგიდის ძველი სანათია, რომელსაც პატრონი ქუჩაში წვიმაში მიატოვებს. რეკლამის დასასრულს მსახიობი მაყურებელს მიმართავს: 

„ბევრი თქვენგანი ამ სანათის გამო დასევდიანდება. ეს იმიტომ, რომ შეიშალეთ! სანათს გრძნობები არ აქვს და ახალი ბევრად უკეთესია!“ 


IKEA-ს ამერიკულ წარმატებას კიდევ ერთი მიზეზი ჰქონდა. ბრენდის დიზაინზე ორიენტირებული პოლიტიკა 2000-იანი წლების ამერიკელების მოთხოვნების ცვლილებებსაც პასუხობდა. ყოველდღიური მოხმარების ნივთების დიზაინის მუდმივი ცვლილება და დახვეწა ბაზრის ახალ ტენდენციად იქცა. თუ დაბალ და საშუალოშემოსავლიან ამერიკელებს სულ უფრო ნაკლებად მიუწვდებოდათ ხელი გამძლეობისა და ხარისხის სიმბოლოზე – ძვირად ღირებულ, ანტიკვარულ ავეჯზე, IKEA მათ სწრაფად ცვალებად აწმყოსთან თანმხვედრ პროდუქტს სთავაზობდა

IKEA-ს კონცეფცია მომხმარებლისთვის დემოკრატიული, თანაბრად ხელმისაწვდომი, მაგრამ ამავდროულად უნიკალური დიზაინის მქონე პროდუქტის მიწოდებაზე გადის. 

2000-იანი წლებიდან კომპანიის ამერიკული შემოსავლები სტაბილურად იზრდება. ამჟამად IKEA ამერიკაში 52 მაღაზიას ფლობს და ამერიკას ბრენდის გაყიდვებში გერმანიის შემდეგ მეორე ადგილი უჭირავსIKEA-ს გაყიდვების 14% სწორედ ამერიკის ბაზარზე მოდის. სწრაფად იზრდება IKEA-ს ონლაინგაყიდვებიც ამერიკაში. 2019 წელს კომპანიაზე ავეჯის გაყიდვების 33% მოდიოდა, რითაც ბაზარზე წამყვანი ადგილი ეჭირა. ბრენდის სამიზნე მომხმარებლები საშუალო ფენის 20-იდან 34 წლამდე ასაკის ამერიკელები არიან, რომლებიც ავეჯს „გრძელვადიან ინვესტიციად“ არ მიიჩნევენ და თანამედროვე, მოდური ავეჯის ხელმისაწვდომ ფასად შეძენა სურთ.

წყარო: businessfeed.ge

თეგები:
ავეჯი



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up