როგორ გადააყრევინა IKEA-მ ამერიკელებს ავეჯი

როგორ გადააყრევინა IKEA-მ ამერიკელებს ავეჯი

access_time2022-06-04 16:00:24

იაფი ავეჯის შვედურმა ბრენდმა IKEA-მ ამერიკაში პირველი მაღაზია 1985 წელს გახსნა. ამ დროისთვის 17 წლის ინგვარ კამპრადის მიერ 1943 წელს დაარსებული კომპანია ევროპაში უკვე საკმაოდ წარმატებული იყო. სტილიზებულ დიზაინსა და გამორჩეულად იაფ ავეჯთან ერთად IKEA მომხმარებლებს კონკურენტებისგან განსხვავებულ მომსახურებასაც სთავაზობდა: უზარმაზარი მაღაზიები, 10 000-მდე დასახელების პროდუქტი, შვედური კაფეები და ბავშვთა სივრცეები მაღაზიაში, თვითმომსახურება და ა.შ. ევროპაში IKEA-ს კონცეფციის პოპულარობის მიუხედავად, ამერიკის ბაზარზე კომპანიის შესვლას თავდაპირველად სასურველი ტრიუმფი არ მოჰყოლია, რასაც რამდენიმე მიზეზი ჰქონდა.

ამერიკის ბაზარზე შესვლამდე IKEA-ს პრიორიტეტი სტანდარტიზებული პროდუქტის შექმნა იყო, თუმცა, ამერიკელი მომხმარებლის მოთხოვნებს ევროპული სტანდარტებით შექმნილი ავეჯი, ჭურჭელი და ინტერიერის აქსესუარები ვერ ერგებოდა. ამერიკელებისთვის შვედური საწოლები ზედმეტად მაგარი, დივნები – პატარა, ფარდები კი მოკლე იყო. ბრენდის სტანდარტული სამზარეულოს ავეჯი ამერიკულ ტექნიკასა და ზომებს ვერ ერგებოდა. ამერიკელი მომხმარებლისთვის უჩვეულო იყო შეძენილი ავეჯის დამოუკიდებლად აწყობაც, თუმცა, ყველაზე დიდი გამოწვევა ავეჯის მოხმარების ამერიკული კულტურა იყო. ამერიკელები ავეჯს იშვიათად ცვლიდნენ, შეძენისას ყურადღებას ავეჯის გამძლეობას აქცევდნენ.  IKEA-ს ავეჯის ხარისხზე კი გადაადგილება, რამდენჯერმე დაშლა და აწყობა მკვეთრ გავლენას ახდენდა მაშინ, როცა მისი ამერიკელი კონკურენტების მარკეტინგი გამძლეობასა და ხანგრძლივ მოხმარებაზე იყო აგებული. 

1990-იან წლებში ბრენდმა ამერიკელების მოთხოვნებთან პროდუქტის ადაპტირების გარდა მომხმარებლების პრეფერენციების მასშტაბური კვლევა დაიყო. აღმოჩნდა, რომ  IKEA-ს პოტენციური მომხმარებლები მოგზაურობის, რისკების, ახალი ტექნოლოგიებისა და მოდერნიზების მოყვარული ადამიანები იქნებოდნენ, თუმცა, ასეთი ამერიკელები ავეჯს IKEA-ში არ ყიდულობდნენ. ამიტომ ბრენდის მიზანი ავეჯის ყიდვის შესახებ დაბალი და საშუალოშემოსავლიანი ამერიკელების აღქმების ცვლილება გახდა. IKEA-ს ახალი მასშტაბური სარეკლამო კამპანიაც ამ გათვლებით შეიქმნა. 

ეს უბრალოდ ავეჯია. შეცვალე ის!“ – IKEA-ს მარკეტინგული კამპანიის დევიზად იქცა. ბრენდის რეკლამების კონცეფციაც ძველ ავეჯთან ამერიკელების მიჯაჭვულობის გაშარჟებაზე იყო აგებულიIKEA-ს სარეკლამო კამპანიაში გამორჩეული ადგილი 2002 წელს გადაღებულ რეკლამას – Unboring-ს უჭირავს. ვიდეოს მთავარი პერსონაჟი მაგიდის ძველი სანათია, რომელსაც პატრონი ქუჩაში წვიმაში მიატოვებს. რეკლამის დასასრულს მსახიობი მაყურებელს მიმართავს: 

„ბევრი თქვენგანი ამ სანათის გამო დასევდიანდება. ეს იმიტომ, რომ შეიშალეთ! სანათს გრძნობები არ აქვს და ახალი ბევრად უკეთესია!“ 


IKEA-ს ამერიკულ წარმატებას კიდევ ერთი მიზეზი ჰქონდა. ბრენდის დიზაინზე ორიენტირებული პოლიტიკა 2000-იანი წლების ამერიკელების მოთხოვნების ცვლილებებსაც პასუხობდა. ყოველდღიური მოხმარების ნივთების დიზაინის მუდმივი ცვლილება და დახვეწა ბაზრის ახალ ტენდენციად იქცა. თუ დაბალ და საშუალოშემოსავლიან ამერიკელებს სულ უფრო ნაკლებად მიუწვდებოდათ ხელი გამძლეობისა და ხარისხის სიმბოლოზე – ძვირად ღირებულ, ანტიკვარულ ავეჯზე, IKEA მათ სწრაფად ცვალებად აწმყოსთან თანმხვედრ პროდუქტს სთავაზობდა

IKEA-ს კონცეფცია მომხმარებლისთვის დემოკრატიული, თანაბრად ხელმისაწვდომი, მაგრამ ამავდროულად უნიკალური დიზაინის მქონე პროდუქტის მიწოდებაზე გადის. 

2000-იანი წლებიდან კომპანიის ამერიკული შემოსავლები სტაბილურად იზრდება. ამჟამად IKEA ამერიკაში 52 მაღაზიას ფლობს და ამერიკას ბრენდის გაყიდვებში გერმანიის შემდეგ მეორე ადგილი უჭირავსIKEA-ს გაყიდვების 14% სწორედ ამერიკის ბაზარზე მოდის. სწრაფად იზრდება IKEA-ს ონლაინგაყიდვებიც ამერიკაში. 2019 წელს კომპანიაზე ავეჯის გაყიდვების 33% მოდიოდა, რითაც ბაზარზე წამყვანი ადგილი ეჭირა. ბრენდის სამიზნე მომხმარებლები საშუალო ფენის 20-იდან 34 წლამდე ასაკის ამერიკელები არიან, რომლებიც ავეჯს „გრძელვადიან ინვესტიციად“ არ მიიჩნევენ და თანამედროვე, მოდური ავეჯის ხელმისაწვდომ ფასად შეძენა სურთ.

წყარო: businessfeed.ge




წელს მსოფლიო ტურიზმი 65%-ით აღდგება - UNWTO

წელს მსოფლიო ტურიზმი 65%-ით აღდგება - UNWTO
access_time2022-11-29 23:55:13
ტურიზმის საერთაშორისო ორგანიზაციის (UNWTO) პროგნოზით, საერთაშორისო ტურიზმის აღდგენის მაჩვენებელი წელს 65% იქნება. ორგანიზაციის ინფორმაციით, იანვარ-სექტემბერში 700 მლნ ტურისმტმა იმოგზაურა მთელ მსოფლიოში, რაც წლიურად 133%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია, ხოლო 2019 წლის შესაბამისი პერიოდის 63%-ს შეადგენს. აღდგენის ეს მაჩვენებელი გამოწვეულია მოგზაურობაზე მაღალი მოთხოვნითა და „კოვიდის“ გამო დაწესებული შეზღუდვების შემსუბუქებით. საანგარიშო პერიოდში რეგიონში...

2022 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის ფინალისტების ვინაობა ცნობილია

2022 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის ფინალისტების ვინაობა ცნობილია
access_time2022-11-29 21:55:59
2022 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის მთავარი პრიზი - აშშ-ში ნასას საზაფხულო ბანაკში გამგზავრება, გუნდმა “LIGGA“-მ პროექტით „რადიაციის კვლევის, მონიტორინგისა და უსაფრთხოების სისტემა“ მოიპოვა. გუნდის მიერ შექმნილიპროექტის საშუალებით, შესაძლებელია ოთახებსა და შენობებში რადიაციის დონის კონტროლი და რადიაციის გავრცელების არეალის განსაზღვრა. გამარჯვებული გუნდის წევრები გაემგზავრებიან აშშ-ში და მონაწილეობას მიიღებენ NASA-ს კოსმოსური ცენტრის უნივერსიტეტის საზაფხულო სკოლაში....

ნატო-ს საგარეო საქმეთა მინისტრებმა ერთობლივი განცხადება გაავრცელეს, რომელშიც საქართველოს მხარდაჭერაზეც არის საუბარი

ნატო-ს საგარეო საქმეთა მინისტრებმა ერთობლივი განცხადება გაავრცელეს, რომელშიც საქართველოს მხარდაჭერაზეც არის საუბარი
access_time2022-11-29 20:55:28
ნატო-ს საგარეო საქმეთა მინისტრებმა ბუქარესტში გამართული შეხვედრის შემდეგ ერთობლივი განცხადება გაავრცელეს, რომელშიც საქართველოს მხარდაჭერაზეც არის საუბარი. როგორც განცხადებაშია აღნიშნული, ნატო-ს საგარეო საქმეთა მინისტრები გამოხატავენ მტკიცე ერთგულებას ალიანსის ღია კარის პოლიტიკისადმი. „დასავლეთ ბალკანეთის და შავი ზღვის რეგიონებს სტრატეგიული მნიშვნელობა აქვს ალიანსისთვის. ჩვენ მივესალმებით ჩვენს შეხვედრას ნატო-ს პარტნიორების, ბოსნია და...

ეკონომიკის ორნიშნა ზრდას და ლარის სიმყარეს მხოლოდ რუსეთის ეფექტს ვერ დავაბრალებთ - ვახტანგ ჭარაია

ეკონომიკის ორნიშნა ზრდას და ლარის სიმყარეს მხოლოდ რუსეთის ეფექტს ვერ დავაბრალებთ - ვახტანგ ჭარაია
access_time2022-11-29 21:30:15
ეკონომიკის ორნიშნა ზრდა და ლარის სიმყარეს მხოლოდ რუსეთის ეფექტს ვერ დავაბრალებთ, -ამის შესახებ გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტის ბიზნესისა და მართვის სკოლის დეკანმა, პროფესორმა ვახგანგ ჭარაიამ, გიორგი აბაშიშვილის საავტორო გადაცემაში „ბიზნეს ინსაიდერი“ განაცხადა. მისი თქმით, გლობალურმა თუ ეკონომიკურმა ცვლილებებმა საქართველოზე გარკვეული პოზიტიური ეფექტი იქონია, მაგრამ საქართველო ამისთვის წლების განმავლობაში ემზადებოდა და ბევრი...

კომპანია Starlink-მა უკრაინის მაცხოვრებლებს ინტერნეტის ტარიფი გაუზარდა

კომპანია Starlink-მა უკრაინის მაცხოვრებლებს ინტერნეტის ტარიფი გაუზარდა
access_time2022-11-29 20:30:44
კომპანია Starlink-მა ინტერნეტის ტარიფი გაუზარდა უკრაინის მაცხოვრებლებს. კომპანიამ აბონენტებისთვის შესაბამისი წერილების დაგზავნა დაიწყო. 29 დეკემბრიდან სატელიტური ინტერნეტი კერძო პირებისთვის თვეში 60 დოლარიდან გაიზრდება 75 დოლარამდე. როგორც „ტელეგრამში“ წერს Инсайдер UA, Starlink-ის ტერმინალისა და ანტენის ფასი გაიზრდება და 500 დოლარის ნაცვლად 700 დოლარი ეღირება. ომის დაწყებიდან ილონ მასკის კომპანია SpaceX-მა უკრაინას Starlink-ის დაახლოებით 20...


მსგავსი სიახლეები

up