როგორ აპირებს პარკირების ეფექტიანი სისტემის შექმნას თბილისის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახური

როგორ აპირებს პარკირების ეფექტიანი სისტემის შექმნას თბილისის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახური

access_time2019-05-23 11:30:15

პარკირების სისტემას ვერ უშველი თუ თანმდევ მიზეზებს არ აღმოვფხვრით, რა სჭირს დღეს დედაქალაქში პარკირების სისტემას? ძალიან დიდია კერძო ავტომობილების რაოდენობა. - ასე პასუხობს მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსი მამუკა მუმლაძე თვითმმართველობის არჩევნებიდან თითქმის 2 წლის შემდეგ დასმულ კითხვას  - რა შეიცვალა კახა კალაძის მიერ გაცემული დაპირების შემდეგ, რომელიც პარკირების მართვის ეფექტიანი სისტემის შექმნას და ახალი საპარკინგე სივრცეების განვითარდებას ეხებოდა. 



დედაქალაქში ავტომობილები გვხვდება, იქ სადაც პარკირება არ არის დადგენილი, რაც ქუჩის გამტარუნარიანობის პრობლემას ქმნის. მას შემდეგ, რაც სატრანსპორტო კომპანიამ პარკირების მართვა აიღო, დედაქალაქის ბევრ ქუჩებზე ჩვენ სადგომების რეჟიმები შევცვალეთ. ამან მართალია, იმ ქუჩებზე მანქანების კლება გამოიწვია მაგრამ, სხვა მონაკვეთებში იმატა, რადგან საერთო ჯამში, პარკირების რაოდენობა არ შეგვიმცირებია. ჩვენ რადიკალურ ზომებზე არ მივდივართ, რადგან ვთლით, რომ ეს სწორი არ იქნება მანამ, სანამ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სისტემას სრულად არ გავმართავთ. ვგულისხმობ ახალ მარშუტებზე გადალაგებას, ახალი ავტობუსების შემოყვანას და ამ მიმართულებით კომფორტის გაზრდას. მთავარი მიზეზი რაც კერძო ავტომობილების სიმრავლემ გამოიწვია, ეს არის 2010 წელს ავტობუსების ხაზების კლება. რეალურად დღეს თბილისში გვაქვს მეტროს, მიკროავტობუსის და ავტობუსის დუბლირებული ხაზი. საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ნაწილში, დედაქალაქის 30 პროცენტი დაფარვის ზონის გარეშეა, რაც რეალურად დიდ პრობლემას ქმნის, ამას ემატება ტრანსპორტში ადამიანების ტევადობის პრობლემა, მათ არ ჰყოფნით ავტობუსები, რომ დანიშნულების ადგილამდე მივიდნენ. ამ პრობლემებმა ადამიანებს შეუქმნა პირობები იმისთვის, რომ ავტომობილები ეყიდათ.


- რას აკეთებს დედაქალაქის მერია იმისთვის, რომ თბილისში არსებული მძიმე სატრანსპორტო პოლიტიკა გააუმჯობესოს?


დედაქალაქში მწვანე ავტობუსები შემოვიდა, ორი ხაზი უკვე გავუშვით, სამ ხაზს კიდევ ამ კვირაში გავუშვებთ. ავტობუსები ვარკეთილიდან, გლდანიდან, დიღმის მასივიდან მოიყვანს ხალხს თავისუფლების მოედანზე, ზოგი რუსთაველის გამზირის გავლით ზოგი, კოტე აფხაზის ქუჩის გავლით. აქცენტი გაკეთდება ძველი თბილისის მიმდებარე ტერიტორიაზე, რადგან აქ ვაპირებთ საათობრივ-ზონალურ პარკირებას. 40 ერთეული 10- მეტრიანი ავტობუსი თვე ნახევარში გადანაწილდება ხაზებზე, 220 ერთეული 8-მეტრიანი ავტობუსიც ნაყიდი გვყავს უკვე, რომელიც დედაქალაქში წლის ბოლომდე შემოვა. ანუ ჩვენ ვქმნით კომფორტს, რათა მოქალაქეები თავიანთ ავტომობილებზე კომფორტულად და სწრაფად მივიდნენ სამსახურებამდე ვიდრე დღეს მიდიან ან მომავალში მივლენ. პრიორიტეტი მიენიჭა გამოყოფილი ზოლებში (bus line) ავტობუსების სწრაფ გადაადგილებას, ამისთვის სპეციალურად შუქნიშნების რეჟიმები შეიცვალა, რათა ჯერ ავტობუსი გაატაროს შემდეგ კი კერძო ავტომობილი. სადაც ავტობუსი შეუფერხებლად გადაადგილება, ავტომანქანები საცობში დგანან. რეალურად ავტობუსებისთვის გამოყოფილი ზოლებით დედაქალაქი  მთლიანად დაიქსელება იმდაგვარად, რომ დღეს თუ ავტობუსი ერთ საათს ანდომებს, ეს დრო 40 პროცენტით შემცირდება. ახალი სამარშუტო სქემა, ახალი ავტობუსები, შუქნიშნები ეს ყველაფერი იქმნება იმისთვის, რომ ადამიანებმა კერძო ავტომობილებით აღარ ისარგებლონ.


— ყურადღება გაამახვილეთ საათობრივ-ზონალური პარკირების სისტემის შემოღებაზე. როგორ და როდის ამოქმედდება ეს პროექტი?


-კოტე აფხაზის ქუჩა ერთ-ერთ მიზიდვის წერტილად არის მიჩნეული და ნათლად დავინახეთ, რომ საჭიროა საათობრივ-ზონალური პარკირების სისტემა. ადამიანებმა, რომლებიც კოტე აფხაზის ქუჩას და საკრებულოს მიმდებარე ტერიტორიას საპარკინგედ იყენებენ, უნდა ისარგებლონ შეთავაზებული კომფორტული ავტობუსებით და მეტროთი. თუ ისინი არჩევანს მაინც საკუთარ ავტომობილებზე გააკეთებენ, მაშინ დადგენილი ტარიფის გადახდა მოუწევთ, ეს იქნება გაცილებით ძვირი ვიდრე ეს დღეს მძღოლს უჯდება.


- რა ტარიფით განისაზღვრება საათობრივ-ზონალური პარკირება?


- ჩვენ როდესაც სამსჯელოდ ტარიფები წარვადგინეთ ეს იყო საათი 50 თეთრი, თუმცა არასამთავრობო სექტორმა განაცხადა, რომ ეს თანხა არის ძალიან ცოტა. ევროპული გამოცდილებით დგინდება მინიმალური ტარიგი, ხოლო გაზრდა ხდება შედეგზე ორიენტირებით. შედეგი რა უნდა იყოს, კოტე აფხაზის და მიმდებარე ქუჩებზე კარგი შედეგი იქნება თუ პარკინგის 15 პროცენტი მუდმივად თავისუფალი იქნება. 4 ჯერ მისვლა 15 წუთით უფასო იქნება, ვფიქრობთ, რომ 15 წუთში ადამიანს ძალიან ბევრი რაღაცის მოსწრება შეუძლია. უფასო იქნება ელექტრომობილებისთვის, შშმ პირებისთვის.


- როგორი იქნება გადახდის სისტემა?


- აღრიცხული არის კოტე აფხაზის და მისი მიმდებარე ქუჩები. 25 მეტრი იქნება მაქსიმალური ფეხით გასავლელი მანძილი, რომ ფეი ბოქსამდე მიხვიდე. ფეი ბოქსით გადაიხდიან ის მძღოლები, ვისაც საშუალება არ ექნება აპლიკაციით გადაიხადონ საფასური. რამდენიმე ფეი ბოქსის დამატება გახდა საჭირო, რათა ფეხით გასავლელი მანძილი შემცირდეს. რაც შეეხება მოსახლეობას, მოსახლეობა გადაიხდის იმ ტარიფს, რასაც აქამდე იხდიდა, მათთვის დგომა არ შეიზღუდება. მიღებულ გამოცდილებას გამოვიყენეთ იმაში, თუ კიდევ სად, რა პირობებით შეიძლება ეს პროგრამა ავამუშაოთ.


ბაჩო ადამია





25 მაისი - ქართული ლარის კურსი არ შეცვლილა, აზერბაიჯანული მანათი გამყარდა

25 მაისი - ქართული ლარის კურსი არ შეცვლილა, აზერბაიჯანული მანათი გამყარდა
access_time2020-05-25 19:00:15
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა, მარტის თვეში, ლარი რეკორდულად 22%-ით გაუფასურდა. წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში - 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 16%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს.      ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 25 მაისის ვაჭრობის შედეგად, ქართული ლარის კურსი აშშ დოლართან...

უძრავი ქონების პლკატფორმა Livo იპოთეკური სესხების 4%-იან სუბსიდირებას ვარაუდობს

უძრავი ქონების პლკატფორმა Livo იპოთეკური სესხების  4%-იან სუბსიდირებას ვარაუდობს
access_time2020-05-25 18:00:49
უძრავი ქონების პლკატფორმა Livo ვარაუდობს, რომ მთავრობა იპოთეკურ სესხებს 4%-ით დაასუბსიდირებს.როგორც პლატფორმის დამფუძნებელმა გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“ განაცხადა, თუ სახელმწიფო ამ გადაწყვეტილებას მიიღებს, წელს თბილისში საცხოვრებელი ქონების დონე 2019 წლის მაჩვენებელს დაუბრუნდება. კითხვაზე თუ აქვს მოლოდინი რომ მთავრობა იპოთეკური სესხების 4%-ით სუბსიდირებაზე დადებით გადაწყვეტილებას მიიღებს, გიორგი ჩუმაშვილი ამბობს, რომ ეს არის ერთადერთი ჭეშმარიტი, სწორი და სამართლიანი...

სილამაზის სალონი „ვი ემ თის“ მფლობელი „თიბისი დაზღვევას“ სასამართლოში უჩივის

სილამაზის სალონი „ვი ემ თის“  მფლობელი „თიბისი დაზღვევას“ სასამართლოში უჩივის
access_time2020-05-25 17:00:48
სილამაზის სალონის მფლობელი, შპს „ვი ემ თის“ დამფუძნებელი თეონა ხარაზიშვილი „თიბისი დაზღვევას“  ხელშეკრულების შეუსრულებლობაში ადანაშაულებს. როგორც „კომერსანტს“ თეონა ხარაზიშვილის ადვოკატმა ამირან გიგუაშვილმა განუცხადა, საქმე ეხება 2019 წლის 04 დეკემბერს ქ.გორში სილამაზის სალონში მომხდარ შემთხვევას, როდესაც დაზიანდა ეპილაციის აპარატი, რომელიც დაზღვეული იყო „თიბისი დაზღვევის“ მიერ და რომლის შეკეთებაც 19 400 ევრო ჯდება. გიგუაშვილი აცხადებს, რომ სადაზღვევო კომპანია დაზღვეულს  დღემდე...

უფრო აქტიურ ლოკაციას ვარჩევთ - ფრანგული რესტორანი Ladurée ვაკეში დაიხურა

უფრო აქტიურ ლოკაციას ვარჩევთ - ფრანგული რესტორანი Ladurée ვაკეში დაიხურა
access_time2020-05-25 14:00:50
ფრანგული საცხობი და ტკბილეულის სახლი Ladurée თბილისში, აბაშიძის ქუჩაზე გასულ წელს  გრანდიოზულად გაიხსნა. რესტორანი, რომელიც როგორც კომპანიის წარმომადგენლები აცხადებდნენ ლაქშერი მომსახურეობის სხვადასხვა მიმართულებას აერთიანებდა, რამდენიმე კვირის წინ დაიხურა. როგორც „კომერსანტს“ რესტორან Ladurée-ს დირექტორმა  გიორგი ღვინაძემ განუცხადა, მიუხედავად...

კომპანიების 28%-ს ვალდებულებების გასტუმრება უჭირს

კომპანიების 28%-ს ვალდებულებების გასტუმრება უჭირს
access_time2020-05-25 15:00:04
ინვესტორთა საბჭოს დაკვეთით PWC საქართველომ ბიზნესზე Covid19-ის გავლენა გააანალიზა. კვლევაში 1 938-მა კომპანიამ მიიღო მონაწილეობა.მოთხოვნის შემცირებამ გამოკითხული საწარმოების უმეტესობაში (65%) უკვე გამოიწვია 50%-ზე მეტით შემოსავლის შემცირება. რესპონდენტებს შორის ყველაზე მეტად დაზარალდნენ სასტუმროები და რესტორნები, რომელთა 75%-ზე მეტმა განიცადა შემოსავლის მნიშვნელოვანი შემცირება. მოთხოვნის შემცირებამ, კლიენტების მხრიდან დაგვიანებულმა გადახდებმა (ფულადი მოთხოვნების...


მსგავსი სიახლეები

up