ხელისუფლების მხრიდან რითეილ ბიზნესების არათანაბარ პირობებში ჩაყენებაზე არაერთი ამ ბაზრის მოთამაშე საუბრობს. ძირითად შემთხვევაში პრობლემა ჰიპერმარკეტების ქსელ „კარფურს“ უკავშირდება და მის მიმართ ხელისუფლების მხრიდან პრივილეგიების მინიჭებას. არსებულ არაკონკურენტულ გარემოზე „ფრესკოშიც“ საუბრობენ და აღნიშნავენ, რომ რითეილ სექტორისთვის ასევე პრობლემაა გამჭვირვალობის ნაკლებობა და ერთიანი სტანდარტის არ არსებობა.
„კომერსანტთან“ ფრესკოს გენერალურმა დირექტორმა სოფიო კორძახიამ რითეილ სექტორში არსებულ პრობლემებზე, კონკურენტულ გარემოზე და კომპანიის სიახლეებზე ისაუბრა. მისი თქმით, საქართველოში რითეილ ბაზრის მოთამაშეები არათანაბარ პირობებში არიან და მათ თანაბარი შესაძლებლობები არ ეძლევათ.
„საქართველოს რითეილ სექტორში კონკურენციასთან დაკავშირებით ჩვენი პოზიცია არაერთხელ დაგვიფიქსირებია და დღესაც იგივე აზრზე ვართ, რომ რითეილ ბაზრის მოთამაშეები არათანაბარ პირობებში არიან და მათ თანაბარი შესაძლებლობები არ ეძლევათ. თეორიულად ჩვენი კონკურენტი შეიძლება ვუწოდოთ ნებისმიერ პირს, რომელიც მსგავსს პროდუქციას ყიდის, თუმცა რეალურად ეს ესე არ არის.
პანდემიასთან დაკავშირებული რეგულაციები, ეკონომიკური კრიზისი, ვალუტის კურსის არასტაბილურობა და ინფლაცია, რა თქმა უნდა, დღეს ნებისმიერი ბიზნესისთვის ძალიან დიდი წნეხია. ამ ყველაფერთან გასამკლავებლად კი დიდი ორგანიზაციული, ადამიანური და ფინანსური რესურსი იხარჯება. თუმცა, კონკრეტულად რითეილ სექტორისთვის, ვფიქრობ ასევე პრობლემაა გამჭვირვალობის ნაკლებობა და ერთიანი სტანდარტის არ არსებობა. ისევე, როგორც კვალიფიციური, სანდო და პასუხისმგებლიანი კადრის სიმცირე - სწორედ ამ სირთულესთან გამკლავებას მოვანდომეთ საკმაოდ დიდი ძალისხმევა“, - გვიყვება სოფიო კორძახია.
მისი თქმით, მიუხედავად არსებული პრობლემებისა და გამკაცრებული რეგულაციებისა „ფრესკომ“ შეძლო და პანდემიის პერიოდში გაფართოება მოახერხა, კომპანიამ წერეთლის მეტროსთან ახალი სუპერმარკეტი გახსნა.
„ბოლო წლების განმავლობაში ინტენსიური სამუშაოები ჩავატარეთ კომპანიის ეფექტურობის ზრდის, სტრუქტურისა და პროცესების დახვეწის, ადამიანური რესურსისა და შიდა ორგანიზაციული განვითარებისთვისთვის. ახლა კი ვფიქრობთ, რომ ქსელის გაფართოების დრო დადგა. ძალიან ვამაყობთ იმით, რომ პროექტი მთლიანად ფრესკო ჯგუფის მიერ არის განხორციელებული, ჩვენი ბიზნეს მოდელით - საკუთარ მიწაზე, საკუთარი რესურსით და ძალებით აშენებულ შენობაში ვახდენთ ოპერირებას. პანდემიის პერიოდში მშენებლობის პროცესს თან ახლდა სირთულეები, გამკაცრებული რეგულაციებისა და კომენდანტის საათიდან გამომდინარე. თუმცა, ჩვენ მაინც შევძელით და ჩვენს მიერ მიწის ნაკვეთის შეძენიდან სულ რამოდენიმე თვეში ავაშენეთ არქიტექტურული თვალსაზრისით გამორჩეული შენობა და დიდუბის რაიონში გავხსენით ახალი, თანამედროვე სუპერმარკეტი“,- აღნიშნავს სოფიო კორძახია.
ნინო თამაზაშვილი