რის ხარჯზე გაიზარდა რკინიგზის ტვირთბრუნვა

რის ხარჯზე გაიზარდა რკინიგზის ტვირთბრუნვა

access_time2019-04-11 22:02:48

2019 წლის პირველი კვარტლის მონაცემებით, საქართველოს რკინიგზის ჯამურმა სატვირთო გადაზიდვამ 2.5 მილიონი ტონა შეადგინა, რაც წინა წლის ამავე პერიოდთან შედარებით, 105 ათასი ტონით მეტია, ხოლო გადაზიდვებიდან მიღებული შემოსავალი 2018 წლის პირველი კვარტლის შემოსავალს 3.2 მილიონი აშშ დოლარით აღემატება. 



ბოლო წლებში რკინიგზის ტვირთბრუნვა მცირდებოდა, კლების ტრენდი განსაკუთრებით 2012 წლიდან დაიწყო და ბოლო რამდენიმე წელი გრძელდებოდა. 



2012 წელი - 20,076 მლნ ტონა 
2013 წელი - 18,185 მლნ ტონა 
2014 წელი - 16,673 მლნ ტონა 
2015 წელი - 14,143 მლნ ტონა 
2016 წელი - 11,882 მლნ ტონა 
2017 წელი - 10,6 მლნ ტონა 
2018 წელი - 10 მლნ ტონა 



bm.ge დაინტერესდა, რა მიმართულებით არის გზარდილი ტვირთები საქართველოს რკინიგზაში და რატომ ვერ ხერხდებოდა ბოლო წლების განმავლობაში ტვირთბრუნვის ზრდა. 

სახელმწიფო კომპანიაში აცხადებენ, რომ გასული წლიდან ახალი ბაზრები და ტვირთები გამოჩნდა, რომლეbმაც საქართველოს რკინიგზის ტვირთბრუნვა გაზარდა. 



“2018 წელი იყო პირველი წელი, როდესაც მშრალი ტვირთების ზრდა დაფიქსირდა რკინიგზაში და ეს განაპირობა რამდენიმე ახალი ტვირთის მოზიდვამ. ნავთობის ტვირთების პერმამენტული კლების ფონზე, მნიშვნელოვანი გახდა სწორედ მშრალი ტვირთების ბაზარზე საქმიანობის გააქტიურება. 2018 წელს ყაზახური ხორბლის ტრანზიტი განხორციელდა, ასევე იყო ქვანახშირი და კონტეინერები, სადაც ძირითადი მიმართულება არის ჩინური კონტეინერები, რომლებიც ევროპის მიმართულებით გადაიზიდა. ძირითადი განმაპირობებელი სწორედ ეს იყო. ამასთან, მოხდა უკვე არსებული ტვირთების შენარჩუნება. 2018 წელს დაიწყო ახალი ტვირთების ზრდა და ეს ტენდენცია ნარჩუნდება 2019 წელსაც. 




ამასთან, რკინიგზა რამდენიმე წელია აქტიურად მუშაობს ჩვენი დერეფნის განვითარების კუთხით, სადაც ბევრი მონაწილეა. ამ ფორმატში იკრიბებიან ჩინეთიდან, ყაზახური სარკინგიზო კომპანიები, ასევე კასპიის ზღვის მონაწილეები- პორტები, გადამზიდავები, აზერბაიჯანის რკინიგზა, საქართველოს რკინიგზა, თურქეთი, უკარინა, პოლონეთი, რუმინეთი და ა.შ. ეს შეხვედრები არის პერმანენტული, კომუნიკაცია - ყოველდღიური, ამ ერთობლივი ძალისხმევით, გამჭოლი ტარიფების მიღებით, დროის შემცირებაზე მუდმივი ზრუნვით, მოგვეცა იმის შესაძლებლობა, რომ ახალი ტვირთები მოგვეზიდა”, - აცხადებს საქართველოს რკინიგზის სატვირთო გადაზიდვების დირექტორის მოადგილე მამუკა ტალახაძე. 

კითხვაზე - რატომ ვერ მოახერხა რკინიგზამ წლების განმავლობაში ახალი ტვირთების მოზიდვა, იმ ფონზე, როდესაც ნავთობის გადაზიდვის მიმართულებით კლება ფიქსირდებოდა, მამუკა ტალახაძე ამბობს, რომ მსგავსი მოლაპარაკებები გრძელვადიანია და 1 და 2 წელში ახალი ტვირთების მოზიდვა ვერ ხდება. 

მისივე თქმით, საქართველო საკმაოდ რთული დერეფნის ნაწილია, მით უმეტეს ჩრდილოეთის დერეფანთან შედარებით. 



“თუ შევადარებთ ჩრდილოეთის დერეფანს, სადაც რკინიგზაზე დადებული ტვირთი რკინიგზიდან ჩამოუღებლად გადის ევროპაში, ჩვენ შემთხვევაში გვიწევს კასპიის ზღვის გამოყენება, ამას სჭირდება სატრანსპორტო საშუალებების შეცვლა”, - აცხადებს მამუკა ტალახაძე და აღნიშნავს, რომ სწორედ ამიტომ საქართველოს დერეფნის ქვეყნები მუშაობენ, რომ ჩრდილოეთის დერეფანს კონკურენცია გადაზიდვის დროში გაუწიონ. 


bmg.ge






აშშ-მ თურქეთი წინააღმდეგ სანქციების დაწესება დაიწყო

აშშ-მ თურქეთი წინააღმდეგ სანქციების დაწესება დაიწყო
access_time2019-07-22 20:00:40
“ვაშინგტონმა აუკრძალა ანკარას მონაწილეობა გამანადგურებლის F-35-ის შექმნის და წარმოების პროგრამაში. ამის მიზეზია თურქეთის მიერ რუსული საზენიტო კომპლექსების ს-400-ის ყიდვა,“  - ნათქვამია თეთრი სახლის ოფიციალური განცხადებაში. დოკუმენტში წერია, რომ ამერიკული სამხედრო თვითმფრინავების გამოყენება რუსულ სადაზვერვო ტექნიკასთან გვერდით დაუშვებელია, რადგანაც ამ ტექნიკის ერთ-ერთი ამოცანა არის სწორედ F-35-ს საბრძოლო მახასიათებლებზე ინფორმაციის...

“ავერსი“ ყოფილი ინფექციური საავადმყოფოს ტერიტორიაზე გამხმარი ფიჭვების მოჭრას სექტემბერში დაიწყებს - რა ჯიშის ხეებით ჩანაცვლდება “ელდარის ფიჭვები“

“ავერსი“ ყოფილი ინფექციური საავადმყოფოს ტერიტორიაზე გამხმარი ფიჭვების მოჭრას სექტემბერში დაიწყებს - რა ჯიშის ხეებით ჩანაცვლდება “ელდარის ფიჭვები“
access_time2019-07-22 19:00:11
ყაზბეგის გამზირზე, ყოფილი ინფექციური საავადმყოფოს ტერიტორიაზე, ორი წლის წინ დაავადებული და გამხმარი ფიჭვების მოჭრა სექტემბერში დაიწყება და მათ ადგილას როგორც წიწოვანი, ასევე ფოთლოვანი ხეები დაირგვება.  ამის შესახებ “კომერსანტს“  „ავერსი-ფარმას“ გენერალურმა დირექტორმა ირაკლი ფურცელაძემ განუცხადა.   როგორც ირაკლი ფურცელაძე ამბობს,  საავადმყოფოს ტერიტორიაზე ფიჭვების დაავადების შესახებ დაახლოებით...

თემურ ჭყონია: „თუ ეროვნული ბანკი არ ერევა ლარის გამყარებაში, მაშინ მისი ფუნქცია უნდა გადაიხედოს„

თემურ ჭყონია:  „თუ ეროვნული ბანკი არ ერევა ლარის გამყარებაში,  მაშინ მისი ფუნქცია უნდა გადაიხედოს„
access_time2019-07-22 16:30:05
ბიზნესმენი, „კოკა–კოლა ბოთლერს ჯორჯიას“ დამფუძნებელი თემურ ჭყონია ლარის  არასტაბილურობის გამო,  ეროვნული ბანკის ფუნქციების გადახედვის საჭიროებას ხედავს. მისი განმარტებით, ლარის არასტაბილურობა ქვეყნის ეკონომიკის განმსაზღვრელია და არამარტო ბიზნესის. გარდა ამისა, არასტაბილური  ლარი მოქმედებს ყველაფერზე, მათ შორის ბიზნესზე, რადგან ქვეყანაში ყველაფერი სწორედ ბიზნესისგან...

ბანკებს მოგება თითქმის გაუნახევრდათ

ბანკებს მოგება თითქმის გაუნახევრდათ
access_time2019-07-22 15:00:41
2019 წლის ივნისში კომერციული ბანკების წმინდა მოგებამ 33,993 მლნ ლარი შეადგინა, რაც წინა თვესთან შედარებით, 29,991 მლნ ლარით, ხოლო წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 13,940 მლნ ლარით ნაკლებია. კერძოდ, ეროვნული ბანკის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით, 2018 წლის ივნისში ბანკების წმინდა მოგება/ზარალი 47,933 მლნ ლარი, ხოლო 2019 წლის მაისში - 63,984 მლნ იყო. ამასთან, მიმდინარე წლის ივნისში, ბანკების შემოსავლებმა 345,001 მილიონი ლარი,...

რატომ ურჩევს სებ-ი ბიზნესებს ფორვარდული გარიგებების დადებას

რატომ ურჩევს სებ-ი ბიზნესებს ფორვარდული გარიგებების დადებას
access_time2019-07-22 14:37:52
ქართული ბიზნესები მუდმივ რეჟიმში ცდილობენ, რომ საკუთარი სავალუტო რისკები მინიმუმამდე შეამცირონ. იმის გამო, რომ საქართველოში გაყიდული საქონლის ნახევარზე მეტი არის იმპორტირებული, საქონლის რეალიზაცია კი, ეროვნულ ვალუტაში ხდება, ბიზნესი ბუნებრივად სავალუტო რისკის წინაშე დგება. ლარის მერყეობის ზრდასთან ერთად ამ ბიზნესებისთვის ოპერირება გართულდა. მოიმატა გაურკვევლობამ იმის შესახებ, თუ რა უნდა იყოს იმპორტირებული პროდუქციის სარეალიზაციო ფასი და სადამდე შეიძლება ის...


მსგავსი სიახლეები

up