რის ხარჯზე გაიაფდა გზის დაგება - გზების დეპარტამენტის მოქმედი და ყოფილი თავმჯდომარეების არგუმენტები

რის ხარჯზე გაიაფდა გზის დაგება - გზების დეპარტამენტის მოქმედი და ყოფილი თავმჯდომარეების არგუმენტები

person access_time2016-05-05 09:15:51

საქართველოს ვიცეპრემიერმა და ეკონომიკის მინისტრმა დიმიტრი ქუმსიშვილმა განაცხადა, რომ წინა ხელისუფლების პერიოდთან შედარებით, დღეს სახელმწიფოს გზის დაგება 14%–ით იაფი უჯდება.


მისი თქმით, 2006–2012 წლებში ერთი კილომეტრი გზის დაგება 11,5 მილიონი ლარი ჯდებოდა, „ქართული ოცნების“ პერიოდში კი ეს მაჩვენებელი  9,9 მილიონამდე შემცირდა.

 

ქუმსიშვილის განცხადებითვე, წინა ხელისუფლების დროს ყოველწლიურად იგებოდა 10 კილომეტრი გზა, ამჟამინდელი ხელისუფლების დროს კი 28 კილომეტრი.

 

„კომერსანტი“ დაინტერესდა, რის ხარჯზე მოხერხდა თანხების დაზოგვა და ამ ტიპის ინფრასტრუქტურული პროექტების გაიაფება?

 

საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელმა გიორგი სეთურიძემ „კომერსანტთან“ საუბარში განაცხადა, რომ ამას ბევრი ობიექტური მიზეზი აქვს, თუმცა, ძირითადი ცვლილება ისაა, რომ ახალი ხელისუფლების პირობებში ტენდერებში კონკურენცია გაიზარდა და გაცილებით გამჭვირვალედ მიმდინარეობს კომპანიების შერჩევა. ამასთან, მისი თქმით, ქართულ კომპანიებს  ბოლო წლებში მიეცათ საშუალება, რომ განვითარებულიყვნენ, არამარტო ჩანასახურ მდგომარეობაში, არამედ მუშა და ეფექტურ სტრუქტურებად ჩამოყალიბებულიყვნენ.

 

შეკითხვაზე, რა სიტუაცია იყო წინა წლებში - ჰქონდათ თუ არა კომპანიებს განვითარებისა და გაფართოების შესაძლებლობა და ხდებოდა თუ არა კონკურენციის ხელოვნური შეზღუდვა, სეთურიძეს ასეთი პასუხი აქვს:

 

„წინა წლებში ყველა ძირითადი სამშენებლო და გზათმშენებელი კომპანია, ყოველ შემთხვევაში მე რაც ვიცი, გაკოტრდა, გააკოტრეს, დაიჭირეს და გააუბედურეს. ასე რომ, წინა წლებში ამის საშუალება ნამდვილად არ არსებობდა და ქართული კომპანია, იმ წლებში განვითარებული, სულ თითებზე ჩამოსათვლელია“,- აცხადებს გიორგი სეთურიძე.

 

მისივე ინფორმაციით, გზის მშენებლობაზე  ძალიან ბევრი ფაქტორი მოქმედებს, პირველ რიგში ეს არის დიზელის, ლითონის, ცემენტის, ინერტული მასალების ფასები და ხელფასები.


 

„ყველა ამ პარამეტრმა განიცადა ცვლილება, დიზელი გაიაფდა, მეტალი თითქმის იგივეა, ინერტული მასალა და ხელფასი არ შეცვლილა. რომ არ ყოფილიყო ეს ეკონომიკური რყევები, შესაძლებელია, კონკურენციაც და გამჭვირვალობის დონეც უფრო მაღალი გვქონოდა“,- აცხადებს გიორგი სეთურიძე.

 

სეთურიძის ბრალდებებთან დაკავშირებით „კომერსანტი“ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის ყოფილ მინისტრს რამაზ ნიკოლაიშვილს დაუკავშირდა, რომელიც ამ პოზიციას 2010-2012 წლებში იკავებდა, მანამდე კი საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელი იყო.

 

რამაზ ნიკოლაიშვილი სეთურიძის შეხედულებებს არ იზიარებს და ამბობს, რომ ბრალდებები, რომ ტენდერები გაუმჭვირვალედ ტარდებოდა ან ამ სფეროში ჩართული კომპანიები გაკოტრდნენ, უსაფუძვლოა და ამას დასაბუთება სჭირდება.

 

„რა სისულელეა, რა გაუმჭვირვალედ ჩატარება? მაშინ ფაქტი უნდა არსებობდეს. მეც შემიძლია ვთქვა, რომ დღეს ყველა ტენდერი არის გაუმჭვირვალე. როცა არსებობს გაუმჭვირვალე ტენდერები, უნდა არსებობდეს ფაქტებიც. ყველა ის ადამიანი, ვინც მუშაობდა 4 წლის წინ, ყველა ისევ იქ მუშაობს 100%-ით და შეგიძლიათ გაარკვიოთ იმ ადამიანებთან.

 

გიორგი სეთურიძემ შეუძლებელია არ იცოდეს, როგორ ტარდებოდა ტენდერები 4 წლის წინ. ეს არის ზოგადი საუბარი. მე როგორც ვიცი, აბსოლუტურად სწორად ტარდებოდა, კარგი გზები კეთდებოდა და უფრო დიდი რაოდენობით. მე მაშინ, როგორც მინისტრი, ძალიან კმაყოფილი ვიყავი საგზაო დეპარტამენტით. ახლანდელი დეპარტამენტი როგორ მუშაობს, მე არ ვიცი და ვერ შევაფასებ. გიორგი სეთურიძეს ვურჩევ, თუ ის ნამდვილად თქვა, რასაც თქვენ ამბობთ, მინიმუმ დაფიქრდეს, ან დადოს ფაქტი, რომ არასწორად ტარდებოდა ტენდერები. ჭორები მეც შემიძლია ვილაპარაკო“,- აცხადებს „კომერსანტთან“ საუბრისას ყოფილი მინისტრი.

 

რაც შეეხება ტენდერებში მონაწილე კომპანიების გაკოტრებას და მათი მფლობელების დაპატიმრებებს, რამაზ ნიკოლაიშვილი აცხადებს, რომ ეს არასწორი ინფორმაციაა.

 

„სეთურიძე ამბობს ამას? კარგად დაუწყია მუშაობა. წარმატებებს ვუსურვებ გიორგი სეთურიძეს ამ საქმიანობაში. დარწმუნებული ვარ, რომ უკეთ გააკეთებს ყველაფერს.

 

როდესმე გაგიგიათ, რომ როცა დეპარტამენტის უფროსი ვიყავი ან მინისტრი, გახსოვთ, რომ მე მეთქვას, რომ შევარდნაძის დროს ცუდი გზები იგებოდა? შენი საქმე წარმოგაჩენს რეალურად! ადამიანმა, რომელიც ახალი მისულია, ჯობია, გააკეთოს საქმე და მერე თქვას, რა არ ვარგოდა“,- აცხადებს ინფრასტრუქტურის ყოფილი მინისტრი.


ბიზნესმენი ნაზი ალასანია კი მიიჩნევს, რომ გზის დაგების გაიაფება ბიტუმის ფასების განახევრებამ გამოიწვია და არა განსაკუთრებულმა ცვლილებებმა კონკურენციის ან გამჭვირვალობის მომატების მიმართულებით.

 

„გზის დაგება გაიაფდა იმიტომ, რომ დოლარის კურსმა აიწია ყველგან, ნავთობის ფასმა კი დაიწია. ძირითადი მასალა, რაც გზის დაგებას სჭირდება, ბიტუმია – მისი წილი დაახლოებით 70%–ია. მისი ფასი თითქმის განახევრდა. ამის ხარჯზე გაიაფდა გზის დაგებაც“,- აცხადებს ნაზი ალასანია.

 

ბიზნესმენი ამბობს, რომ ტენდერები ყოველთვის იყო და იქნება პოლიტიკასთან დაკავშირებული, ვიღაცას მეტი მხარდაჭერა აქვს, ვიღაცას კი ნაკლები.

 

რაც შეეხება კონკურენციას, მისი თქმით, კონკურენცია ყოველთვის იყო და იქნება მომავალშიც.


„კომპანია 40%-ს დააკლებს ტენდერში და იმას მოგებულად ჩათვლიან, ეს არ მგონია, რომ იყოს კონკურენცია. როცა სატენდერო თანხა დაფიქსირებულია, იქ ჩადებულია მაქსიმუმ 7-8% მოგება. შეიძლება ამ მოგების ხარჯზე დაუწიო ფასი, მაგრამ ტენდერს რომ გამოაცხადებს სახელმწიფო და ამ ტენდერის ფასს 40%-ს დააკლებ, ეს არ არის კონკურენცია. ასეთი ფირმა, ჩემი ზარით, უნდა მოიხსნას ტენდერებიდან“,- აცხადებს ნაზი ალასანია. 




გიორგი გახარია საზღვრის დელიმიტაციაზე - ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ მოლაპარაკების შედეგი იყოს მისაღები, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის

გიორგი გახარია საზღვრის დელიმიტაციაზე - ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ მოლაპარაკების შედეგი  იყოს მისაღები, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის
access_time2019-05-26 17:00:55
ყველაფერს გავაკეთებთ იმისთვის, რომ ამ კომისიის და ამ მოლაპარაკების შედეგი იყოს მისაღები და მისასალმებელი, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის, - ამის შესახებ შს...

საფინანსო ორგანიზაციები მევალეებს ვეღარ დაემუქრებიან - რა იცვლება სესხის ამოღების პროცესში

საფინანსო ორგანიზაციები მევალეებს ვეღარ დაემუქრებიან - რა იცვლება სესხის ამოღების პროცესში
access_time2019-05-26 18:00:33
საფინანსო ორგანიზაციებს მომხმარებლის შევიწროება, ზეწოლა, შეურაცხყოფა აეკრძალებათ. ამის შესახებ, ეროვნული ბანკის მიერ შემუშავებულ "ფინანსური ორგანიზაციების მიერ სესხის/კრედიტის ამოღებასთან დაკავშირებულ ეთიკის კოდექსის" პროექტშია...

El País: ევროპა - დემოგრაფიული თვითმკვლელობის ზღვარზე

El País: ევროპა - დემოგრაფიული თვითმკვლელობის ზღვარზე
access_time2019-05-26 20:00:03
  მთელს ევროპაში შეიმჩნევა ულტრა-მემარჯვენე იდეოლოგიის პოპულარობის ზრდა, რაც გამოწვეულია მზარდი ანტიპატიით მიგრანტებისადმი, და თვითმყოფადობის დაკარგვის შიშით.   ამ იდეოლოგიის მომხრეებს სურთ ევროპის გადაქცევა  ჩაკეტილ და აუღებელ ციხე-სიმაგრედ, რომელიც შეაკავებს მიგრანტების შეუჩერებელ ნაკადს.   მათ არ  სურთ იმის გაცნობიერება, რომ მათი პირადი ბედი დამოკიდებულია ზუსტად იმ ადამიანებზე, ვინც იმყოფება ამ ვირტუალური კედლის მიღმა....

„სამუშაოები,რომლებსაც სახელმწიფო ქმნის, სინამდვილეში ანადგურებს დოვლათს“ - გიორგი ლომინაძე

„სამუშაოები,რომლებსაც სახელმწიფო ქმნის, სინამდვილეში ანადგურებს დოვლათს“ - გიორგი ლომინაძე
access_time2019-05-26 16:00:44
რადიო კომერსანტზე, გადაცემაში „პროფესიონალები“, არასამთავრობო ორგანიზაცია „თავისუფალი ბაზრის“ დამფუძნებელმა და თავმჯდომარემ, გიორგი ლომინაძემ საქართველოში შრომის ბაზარზე დერეგულაციის პოლიტიკის მნიშვნელობაზე ისაუბრა. „ადამიანები უნდა მუშაობდნენ იმისთვის, რომ შექმნან დოვლათი. საქართველოში კი ადამიანები მუშაობის პროცესში დოვლათს ანადგურენებ, ამიტომაც   ყველა ვღატაკდებით.სტატისტიკის თაყვანისმცემელი არ ვარ, ის არ ასახავს რეალობას, არა იმიტომ,რომ  მაგალითად, დასამებულის...

„რაც უფრო მეტი დაზღვეული იქნება კერძო კორპორატიულ ქსელში ნებაყოფლობით, მეტად იქნება ფინანსური დაცულობის გარანტიები“

„რაც უფრო მეტი დაზღვეული იქნება კერძო კორპორატიულ ქსელში ნებაყოფლობით, მეტად იქნება ფინანსური დაცულობის გარანტიები“
access_time2019-05-26 10:00:32
„სადაზღვევო  ბაზრის განვითარების მნიშვნელოვანი წინაპირობაა კონკურენცია. დაზღვევა ყოველთვის ასოცირდებოდა ფინანსურ სექტორთან, ის არ ერევა სამედიცისო სერვისებში და არც ხარისხის მაკონტროლებელი ორგანიზაციაა. იგი რისკების მართვის ფინანსური ინსტიტუტია,რომელსაც შეუძლია ბევრი სიკეთე მოიტანოს ქვეყნის ეკონომიკისთვის. ამ ინსტიტუტს შეუძლია, შექმნას სამუშაო ადგილები, შესთავაზოს სხვადასხვა სიახლეები სერვისში, და თან, იყო დაზღვევის რისკების მართვის ეფექტური ინსტრუმენტი,” - განაცხადა პსპ დაზღვევის“...


მსგავსი სიახლეები

up