„რეზონანსი“ - ტექდათვალიერება 2018 წლის სექტემბერშიც ვერ ამოქმედდება

„რეზონანსი“ - ტექდათვალიერება 2018 წლის სექტემბერშიც ვერ ამოქმედდება

access_time2017-07-27 18:00:30

რეგიონებში ტექდათვალიერებისთვის განკუთვნილი ცენტრების მშენებლობა არ დაწყებულა, არადა, ავტომობილების ინსპექტირებისთვის ბაზა 2018 წლის პირველ იანვრამდე უნდა მომზადდეს. სპეციალისტები აცხადებენ, რომ მთავრობის მიერ შერჩეული შვეიცარიული კომპანია ღიად არ მუშაობს და არ ასაჯაროებს ამ მნიშვნელოვან საკითხებს. როგორც გაზეთი რეზონანსი წერს, სავარაუდოდ, ტექდათვალიერების თარიღი კიდევ გადაიწევს, რადგან პროცესი ზედმეტად ბუნდოვანია.



საქართველოში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების გზისთვის ვარგისიანობაზე სავალდებულო პერიოდული ტესტირების საკითხებში კონსულტაციას ეკონომიკის სამინისტროს შვეიცარიული კომპანია SGS SURVEILANCE SA  გაუწევს, რომელიც განაცხადთა განმხილველმა კომისიამ გამარჯვებულად დაასახელა. მიუხედავად იმისა, რომ წლის ბოლომდე 5 თვე რჩება, არანაირი ცვლილება ტექდათვალიერების ცენტრების მოწყობის კუთხით არ შეინიშნება.


საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი ამბობს, რომ კომპანიის მუშაობა საკმაოდ ბუნდოვანია და მათი გადაწყვეტილებები, დროის სიმცირის მიუხედავად, ჯერ ცნობილი არ არის. ეს-ჯი-ესს სამი მოხსენება აქვს გასაკეთებელი და ჯერ ერთიც არ გაუკეთებია, რის გამოც შეჩერებულია ინსპექტირების ცენტრების მშენებლობა.


ჩვენ ყველანი ველოდებით შვეიცარიული კომპანიის გადაწყვტეილებას, რომელმაც 1 300 000 ევრო აიღო იმისთვის, რომ სახელმწიფოსთვის მიეცა რეკომენდაცია. დეკემბერში გამოვლინდა გამარჯვებული და, იქიდან მოყოლებული, დღემდე საერთოდ არაფერი გაუკეთებიათ. არც რეკომენდაციისა და არც კონსულტაციის შესახებ არაფერი გაგვიგია. ამ კომპანიის მუშაობა არის დახურული.


არადა, სახელმწიფოს მომავალი გეგმების უმეტესობა, რაც ტექდათვალიერებას მოიცავს, უკავშირდება ეს-ჯი-ესს. კანონში გვაქვს ჩანაწერი, რომ 1-ლი იანვრიდან უნდა დავიწყოთ პერიოდული ინსპექტირება, რაშიც ეჭვი ძალიან მეპარება. შვეიცარიელებს სამი მოხსენება აქვთ გასაკეთებელი და ჯერ ერთიც არ გაუკეთებიათ. არასამთავრობო რგოლი კონსულტაციების გავლასაც კი ვერ ახერხებს ამ კომპანიასთან, რაც სამუშაო პროცესში ვართ ჩართულები. ზოგადად, წარმოდგენა არ გვაქვს, რას გეგმავენ.


შვეიცარიელმა კონსულტანტებმა უნდა წარმოადგინონ, როგორ უნდა იყოს პრესცენტრი მოწყობილი, რა სტანდარტებს უნდა აკმაყოფილებდეს. მეორე მხრივ კი, ნათელყოს თავად პროცესი, თუ როგორ უნდა მოხდეს მანქანების ტექდათვალიერება და ინსპექტირება. მთელი სქემის განხორციელება მათზეა დამოკიდებული, მაგრამ, სამწუხაროდ, არავითარი სიახლე არ გვაქვს.
 

ამჟამად ქვეყანაში არ არის საკმარისი რაოდენობის ცენტრები, რომლებიც ტექდათვალიერების პროცესს მოემსახურებიან. აუცილებელია დამატება, ახლის აგება. პირადად ვიცი, რომ ძალიან ბევრი ინვესტიციაა შეჩერებული იმის გამო, რომ ეს კომპანია არაფერს აქვყნებს.
 

ინვესტორმა, აუცილებელია, იცოდეს, რა სტანდარტის ცენტრი უნდა ააშენოს. ძალიან ცუდი იქნება, დღეს მოაწყონ სპეციალური შენობა-ნაგებობა და მერე მოულოდნელად უთხრან, 
 
რომ შეცდომით გააკეთეს და მთლიანად გადასაკეთებელი გაუხდეთ. მსგავსი დამოკიდებულება, ბუნებრივია, აფრთხობს ინვესტორს, - განუცხადა რეზონანსს მესხიშვილმა.


სპეციალისტი ყურადღებას ამახვილებს მოქმედი წესის ნაკლოვანებაზეც. მაგალითად, 187 000 მძიმეწონიან მანქანას 2004 წლიდან დღემდე უნდა გაევლო ტექდათვალიერება და აქედან მხოლოდ 14%-მა მიმართა ინსპექტირების ორგანოს, რაც ძალიან დაბალი მაჩვენებელია. მესხიშვილის თქმით, ტექდათვალიერების დაწყებამდე, აუცილებელია, განისაზღვროს პასუხისმგებელი უწყება და პროცესში აქტიურად ჩაერთონ არასამთავრობო ორგანიზაციები.


როდესაც ამბობენ, რომ ტექდათვალიერება შეჩერდა 2004 წელს, ეს ეხებოდა მსუბუქ ავტომობილებს. ნებისმიერ შემთხვევაში 3,5 ტ ან მეტი წონის ავტომობილებისთვის შემოწმება სავალდებულო დარჩა დღემდე. ამიტომ ეს პროცესი არ შეწყვეტილა 187 000 ავტომობილისთვის. ისინი დღეს უნდა გადიოდნენ ტექდათვალიერებას, მაგრამ მათგან მხოლოდ 14%-ია შემოწმებული. 


ესეც პრობლემის პირველი ნიშანი, ანუ მომავალში ჩვენ შეიძლება დავდგეთ კანონის აღსრულების წინაშე. აგრეთვე მნიშვნელოვანი ფაქტორია, როგორ აღვკვეთოთ კორუფცია ამ სისტემაში. ელექტრონულად ყველაფერი ისეთ დონეზე უნდა იყოს მოწყობილი, რომ კორუფციის რისკი ნულამდე დავიდეს. ყველაზე მთავარი კი ისაა, რომ აუცილებელია საინფორმაციო კამპანიის დაწყება, რომლის მეშვეობითაც მძღოლები ამომწურავ ინფორმაციას მიიღებენ, - აცხადებს მესხიშვილი.


მისი თქმით, პირველი და ყველაზე მნიშვნელოვანია, განისაზღვროს პასუხისმგებელი უწყება, ანუ ვინ არის რეფორმაზე პასუხისმგებელი; მეორე - ეს-ჯი-ეს-მა გახსნას სამუშაო პროცესი და ჩაერთოს არასამთავრობო სექტორი; მესამე - უნდა ამუშავდეს ეს მოდელი, რომ არ იყოს კორუფცია.
 

ჩვენ გვაქვს ეჭვი, რომ პირველ იანვრამდე ტექდათვალიერების ამოქმედება ვერანაირად ვერ მოესწრება. 2018 წლის 1-ლი სექტემბერი არის სულ ბოლო თარიღი, თუმცა ამ ტემპით, როგორითაც ახლა მივდივართ, იმ დროისთვისაც ვერ მოესწრება. არაფერი მზად არ არის. ამას გარდა, ყველაფერზე მიმართავენ აკრედიტაციის ცენტრს. იგი სისტემის შექმნა-ჩამოყალიბებაზე ვერ იქნება პასუხისმგებელი და არ არის მისი კომპეტენცია, - განუცხადა რეზონანსს მესხიშვილმა. 
 
 
 



ლევან კობერიძე არ გამორიცხავს სახელმწიფო გეგმავდეს სსიპ-ს შექმნას, რომელიც დამხმარე სამედიცინო მასალების კონსოლიდირებულად შესყიდვას დაიწყებს

 ლევან კობერიძე არ გამორიცხავს სახელმწიფო  გეგმავდეს  სსიპ-ს შექმნას, რომელიც  დამხმარე  სამედიცინო  მასალების კონსოლიდირებულად შესყიდვას დაიწყებს
access_time2019-11-21 18:00:58
„კლინიკების მოგების მაჩვენებლის გამოქვეყნება სახელმწიფოს მხრიდან შავი პიარის ნაწილია„-ასე ეხმაურება დამოუკიდებელი დეპუტატი ლევან კობერიძე იმ განცხადებას, რომელიც ჯანდაცვის სამინისტრომ გამოაქვეყნა. დოკუმენტში ნათქვამია, რომ 2018 წელს კლინიკების მოგება მილიონობით ლარს შეადგენს. ლევან კობერიძე არ გამორიცხავს, რომ  გარკვეულ ჯგუფებს, გააჩნდეს ინტერესი დიდი თანხის შესყიდვებთან  დაკავშირებით და...

27 მლნ ლარის ზარალი ერთ წელიწადში - როგორია „კარფურის“ შემოსავლები

27 მლნ ლარის ზარალი ერთ წელიწადში - როგორია „კარფურის“ შემოსავლები
access_time2019-11-21 17:00:42
ტექნიკის მაღაზიების შემდეგ მომხმარებელს შიდა განვადებას ჰიპერმარკეტების ქსელი Carrefour-იც სთავაზობს.თუმცა, ერთი განსხვავებით - ჰიპერმარკეტის განვადების პერიოდი მხოლოდ 3 თვეს მოიცავს. თანაც, მომხმარებელს პროდუქცია მხოლოდ თანხის დაფარვის შემდეგ გადაეცემა. Carrefour-ის სერვისით „ლეი-ბაი“ სარგებლობა ყველას შეუძლია, ვისაც სურს 200 ლარზე მეტი ღირებულების ნივთის შეძენა. პირველადი შენატანი 20%-დან იწყება. თუმცა შეზღუდულია სარგებლობის პერიოდი და ის მხოლოდ 90 დღით განისაზღვრება,...

ლუქსემბურგი - პირველი ქვეყანა მსოფლიოში, სადაც ტრანსპორტი უფასო გახდება

ლუქსემბურგი - პირველი ქვეყანა მსოფლიოში, სადაც ტრანსპორტი უფასო გახდება
access_time2019-11-21 20:30:48
ლუქსემბურგი მსოფლიოში პირველი ქვეყანა იქნება, სადაც საზოგადოებრივი ტრანსპორტი უფასო გახდება. ახლადარჩეული პრემიერ-მინისტრი ხავიერ ბეტელი და ლუქსემბურგის კოალიციური მთავრობა აცხადებენ, რომ ისინი მატარებლებზე ტრამვაისა და ავტობუსებზე ტარიფებს შემდეგი წლის ზაფხულიდან გააუქმებენ. სამსახურისკენ რამდენიმე საათიანი მგზავრობებისა  და ჰაერის დაბინძურების გათვალიწინებით, მთავრობა იმედოვნებს, რომ ეს ახალი ნაბიჯი საცობების სიმრავლით მსოფლიოში ცნობილ ლუქსემბურგს მეტად...

ფინანსთა მინისტრმა ივანე მაჭავარიანმა შემოსავლების სამსახურის ახალი ხელმძღვანელი ლევან კაკავა წარადგინა

ფინანსთა მინისტრმა ივანე მაჭავარიანმა შემოსავლების სამსახურის ახალი ხელმძღვანელი ლევან კაკავა წარადგინა
access_time2019-11-21 15:15:38
დღეს, ფინანსთა მინისტრმა ივანე მაჭავარიანმა ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის თანამშრომლებს ახალი ხელმძღვანელი - ლევან კაკავა წარუდგინა. მისი თქმით, უწყების ახალ ხელმძღვანელს აქვს სისტემაში მუშაობის გამოცდილება, საკმაოდ ძლიერი მენეჯერული თვისებები და არის მაღალი რანგის პროფესიონალი. „პრემიერთან გამართული კონსულტაციების შედეგად, მივიღეთ გადაწყვეტილება, რომ შემოსავლების სამსახურის ხელმძღვანელი...

სებ-ს მთავრობაც დაუპირისპირდა

სებ-ს მთავრობაც დაუპირისპირდა
access_time2019-11-21 16:00:56
ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის, კობა გვენეტაძის თავზე საავდროდაა მოღრუბლული. კანონმდებლობით სებ-ისთვის განსაზღვრულ მთავარ ამოცანას, - ფასების სტაბილურობის უზრუნველყოფას, ანუ ინფლაციის მაჩვენებლის მართვას ისე, რომ ეს უკანასკნელი თარგეთირებულ, ანუ ნაპროგნოზებ, ანუ მიზნად დასახულ დონეს არ გასცდეს, ეროვნული ბანკი ვეღარ ახერხებს და რაც უარესია, განცდა იმისა, რომ სიტუაციას მართავს და მას უახლოეს ხანში გამოასწორებს, არ...


მსგავსი სიახლეები

up