რეზონანსი - ერთ თვეში მანქანების ტექდათვალიერების პირობები შეიცვლება და გამკაცრდება

რეზონანსი - ერთ თვეში მანქანების ტექდათვალიერების პირობები შეიცვლება და გამკაცრდება

access_time2019-09-05 19:20:12

ავტომობილების ტექდათვალიერების პირობები მკაცრდება. ცვლიელბა კანონმდებლობაში სექტემბრის ბოლოს შევა და მთლიანად ევროდირექტივებს დაეფუძნება. ბოლო დროს პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების რეგლამენტში თითქმის მუდმივად შედის ცვლილები, რისი მიზანიც ავტოპარკის განახლებაა. თუკი აქამდე ვიზუალურ ეფექტს ნაკლები ყურადღება ექცეოდა, ამიერიდან ეს პირობაც გამკაცრდება. ე.წ. `დაშპაკლული~ და ნაავარიები მანქანები, თუკი ჩაითვლება, რომ საგზაო უსაფრთხოებას რისკს ქმნიან, ტექდათვალიერებას ვერ გაივლიან.

 

ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაციის ხელმძღვანელი ვაჟა იორდანაშვილი ამბობს, რომ რეგლამენტში ცვლილება უსაფრთხოების მიზნით ხორციელდება და ავტოპარკის განახლების თვალსაზრისითაც, აუცილებელია.

 

,,რეგლამენტში ცვლილების შეტანასთან დაკავშირებით ტექნიკური ჯგუფი მუშაობს. სავარაუდოდ, სექტემბრისთვის შესაძლებელია ამ ცვლილებამ დღის შუქი იხილოს. არსებული მოთხოვნები გადაიხედება. ცვლიელბები უკვე სექტემბრის ბოლოს მომზადდება. ეს იქნება ევროდირექტივის ბაზაზე შექმნილი დოკუმენტი, რის შესაბამისადაც არსებული რეგლამენტი მთლიანად შეივსება, რა თქმა უნდა, საქართველოს რეალობის გათვალსიწინებით, - განაცხადა იორდანიშვილმა და დასძინა, რომ რეგლამენტი ტაქსებისთვის ცვლილებას არ ითვალისწინებს. მათთვის პირობები უკვე შეიცვალა. ძალაში რჩება 6-თვიანი პერიოდულობა, ანუ ამ დროში უნდა გაიარონ ტექდათვალიერება.

 

მანქანის მცირე გარეგნული დეფექტის შემთხვევაში, ავტომობილი არ დაიბლოკება, მაგრამ გამოსწორების ვადა მიეცემა, გააჩნია რა ტიპის დაზიანება იქნება. თუკი საგზაო მოძრაობისთვის საფრთხეს არ შეუქმნის, ტედინსპექტირებას ჩვეულებრივ გაივლის, მაგრამ სერიოზული დაზიანებაზე თვალ აღარ დახუჭავენ. ვფიქრობ, ეს საუკეთესო გადაწყვეტილებაა, რომ ავტოპარკის განახლება მოხდეს. რეალურად ავტომობილები ძალიან მოძველებულია, რაც ქმნის პრობლემას უსაფრთხოების კუთხით, - აღნიშნა იორდანიშვილმა ,,რეზონანსთან საუბრისას.


 

რაც შეეხება ტექდათვალიერების ერთ-ერთი ძირითად პრობლემას, რომელიც მძღოლების მიერ სხვადასხვა არაკეთილსინდისიერი ხრიკის გამოყენებას უკავშირდება, ამ მხრივ პრევენციის მიზნით ცვლილება მოსალოდნელი არ არის. უნდა ითქვას, რომ მძღოლების ხშირად მიმართავენ გაუმართლებელ მეთოდს პერიოდული ტექნიკური დათვალიერების სხვადასხვა გზით თავიდან ასარიდებლად ან უპატიოსნოდ გასავლელად. მათ წინააღმდეგ კი, როგორც სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი დავით მესხიშვილი ამბობს, სისტემა მზად არ აღმოჩნდა.

 

,,კითხვებს აჩენს საწვავის ხარისხი, ჯერ ამის კვლევა უნდა დაიწყოს. გამოდის, რომ არავის იცის, როგორ საწვავს ასხამს ავზში, მაგრამ მძღოლს სთხოვენ, რომ მანქანა გამართული იყოს ტექნიკურად, რაც წარმოუდგენელია. მძღოლების მხრიდან დაუდევრობის ფაქტები უკვე მომრავლდა და რამდენად მზად არის სისტემა ასეთი ამბებისთვის, უცნობია. მაგალითად, არსებობს ასეთი მაქინაციები, რამაც კარგად მოიკიდა ფეხი. ეს არის ინსპექტირებისათვის სათადარიგო ნაწილების თხოვება ან ქირაობა. ესეც ერთგვარ ბიზნესად იქცა, - განუცხადა ,,რეზონანსს მესხიშვილმა.

 

სპეციალისტები ტექდათვალიერებისას ერთ-ერთ ყველაზე მთავარ საკითხად გამონაბოლქვთან დაკავშირებულ პრობლემას მიიჩნევენ.

 

,,საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის თავმჯდომარე ეკა ლალიაშვილი ამბობს, რომ მის ორგანიზაციას პრეტენზია აქვს გამონაბოლქვთან მანქანების დაკავშირებით, რომელიც კვლავ რჩება გამოწვევად. ფაქტია, რომ ქვეყანაში ახლაც უამრავი ავტომობილი გადაადგილდება, რომელიც მომწამვლელ აირს აფრქვევს. ამიტომ ლალიაშვილის თქმით, აუცილებელია მანქანის შიდა წვის სისტემის გამართულობაზე მოთხოვნა გამკაცრდეს, რათა მომავალში მეტი პრობლემა არ შეიქმნას.


BPN.GE




„გიორგი ქიშმარია ქართული სამართლის სახლი“ საქართველოში და ევროპის რამოდენიმე ქვეყანაში ახალი ხარისხის სამართლებრივი მომსახურების კულტურას ამკვიდრებს

 „გიორგი ქიშმარია ქართული სამართლის სახლი“ საქართველოში და ევროპის რამოდენიმე ქვეყანაში ახალი ხარისხის სამართლებრივი მომსახურების კულტურას ამკვიდრებს
access_time2020-02-26 16:25:48
იურიდიული ჰოლდინგი   „გიორგი ქიშმარია ქართული სამართლის სახლი“ 2009  წელს დაფუძნდა. ჩვენს კორპორაციაში   წარმოდგენილია სხვადასხვა უნივერსიტეტის პროფესორები და პრაქტიკოსი იურისტები  თეორიული და პრაქტიკული ცოდნის მიმართულებით. ქართული სამართლის სახლი  სრულიად ახალი ხარისხის სამართლებრივი მომსახურების კულტურას ამკვიდრებს საქართველოში და ევროპის რამოდენიმე ქვეყანაში, რომელიც მთლიანად მორგებულია კლიენტის...

ივანე მაჭავარიანი: „წელს, დაახლოებით 1 მილიარდამდე ლარის დღგ-ის ზედმეტობის დაბრუნებას ვგეგმავთ“

ივანე მაჭავარიანი: „წელს, დაახლოებით 1 მილიარდამდე ლარის დღგ-ის ზედმეტობის დაბრუნებას ვგეგმავთ“
access_time2020-02-26 15:55:01
„წელს, დაახლოებით, 800 მილიონიდან 1 მილიარდამდე ლარის დღგ-ის ზედმეტობის დაბრუნებას ვგეგმავთ“, - აღნიშნა ფინანსთა მინისტრმა, ივანე მაჭავარიანმა ეკონომიკურ კონფერენციაზე - საქართველო და მსოფლიო 2020 წელს ფისკალურ რეფორმებზე დასმული შეკითხვის საპასუხოდ. „ჩვენ დამაჯერებელ ნაბიჯებს გადავდგამთ დღგ-ის რეფორმის კუთხით. თქვენ იცით, რომ ბოლო ორი წლის განმავლობაში უპრეცედენტოდ მაღალი დაბრუნება გვაქვს, დაახლოებით, 500-600 მილიონი ლარი. წელს, ჩვენ 800 მლნ ლარიდან 1...

საბანკო რეგულაციების შერბილება 1 მარტიდან შესაძლოა ვერ მოხერხდეს

საბანკო რეგულაციების შერბილება  1 მარტიდან შესაძლოა ვერ მოხერხდეს
access_time2020-02-26 16:30:38
2020 წლის 1 მარტიდან ფიზიკური პირების დაკრედიტების წესში დაგეგმილი ცვლილებები, შესაძლოა ვერ ამოქმედდეს. ამის შესახებ „კომერსანტს“ საქართველოს საბანკო ასოციაციის“ პრეზიდენტმა ალექსანდრე ძნელაძემ განუცხადა. „შერბილებული საბანკო რეგულაციები 1 მარტიდან, შესაძლოა, ვერ ამოქმედდეს, რადგან კომერციულ ბანკებს გარკვეული პერიოდი სჭირდება რომ იმ ცვლილებების...

კომპანიები, რომელთაც 2019 წელს საპრივატიზებო ვალდებულება გადაუვადდა

კომპანიები, რომელთაც 2019 წელს საპრივატიზებო ვალდებულება გადაუვადდა
access_time2020-02-26 15:30:18
2019 წელს საპრივატიზებო ვალდებულება 12 კომპანიას გადაუვადდა. „ბიზნესპრესნიუსის“ მიერ „სახელმწიფო ქონების ეროვნული სააგენტოდან“ გამოთხოვილი ინფორმაციის თანახმად, ჯამში, 63 584 136 ლარის სანივესტიციო ვალდებულება გადავადდა.დოკუმენტის მიხედვით, ყველაზე დიდი მოცულობის საპრივატიზაციო ვალდებულება შპს „იტონგკავკასუსს“ აქვს. მას საწარმოს შექმნა, წარმოების დაწყება და ინვესტიციის განხორციელება ევალება. საუბარია, ჯამში, 30 000 000 ლარის ინვესტიციაზე. რაც შეეხება სხვა...

HUB Georgia გიორგი გახარიას პასუხობს-„სატრანსპორტო მიმართულებით ბოლო 7 წლის განმავლობაში კატასტროფული სტაგნაცია გვაქვს“

HUB Georgia  გიორგი გახარიას პასუხობს-„სატრანსპორტო მიმართულებით ბოლო 7 წლის განმავლობაში კატასტროფული სტაგნაცია გვაქვს“
access_time2020-02-26 14:30:44
დღეს საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ ეკონომიკურ კონფერენციაზე - „საქართველო და მსოფლიო 2020“ განაცხადა, რომ „დღეს საქართველო სატრანზიტო მდგომარეობაში მყოფი ქვეყანაა, რომლის ძირითადი მისწრაფება პოლიტიკური თვალსაზრისით არის ევროატლანტიკური ინტეგრაცია და ეკონომიკური თვალსაზრისით - ღია, კონკურენტული ბაზარი“. გიორგი გახარიას HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი, ვასო ურუშაძე  „კომერსანტთან“ პასუხობს. „პრემიერი სატრანზიტო პოტენციალის...


მსგავსი სიახლეები

up