რატომ ეშინია რუსეთს ანაკლიის პორტის?

რატომ ეშინია რუსეთს ანაკლიის პორტის?

access_time2020-01-13 16:00:46

ანაკლიის პორტის პროექტთან დაკავშირებით რუსეთის ნეგატიურ დამოკიდებულებაზე არაერთი განცხადება გაკეთებულა. თუმცა, თვალსაჩინოებისთვის მართლაც საინტერესოა როგორ აფასებს პროექტს კრემლის პროპაგანდა. 


„კომერსანტმა“ გაიხსენა  რუსული სახელმწიფო ტელევიზიის НТВ-ს  სიუჟეტი ანაკლიის პორტის შესახებ, რომლშიც  НТВ-ს ჟურნალისტი ცდილობს წარმოაჩინოს, თითქოს ანაკლიის პორტის მშენებლობა მხოლოდ აშშ-ის ინტერესებშია. მისი მტკიცებით, ანაკლიის პორტის იდეის გაჩენა ავღანეთიდან აშშ-ის სამხედრო ნაწილების გამოყვანასთან იყო დაკავშირებული და საქართველოსათვის მას არანაირი სარგებელი მოაქვს. სიუჟეტის თანახმად, აშშ ცდილობს ანაკლიის პორტის პროექტი საქართველოს მოახვიოს თავს, რადგან ქვეყანაში არსებული პორტები არ არის ღრმაწყლოვანი და სამხედრო გემებს ვერ უმსაპინძლებენ.


სიუჟეტში ანაკლიის პორტის პროექტი დაკავშირებულია თბილისში მიმდინარე ანტისაოკუპაციო აქციებთან, რაც რუსი დეპუტატის სერგეი გავრილოვის მიერ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის სავარძლის დაკავებას მოყვა. გარდა ამისა, ანაკლიის პორტთან ერთად ჟურნალისტი ვაზიანის სამხედრო ბაზასაც სტუმრობს, სადაც მისი თმით ქართველი და ნატო-ელი სამხედროები ერთობლივ წვრთებს გადიან, რითაც ანაკლიის პორტსა და ერთობლივ წვრთნებს ერთმანეთს უკავშირებს. ეს სიუჟეტი, მართალია,2019 წლის სექტემბერში გავიდა ეთერში, მაგრამ  მოსკოვის პათოსი შეცვლილი არ არის. 


НТВ-ს ეთერში გასული სიუჟეტი კრემლის და ქართველი კრემლისტური აქტორების მიერ ანაკლიის პორტის დისკრედიტაციისა და მისი საფრთხედ წარმოჩენის კამპანიის გაგრძელებაა. НТВ ანაკლიის პორტის პროექტს საქართველოში განვითარებული პოლიტიკური მოვლენების ფონზე განიხილავს, ფაქტების შერჩევითი მიწოდებისა და მანიპულაციების საშუალებით მას სამხედრო პროექტად წარმოაჩენს და ქმნის შთაბეჭდილებას, რომ ამ პროექტის განხორციელება მხოლოდ აშშ-ს ინტერესებშია და საფრთხეს წარმოადგენს.


ანაკლიის წინააღმდეგ მიმართული საინფორმაციო კამპანიის უკან რუსეთის ინტერესები დგას, რომლის ინტერესებში პროექტის განხორციელება არ შედის, რადგან ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი: 1.რუსეთის გავლენებსა და ბერკეტებს შეამცირებს; 2. რუსეთის სატრანზიტო ფუნქციასა და გეოპოლიტიკურ მნიშვნელობაზე უარყოფითად აისახება; 3.რუსეთის პორტებს გაუწევს კონკურენციას; 4. შავ ზღვაზე რუსეთის გავლენის მოპოვების ინტერესს ეწინააღმდეგება.


რატომ ეწინააღმდეგება რუსეთი ანაკლიის პორტის პროექტს?

1.ანაკლიის პორტი რუსეთის გავლენებსა და ბერკეტებს შეამცირებს

ა) ანაკლიის პორტი საქართველოს ეკონომიკური და მისი სატრანზიტო ფუნქციის განვითარების შესაძლებლობაა, რაც ქვეყანაზე რუსეთის გავლენასა და მის ბერკეტებს შეასუსტებს

ანაკლიის პორტი საქართველოსთვის წარმოადგენს შესაძლებლობას სატრანზიტო ჰაბის ფუნქცია შეასრულოს და ჩინეთი/შუა აზია ევროპასთან დააკავშიროს.



საქართველო ერთადერთი ქვეყნაა შავ ზღვაში, რომელსაც ღრმაწყლოვანი პორტი არ აქვს, რაც ქვეყნის სატრანზიტო პოტენციალის გამოყენებას დღეს მნიშვნელოვნად აფერხებს. დღეისათვის, საქართველო შავ ზღვაში მოძრავი საკონტეინერო გემების 75%-ს ვერ იღებს. ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი კი ყველაზე დიდ, Panamax-ისა და Post-Panamax-ის გემებსაც მოემსახურება. გარდა ამისა, 2018 წელს ყველა ქართულმა პორტმა ერთად (ბათუმი, ფოთი, ყულევი) 1მმლნ.ტვირთი გაატარა, 5 წლის შემდეგ კი ანაკლიას შესაძლებლობა ექნება 100 მნლ ტონა ტვირთი გაატაროს.


ანაკლიის პორტი საქართველოს სავაჭრო, სატრანსპორტო როლს და მის სტრატეგიულ მნიშვნელობას გაზრდის, რაც ხელს შეუწყობს ქვეყნის განვითარებას და დამოუკიდებლობას.

ბ) რუსეთის გავლენას შეამცირებს ცენტრალურ აზიისა და აღმოსავლეთ ევროპის ზოგიერთ ქვეყანაზე


რუსეთის პორტებისაგან გვერდის ავლით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის საშუალებით ტვირთების გადაზიდვის შესაძლებლობა შეამცირებს რუსეთის გავლენას ცენტრალური აზიის ქვეყნებსა და რუმინეთზე. ყოფილი ამერიკელი გენერალის ბენ ჰოჯესის თქმით, ანაკლიის პორტის აშენებისთნავე


კონსტანცა [პორტი რუმინეთში, შავი ზღვის უდიდესი პორტი] გახდება მნიშველოვანი პორტი, მდინარე დუნაი გახდება მნიშვნელოვანი არტერია, რადგან დაიწყება კონტეინერების გადაზიდვა დუნაის მეშვეობით, ევროპის შუაგულისაკენ.


2. რუსეთის სატრანზიტო ფუნქციასა და მის გეოპოლიტიკურ მნიშვნელობაზე უარყოფითად აისახება


დღეს ჩინეთიდან და ცენტრალური აზიიდან ევროპისაკენ მიმვალი სატრანზიტო დერეფანი რუსეთზე გადის. თუმცა, ანაკლიაში ღრმაწყლოვანი პორტის აშენების შემთხვევაში ჩინეთიდან ევროპაში საქონლის გადაზიდვა, რუსეთის გვერდის ავლითაც გახდება შესაძლებელი. აღსანიშნავია, რომ 2019 წლის მარტში საქართველომ ერთი მხრივ რუმინეთთან, მეორე მხრივ კი თურქმენეთთან და აზერბაიჯანთან ერთად კასპიისა და შავი ზღვის საერთაშორისო სატრანსპორტო კორიდორის (ITC-CSBS )მხარდამჭერ დეკლარაციას მოაწერა ხელი. აღნიშნული კორიდორი კი საზღვაო მარშრუტსაც მოიაზრებს. შესაძლოა, დასახელებული კორიდორი ჩინეთისა და ევროპის დამაკავშირებელი გზის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ნაწილადაც იქცეს.


3. ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი რუსული პორტების კონკურენტი იქნება ეკონომიკური თვალსაზრისით


შავი ზღვა რუსული ექსპორტისა და იმპორტისათვის მნიშვნელოვანი დერეფანია. შავ ზღვაზე მდებარე ნოვოროსიისკის სავაჭრო პორტი რუსეთის ერთ-ერთი უდიდესი სატრანსპორტო ჰაბია. აღნიშნული პორტი ტვირთების გადაზიდვის კუთხით რუსეთის მასშტაბით პირველ, ევროპის მასშტაბით კი მე-5 ადგილს იკავებს. რუსეთის საპორტო გადაზიდვების 20% სწორედ მასზე მოდის. ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი, რომელიც ნოვოროსიისკის მსგავსად შავი ზღვის აღმოსავლეთ სანაპიროზე განთავსდება, რუსული პორტისათვის მთავარი კონკურენტი იქნება.


4. შავი ზღვა პრიორიტეტულია რუსეთისათვის და სურს საკუთარი გავლენის ქვეშ მოაქციოს. ნებისმიერი ახალი პორტის შექმნა, რომელიც მისი კონტროლის ქვეშ არ არის რუსეთის ამბიციებს ეწინააღმდეგება.


შავი ზღვა რუსეთისათვის სტრატეგიულად ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი სივრცეა, რაც ასახულია 2015 წლის რუსეთის საზღვაო დოქტრინაშიც. შავ ზღვას რუსეთი მოაზრებს როგორც ნატოსა და ევროკავშირის გაფართოების შეკავებისათვის ყველაზე მნიშვნელოვან სივრცეს, ასევე მას განიხილავს ახლო აღმოსავლეთში ძალის პროექციისათვის მნიშვნელოვან რეგიონად. 2014 წლის ყირიმის ანექსიისა და შავ ზღვაში აქტიური მილიტარიზაციის შემდეგ მისი საზღვაო შესაძლებლობები მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა. ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობა, რომელიც ახალ თავდაცვითა და ეკონომიკურ შესაძლებლობებს გააჩენს, სწორედ რუსეთის გავლენის შეჩერებისკენაა მიმართული და მის გეგმებშ არ შედის.



მასალა მომზადებულია „მითების დეტექტორის“  სტატიის მიხედვით







რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი

რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი
access_time2020-02-17 19:00:13
საქართველოს მთავრობის დაკვეთით უნდა მომზადებულიყო კვლევა, რომელიც ბათუმის ბულვარის, სანაპიროზე გზის გაგრძელებას, ჭოროხზე ახალი ხიდის მშენებლობას და გონიოს ყოფილი პოლიგონის განვითარებას შეეხებოდა. შესაბამისი დაფინანსება ერთი წლის წინ მოძიებული იყო, თუმცა, მთავრობამ კვლევის ჩატარება მაინც ვერ უზრუნველყო. მთავრობა საჭირო თანხას ამ ეტაპზე ხელახლა ეძებს. „ბათუმელებმა“ აღნიშნულ საკითხზე ინფორმაციის მისაღებად, წერილობით, საქართველოს მთავრობას და რეგიონული...

DailyMail: სტალინის საბჭოთა რივიერა - წყალტუბოს შთამბეჭდავი აბანოები და სანატორიუმები

DailyMail: სტალინის საბჭოთა რივიერა -  წყალტუბოს შთამბეჭდავი აბანოები და სანატორიუმები
access_time2020-02-17 20:00:57
წყალტუბო, რომელიც ადრე ცნობილი იყო, როგორც საბჭოთა კავშირის რივიერა, დღეს ფოტოგრაფების საყვარელი ადგილია. ევროპელი ფოტოგრაფი ამოს ჩაპლი იანვარში 3 დღით ეწვია ამ ქალაქს, რომელზე დაყრდნობითაც ბრიტანულმა გამოცემა Dailymail-მა წყალტუბოს საბჭოთა ნაგებობებს ვრცელი ფოტორეპორტაჟი მიუძღვნა.    Radio Free Europe-ის  ფოტოგრაფის თქმით, კურორტი წყალტუბო საქართველოში ყველაზე გასაოცარი ადგილია  დიდი კრისტალური ჭაღებითა და...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-02-17 21:30:17
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.გადახდის სისტემა, რომელიც “თაღლითობის” საშუალებას იძლევა სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის შემოსავლები შეისწავლა და მნიშვნელოვანი...

„ქართულ ოცნებას“ ქვეყანა არ უყვარს, თორემ მას ასე უდიერად არ მოექცეოდნენ“

„ქართულ ოცნებას“ ქვეყანა არ უყვარს, თორემ მას ასე უდიერად არ მოექცეოდნენ“
access_time2020-02-17 18:00:43
„საქართველოში ერთადერთი სფერო,რომელიც ვითარდებოდა იყო ტურიზმი. გასულ წელს კი სექტორი კრიზისში შევიდა. ამის მიზეზი კი „ქართული ოცნების“ არასწორი სტრატეგიაა.“- ამის შესახებ „ახალი საქართველოს“ ლიდერმა გიორგი ვაშაძემ რადიო „კომერსანტის“  გადაცემა „ცოდნა და წარმატება“ ნანა ტოხვაძესთან ერთად ისაუბრა. მისი თქმით, სფერო,რომელიც დამოუკიდებლად ვითარდებოდა, ჩამოშლის...

გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიამ სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 105 მილიონ ლარზე მეტი მიიღო

გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიამ სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 105 მილიონ ლარზე მეტი მიიღო
access_time2020-02-17 15:00:40
“საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველო” რეგულარულად ახორციელებს სახელმწიფო შესყიდვების მონიტორინგს. კვლევისას გამოიკვეთა, რომ სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს მდივნის ყოფილი პირველი მოადგილის - გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიას, შპს “საგზაო სამშენებლო-სარემონტო კომპანია სერპანტინს” დომინანტური პოზიცია უკავია ტენდერებსა და გამარტივებულ შესყიდვებში. “სერპანტინმა” მხოლოდ კახეთის რეგიონში განხორციელებული პროექტებისთვის სახელმწიფო ბიუჯეტიდან, 2013 წლიდან დღემდე,...


მსგავსი სიახლეები

up