რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი

რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი

access_time2020-02-17 19:00:13

საქართველოს მთავრობის დაკვეთით უნდა მომზადებულიყო კვლევა, რომელიც ბათუმის ბულვარის, სანაპიროზე გზის გაგრძელებას, ჭოროხზე ახალი ხიდის მშენებლობას და გონიოს ყოფილი პოლიგონის განვითარებას შეეხებოდა. შესაბამისი დაფინანსება ერთი წლის წინ მოძიებული იყო, თუმცა, მთავრობამ კვლევის ჩატარება მაინც ვერ უზრუნველყო. მთავრობა საჭირო თანხას ამ ეტაპზე ხელახლა ეძებს.


„ბათუმელებმა“ აღნიშნულ საკითხზე ინფორმაციის მისაღებად, წერილობით, საქართველოს მთავრობას და რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს მიმართა.


ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ინფორმაციით, ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების [კვლევის] მომზადების დაფინანსებასთან დაკავშირებით, საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ მიმართა აზიის განვითარების ბანკს, რათა აღნიშნული კვლევა, მდგრადი ურბანული ტრანსპორტის საინვესტიციო პროგრამის (SUTIP) ფარგლებში არსებული დანაზოგი თანხით ჩატარებულიყო.


ბათუმის ბულვარის გაგრძელების, მდინარე ჭოროხზე ხიდის მშენებლობისა და გონიოს ყოფილი სამხედრო პოლიგონის ტერიტორიის განვითარების მიზნით კვლევის მომზადება, აზიის განვითარების ბანკის 2019 წლის მაისის მისიის ჩანაწერით დაევალა საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდს.


თუმცა, „დროის სიმცირის გათვალისწინებით (SUTIP-ის პროგრამა მთავრდება 2020 წლის ივლისში) მიღებული იქნა გადაწყვეტილება კვლევის ჩატარების თაობაზე, ბათუმის ნაპირდაცვის მიმდინარე პროექტის განმახორციელებელი საკონსულტაციო კომპანიის მიერ, მის მოქმედ კონტრაქტში ცვლილების შეტანის გზით“ – მოგვწერეს ინფრასტრუქტურის სამინისტროდან.


„საპროექტო ტერიტორია ძალზე სენსიტიურია გარემოსდაცვითი თვალსაზრისით. იგი უშუალოდ ესაზღვრება მდინარე ჭოროხის დელტას, რომელიც შედის ბერნის კონვენციის განხორციელების ძირითად მექანიზმად აღიარებულ ზურმუხტის სარტყელში. ჭოროხის დელტა მდებარეობს გადამფრენი ფრინველების ერთ-ერთ ძირითად მარშრუტზე. 245 სახეობის [მათ შორის წითელ წიგნში შემავალი] 300 000-ზე მეტი ფრინველის გადაფრენა ხდება საპროექტო ტერიტორიაზე ყოველ შემოდგომაზე. შესაბამისად, გარემოსდაცვითი საკითხები, მათ შორის გადამფრენ ფრინველებზე დაკვირვება, წარმოადგენს ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევის მნიშვნელოვან შემადგენელ ნაწილს. ფონდმა, აზიის განვითარების ბანკთან შეთანხმებით, ტექნიკური დავალების შემუშავების მიზნით, 2019 წლის 12 ივლისს ხელშეკრულება გააფორმა ინდივიდუალურ კონსულტანტთან, რომელმაც მოამზადა ტექნიკური დავალება და წარუდგინა ფონდს 2019 წლის აგვისტოში. აღნიშნული ტექნიკური დავალება შეთანხმდა აჭარის მთავრობასა და აზიის განვითარების ბანკთან“ – აღნიშნულია ინფრასტრუქტურის სამინისტროდან მიღებულ წერილში.


სამინისტროში აცხადებენ, რომ შეთანხმების პროცესის გაჭიანურების გამო ვერ მოხერხდა საკონსულტაციო კომპანიასთან კონტრაქტის ცვლილების შეთანხმება და გაფორმება 2019 წლის სექტემბრის დასაწყისში, რის შედეგადაც „ხელიდან იქნა გაშვებული გადამფრენ ფრინველებზე დაკვირვების დრო“… ეს კვლევა უნდა მომზადდეს ისეთ პერიოდში, რომ „შესაძლებელი იყოს როგორც გაზაფხულის, ასევე შემოდგომის გადაფრენებზე დაკვირვება“.


ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით – როგორც ინფრასტრუქტურის სამინისტროდან მიღებულ წერილშია აღნიშნული – მდგრადი ურბანული ტრანსპორტის საინვესტიციო პროგრამის (SUTIP) ფარგლებში არსებული დანაზოგი თანხებით კვლევის განხორციელება ვეღარ მოხდება.


„ამ ეტაპზე მიმდინარეობს კვლევის განსახორციელებლად საჭირო ფინანსური რესურსის მოძიება“ – აცხადებენ ინფრასტრუქტურის სამინისტროში.



ტექნიკური დავალების მიხედვით, კვლევა, სავარაუდოდ, ხელშეკრულების ხელმოწერიდან 10 თვეში უნდა დასრულებულიყო.


ამავე დავალების მიხედვით:


დაგეგმილია ბულვარის დაკავშირება და გაფართოება, რისთვისაც რეკომენდებულია მდინარე ჭოროხზე ხიდის აშენება [შესაბამისად, ბათუმის ბულვარის სიგრძე 12 კილომეტრამდე გაიზრდება და განვითარდება გონიო-კვარიათი სანაპირო ზოლთან ერთად;


შესწავლილი უნდა იქნას ალტერნატიული ხიდის ადგილები და ეკოლოგიური, ტოპოგრაფიული, ჰიდროლოგიური და გეოლოგიური კრიტერიუმების საფუძველზე
უნდა შეირჩეს შესაბამისი ადგილი, შედგეს ხიდის დიზაინის მონახაზი;


უნდა განსაზღვროს გარემოსთვის მიყენებული ზიანი და ზარალის შემცირება შესაბამისი ზომების მითითებით;


უნდა შემუშავდეს ხედვა გონიოს საპროექტო ტერიტორიის [ყოფილი სამხედრო პოლიგონის] განვითარების შესახებ… ბიომრავალფეროვნება და არსებული
ეკოსისტემები ინტეგრირებული უნდა იყოს განვითარების კონცეფციაში;


ბიზნეს და საზოგადოებრივი ობიექტების საჭიროებების და შესაბამისი ადგილების განსაზღვრა; ეკოლოგიური მშენებლობის მხარდაჭერა;


უნდა განისაზღვროს საპროექტო ტერიტორიის განვითარებისთვის საჭირო ინვესტიციების [ასევე ხიდის მშენებლობის] სავარაუდო მოცულობა;


უნდა განისაზღვროს, თუ რომელი ინფრასტრუქტურული საქმიანობა შეიძლება განხორციელდეს კერძო სექტორის მიერ და რომელი მოითხოვს სახელმწიფო ინვესტიციას; იმ პირთა რაოდენობის შეფასება, რომლებიც უშუალოდ და ირიბად დასაქმდებიან პროექტში და სხვა.


ტექნიკურ დავალებაში არაფერია ნათქვამი ტერიტორიის განვითარებასა და ბათუმის აეროპორტის კავშირზე. უბრალოდ, აღნიშნულია, რომ „აეროპორტი მდებარეობს საპროექტო ტერიტორიის სიახლოვეს, ფრინველთა მიგრაციის მთავარი მარშრუტის ზონაში, რაც ნეგატიურ გავლენას ახდენს ფრინველებზე – ღამის შუქის ცვლილება, ჰაერის დაბინძურება, გაზრდილი ხმაური და ვიბრაცია აეროპორტის ოპერაციების გამო.“


„ზოგადად, ბათუმის აეროპორტისთვის საჭირო იქნება მეორე ასაფრენ-დასაფრენი ზოლის მოწყობა, რისი ადგილიც მანდ არ არის. ამასთან, ბათუმის განაშენიანებას თუ შევხედავთ [მაღლივი შენობები], ფაქტობრივად, ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტს განვითარების პერსპექტივა არ აქვს“, – გვითხრეს მუნიციპალური განვითარების ფონდში ორი თვის წინ.


ბათუმის აეროპორტი დარჩება ადგილზე თუ გადაიტანენ, იმ კვლევაზე არის დამოკიდებული, რომელსაც „საქართველოს აეროპორტების გაერთიანება“ ატარებს.


„გონიო და მისი მიმდებარე ყოფილი პოლიგონის ტერიტორია უნდა განვითარდეს, როგორც მაღალი დონის საზღვაო კურორტი“, – ამას ქვეყნის მთავრობის ის კონცეფცია ითვალისწინებს, რომელიც საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ 2017 წელს გაასაჯაროვა. მუნიციპალური განვითარების ფონდში კი აცხადებენ, რომ ეს კონცეფცია „საკმაოდ ზოგადია და კონკრეტული არაფერი წერია“.



წყარო: ბათუმელები 




EBRD „სოლიდარობის პაკეტის“ ფარგლებში საქართველოს და სხვა ქვეყნებს ჯამში 1 მილიარდ ევროს გამოუყოფს

EBRD „სოლიდარობის პაკეტის“ ფარგლებში  საქართველოს და სხვა ქვეყნებს ჯამში 1 მილიარდ ევროს გამოუყოფს
access_time2020-04-06 16:10:36
„ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკი“ (EBRD) და საქართველოს მთავრობა კორონავირუსის პანდემიის პირობებში ქვეყნის ეკონომიკის წინაშე არსებული გამოწვევებზე საპასუხოდ თანამშრომლობას აღრმავებენ. ამის შესახებ EBRD-ის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაშია ნათქვამი. „სოლიდარობის პაკეტის“ ფარგლებში EBRD 38 ქვეყანას, მათ შორის საქართველოს, ჯამში 1 მილიარდ ევროს გამოუყოფს. როგორც საქართველოს ფინანსთა მინისტრ ივანე მაჭავარიანს, აღმოსავლეთ ევროპისა და კავკასიის მმართველ დირექტორს...

თბილისის მერია 29 მილიონ ლარად 300 მიკროავტობუსს ყიდულობს, რომელიც ყვითლის ნაცვლად ლურჯი ფერის იქნება

თბილისის მერია 29 მილიონ ლარად 300 მიკროავტობუსს ყიდულობს, რომელიც ყვითლის ნაცვლად ლურჯი ფერის იქნება
access_time2020-04-06 15:38:38
დედაქალაქის მერია 29 მილიონ ლარად 300 ერთეულ, დიზელის საწვავზე მომუშავე მიკროავტობუსს ყიდულობს.აღნიშნულთან დაკავშირებით, „თბილისის სატრანსპორტო კომპანია” ელექტრონულ ტენდერს აუქციონის გარეშე აცხადებს. სატენდერო პირობების თანახმად, იცვლება თბილისის მიკროავტობუსის ფერი და ის ყვითელის ნაცვლად, „მეტალიკი ლურჯი” იქნება. დოკუმენტაციის მიხედვით, ახალ მიკროავტობუსს არანაკლებ 17 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოს. ამავე დოკუმენტის თანახმად,...

ელექტრონული კომერციის სექტორი ეკონომიკის სამინისტროსთან აუდიენციას ითხოვს

ელექტრონული კომერციის სექტორი ეკონომიკის სამინისტროსთან აუდიენციას ითხოვს
access_time2020-04-06 15:30:33
კომპანია “ონვეის” დამფუძნებელი და დირექტორი თამარ გოგოლაშვილი სპეციალურ განცხადებას ავრცელებს, რომელსაც „კომერსანტი“ უცვლელად გთავაზობთ: „ონვეი ოპერირებს საფოსტო/საკურიერო მომსახურების სფეროში და ემსახურება არაერთ წარმატებულ ქართულ ინტერნეტ მაღაზიას. ქვეყანაში არსებული ვითარებიდან გამომდინარე, შეიქმნა ჯგუფი - “Voice of Ecommerce” , რათა გავერთიანდეთ E-commerce სფეროს ჯაჭვის ყველა რგოლი ერთი მიზნისთვის -...

დაგროვებითი საპენსიო რეფორმა არის ფუფუნება, რომელიც დროებით უნდა შეჩერდეს- მცირე და საშუალო მეწარმეთა ასოციაციის ინიციატივა სახელმწიფოს

დაგროვებითი საპენსიო რეფორმა არის ფუფუნება, რომელიც დროებით უნდა შეჩერდეს- მცირე და საშუალო მეწარმეთა ასოციაციის ინიციატივა სახელმწიფოს
access_time2020-04-06 16:00:44
მცირე და საშუალო საწარმოთა ასოციაცია საპენსიო სააგენტოში თანხების ჩარიცხვის დროებით შეჩერებას ითხოვს.ორგანიზაციის პრეზიდენტი მიხეილ ჭელიძე „კომერსანთან“ განმარტავს, რომ საუბარია მილიონობით ლარზე, რომლის მოძრაობაც ახლა კერძო სექტორშია საჭირო.  მიხეილ ჭელიძის თქმით, სახელმწიფომ ფული იმ  სექტორისკენ უნდა მიმართოს, რომელსაც  ახალი კორონავირუსის გავრცელების გამო ყველაზე დიდი დარტყმა მიადგა.     „საპენსიო...

კორონავირუსის მკურნალობის ხარჯებზე სადაზღვევოებთან მოლაპარაკება დაიწყება

კორონავირუსის მკურნალობის ხარჯებზე სადაზღვევოებთან მოლაპარაკება დაიწყება
access_time2020-04-06 14:45:52
„ამ ეტაპზე კოვიდინფექციის მკურნალობის ხარჯებს მთლიანად სახელმწიფო ფარავს, თუმცა სადაზღვევო კომპანიებთან ფინანსურ მხარდაჭერაზე მოლაპარაკებები გაიმართება“, - განაცხადა ჯანდაცვის მინისტრმა, ეკატერინე ტიკარაძემ უწყებათაშორისი საკოორდინაციო საბჭოს სხდომის დასრულების შემდეგ გამართულ ბრიფინგზე. მინისტრის განცხადებით, შესაძლოა, სადაზღვევო კომპანიები ონლაინმომსახურების გაძლიერებაში...


მსგავსი სიახლეები

up