რამდენად უსაფრთხოა საქალაქთაშორისო ტრანსპორტი საქართველოში?

რამდენად უსაფრთხოა საქალაქთაშორისო ტრანსპორტი საქართველოში?

access_time2016-09-18 16:10:55

სიძველე, არაკომფორტულობა, ფანჯრებისა და კონდიციონერის არარსებობა, სისუფთავის პრობლემა და ფეხზე მდგომი მგზავრებით გადაჭედილი სამარშუტო ტაქსები - ის ძირითადი პრობლემებია, რასაც საქალაქთაშორისო ტრანსპორტით მოსარგებლე მგზავრები „ბიზნესპრესნიუსთან" საუბრისას აღნიშნავენ.


„საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის" გამგეობის თავმჯდომარე ეკა ლალიაშვილი კი აცხადებს, რომ საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის უმეტესი ნაწილი გაუმართავია და შესაბამისად, მგზავრებისთვის უსაფრთხო არ არის. მისივე თქმით, ამ სფეროს რეგულირება-კონტროლი ქვეყანაში საერთოდ არ ხდება.

 


"არ მოწმდება თუ რამდენადაა სამარშუტო ტაქსები გამართული და იმის გამო, რომ ქვეყანაში ტექნიკური დათვალიერება არ ხდება, ტრანსპორტის ძირითადი ნაწილი მოძველებულია.




ამ ტრანსპორტით მგზავრობა ადამიანებისთვის საფრთხის შემცველია, რადგან თითქმის ყველა საქალაქთაშორისო საზოგადოებრივი ტრანსპორტი გადაკეთებულია. კერძოდ, იმის გამო, რომ შედარებით იაფი ჯდება, მძღოლებს ან კომპანიებს შემოჰყავთ სატვირთო „მარშუტკები", შემდეგ კი მათი კუსტარული წესით სამგზავროდ გადაკეთება ხდება", - აღნიშნავს ეკა ლალიაშვილი.



„თითქმის აბსოლუტური უმრავლესობა ძველია და არანაირი კომფორტი არ არის. ზამთარში ცივა, ზაფხულში ისე ცხელა, შეიძლება გულიც კი წაგივიდეს. თანაც, ზოგიერთ სამარშრუტო ტაქსიში წესიერად ფანჯრებიც არ იღება. მართალია, ყვითელი სამარშრუტო ტაქსებიც მოძრაობს, რომელიც შედარებით ნორმალურია, მაგრამ ძალიან მცირე რაოდენობით," - ამბობს ჩვენთან საუბრისას ერთ-ერთი მგზავრი მარტვილიდან.

 


ტრანსპორტის სიძველე და გაუმართაობა აწუხებთ კახელებსაც. თამთა, რომელიც კახეთიდანაა წარმოშობით და სწავლის გამო დედაქალაქში ხშირად მგზავრობს, ამბობს, რომ კახეთიდან თბილისში და პირიქით, საკმაოდ ძველი, გაუმართავი ტრანსპორტი მოძრაობს, რომელიც შიგნიდანაც არაკომფორტულია, მაგალითად, სკამები მოძველებული და ძალიან მოუხერხებელია.




იგივე პრობლემები აქვთ თიანეთში, მარტყოფში მცხოვრებ ადამიანებსაც.

 


ეკა ლალიაშვილის თქმით, მართალია, კანონმდებლობით დადგენილია, რომ საზოგადოებრივმა ტრანსპორტმა ტექდათვალიერება უნდა გაიაროს, მაგრამ ეს არ ხდება.

 


"არსებული საქალაქთაშორისო ტრანსპორტი უსაფრთხო არ არის, ამიტომ რომ გაკონტროლდეს და შემოწმდეს, შედეგად არცერთმა მათგანმა არ უნდა იმოძრაოს. სწორედ ამის გამოა, რომ ხელისუფლება ძალიან ფრთხილად არის ამ საკითხის მიმართ და მისი იგნორირება ხდება.

 


„გარდა ამისა, თვითონ ტრანსპორტის შიდა სალონში არ არის სტანდარტები დაცული. მაგალითად სავარძლები საკმაოდ ახლოს, ვიწროდ არის დამონტაჟებული, არის შემთხვევები, როცა სკამი არათუ დამონტაჟებული, არამედ უბრალოდ სავარძლებს შორის არის ჩადგმული, რაც ასევე ნორმის დარღვევაა. კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემა ამ მიმართულებით არის მძღოლების საკითხი, რაც ასევე ყოველგვარი რეგულაციისა და კონტროლის მიღმაა. არ ექცევა ყურადღება მათი დასვენების რეჟიმს. ამის გამოა, რომ ყოფილა შემთხვევები ავარიის მიზეზი მძღოლის გადაღლილობა, ყურადღების გაფანტვა გამხდარა. საერთოდ არ ექცევა ყურადღება როგორია მძღოლის ჯანმრთელობის მდგომარეობა, არ ხდება მათი ალკოტესტზე შემოწმება და ა.შ.," -ამბობს ლალიაშვილი.



რაც შეეხება გაზზე მომუშავე ტრანსპორტს, ეკა ლალიაშვილის თქმით, ამ ტიპის ტრანსპორტის ნაწილი გაზზეა გადაყვანილი, რაც ასევე რისკის შემცველია, რადგან საქართველოში კვალიფიციური ხელოსნების სიმცირეა, შესაბამისად არ ვიცით, რამდენად სწორად და ხარისხიანად ხდება მონტაჟი, ასევე არ ვიცით, რამდენად იცავენ გაზგასამართ სადგურებზე დამონტაჟებული ბალონის გაზით დატენვის ნორმებს.


საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მდგომარეობაზე პასუხისმგებელი ორგანო ეკონომიკის სამინისტროში არსებული სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოა, სადაც „ბიზნესპრესნიუსს" უთხრეს, რომ ტრანსპორტის შემოწმება მხოლოდ საჩივრის საფუძველზე ხდება. თუმცა, ვერ აკონკრეტებენ რამდენი საჩივარი შესულა სააგენტოში, რამდენი სამარშუტო ტაქსია შემოწმებული, რამდენს აქვს მათგან ტექდათვალიერება გავლილი და შესაბამისად, რამდენია მგზავრებისთვის უსაფრთხო. სააგენტოს ცნობით, აღნიშნული ინფორმაციის მოძიებას რამდენიმე დღე სჭირდება.

 


რაც შეეხება, მძღოლების ჯანმრთელობის მდგომარეობას თუ ალკო-ტესტზე შემოწმებას, სააგენტოში ამბობენ, რომ ქვეყანაში არ არსებობს ნორმა, რომელიც საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის (საუბარია, სამარშრუტო ტაქსებზე, რომლებსაც მგზავრები გადაჰყავს) მძღოლებს რეისზე გასვლამდე მსგავსი შემოწმების გავლას ავალდებულებს.


BPN.GE



ალექსანდრ ლუკაშენკო - ბელორუსია არ შექმნის ერთიან პარლამენტს რუსეთთან

ალექსანდრ ლუკაშენკო - ბელორუსია არ შექმნის ერთიან პარლამენტს რუსეთთან
access_time2019-12-07 16:00:09
  „ბელორუსია არასდროს არ შევა რუსეთის შემადგენლობაში და არ შექმნის ერთიან პარლამენტს. ჩვენ ამას არასდროს არ განვიხილავდით. დაიმახსოვრეთ - მე არ ვარ ბიჭუნა, რომელიც იყო პრეზიდენტი 3-4-5 წელი, და მე არ მსურს ხაზი გადავუსვა ყველაფერს, რასაც მივაღწიეთ ერთად - სუვერენულ დამოუკიდებელ სახელწიფოს. ჩვენ მას არ გადავაგდებთ და არ ვაჩუქებთ არავის. ჩემ დროს ეს არ მოხდება. ეს ჩვენი ქვეყანაა, დამოუკიდებელი და სუვერენული. ამით უნდა ვიამაყოთ“,  - განაცხადა ბელორუსიის პრეზიდენტმა...

მომავალ წელს 3000 IT სპეციალისტის გადამზადება იგეგმება

მომავალ წელს 3000 IT სპეციალისტის გადამზადება იგეგმება
access_time2019-12-07 14:00:30
ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს (GITA) ხელმძღვანელის ავთანდილ კასრაძის თქმით, მსოფლიო ბანკის მხარდაჭერით 3000 IT სპეციალისტი გადამზადდება. ავთანდილ კასრაძემ, რადიო კომერსანტის გადაცემაში „მთავარი ფაქტორი“ სტარტაპის სტატუსის მინიჭების სამართლებრივ ასპექტებზეც ისაუბრა.  „მომავალ წელს ვგეგმავთ 3 ათასი IT სპეციალისტის გადამზადებას. როცა ცოდნის ექსპორტზე ევსაუბრობთ, ხაზი უნდა გავუსვათ იმას,რომ საინფორმაციო ტექნოლოგიები არის ის მთავარი მიმართულება, რომლითაც შეგვიძლია რომ...

ვერ დავუშვებთ ანაკლიის პორტის პროექტის მეტად დაგვიანებას

ვერ დავუშვებთ ანაკლიის პორტის პროექტის მეტად დაგვიანებას
access_time2019-12-07 10:00:55
„ვფიქრობ, ყველაზე სწორი იქნება, განსაკუთრებით ამ ეტაპზე, როდესაც ვადა იწურება, ერთმანეთისგან გავმიჯნოთ პროექტი და კონკრეტული ინვესტორის პრობლემა" - ამის შესახებ ნათია თურნავამ ჟურნალისტებს ანაკლიის პორტის პროექტთან დაკავშირებით დასმული კითხვის პასუხად განუცხადა. ინფორმაციას ეკონომიკის სამინისტრო ავრცელებს. მინისტრის შეფასებით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი არის სტრატეგიული პროექტი და მნიშვნელოვანია ჩვენი ქვეყნისთვის. „ისედაც ძალიან დაგვიანდა - ორი წელი,...

რა ჯდება ფა­სი­ან პან­სი­ო­ნა­ტებ­ში ხან­დაზ­მუ­ლის ერ­თთვი­ა­ნი ცხოვ­რე­ბა

რა ჯდება ფა­სი­ან პან­სი­ო­ნა­ტებ­ში ხან­დაზ­მუ­ლის ერ­თთვი­ა­ნი ცხოვ­რე­ბა
access_time2019-12-07 12:00:03
სა­ქარ­თვე­ლო­ში ხან­ში­შე­სუ­ლე­ბის­თვის გან­კუთ­ვნი­ლი თავ­შე­საფ­რე­ბი სრუ­ლად შევ­სე­ბუ­ლია და სა­კუ­თარ რიგს ასე­უ­ლო­ბით ხან­დაზ­მუ­ლი ელო­დე­ბა. ად­გი­ლე­ბი ძი­რი­თა­დად იმ შემ­თხვე­ვა­ში თა­ვი­სუფ­ლდე­ბა, თუ ბე­ნე­ფი­ცი­ა­რი და­წე­სე­ბუ­ლე­ბას სა­კუ­თა­რი სურ­ვი­ლით და­ტო­ვებს ან – გარ­და­იც­ვლე­ბა. ამ­ჟა­მად სა­ხელ­მწი­ფო ბა­ლანსზე 15 პან­სი­ო­ნა­ტია. აქე­დან ორი დიდი და­წე­სე­ბუ­ლე­ბა თბი­ლის­სა და ქუ­თა­ის­ში ფუნ­ქცი­ო­ნი­რებს, ხოლო 13 სა­თე­მო, ე.წ.კერ­ძო სახ­ლის ტი­პის...

„ეს რომ ალპები ყოფილიყო, ყველგან სათხილამურო კურორტი იქნებოდა“ - რა წერს გერმანული WELT -ი გუდაურზე

„ეს რომ ალპები ყოფილიყო, ყველგან სათხილამურო კურორტი იქნებოდა“ - რა წერს გერმანული WELT -ი გუდაურზე
access_time2019-12-07 11:00:08
მას შემდეგ, რაც გუდაურის საბაგირო მწყობრიდან გამოვიდა, ვირუსულად გავრცელებულმა ვიდეომ უამრავი სტუმარი მიიზიდა კურორტზე, - ამის შესახებ გერმანული გამოცემა Welt-ი...


მსგავსი სიახლეები

up