რამდენად რეალურია ფრენა მინუს ერთი პილოტით - ბიზნესის აზრი

რამდენად რეალურია ფრენა მინუს ერთი პილოტით - ბიზნესის აზრი

access_time2022-11-22 14:00:48

ხარჯის შემცირების სანაცვლოდ ფრენების უსაფრთხოებაზე გავლენის მოხდენა არამიზანშეწონილად მიმაჩნია, ასე გამოეხმაურა „კომერსანტთან“ საუბრისას ქართული სატვირთო ავიაკომპანია Georgian Airlines-ის ხელმძღვანელი, გამოცდილი და ცნობილი პილოტი ირაკლი მეზვრიშვილი საერთაშორისო მედიაში გამოქვეყნებულ ინფორმაციას, რომლის მიხედვითაც ავიაკომპანიების ნაწილი ფრენისას ერთით ნაკლები პილოტის დაშვებას ითხოვს.


როგორც მეზვრიშვილმა განაცხადა, აღნიშნული საკითხი ავიაკომპანიის ფინანსებს დაზოგავს, თუმცა ფრენების უსაფრთხოებას „დააზარალებს“.


„გამორიცხული მგონია ამ ეტაპზე ამ თემაზე ფიქრი, იმიტომ, რომ მსგავსი პროექტის განხორციელება ძალიან მძიმედ დაარტყამს ფრენების უსაფრთხოებას. თანხების დაზოგვა უსაფრთხოების ხარჯზე მართებული არ არის.
კომპანიისთვის 1 პილოტით ნაკლები ანუ ფრენის შემდგომ ერთით ნაკლები პილოტისთვის ხელფასის გადახდა, ფინანსურად ხარჯების შემცირება გამოდის, მაგრამ ამ თანხის სანაცვლოდ უსაფრთხოებაზე გავლენის მოხდება არამიზანშეწონილად მიმაჩნია“, - განმარტავს Georgian Airlines-ის ხელმძღვანელი


ავიაციის ექსპერტი და საავიაციო კომპანია Aero Georgia Group-ის დამფუძნებელი იგორ აფციაური „კომერსანტთან“ აცხადებს, რომ აღნიშნული საკითხი ავიაციის სექტორში ყოველთვის იდგა, რომ ამა თუ იმ კრიზისების შემდეგ ხარჯების შემცირება მოახდინონ.


„ეკიპაჟის წევრების რაოდენობის შემცირებაზე მოსაზრებები ადრეც იყო. ზოგადად ფრენებზე ყველაზე მეტი ხარჯი მოდის. თუმცა ყველამ კარგად ვიცით, რომ ავიაციაში პირველ ადგილზე დგას ფრენების უსაფრთხოება, უშიშროება, ამიტომ ყველაფერზე ეკონომიას ვერ გააკეთებ. ის რეგულაციები, რომელიც მკაცრად კონტროლდება, როგორც ქვეყნების სამოქალაქო ავიაციების, ასევე საერთაშორისო ორგანიზაციების მხრიდან ასეთ რაღაცებზე ეკონომიას ვერ გააკეთებ. ჩემი აზრით, ეს ჯერჯერობით რეგულარულ ფრენებზე ვერ მოხერხდება. პირადად მე არ მგონია, რომ უახლოესი 10 წლის განმავლობაში ამის განხორციელება დაიწყოს. აქ ორი ფაქტორია: არის ტექნოლოგიური ფაქტორი და ასევე ადამიანური ფაქტორი.



ტექნიკური მზაობა ამ მხრივ არის. ტექნოლოგიურად ამისთვის ყველაფერი მზად არის, რადგანაც დღეს ყველაფერი თანამედროვე ტექნოლოგიებითაა აღჭურვილი. ყველა თანამედროვე ხომალდს აქვს იმის შესაძლებლობა, რომ თავადვე განახორციელონ ფრენა განსაკუთრებით იმ აეროპორტებში, რომელიც სისტემაში შეგყავს. თუმცა ტექნოლოგიური მზაობის გარდა არის  მეორე, ადამიანური ფაქტორი: რამდენად მზად არის პილოტი, რომ მარტომ შეასრულოს ფრენა. ჩვენ ვიცით რამდენი შემთხვევა იყო, რომელიც ფატალურად დასრულდა, როცა კაბინაში ერთი მფრინავი იყო, ან რომ არა ორი მფრინავის პროფესიონალიზმი, ფრენა შესაძლოა ფატალურადაც კი დასრულებულიყო“, - განაცხადა ავიაციის ექსპერტმა.


იგორ აფციაურის აზრით, თუ კი ინდუსტრიის თხოვნის გათვალისწინება მოხდება და აღნიშნულზე გადაწყვეტილება მიიღება, ეს საწყის ეტაპზე იქნება უბრალოდ რეკომენდაციის სახით, ისიც გარკვეული ტიპის ფრენებზე. თუ კი საბოლოოდ აღმოჩნდა, რომ აღნიშნულმა პროექტმა გაამართლა ამის შემდეგ შესაძლოა გახდეს დირექტივა, თუმცა ეს ძალიან შორეულ პერსპექტივაში.


„დანერგვა რამდენიმე ეტაპის გავლის შემდეგ მოხდება. ყველაზე რთული მთელს ამ პროცესში აფრენა-დაფრენაა, ტექნოლოგიურად რთულია. ამიტომ პირველი დატესტვა შესაძლოა მოხდეს კრუიზული ფრენის დროს. ანუ ასეთი რეისის დროს, აფრენის შემდეგ შეიძლება გავიდეს დამხმარე პილოტი და დარჩეს მთავარი პილოტი და დაფრენისას ისევ დაბრუნდეს კაბინაში და დაეხმაროს მთავარ პილოტს. თუმცა მაინც არამგონია, რომ ეს მოდელიც ავიაკომპანიისთვის დიდი ეკონომია იყოს, რადგანაც მაინც ორი მფრინავი უნდა გაუშვა. სავარაუდოდ ჯერ ეტაპობრივად გაიტესტება, იქნება რეკომენდაციის სახით. ზოგადად ავიაციის ისტორიას თუ გადავხედავთ, აქეთკენ მიდის ყველაფერი. წლების წინ პილოტის კაბინაში 5 ადამიანი იჯდა და საკუთარ საქმეს ასრულებდა“, - ამბობს აფციაური.


აღსანიშნავია, რომ Forbes-ი Bloomberg-ზე დაყრდნობით წერს, რომ ავიაკომპანიები და მარეგულირებლები ათეულობით ქვეყანაში ინიციატივით გამოდიან, რომ ხარჯების და კადრების დეფიციტის ზემოქმედების შესამცირებლად, სამგზავრო თვითმფრინავების ოპერირება ნაცვლად ორისა, კაბინაში ერთი პილოტით მოხდეს.


40-ზე მეტმა ქვეყანამ, მათ შორის გერმანიამ, დიდმა ბრიტანეთმა და ახალმა ზელანდიამ, შესაბამისი მიმართვა გაეროს სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციას (ICAO) უკვე გაუგზავნა, რომელიც თავის მხრივ საავიაციო სტანდარტებს ავითარებს. ირკვევა, რომ ევროპის საავიაციო უსაფრთხოების სააგენტო (EASA) მუშაობს თვითმფრინავების მწარმოებლებთან, რათა დადგინდეს, როგორ განხორციელდება ფრენები ერთი პილოტით და შესაბამისად მოამზადოს რეგულაციები. EASA ელოდება, რომ რეგულაცია მუშაობას 2027 წლიდან დაიწყებს.






5-6 თებერვალს სტამბოლის აეროპორტში 230-ზე მეტი ფრენა უქმდება

5-6 თებერვალს სტამბოლის აეროპორტში 230-ზე მეტი ფრენა უქმდება
access_time2023-02-04 21:50:22
5-6 თებერვალს თურქეთის ავიახაზებმა, სტამბოლის აეროპორტში, უამინდობის გამო 230-ზე მეტი საერთაშორისო და შიდა ფრენა გააუქმა. აეროპორტის ოფიციალურმა წარმომადგენლებმა გაავრცელეს განცხადება, სადაც მგზავრებს ურჩევენ, რომ ამინდის გაუარესების გამო, 5 და 6 თებერვლის ფრენის დეტალები შესაბამის ავიაკომპანიებთან დააზუსტონ. თურქეთის სახელმწიფო მეტეოროლოგიურ სამსახურს განცხადება ჯერ არ გაუკეთებია. უახლოეს საათებში შესაძლოა გამოცხადდეს ფრენების შემდგომი შეფერხებების ან უამინდობის...

საქართველოში გამოვლენილია XBB1.5-ის („კრაკენი“) შემთხვევებიც, მაგრამ CH.1.1-ის („ორტრუსის“) არცერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა - თენგიზ ცერცვაძე

საქართველოში გამოვლენილია XBB1.5-ის („კრაკენი“) შემთხვევებიც, მაგრამ CH.1.1-ის („ორტრუსის“) არცერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა - თენგიზ ცერცვაძე
access_time2023-02-04 21:20:45
თენგიზ ცერცვაძე სოციალურ ქსელში ვრცელ პოსტს აქვეყნებს, სადაც მსოფლიოში და საქართველოში კოვიდ სიტუაციას მიმოიხილავს. ის წერს, რომ საქართველოში, ისევე როგორც სხვა ქვეყნების უმეტესობაში გამოვლენილია XBB1.5 („კრაკენი“) სუბვარიანტით გამოწვეული შემთხვევებიც, თუმცა დომინანტურ სუბვარიანტებად კვლავ რჩება ომიკრონის BA2, BA5 და სხვა „ძველი“ სუბვარიანტები. სადღეისოდ საქართველოში CH.1.1 („ორტრუსის“) სუბვარიანტის არცერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა.   „ბოლო პერიოდში მსოფლიოში COVID-ის...

2022 წელს ამერიკულმა ბანკებმა ხელმძღვანელობას ხელფასები შეუმცირეს

2022 წელს ამერიკულმა ბანკებმა ხელმძღვანელობას ხელფასები შეუმცირეს
access_time2023-02-04 20:00:06
Bank of America Corp-მა 2022 წლისთვის აღმასრულებელი დირექტორის ბრაიან მოინიჰანის ხელფასი დაახლოებით 6%-ით 30 მლნ დოლარამდე შეამცირა. 2021 წელს მოინიჰანის ანაზღაურება 32 მლნ დოლარი იყო. ამის შესახებ Bloomberg-ი და...

მკვლევრებმა მარილის მარცვლის ზომის ვიდეოკამერა შექმნეს

მკვლევრებმა მარილის მარცვლის ზომის ვიდეოკამერა შექმნეს
access_time2023-02-04 19:30:45
პრინსტონისა და ვაშინგტონის უნივერსიტეტების მკვლევრებმა ახალი მაღალი ხარისხის გამოსახულების მქონე მიკროკამერა შექმნეს, რომელი მხოლოდ ნახევარი მილიმეტრის ზომისაა.   Nature Communications-ში გამოქვეყნებული კვლევა აჩვენებს, თუ როგორ...

მსოფლიოში ოქროზე მოთხოვნა 18%-ით გაიზარდა

მსოფლიოში ოქროზე მოთხოვნა 18%-ით გაიზარდა
access_time2023-02-04 17:20:48
მსოფლიო ოქროს საბჭოს (WGC) ყოველწლიური ანგარიშის მიხედვით, 2022 წელს ოქროზე გლობალური მოთხოვნა 18%-ით გაიზარდა და 4741 ტონას მიაღწია, რაც ყველაზე მაღალია მაჩვენებელია 2011 წლის შემდეგ.   მსოფლიოს ცენტრალური ბანკების მიერ ოქროს შესყიდვები ზედიზედ მეორე წელია გაიზარდა და 1136 ტონას მიაღწია. განვითარებადი ქვეყნების მარეგულირებლები, მათ შორის თურქეთი და ჩინეთი, ოქროს მთავარი მყიდველები გახდნენ.   „2022 წელს ცენტრალური ბანკები არამარტო გახდნენ ოქროს...


მსგავსი სიახლეები

up