პანდემიური პერიოდისთვის დამახასიათებელი სირთულეების მიუხედავად, საქართველოში იმპორტული პროდუქტის მიწოდების მხრივ პრობლემა არ შექმნილა. მიუხედავად ამისა, არის გარკვეული შემთხვევები, როცა მომხმარებელს ზოგიერთი პროდუქტის შესაძენად, მარაგის არქონის გამო, მაღაზიიდან მაღაზიაში უწევს სიარული. მიზეზად დისტრიბუტორთა ასოციაციის ხელმძღვანელი ივა ჭყონია „კომერსანტთან“ საუბარში საბაჟო გამშვებ პუნქტებში ბიზნესისთვის არსებულ ბარიერზე საუბრობს. იგი აცხადებს, რომ ძალიან ხშირად ტვირთებს „ყვითელ დერეფანში“ უწევთ მოცდა, ზოგ შემთხვევაში, კვირაობით, რაც საბოლოოდ სამომხმარებლო ბაზარს უქმნის პრობლემას და ბიზნესიც ზარალდება.
„ბოლო პერიოდის განმავლობაში ჩვენი ტვირთები ყოველგვარი არგუმენტაციის გარეშე ხვდება ყვითელ დერეფანში. ამ დროს წინასწარ გვახდევინებენ დღგ-ს გადასახადს, თუ უწევს, იმპორტის გადასახადსაც, რაც სერიოზულ დაბრკოლებას ქმნის. ძირითადად ამის გამო ხვდება ტვირთები ყვითელ დერეფანში, ზოგ შემთხვევაში, წითელ დერეფანზეც უწევთ მოცდა. პროცესი კი კვირაობით იწელება. შეიძლება, კონკრეტული პროდუქტი დახლზე ვერ ნახოთ, რადგან საბაჟოზეა გაჩერებული. სხვა პრობლემა ჩვენ დღესდღეობით არ გვაქვს“, - ამბობს ჭყონია და დასძენს, რომ ბიზნესს მთელი ამ პერიოდის განმავლობაში, ძირითადად, დამოუკიდებლად უწევდა პრობლემასთან გამკალვება.
„სირთულეების მიუხედავად, ჩვენმა ასოციაციამ და წევრმა კომპანიებმა კარგად იმუშავეს, რათა პროდუქტის დეფიციტი არ შექმნილიყო. შედეგად, საქართველო იმ სახელმწიფოებს შორისაა, სადაც პანდემიურ პერტიოდში დეფიციტი არ შექმნილა, ეს მაშინ, როცა თავიდან ბოლომდე ვართ იმპორტზე დამოკიდებული“, - აცხადებს „კომერსანტთან“ ივა ჭყონია.
როგორც წესი, დერეფნის ფერის შერჩევა სატრანსპორტო საშუალებისთვის საზღვრის გადმოკვეთის შემდეგ, საბაჟო გამშვებ პუნქტშივე ხორციელდება.
მწვანე დერეფნის შემთხვევაში, საქონლის გაფორმება საბაჟოს გამშვებ პუნქტშივე მთავრდება, ყვითელი დერეფნის შერჩევისას, მისი განთავსება საბაჟო კონტროლის ზონაში ან საბაჟოსთან შეთანხმებულ ტერიტორიაზე ხორციელდება.
წითელ დერეფანში საქონლის მოხვედრა ნიშნავს, რომ გაფორმების შემდგომი პროცედურების განხორციელების მიზნით მისი განთავსება საბაჟო კონტროლის ზონაში მიმდინარეობს.
მარი ჩიტაია