რა იწვევს ზოგიერთი პროდუქტის დეფიციტს საქართველოს დახლებზე

რა იწვევს ზოგიერთი პროდუქტის დეფიციტს საქართველოს დახლებზე

access_time2021-07-30 13:00:13

პანდემიური პერიოდისთვის დამახასიათებელი სირთულეების მიუხედავად, საქართველოში იმპორტული პროდუქტის მიწოდების მხრივ პრობლემა არ შექმნილა. მიუხედავად ამისა, არის გარკვეული შემთხვევები, როცა მომხმარებელს ზოგიერთი პროდუქტის შესაძენად, მარაგის არქონის გამო, მაღაზიიდან მაღაზიაში უწევს სიარული.  მიზეზად დისტრიბუტორთა ასოციაციის ხელმძღვანელი ივა ჭყონია „კომერსანტთან“ საუბარში საბაჟო გამშვებ პუნქტებში ბიზნესისთვის არსებულ ბარიერზე საუბრობს. იგი აცხადებს, რომ ძალიან ხშირად ტვირთებს „ყვითელ დერეფანში“ უწევთ მოცდა, ზოგ შემთხვევაში, კვირაობით, რაც საბოლოოდ სამომხმარებლო ბაზარს უქმნის პრობლემას და ბიზნესიც ზარალდება.

 

„ბოლო პერიოდის განმავლობაში ჩვენი ტვირთები ყოველგვარი არგუმენტაციის გარეშე ხვდება ყვითელ დერეფანში. ამ დროს წინასწარ გვახდევინებენ დღგ-ს გადასახადს, თუ უწევს, იმპორტის გადასახადსაც, რაც სერიოზულ დაბრკოლებას ქმნის. ძირითადად ამის გამო ხვდება ტვირთები ყვითელ დერეფანში, ზოგ შემთხვევაში, წითელ დერეფანზეც უწევთ მოცდა. პროცესი კი კვირაობით იწელება. შეიძლება, კონკრეტული პროდუქტი დახლზე ვერ ნახოთ, რადგან საბაჟოზეა გაჩერებული. სხვა პრობლემა ჩვენ დღესდღეობით არ გვაქვს“, - ამბობს ჭყონია და დასძენს, რომ ბიზნესს მთელი ამ პერიოდის განმავლობაში, ძირითადად, დამოუკიდებლად უწევდა პრობლემასთან გამკალვება.

 

„სირთულეების მიუხედავად,  ჩვენმა ასოციაციამ და წევრმა კომპანიებმა კარგად იმუშავეს, რათა  პროდუქტის დეფიციტი არ შექმნილიყო. შედეგად, საქართველო იმ სახელმწიფოებს შორისაა, სადაც პანდემიურ პერტიოდში დეფიციტი არ შექმნილა, ეს მაშინ, როცა თავიდან ბოლომდე ვართ იმპორტზე დამოკიდებული“, - აცხადებს „კომერსანტთან“ ივა ჭყონია.

 


როგორც წესი, დერეფნის ფერის შერჩევა სატრანსპორტო საშუალებისთვის საზღვრის გადმოკვეთის შემდეგ, საბაჟო გამშვებ პუნქტშივე ხორციელდება.


მწვანე დერეფნის შემთხვევაში, საქონლის გაფორმება საბაჟოს გამშვებ პუნქტშივე მთავრდება, ყვითელი დერეფნის შერჩევისას, მისი განთავსება საბაჟო კონტროლის ზონაში ან საბაჟოსთან შეთანხმებულ ტერიტორიაზე ხორციელდება.


წითელ დერეფანში საქონლის მოხვედრა ნიშნავს, რომ გაფორმების შემდგომი პროცედურების განხორციელების მიზნით მისი განთავსება საბაჟო კონტროლის ზონაში მიმდინარეობს.


მარი ჩიტაია





სამეზობლოში ეკონომიკის ზრდის ტემპით საქართველო ლიდერია

სამეზობლოში ეკონომიკის ზრდის ტემპით საქართველო ლიდერია
access_time2021-10-24 12:00:04
მიმდინარე წელს საქართველო ეკონომიკის ზრდის ტემპით ახალ-ახალ რეკორდებს ამყარებს. ოფიციალური სტატისტიკის მიხედვით, 2021 წლის პირველ 6 თვეში საქართველოს ეკონომიკა საშუალოდ 12.7%-ით გაიზარდა. აღსანიშნავია ისიც, რომ პირველ კვარტალში უშუალოდ ჩვენი ეკონომიკა 4.5%-ით შემცირდა, თუმცა უკვე მეორე კვარტალში საკმაოდ მაღალი 29.8%-იანი ზრდა...

სად არის "შავი ოქროს" ყველაზე დიდი მარაგი

სად არის
access_time2021-10-24 18:00:28
საუდის არაბეთი მეორე ქვეყანაა მსოფლიოში ნავთობის დადასტურებული მარაგებიით. მის ტერიტორიაზეა 267,1 მლრდ. ბარელი, რაც მსოფლიო მარაგების 17, 2%- ს შეადგენს.   ამ დროისთვის მსოფლიოში ნავთობის დადასტურებული მარაგი 1,5 ტრლნ.ბარელს შეადგენს.   საუდის არაბეთის ენერგეტიკის სამინისტროს მონაცემებით, ქვეყნის ტერიტორიაზე ნავთობის მოპოვების პოტენციალი 2020 წელს 0, 003%, ანუ, 9 მლნ. ბარელით გაიზარდა. მთელი ამ ნავთობის მხოლოდ ნაწილია დღეს აქტიური მოპოვების...

ავტოსადგურების სერტიფიცირება ამ დრომდე ვერ ხერხდება

ავტოსადგურების სერტიფიცირება ამ დრომდე ვერ ხერხდება
access_time2021-10-24 16:00:46
ქვეყანაში უკანონო ავტოსადგურების არსებობაზე დიდი ხანია საუბრობენ ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის ექსპერტები, თუმცა პრობლემა ამ დრომდე...

თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება გამოწვევად რჩება

თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება გამოწვევად რჩება
access_time2021-10-23 19:00:43
ბოლო სამი წელის თბილისის მერიამ გააქტიურა მუშაობა დედაქალაქის საბაგირო გზების მიმართულებით, თუმცა თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება ჯერ კიდევ გამოწვევად რჩება.  2019 წელს დედაქალაქის მერმა კ. კალაძემ დაანონსა - თბილისში სამი მიმართულებით სამგორი-ვაზისუბანი, ახმეტელი-თემქა და სამება-მახათის მთა საბაგირო ხაზების პროექტების განხორციელება. იმ დათქმით, რომ პროექტების განხორციელების პრიორიტეტულობას ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევის შედეგის შემდეგ გადაწყვეტდნენ; 2019 წელსვე  „თბილისის...

თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის პროექტი დაპირებად დარჩა

თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის პროექტი დაპირებად დარჩა
access_time2021-10-24 14:00:26
საქართველო კვლავ ძლიერი და გამართული ლოგისტიკური ცენტრების გარეშეა. არადა, ჯერ კიდევ 2017 წელს ეკონომიკის მინისტრმა გიორგი გახარიამ ტექნოპარკში  კერძო სექტორისა და საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების წარმომადგენლებს გააცნო ჯამურად 152.8 მლნ დოლარის ღირებულების ახალი საინვესტიციო პროექტი, რომელიც მიზნად თბილისსა და ქუთაისში ლოგისტიკური ცენტრების განვითარებას ისახავდა. გეგმით, ორივე ლოგისტიკურ ცენტრში ჯამურად 800-ზე მეტი ახალი სამუშაო ადგილი შეიქმნებოდა. ამ პროექტის განსახორციელებლად...


მსგავსი სიახლეები

up