“რა ფასადაც არ უნდა გაიყიდოს ქარის ელექტროსადგური, ყველა შემთხვევაში სახელმწიფოსთვის წაგებიანია, რადგან კარგავს გარანტირებულ შემოსავალს“

“რა ფასადაც არ უნდა გაიყიდოს ქარის ელექტროსადგური, ყველა შემთხვევაში სახელმწიფოსთვის წაგებიანია, რადგან კარგავს გარანტირებულ შემოსავალს“

access_time2019-10-10 16:30:59

სს „საქართველოს ენერგერგეტიკის განვითარების ფონდმა” და სს „საქართველოს ნავთობისა და გაზის კორპორაციამ“ შპს „ქართლის ქარის ელექტროსადგურის“100%-იანი წილის პრივატიზების მიზნით საჯარო აუქციონი გამოაცხადეს. საქართველოში პირველი ქარის ელექტროსადგურის საწყისი ფასი 14.25 მილიონი დოლარია. აუქციონი 2019 წლის 15 ნოემბერს გაიმართება. თავის დროზე  ქართლის ქარის ელექტროსადგურის მშენებლობა 26 მილიონი ევრო დაჯდა. 


ენერგეტიკოსი ლადო ვახტანგაშვილი საეჭვოდ უყურებს ამ ფაქტს და აღნიშნავს, რომ ეს არალოგიკურია, მიუხედავად იმ ვალდებულებისა, რომელიც მას EBRD-ს წინაშე აქვს. გარდა ამისა, ქართლის ქარის ელექტროსადგურს, სახელმწიფო ელექტროსისტემას, საქართველოს მთავრობასა და ელექტროენერგიის კომერციულ ოპერატორს (ესკოს) შორის გაფორმებული მემორანდუმით ესკო იღებს ვალდებულებას, 10 წლის განმავლობაში შეისყიდოს სადგურის მიერ გამომუშავებული ელექტროენერგიის 100%, კილოვატის დადგენილი ღირებულება 6.89 ცენტს შეადგენს. შესაბამისად, გამომუშავების აღნიშნული მოცულობის მიხედვით, სახელმწიფო ელექტროსისტემა ქართლის ელექტროსადგურს წლიურად 5,795,000 დოლარს, ანუ 10 წლის განმავლობაში 57,500,000 დოლარს გადაუხდის.



„როგორც ცნობილია სადგურის სამშენებლო ღირებულებამ შეადგინა 34 მილიონი დოლარი (26 მილიონი ევროს ეკვალენტი), ხოლო მისი საწყისი ფასი აუქციონზე 14 მილიონ დოლარად განისაზღვრა, ამას ემატება სესხის ვალდებულება 17 მილიონი დოლარი, რომელიც სახელმწიფოს ევროპის რეკონსტრუქციის და განვითარების ბანკიდან აქვს აღებული. თუ ჩავთვლით, რომ აუქციონის ბიჯი 150 ათასი დილარია, სრულიად შესაძლებელია ეს სადგური გაიყიდოს 15 მილიონ დოლარად. საერთო ჯამში გამოდის, რომ სადგურის მინიმალურმა გასაყიდმა ღირებულებამ შეიძლება შეადგინოს 32 მილიონი დოლარი.



აქაც რამხელა დისონანსია. სახელმწიფო ყიდის 34 მილიონიან კაპიტალს მინიმუმ 32 მილიონად, არადა მისი წლიური შემოსავალი 6 მილიონია (გაფორმებული მემორანდუმის თანახმად 10 წელიწადში 60 მილიონი დოლარი იქნება შემოსავალი). ეს იმ დროს, როდესაც სადგურის ნომინალური მუშაობის პედიოდი შეადგენს 30 წელს. აქედან გამომდინარე, მისი გასაყიდი ღირებულება გაცილებით მაღალი უნდა იყოს.



საგულისხმოა ის ფაქტიც, რომ მემორანდუმის თანახმად, ქარის სადურის მიერ გამომუშავებული ერთი კილოვატი ელექტროენერგიის ღირებულება შეადგენს 6.89 ცენტს (ანუ 20 თეთრს), რომლის 10 წლიანი შესყიდვის ვალდებულება გააჩნია სახელმწიფოს. ანუ რა გამოდის, ეს სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი ელექტროენერგია თავისი წმინდა მოგებით, რომელიც გარანტირებული შესყიდვის ხელშეკრულების პირობებით აშენდა, უნდა გადავიდეს კერძო მესაკუთრის ხელში. 10 წლის შემდეგ კი გარანტირებული შესყიდვის ხელშეკრულების გასვლისას, კერძო მესაკუთრე გახდება ბაზრის თავისუფალი მოათამაშე და დამოუკიდებლად შეძლებს აღნიშნული სიმძლავრის ნებასურვილისამებრ გაყიდვას,“
- განმარტავს ლადო ვახტანგაშვილი.




საქართველოს ენერგეტიკის განვითარების ფონდის ხელმძღვანელი გიორგი ჩიქოვანის განცხადებით, ქართლის ქარის ელექტროსადგურის საწყისი საპრივატიზაცაიო ღირებულება, კომპანიის ვალდებულებების გათვალისწინებით, აუდიტორულმა კომპანია „ბიდიომ“ დაადგინა.



„აუქციონზე იყიდება ელექტროსადგურის 100%-წილი, მისი საბაზრო ფასი შეფასებულია აუდიტორული კომპანია „ბიდიოს“ მიერ, თუმცა კომპანიას აქვს EBRD-სგან 17,5 მილიონი დოლარის ოდენობის კრედიტი და ვინც ამ 100%-იან წილს იყიდის შესაბამისად იღებს ამ ვალდებულებასაც, ამ ყველაფრის გათვალისწინებით განისაზღვრა მისი საბაზრო ფასი. ასევე მას აქვს გარანტირებული შესყიდვა ხელშეკრულების თანახმად ,“ - განმარტა საქართველოს ენერგეტიკის განვითარების ფონდის ხელმძღვანელმა, გიორგი ჩიქოვანმა.


აღსანიშნავია, ის ფაქტიც, რომ 2017 წელს ყოფილმა პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა ქართლის ქარის ელექტროსადგურის აქციების საქართველოს საფონდო ბირჟაზე განთავსა დაანონსა, რის თანახმადაც ქარის ელექტროსადგურის აქციების შეძენა ნებისმიერ მოქალაქეს და ინვესტორს შეეძლებოდათ, თუმცა ვითარება შეიცვალა და მისი 100%-იანი წილის პრივატიზების მიზნით საჯარო აუქციონი გამოცხადდა.



„სახელმწიფომ ენერგეტიკული პოლიტიკა რამდენჯერმე შეცვალა და ჩამოყალიბებული აზრი ამასთან დაკაშირებით მთავრობაში არ არსებობს. მთავრობის გაცხადებული პოლიტიკა იყო ის, რომ აღნიშნული სადგურის მფლობელი არ უნდა გამხდარიყო კერძო მესაკუთრე თუ მისი გასხვისება მოხდებოდა. ის უნდა გაყიდულიყო არაკომერციული მიზნით, რათა მოსახლეობის მეტი ჩართულობა ყოფილიო მწვანე პოლიტიკის და გლობალური დათბობის წინააღმდეგ წარმოებულ კამპანიაში. ეს პირობაც დარღვეულია.
რა ფასადაც არ უნდა გაიყიდოს ქარის ელექტროსადგური, ყველა შემთხვევაში სახელმწიფოსთვის წაგებიანია, რადგან კარგავს იმ გარანტირებულ შემოსავალს, რომელიც მემორანდუმითაა განსაზღვრული.



ენგურის მიერ გამომუშავებული ერთი კილოვატი ელექტროენერგიის ღირებულება 1.818 თეთრს შეადგენს, იმ დროს როდესაც ქარის სადგურის მიერ გამომშავებული ენერგიის ღირებულება 20 თეთრია“,
- განაცხადა ენერგეტიკოსმა ლადო ვახტანგაშვილმა.



შპს “ქართლის ქარის ელექტროსადგურის” ქონება 11 ჰექტარის ფართობის მიწის ნაკვეთისა და მასზე განთავსებული 6 ქარის ტურბინისგან (ტურბინის მოდელი: V117-91.5HH) შედგება, თითოეული ტურბინის სიმძლავრე 3.45-მეგავატია.



ელექტროსადგური ექსპლუატაციაში იქნა მიღებული 2016 წლის 20 დეკემბერს. 2016 წლის 10 ნოემბრიდან შპს „ქართლის ქარის ელექტროსადგური“ საცდელი გაშვების რეჟიმში რეგისტრირებულ იქნა სს „ელექტროენერგეტიკული სისტემის კომერციულ ოპერატორთან“ საბითუმო ვაჭრობაში მონაწილედ, ხოლო 2017 წლის 27 იანვრიდან, შპს „ქართლის ქარის ელექტროსადგური“ სს „ელექტროენერგეტიკული სისტემის კომერციულ ოპერატორთან“ დარეგისტრირდა როგორც კვალიფიციური საწარმო აღრიცხვიანობის ერთიან რეესტრში.


ნინო თამაზაშვილი




ჩვენ არ გვაქვს ცუდი შედეგები, 5%-იან ეკონომიკურ ზრდას უამრავი ქვეყანა ინატრებდა-დეპუტატები IRI-ს კვლევას აფასებენ

ჩვენ არ გვაქვს ცუდი შედეგები, 5%-იან  ეკონომიკურ ზრდას უამრავი ქვეყანა ინატრებდა-დეპუტატები IRI-ს კვლევას აფასებენ
access_time2019-11-19 20:10:10
„IRI- კვლევებს დიდ პატივს ვცემ მაგრამ იმ ხალხს ვინც საქართველოში სამუშაოებს ასრულებს მე მათი კვლევების არ მჯერა, რადგან შედეგები არასდროს გამართლებულა“ -ასე აფასებს საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე პაატა კვიჟინაძე საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის კვლევას, რომლის მიხედვითაც გამოკითხულთა 80% მიიჩნევს, რომ მათი უმთავრესი პრობლემებად უმუშევრობა, საცხოვრებელი ხარჯები და სიღარიბეა.   რატომ ვერ მიიღო მოსახლეობამ...

„საქართველოს ბანკი“- ახლო მომავალში ლარი იმ ნიშნულს დაუბრუნდება, რომელიც მის გაცვლით კურსს რეალურად ასახავს“

„საქართველოს ბანკი“- ახლო მომავალში ლარი იმ  ნიშნულს დაუბრუნდება, რომელიც  მის გაცვლით კურსს რეალურად ასახავს“
access_time2019-11-19 18:35:56
„საქართველოს ეკონომიკა ბოლო მონაცემებითაც აჩვენებს ისეთ შედეგებს, რომელიც მყარ საფუძველს იძლევა, იმისთვის რომ ლარი ახლო მომავალში დაუბრუნდება ნიშნულს, რომელიც რეალურად ასახავს მის გაცვლით კურსს“--ამის შესახებ „კომერსანტს“  „ საქართველოს ბანკის“ გენერალური დირექტორის მოადგილე სულხან გვალიამ განუცხადა.  მისივე განმარტებით,  ყველა კვლევაც ასე აჩვენებს, ლარის კურსი დაახლოებით 10%-ით მეტადაა გაუფასურებული. „აქვე, ერთმნიშვნელოვნად უნდა...

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“
access_time2019-11-19 18:00:17
„როდესაც ქვეყანაში ისეთი პროექტების მშენებლობა გრძელდება, რომელიც გარემოს აზარალებს, ჩნდება ეჭვი, რომ მსგავსი დიდი პროექტების მეშვეობით ქვეყანაში ფული თეთრდება“- ამის შესახებ „კომერსატს“ არასამთავრობო ორგანიზაცია ”მწვანე ალტერნატივის” ბიომრავალფეროვნების კოორდინატორმა ირაკლი მაჭარაშვილმა განუცხადა. მისი თქმით, წყალტუბოს განვითარებაც შეიძლება ასეთ საკითხად მივიჩნიოთ თუ წინასწარ არ იქნა მისი დადებითი და უარყოფითი შედეგები...

ბრონქიტი -როგორ ავიცილოთ თავიდან გართულებები?

ბრონქიტი -როგორ ავიცილოთ თავიდან გართულებები?
access_time2019-11-19 14:30:24
ბრონქების ლორწოვანი გარსის ანთებას ბრონქიტი ეწოდება, რომელის ყველაზე ხშირი მიზეზიც ვირუსული ინფექციაა. კორონავირუსებს, რომლებიც ამ დაავადებას იწვევენ,ბევრი საერთო აქვთ გრიპისა და ატოპიური პნევმონიის გამომწვევ ვირუსთან. ერთი შეხედვით გარეგნულად სრულიად უწყინარი , თუმცა უკიდურესად სახიფათო არიან. გერმანელი სპეციალისტების გამოთვლით , ზამთრის სეზონზე მხოლოდ გერმანიაში გაციებისა და მისი გართულების შედეგად 12 ათასი ადამიანი იღუპება! ბრონქიტი ნამდვილად ეპიდემიად იქცა, რამდენადაც...

„სოკარს“ არ ვაწყენინოთ? - რატომ გადაიდო დიზელის საწვავზე „ევრო 5“-ის სტანდარტის ამოქმედება?

„სოკარს“ არ ვაწყენინოთ? - რატომ გადაიდო დიზელის საწვავზე „ევრო 5“-ის სტანდარტის ამოქმედება?
access_time2019-11-19 16:10:05
„აქ არ იყო მთავარი მხოლოდ ის, რომ სტრატეგიულ პარტნიორს და „სოკარს“ არ ვაწყენინოთ, აქ მნიშვნელოვანი სოციალურ ეკონომიკური ფაქტორი იკვეთება. „სოკარი“ ცალსახად არის მნიშვნელოვანი ინვესტორი და ეს ფაქტორიც გასათვალისწინებელია, თუმცა ამით ეკოლოგიური მდგომარეობა არ უარესდება“, - ასე აფასებს  „ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის“ თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი დიზელის საწვავზე „ევრო 5“ სტანდარტის ამოქმედების 2021 წლამდე გადავადებას. დიზელის ახალი „ევრო 5“ სტანდარტის...


მსგავსი სიახლეები

up