რეგულაციების გამკაცრებით ქვეყანა ავტოსასაფლაოდ არ უნდა გადაიქცეს

რეგულაციების გამკაცრებით ქვეყანა ავტოსასაფლაოდ არ უნდა გადაიქცეს

access_time2018-07-12 19:00:49

„ქვეყანაში ძველი მანქანების შემოდინება უნდა შეფერხდეს როგორც ეკოლოგიის  ასევე კომერციული თვალსაზრისით“ - ასე ეხმაურება „კავკასიის ავტოიმპორტის დირექტორი გიორგი სურგულაძე  მამუკა ბახტაძის განცხადებას დაბალი სტანდარტების იმპორტის აკრძალვასთან დაკავშირებით. მისი თქმით, ინიციატივა მნიშვნელოვანი და დროულია. სურგულაძეს 2006 წელზე ქვევით მანქანების ქვეყანაში შემოყვანა მიზანშეწონილად არ მიაჩნია.

 

„ჩვენმა მეზობლებმა ყველამ მიიღო „ევრო 5“ -ის კანონი, საქართველში ეს სტანდარტი არ არის, რაც რეექსპორტს აფერხებს. თუ ერთი და იგივე სტანდარტში მოვექცევით, ეს კიდევ უფრო წაახალისებს და გაზრდის რეექსპორტს რომელიც, ახლა ძალიან გაზრდილია. დაბალი სტანდარტების მანქანების რიცხვი ისეთი მაღალი არ არის, როგორიც ადრე იყო. ეს განპირობებულია განბაჟების ტარიფების ცვლილებით,“ - აცხადებს გიორგი სურგულაძე.   

 

„კავკასიის ავტოიმპორტის დირექტორი იმ ეკოლოგიურ საფრთხეებზე საუბრობს, რომლის წინაშეც შესაძლოა საქართველო აღმოჩნდეს.

 

„მნიშვნელოვანი ფაქტია ის, რომ ევროპაში უახლოეს თვეებში დიზელის აკრძალვა მოხდება, ანუ პრაქტიკულად დიზელის ყიდვა-გაყიდვა და დიზელის მანქანით სარგებლობა დიდი ალბათობით აიკრძალება. ეს მანქანები კი აღმოსავლეთ ევროპის ქვეყნებს მოაწყდება. ხელისუფლებამ ეს კანონმდებლობა სწრაფად თუ არ დაახვედრა, დიზელთან მიმართებაში მოკლე დროში გარემოსთვის სერიოზულ ზიანს მივიღებთ“, - აღნიშნავს გიორგი სურგულაძე.

 

მისი თქმით, ცვლილებები იმ ადამიანებისთვისაც მისაღები იქნება, ვინც ძელი მანქანების შემოყვანით არის დაკავებული.


 

„დღეს ვინც მუშობს ავტომობილების ყიდვა-გაყიდვაზე, ყველა მოერგება ახალ სტანდარტს. საბოლოო ჯამში, ვისაც დღეს ძველი მანქანები შემოჰყავს და ამითი აკეთებს ბიზნეს, იძულებული იქნება გადაეწყონ ახალ სტანდარტზე, რაც საბოლოო ჯამში მისთვისაც კარგი იქნება, რადგან რეგიონის მიმართულებით დაიწყებს მუშაობას  და მარტო საქართველოს ბაზარზე არ იქნება  ორიენტირებული. ასევე  მნშვნელოვანია ჩვენი ეკონომიკისთვისაც , რადგან უცხოური ვალუტა ქვეყანაში დარჩება“, - განაცხადა გიორგი სურგულაძე.

 

გიორგი სურგულაძის მოსაზრებას ეთანხმება ეკონომიკის ექსპერტი რატი აბულაძე. თუმცა, მისი თქმით,  ქვეყანაში კანონები მოსახლეობის კეთილდღეობის ზრდის პარალელურად უნდა გამკაცრდეს, წინააღმდეგ შემთხვევასი მივიღებთ უმუშევართა არმიას.

 

„იმპორტის შეზღუდვა ისეთივე მტკივნეული საკითხი არ იქნება, როგორც ტექნიკური დათვალიერების გამკაცრების პოლიტიკა. ტექნიკური დათვალიერების მოთხოვნები მკაცრი არ უნდა იყოს.   არსებული საავტომობილო პარკის ერთი ხელის მოსმით შეცვლით  ქვეყანა ავტო სასაფლაოდ არ ინდა იქცეს.  ძველი მანქანის მფლობელები, რომელთა დიდი ნაწილისათვის მანქანა არის ოჯახის რჩენის საშუალებაა, პოლიტიკამ არ უნდა გააკოტროს. ბუნებრივია, ყველას უნდა ახალი მანქანა, მაგრამ რისი საშუალებაც აქვს იმას იძენს“, -  განაცხადა რატი აბულაძემ

 

ეკონომიკის დოქტორი აცხადებს, რომ აღნიშნული გადაწყვეტილებით, ქვეყანა  შემცირებულ იმპორტს  და განახლებულ საავტომობილო პარკს მიიღებს. მისი თქმით, რეგულაციები სატრანსპორტო პოლიტიკას მოაწესრიგებს შედეგად კი გადატვირთული გზები  განიტვირთება. აბულაძე იმ უარყოფით მხარეებს ამახვილებს ყურადღებას რომელიც შესაძლოა ინიციატივის მოჰყვეს.

 

„რეგულაციების შედეგად ბაზარი თავისუფალი გახდება მხოლოდ მსხვილი ავტოდილერებისთვის და „განთავისუფლებული“  - მცირე კაპიტალით მოქმედი ავტო დილერებისგან. სოციალურ-ეკონომიკური ფაქტორებიდან გამომდინარე, ქვეყანაში გვყავს იაფფასიანი მანქანების მომხმარებელთა დიდი სეგმენტი და ძვირადღირებული მანქანების მსყიდველოუნარიანი მცირე სეგმენტი. შესაბამისად, ბაზრის მსყიდველობითუნარიანობისა და ავტოდილერების მცირე საბრუნავი კაპიტალის ფონზე (მათი დიდი ნაწილი ოჯახებს   არჩენს  ხანდაზმული და დაბალ ფასიანი მანქანების იმპორტით) კიდევ ერთი სეგმენტი დაემატება უმუშევართა არმიას, რაც ისევ ბიუჯეტს დააწვება ტვირთად“, - აცხადებს რატი აბულაძე.

 

ბაჩო ადამია





„m2 უძრავი ქონება“ და კომპანია „ცენტრ-პოინტი“ ჯერ ვერ შეთანხმდნენ

„m2 უძრავი ქონება“  და კომპანია „ცენტრ-პოინტი“ ჯერ ვერ შეთანხმდნენ
person access_time2018-07-23 15:23:00
m2 უძრავ ქონებასა“...

ორბელიანის მოედნის რეაბილიტაციისთვის თბილისის განვითარების ფონდი დამატებით 11 მილიონ ლარს ითხოვს

ორბელიანის მოედნის რეაბილიტაციისთვის თბილისის განვითარების ფონდი დამატებით 11 მილიონ ლარს  ითხოვს
person access_time2018-07-23 12:05:00
,,თბილისის განვითარების ფონდი“ ორბელიანის მოედნის, მშრალი ხიდისა და მიმდებარე ტერიტორიების რეაბილიტაციის პროექტის ფარგლებში, დამატებით, 11 მილიონ ლარს ითხოვს გამარტივებული შესყიდვის უფლებით. როგორც ფონდში აცხადებენ გასულ წელს გამოყოფილი თანხის ოდენობა (52 მლნ. ლარი) საკმარისი არ აღმოჩნდა.   ფონდში ასევე აცხადებენ, თავის დროზე გამოყოფილი თანხა საკმარისი არ არის, რადგან შენობების მდგომარეობა იმაზე მძიმე აღმოჩნდა, ვიდრე წინასწარი შეფასებით...

აქციზის გაძვირებამ საწვავის ფასი 25 თეთრით გაზარდა

აქციზის გაძვირებამ  საწვავის ფასი 25 თეთრით გაზარდა
person access_time2018-07-23 13:33:00
„კომერსანტს“ კომპანია „ლუკოილ ჯორჯიას“ დირექტორის მოადგილემ შავლეგ მიშველაძემ განუცხადა, რომ ბოლო ერთ თვეში მათ საცალო ქსელში საწვავი 3 თეთრით გაძვირდა. ნავთობიმპორტიორი საწვავზე ფასის ზრდის სამ მიზეზს...

სოლიდარობა ტყიბულელ მეშახტეებს - აქციას ხვალიდან რეგიონები შეურთდებიან

სოლიდარობა ტყიბულელ მეშახტეებს - აქციას ხვალიდან  რეგიონები შეურთდებიან
person access_time2018-07-23 13:32:05
ტყიბულელი მეშახტეების აქცია დღეს დასრულდა, თუმცა მათი თქმით ხვალიდან პროტესტი უფრო მასშტაბურ სახეს მიიღებს და აქციას შეურთდებიან გაერთიანებული პროფკავშირები, ჭიათურელი მაღაროელები,ზესტაფონის ფეროს, ქსნის და რუსთავის ქარხნების თანამშრომლები.   ცოტა ხნის წინ ცნობილი გახდა, რომ „საქნახშირის“ გენერალურმა დირექტორმა მეშახტეთა მოთხოვნით თანამდებობიდან გაათავისუფლა შახტის დირექტორი აკაკი ახვლედიანი, წარმოების დირექტორი გია ქარქაშაძე და მთავარი ინჟინერი გიზო...

„მწვანე ზრდის ფონდისა“ (GGF) და „კრისტალის“ თანამშრომლობის შედეგად საქართველოში ენერგოეფექტურობის დაფინანსება იზრდება

„მწვანე ზრდის ფონდისა“ (GGF) და „კრისტალის“ თანამშრომლობის შედეგად საქართველოში ენერგოეფექტურობის დაფინანსება იზრდება
person access_time2018-07-23 12:03:44
• „მწვანე ზრდის ფონდის“ (GGF) მიერ პირველი ქართული მიკროსაფინანსო ორგანიზაციისთვის გაცემული კრედიტი 1.5 მილიონ აშშ დოლარს შეადგენს, რომელიც სოფლის მოსახლეობასა და ფერმერებს ენერგოეფექტურობის ხელშემწყობი სიახლეების დანერგვაში უნდა დაეხმაროს. • პროგნოზის მიხედვით, GGF-ის კრედიტით დაფინანსებული ენერგოეფექტურობის ხელშემწყობი ღონისძიებები წელიწადში 2,620 მვტ.სთ-ზე მეტ ენერგიას დაზოგავს და ნახშირორჟანგის ემისიას...


მსგავსი სიახლეები

up