ქვეყანაში არსებული 1,2 მლნ ავტომობილიდან ახალი მხოლოდ 50 ათასია

ქვეყანაში არსებული 1,2 მლნ ავტომობილიდან ახალი მხოლოდ 50 ათასია

access_time2016-06-09 15:40:08

საქართველოში ავტომობილების რაოდენობა საოცარი სისწრაფით მატულობს. როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, ბოლო მონაცემებით, მანქანების რაოდენობა ქვეყანაში 1,2 მლნ-ს აღწევს. წლის დასაწყისში ეს მაჩვენებელი 1,1 მლნ-ს არ აღემატებოდა. ბუნებრივია, ამ სტატისტიკაში იგულისხმება გაჩერებული და ამორტიზებული მანქანებიც, რომლებიც საერთო ავტოპარკის დაახლოებით 10%-ს შეადგენს.


სპეციალისტების ინფორმაციით, ავტომობილების რიცხვის მატება გამოწვეულია მარჯვენასაჭიანი მანქანების იმპორტის გააქტიურებით. როგორც ექსპერტები ამბობენ, ამ კატეგორიის სატრანსპორტო საშუალებების რეექსპორტი, იშვიათი შემთხვევის გარდა, არ ხოციელდება და მათი უმეტესობა საბოლოოდ ადგილობრივ ბაზარზე რჩება.


დაახლოებით 400 000-მდეა იმ მანქანების რიცხვი, რომელთა ასაკი 20 წელს აღემატება. ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელ დავით მესხიშვილის განმარტებით, ეს არის ის კატეგორია, რომელთაც ტექდათვალიერების გავლა გაუჭირდება. დამატებით 400 000-ზე მეტია 10-დან 20 წლამდე ასაკის ავტომობილიც. რაც შეეხება სრულიად ახალ მანქანებს (0-დან 3 წლამდე), მათი ოდენობა 50 ათასს არ აღემატება, რაც ძალიან დაბალი მაჩვენებელია.


მესხიშვილის აზრით, საქართველოში აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტის განვითარება და პარალელურად ხალხის წახალისებაც.


"ავტომობილების ჭარბი რაოდენობა სულაც არ ნიშნავს, რომ ქვეყანაში ეკონომიკური მდგომარეობა გაუმჯობესდა. ეს არის შედეგი იმისა, რომ დარგი არასწორი მიმართულებით ვითარდება. მანქანების უმეტესობა განკუთვნილია იმისათვის, რომ ადამიანებმა მცირე შემოსავალი მიიღონ.


მნიშვნელოვანია ის გარემოებაც, რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტიც არასწორად ვითარდება. ევროპაში ამ მხრივ სერიოზული ღონისძიებები ტარდება. მაგალითად, ავტომობილების რაოდენობის შესამცირებლად ბელგიის მუნიციპალიტეტმა თანამშრომლებს საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე უფასო ბილეთები დაურიგა. შედეგად მიიღო ის, რომ ერთმა ავტობუსმა დაახლოებით 100 მანქანა გააჩერა", - აცხადებს მესხიშვილი.


მანქანების რეგისტრაციასთან დაკავშირებით კვლევა ბოლოს ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციამ ჩაატარა. როგორც კომპანიაში განმარტავენ, ამ ეტაპისთვის მანქანების რაოდენობა 1,2 მილიონს აღწევს, რაც საგანგაშო სტატისტიკაა.



აფბა-ს ანალიტიკოსი პაატა ბაირახტარი ამბობს, რომ მოსალოდნელი რეგულაციის მიუხედავად, კატასტროფულად მატულობს მარჯვენასაჭიანი მანქანების იმპორტიც.


"საქართველოს ავტოპარკი უმძიმეს მდგომარეობაშია, რაც დღეს ამ ბაზარზე ხდება, სრული ბაკქანალიაა, თამამად შემიძლია ასე ვუწოდო. ფაქტობრივად, მანქანის ყიდვა შეუძლია ყოველ მეორე და მესამე მოქალაქეს, ეს პროცესი ძალიან გამარტივებულია. გარდა ამისა, ავტოპარკის 30%-ზე მეტი ამორტიზებული მანქანაა, 20-25 წელს გადაცილებული.


რაც შეეხება უმოძრაო მანქანების ჩამოწერაზე საუბარს, ეს პროცესი ტექდათვალიერების გარეშე კანონზომიერი არ იქნება, ამას სჭირდება გარკვეული პროცედურა. ყველაზე იოლი გამოსავალი სრული ტექდათვალიერების სისტემის შექმნაა, ცხადია, იგი უნდა იყოს გამჭვირვალე და 

 

ევროპულ სტანდარტთან მიახლოებული.რაც შეეხება ზოგადად ბაზარს, ავტოპარკი არის გადატვირთული, რამდენადაც ქვეყანაში შემოდის განუსაზღვრელი რაოდენობის ავტომობილები, რასაც ხელს უწყობს მარჯვენასაჭიანების იმპორტის ასევე წარმოუდგენელი სისწრაფით ზრდა. ყოველწლიურად გვაქვს მზარდი ტენდენცია და ვიღებთ საგანგაშო სურათს, რაც დღესაა", - განმარტავს ბაირახტარი.


ის ასევე პარტნიორ ქვეყნებზეც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანები, ძირითადად, ქვეყნის შიგნით რჩება და რეექსპორტზე არ გადის.


"მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეძენით დიდად არ არიან დაინტერესებული ჩვენი სავაჭრო პარტნიორი ქვეყნები. აზერბაიჯნაში, რომელიც დღემდე ერთ-ერთი მთავარი საექსპორტო მიმართულებაა, საერთოდ აკრძალულია მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეყვანა.


რაც შეეხება სომხეთს, მართალია, ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეყვანა კანონით არ იკრძალება, მაგრამ იგი გაწევრიანებულია საბაჟო კავშირში, რაც, ფაქტობრივად, უკეტავს არაწევრი ქვეყნებს ბაზარს", - განმარტავს აფბა-ს ანალიტიკოსი.


იმპორტიორების ინფორმაციით, მიმდინარე წლის პირველ კვარტალთან შედარებით, მარტო აპრილ-მაისში მანქანების იმპორტი 7-8%-ით არის გაზრდილი.


სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი, კომპანია "რობანო მოტორსის" თანადამფუძნებელი ელგუჯა ჯამაგიძე განმარტავს, რომ იმპორტის ზრდა სეზონური ცვლილებით არის გამოწვეული და ტენდენცია ამ მხრივ გვიან შემოდგომამდეც შენარჩუნდება.


"მანქანების შემოყვანის სწრაფი ტემპი შეიძლება ცოტათი შენელდეს ზაფხულში, მაგრამ არსებული ტენდენცია დიდად არ შეიცვლება. შეიძლება ითქვას, რომ შემოდგომის ბოლომდეც შენარჩუნდება.


ეს გამოწვეულია იმით, რომ დიდია იაფი მანქანების რეალიზაცია. შემთხვევითი არაა, რომ ქვეყანაში ყველაზე კარგად 2000-დან 4000 დოლარამდე ღირებული მანქანები იყიდება. ამდენად, სტატისტიკაც მზარდია.


ბოლო მონაცემებით, მანქანების რაოდენობა ქვეყანაში 1,2 მილიონამდეა. მართალია, ამ მაჩვენებელში ამორტიზებული მანქანებიც შედის, მაგრამ ამას არსებითი მნიშვნელობა არ აქვს, სანამ ამ კატეგორიის ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ჩამოწერა არ მოხდება", - აცხადებს ელგუჯა ჯამაგიძე.




„არავინ არ მისცემს „ქართულ ოცნებას“ უფლებას, რომ გზას გადაუხვიოს და ქვეყანა პროპორციულ არჩევნებზე არ გადავიდეს“ - ლევან კობერიძე

 „არავინ არ მისცემს „ქართულ ოცნებას“  უფლებას, რომ გზას გადაუხვიოს და ქვეყანა პროპორციულ არჩევნებზე არ გადავიდეს“ - ლევან კობერიძე
access_time2019-11-12 20:00:35
„მყარ ნებას იმისას, რომ „ქართული ოცნება“ ამ ხალხის მოთხოვნას მხარს აუბამს და ბოლომდე მიიყვანს, ეჭვის ქვეშ დგას. რა პროცესი მიდის უმრავლესობის შიგნით, გაურკვეველია. თავიანთი შიდა სამზარეულოს პრობლემები, ქვეყნის რეალურ პრობლემებად იქცა.  ამიტომაა მნიშვნელოვანი გუნდში გამჭვირვალობა იყოს.“ - ასე აფასებს საქართველოს პარლამენტის დამოუკიდებელი დეპუტატი ლევან კობერიძე დღეს პარლამენტში განვითარებულ...

ოპოზიციის კანონპროექტი ჩავარდა, ჩავარდება თუ არა „ქართული ოცნების“ მიერ შემოთავაზებული ვარიანტი

ოპოზიციის კანონპროექტი ჩავარდა, ჩავარდება თუ არა „ქართული ოცნების“ მიერ შემოთავაზებული ვარიანტი
access_time2019-11-12 19:16:27
საქართველოს პარლამენტმა ოპოზიციის ინიცირებულ საკონსტიტუციო ცვლილებებს, რომლის მიხედვით 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნები სრულად პროპორციული წესით ჩატარდება, მხარი არ დაუჭირა. ახლა კენჭისყრაზე უნდა დადგეს უმრავლესობის მიერ მომზადებული კანონპროექტი, რომელიც პროპორციული არჩევნების ნულოვანი ბარიერით ჩატარებას გულისხმობს. კენჭისყრამდე კი ქართული ოცნების დეპუტატებმა საკითხის დამატებით განხილვა მოითხოვეს.   საპარლამენტო ოპოზიციამ იმ განცხადებებს, რომელიც სხდომათა...

„არ გაბედო ჩვენი გადაგდება! არ გაბედო კანონის ჩაგდება“ - პარლამენტთან აქცია დაიგეგმა

„არ გაბედო ჩვენი გადაგდება! არ გაბედო კანონის ჩაგდება“ - პარლამენტთან აქცია დაიგეგმა
access_time2019-11-12 18:51:39
საპარლამენტო უმრავლესობის რამდენიმე დეპუტატმა პროპორციულ სისტემაზე გადასვლას მხარი არ დაუჭირა, რის გამოც გაჩნდა ეჭვი, რომ „ქართული ოცნება" კანონპროექტის ჩაგდებას აპირებს.   „დღეს პროპორციულის კენჭისყრაა - არ გაბედო ჩაგდება! - ამ ტიპის განცხადებით გამოდიან ფეისბუქზე პროპორციული სისტემაზე გადასვლის მომხრეები, რომლებიც 20:00 საათზე პარლამენტთან გამაფრთხილებელი აქციის გაიმართვას გეგმავენ.   „პარლამენტში დღეს საკონსტიტუციო ცვლილებების განხილვა დაიწყო, რომლის...

თავისუფლების მოედანზე სასტუმრო „მონოგრაფი“ დეკემბერში გაიხსნება

თავისუფლების მოედანზე სასტუმრო „მონოგრაფი“ დეკემბერში გაიხსნება
access_time2019-11-12 17:50:48
თავისუფლების მოედანზე  5-ვარსკვლავიანი სასტუმრო “მონოგრაფი“, რომლის გახსნა  აგვისტოში იგეგმებოდა პირველ სტუმარს დეკემბერში მიიღებს.  ამის შესახებ „კომერსანტს“ „მონოგრაფის“ პრესსამსახურში განუცხადეს.სასტუმროს ფასადი კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს წარმოადგენს, რის გამოც სარესტავრაციო სამუშაოების დასრულება გაჭიანურდა. როგორც ცნობილია, სასტუმროში  100 ადამიანი დასაქმდება. პროექტის განმახორციელებელი  დეველოპერული  კომპანია Well House-ია. მაღალი...

გიორგი კერპულაძე-„შემოსავალი რაშიც გვაქვს, იმ ვალუტაში დავზოგოთ“

გიორგი კერპულაძე-„შემოსავალი რაშიც გვაქვს, იმ ვალუტაში დავზოგოთ“
access_time2019-11-12 17:30:57
„ანაბრების არსებობა მნიშვნელოვანია ეკონომიკისთვის. ბანკი ანაბრებს იზიდავს და შემდგომ გასცემს სესხებს, შესაბამისად, რაც უფრო მეტი თანხა იზოგება ლარში, მით უფრო მეტი საშუალებაა,რომ ეკონომიკა დაკრედიტდეს და უცხოეთიდან არ შემოვიტანოთ თანხა,“ - აღნიშნავს რადიო კომერსანტის რუბრიკა ფინანსურ მრჩეველში გიორგი კეპულაძე. მისი ინფორმაციით, არსებობს რამდენიმე ტიპის ანაბარი, მათ შორისაა, ვადიანი ანაბარი, როცა დიდ თანხას ვდებთ ბანკში და მას გარკვეული დროის შემდეგ პროცენტი...


მსგავსი სიახლეები

up