ქვეყანაში არსებული 1,2 მლნ ავტომობილიდან ახალი მხოლოდ 50 ათასია

ქვეყანაში არსებული 1,2 მლნ ავტომობილიდან ახალი მხოლოდ 50 ათასია

access_time2016-06-09 15:40:08

საქართველოში ავტომობილების რაოდენობა საოცარი სისწრაფით მატულობს. როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, ბოლო მონაცემებით, მანქანების რაოდენობა ქვეყანაში 1,2 მლნ-ს აღწევს. წლის დასაწყისში ეს მაჩვენებელი 1,1 მლნ-ს არ აღემატებოდა. ბუნებრივია, ამ სტატისტიკაში იგულისხმება გაჩერებული და ამორტიზებული მანქანებიც, რომლებიც საერთო ავტოპარკის დაახლოებით 10%-ს შეადგენს.


სპეციალისტების ინფორმაციით, ავტომობილების რიცხვის მატება გამოწვეულია მარჯვენასაჭიანი მანქანების იმპორტის გააქტიურებით. როგორც ექსპერტები ამბობენ, ამ კატეგორიის სატრანსპორტო საშუალებების რეექსპორტი, იშვიათი შემთხვევის გარდა, არ ხოციელდება და მათი უმეტესობა საბოლოოდ ადგილობრივ ბაზარზე რჩება.


დაახლოებით 400 000-მდეა იმ მანქანების რიცხვი, რომელთა ასაკი 20 წელს აღემატება. ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელ დავით მესხიშვილის განმარტებით, ეს არის ის კატეგორია, რომელთაც ტექდათვალიერების გავლა გაუჭირდება. დამატებით 400 000-ზე მეტია 10-დან 20 წლამდე ასაკის ავტომობილიც. რაც შეეხება სრულიად ახალ მანქანებს (0-დან 3 წლამდე), მათი ოდენობა 50 ათასს არ აღემატება, რაც ძალიან დაბალი მაჩვენებელია.


მესხიშვილის აზრით, საქართველოში აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტის განვითარება და პარალელურად ხალხის წახალისებაც.


"ავტომობილების ჭარბი რაოდენობა სულაც არ ნიშნავს, რომ ქვეყანაში ეკონომიკური მდგომარეობა გაუმჯობესდა. ეს არის შედეგი იმისა, რომ დარგი არასწორი მიმართულებით ვითარდება. მანქანების უმეტესობა განკუთვნილია იმისათვის, რომ ადამიანებმა მცირე შემოსავალი მიიღონ.


მნიშვნელოვანია ის გარემოებაც, რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტიც არასწორად ვითარდება. ევროპაში ამ მხრივ სერიოზული ღონისძიებები ტარდება. მაგალითად, ავტომობილების რაოდენობის შესამცირებლად ბელგიის მუნიციპალიტეტმა თანამშრომლებს საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე უფასო ბილეთები დაურიგა. შედეგად მიიღო ის, რომ ერთმა ავტობუსმა დაახლოებით 100 მანქანა გააჩერა", - აცხადებს მესხიშვილი.


მანქანების რეგისტრაციასთან დაკავშირებით კვლევა ბოლოს ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციამ ჩაატარა. როგორც კომპანიაში განმარტავენ, ამ ეტაპისთვის მანქანების რაოდენობა 1,2 მილიონს აღწევს, რაც საგანგაშო სტატისტიკაა.



აფბა-ს ანალიტიკოსი პაატა ბაირახტარი ამბობს, რომ მოსალოდნელი რეგულაციის მიუხედავად, კატასტროფულად მატულობს მარჯვენასაჭიანი მანქანების იმპორტიც.


"საქართველოს ავტოპარკი უმძიმეს მდგომარეობაშია, რაც დღეს ამ ბაზარზე ხდება, სრული ბაკქანალიაა, თამამად შემიძლია ასე ვუწოდო. ფაქტობრივად, მანქანის ყიდვა შეუძლია ყოველ მეორე და მესამე მოქალაქეს, ეს პროცესი ძალიან გამარტივებულია. გარდა ამისა, ავტოპარკის 30%-ზე მეტი ამორტიზებული მანქანაა, 20-25 წელს გადაცილებული.


რაც შეეხება უმოძრაო მანქანების ჩამოწერაზე საუბარს, ეს პროცესი ტექდათვალიერების გარეშე კანონზომიერი არ იქნება, ამას სჭირდება გარკვეული პროცედურა. ყველაზე იოლი გამოსავალი სრული ტექდათვალიერების სისტემის შექმნაა, ცხადია, იგი უნდა იყოს გამჭვირვალე და 

 

ევროპულ სტანდარტთან მიახლოებული.რაც შეეხება ზოგადად ბაზარს, ავტოპარკი არის გადატვირთული, რამდენადაც ქვეყანაში შემოდის განუსაზღვრელი რაოდენობის ავტომობილები, რასაც ხელს უწყობს მარჯვენასაჭიანების იმპორტის ასევე წარმოუდგენელი სისწრაფით ზრდა. ყოველწლიურად გვაქვს მზარდი ტენდენცია და ვიღებთ საგანგაშო სურათს, რაც დღესაა", - განმარტავს ბაირახტარი.


ის ასევე პარტნიორ ქვეყნებზეც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანები, ძირითადად, ქვეყნის შიგნით რჩება და რეექსპორტზე არ გადის.


"მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეძენით დიდად არ არიან დაინტერესებული ჩვენი სავაჭრო პარტნიორი ქვეყნები. აზერბაიჯნაში, რომელიც დღემდე ერთ-ერთი მთავარი საექსპორტო მიმართულებაა, საერთოდ აკრძალულია მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეყვანა.


რაც შეეხება სომხეთს, მართალია, ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეყვანა კანონით არ იკრძალება, მაგრამ იგი გაწევრიანებულია საბაჟო კავშირში, რაც, ფაქტობრივად, უკეტავს არაწევრი ქვეყნებს ბაზარს", - განმარტავს აფბა-ს ანალიტიკოსი.


იმპორტიორების ინფორმაციით, მიმდინარე წლის პირველ კვარტალთან შედარებით, მარტო აპრილ-მაისში მანქანების იმპორტი 7-8%-ით არის გაზრდილი.


სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი, კომპანია "რობანო მოტორსის" თანადამფუძნებელი ელგუჯა ჯამაგიძე განმარტავს, რომ იმპორტის ზრდა სეზონური ცვლილებით არის გამოწვეული და ტენდენცია ამ მხრივ გვიან შემოდგომამდეც შენარჩუნდება.


"მანქანების შემოყვანის სწრაფი ტემპი შეიძლება ცოტათი შენელდეს ზაფხულში, მაგრამ არსებული ტენდენცია დიდად არ შეიცვლება. შეიძლება ითქვას, რომ შემოდგომის ბოლომდეც შენარჩუნდება.


ეს გამოწვეულია იმით, რომ დიდია იაფი მანქანების რეალიზაცია. შემთხვევითი არაა, რომ ქვეყანაში ყველაზე კარგად 2000-დან 4000 დოლარამდე ღირებული მანქანები იყიდება. ამდენად, სტატისტიკაც მზარდია.


ბოლო მონაცემებით, მანქანების რაოდენობა ქვეყანაში 1,2 მილიონამდეა. მართალია, ამ მაჩვენებელში ამორტიზებული მანქანებიც შედის, მაგრამ ამას არსებითი მნიშვნელობა არ აქვს, სანამ ამ კატეგორიის ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ჩამოწერა არ მოხდება", - აცხადებს ელგუჯა ჯამაგიძე.




2019 წელს სასაქონლო ჯგუფებიდან საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი მსუბუქმა ავტომობილებმა დაიკავა

2019 წელს სასაქონლო ჯგუფებიდან საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი მსუბუქმა ავტომობილებმა დაიკავა
access_time2020-01-20 12:07:34
„საქსტატის“ წინასწარი მონაცემებით, 2019 წელს საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ (არადეკლარირებული ვაჭრობის გარეშე) 12 834.7 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 2.7 პროცენტით მეტია. აქედან ექსპორტი 3 771.5 მლნ აშშ დოლარს (12.4 პროცენტით მეტი), ხოლო იმპორტი 9 063.2 მლნ აშშ დოლარს (0.8 პროცენტით ნაკლები) შეადგენს. საქართველოს უარყოფითმა სავაჭრო ბალანსმა, 2019 წელს, 5 291.8 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა, რაც საგარეო სავაჭრო ბრუნვის 41.2...

დავით საგანელიძე: „საპარტნიორო ფონდი“ ბიუჯეტიდან არ უნდა ფინანსდებოდეს,მას აქვს საშუალება თავად მოიზიდოს თანხები

დავით საგანელიძე: „საპარტნიორო ფონდი“ ბიუჯეტიდან არ უნდა ფინანსდებოდეს,მას აქვს საშუალება თავად მოიზიდოს თანხები
access_time2020-01-20 11:30:36
„საპარტნიორო ფონდის“ ხელმძღვანელი დავით საგანელიძე მიიჩნევს, რომ „საპარტნიორო ფონდი“ ბიუჯეტიდან არ უნდა ფინანსდებოდეს და მას აქვს საშუალება თავად მოიზიდოს თანხები. ამის შესახებ დავით საგანელიძემ საპარტნიორო ფონდის სტრუქტურულ რეფორმაზე საუბრისას განაცხადა და აღნიშნა, რომ ფონდს დღეს უკვე სხვა გამოწვევები და ამოცანები აქვს, ამიტომ აუცილებელია სტრუქტურული რეფორმა სწრაფად განხორციელდეს. ამასთან, დავით საგანელიძე მიიჩნევს, რომ სახელმწიფო საწარმოები არ უნდა...

სვანეთში ბიტკოინის მაინერების წარმოებას სემეკი მკაცრად გააკონტროლებს

 სვანეთში ბიტკოინის მაინერების წარმოებას სემეკი მკაცრად გააკონტროლებს
access_time2020-01-20 12:30:24
მას შემდეგ, რაც სვანეთის მოსახლეობა ელექტროენერგიის გადასახადისგან განთავისუფლდა, „ენერგო პრო ჯორჯიას“ ზარალი ამ მიმართულებით გაიზარდა. საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელი ეროვნული კომისიის (სემეკი) ინფორმაციით, კომპანიის ზარალმა 2019 წლის 9 თვეში,  სვანეთისთვის მიწოდებული და გადაუხდელი ელექტროენერგიის ნაწილში, 7 მლნ. ლარი შეადგინა. მარეგულირებელი კომისიის თავმჯდომარე დავით ნარმანიას  რამდენიმე კვირის წინ გაკეთებული...

Forbes - პრინც ჰარის და მეგან მარკლის შემოსავლის შესაძლო წყაროებზე

Forbes - პრინც ჰარის და მეგან მარკლის შემოსავლის შესაძლო წყაროებზე
access_time2020-01-19 21:00:10
  რამდენიმე დღის წინ ბრიტანეთის პრინცმა ჰარიმ და მისმა მეუღლემ, ამერიკელმა მსახიობმა მეგან მარკლმა განაცხადეს, რომ  მათ სურთ ფინანსური დამოუკიდებლობა.   თუ გავითვალისწინებთ, რომ პრინცმა განაცხადა, რომ ის უარს ამბობს ტიტულზე, ამ პროცესს აქვს ორი მხარე   - ერთია, რომ უკვე ყოფილ პრინცს მკვეთრად შეუმცირდება დაფინანსება ოჯახიდან, მეორე კი - ამჟამად მას უკვე აქვს დამოუკიდებლად მუშაობის უფლება.   რას აირჩევენ ჰარი და...

Le Monde: ავსტრალიური ხანძრები - დამთბარი მსოფლიოს მომავალი

Le Monde: ავსტრალიური ხანძრები - დამთბარი მსოფლიოს მომავალი
access_time2020-01-19 18:00:38
დედამიწა იწვის - პირდაპირი გაგებით. ავსტრალიაში, ამაზონიაში, კამბოჯაში ასობით ათასი ჰექტარი ტყეები გახვეულია ცეცხლში, რაც იწვევს ადამიანების დაღუპვას, ფლორის განადგურებას, და ფაუნის გადაშენებას.   ეს დრამატული მოვლენები  - მხოლოდ უმნიშვნელო მინიშნებაა იმაზე, თუ რა ელის კაცობრიობას დამთბარ მსოფლიოში. 14 იანვარს გამოქვეყნებული ინგლისელი და ავსტრალიელი მეცნიერების კვლევის თანახმად, კლიმატი სწრაფად იცვლება თითქმის ყველგან, რაც ზრდის ხანძრების...


მსგავსი სიახლეები

up