რომელ ქართულ კომპანიებს  აქვთ საერთაშორისო ბაზარზე ფრანჩაიზინგის  პოტენციალი - „თეგეტა მოტორსის“ და „ემ ჯგუფის“ მოსაზრებები

რომელ ქართულ კომპანიებს აქვთ საერთაშორისო ბაზარზე ფრანჩაიზინგის პოტენციალი - „თეგეტა მოტორსის“ და „ემ ჯგუფის“ მოსაზრებები

access_time2019-07-02 13:30:22

საქართველოში მრავალი წარმატებული უცხოური კომპანიის ფრანჩაიზინგია განვითარებული: სასტუმროები (Hilton, Radisson, Sheraton), სწრაფი კვება (McDonald’s, Wendy’s, Dunkin’ Donuts, Subway), წარმოება (Coca-Cola), მაგრამ არ ხდება წარმატებული ქართული კომპანიების ფრანჩაიზინგის მოდელში კონვერტირება.


როგორც „კომერსანტთან“ ბიზნეს ანალიტიკოსმა ჯაბა თარიმანაშვილმა განაცხადა, არსებობენ წარმატებული ქართული კომპანიები საწვავის საცალო ვაჭრობის სფეროში – ვისოლი, ავტო–სერვისის სფეროში – „თეგეტა მოტორსი“, რესტორნების სფერო – “წისქვილი“, „მ ჯგუფი“, რომელთა განვითარება წლებმა გამოსცადა, შესაბამისად ასეთ კომპანიებს აქვთ საშუალება ჩამოაყალიბონ ფრანჩაიზინგის მოდელი, რის საფუძველზეც შესაძლებლობა ექნებათ უცხოელ ინვესტორებს განავითარონ ქართული ბიზნესი თავის ტერიტორიაზე.


„კომერსანტი“ დაინტერესდა აქვთ თუ არა დასახელებულ ქართულ კომპანიებს შექმნან საკუთარი ფრანჩაიზინგის მოდელი და ის ქვეყნის ფარგლებს გარეთ გაიტანონ?



„თეგეტა მოტორსის“ გენერალური დირექტორი ავთანდილ წერეთელი „კომერსანტთან“ განმარტავს, რომ „თეგეტა მოტორსი“ ქართულ ბაზარზე 24 წელია ოპერირებს. კლასიკური გაგებით ფრანცაიზინგის მოდელით არა, თუმცა,წლების განმავლობაში კომპანია არაერთ მის პარტნიორ კომპანიასთან თანამშრომლობს, რომლებსაც თავიანთი მაღაზიების ქსელი აქვთ.


„ჩვენ მათთან ურთიერთობაში არაერთი რამ დავგეგმეთ, ჩვენი გამოცდილება გადავიტანეთ როგორც ბიზნესის მოდელის წარმოებაში, ასევე პროდუქციის ასორტიმენტში. არაერთი ობიექტი დღემდე ჩვენი სტანდარტით მუშაობს.


ფრანჩაიზინგი თავისი შინაარსით გულისხმობს სწორედ ბიზნეს მოდელის ისეთ სისტემატიზირებას, რომელიც შეიძლება გადაეცეს სხვა პირს და ჩვენი სახელით გააგრძელოს ოპერირება. აზერბაიჯანში ჩვენ 2017 წლიდან ვართ წარმოდგენილი.იქ არის aztech tegeta motors-ი, რომელიც ქართულ- აზერბაიჯანული ეროთობლივი კომპანიაა. ეს კომპანია ყველა მიმართულებით „თეგეტა მოტორსის“ სტანდარტით ფუნქციონირებს. საკმაოდ წარმატებულია.


ჩვენთვის, ის ნოუჰაუ, რომელიც ამ წლების განმავლობაში შევქმენით,ის ბიზნეს მოდელი რომელიც გვაქვს, საკმაოდ უნიკალურია. ტექნიკის სრულ სპექტრზე ვმუშაობთ. მათ შორის, როგორც  ტექნიკის  რეალიზაციაზე, ასევე გაქირავებაზე, მათ ტექნიკურ მომსახურებაზე. ჩვენი მომხმარებლებისთვის (საცალო, კორპორატიული) ჩვენ უზრუნველყოფთ სრულ ციკლს ავტოტექნიკის მომსახურების მიმართულებით“-აცხადებს ავთანდილ წერეთელი.


მისივე განმარტებით,ამ მოდელის კომპანიები პრაქტიკულად ძალიან მცირეა მსოფლიოში.ეს მოდელი  საკმაოდ წარმატებულია ჩვენს ქვეყანაში,შესაბამისად, კომპანია „თეგეტა მოტორსი“ უკვე გავიდა აზერბაიჯანში, ახლა კი მუშაობა მიმდინარეობს სომხეთთან.



„ამ კუთხით ჩვენ ვიმუშავებთ ჩვენი წარმომადგენლობის გავლით და არა ისე, როგორც ერთობლივი საწარმო. ესეც გარკვეული ექსპერიმენტია, რომელიც გვინდა სომხეთის მიმართულებით გავაკეთოთ. შემდეგ იგეგმება შუა აზიის მიმართულებით, კონკრეტულად კი  უზბეკეთის ბაზარზე შესვლა. ჩვენ, განვითარების მიმდინარე ეტაპზე, დაახლოებით 3-5 წლის პერსპექტივაში, რეგიონში  აქტიურად განვავითარებთ ჩვენს წარმომადგენლოებებს,“-აღნიშნავს წერეთელი.


რაც შეეხება უშუალოდ ფრანჩაიზინგს, მისი განმარტებით, ჯერჯერობით ეს მოდელი დასრულებული ფორმით, ისეთი რომელიც კლასიკურად იქნება ფრანჩაიზინგი, კომპანიას არ აქვს. თუმცა, როგროც წერეთელი აცხადებს, „თეგეტა მოტორსი“ საქმიანობის და ბიზნეს მოდელის გადატანას ნამდვილად ახორციელებს სხვა  ქვეყნებში.


ავთანდილ წერეთელი დარწმუნებულია, რომ გრძელვადიან პერსპექტივაში კომპანია „თეგეტა მოტორსი“ განვითარების იმ ეტაპზე მივა, რომ ფრანჩაიზინგის მიმართულებით განვითარდეს.


„ამისთვის კომპანიამ განვითარების გარკვეული ეტაპი უნდა გაიაროს. მსოფლიოში  ფრანჩაიზინგის მოდელები უფრო მეტად გამოიყენება ხოლმე შედარებით ვიწროდ ფოკუსირებული ბიზნესების შემთხვევაში. მაგალითად, მაკდონალდსი და ასე შემდეგ. ჩვენს შემთხვევაში ეს ცოტა რთულია, რადგან ჩვენ, ჩვენი საქმიანობის ვიწროდ ფოკუსირებული ფორმატი არ გვაქვს. ჩვენ  მულტიბერნდულ და მრავალფეროვან საქმიანობას ვახორციელებთ.


მიუხედავად ამისა, მე არ გამოვრიცხავ იმას, რომ „თეგეტა მოტორსი“ მივიდეს განვითარების იმ ეტაპზე, როდესაც უკვე ფრანჩაიზინგს გამოიყენებს, როგორც კომპანიის განვითარების ბიზნეს მოდელს,“-აცხადებს წერეთელი.


კითხვაზე, ქართულ კომპანიებს აქვთ თუ არა პერსპექტივა გავიდნენ ფრანჩაიზინგით უცხოურ ბაზრებზე, ავთანდილ წერეთელი განმარტავს, რომ კომპანიისთვის  ფრანჩაიზინგისკენ სწრაფვა არის ძალიან დიდი ინსპირაციის წყარო.


„მითუმეტეს, როდესაც ჩვენ ამ ბიზნესს გარეთ ვაკეთებთ,ერთი ორად საპასუხისმგებლოა ამ კუთხით. თუ ჩვენ შეგვიძლია ვაწარმოოთ მაღალი ხარისხის ღვინო და მისი ექსპორტი, რატომ არ შეიძლება მოავხდინოთ ბიზნეს ნოუჰაუს ექსპორტი? არიან კომპანიები, იგივე მსხვილი ბანკები, რომლებმაც მოახერხეს და ლონდონის ბირჟაზე არიან პრემიუმ ლისტინგში. მოიზიდეს რესურსები. ჩვენ ამ საკითხს   აქტიურად უნდა შევხედოთ,ძალიან მაღალი მოტივაციით და ქართულმა კომპანიებმა უფრო აქტიურად უნდა დაიწყონ გარეთ გასვლა და თავისი გამოცდილების გაზიარება. ნამდვილად არიან ქვეყანაში ისეთი კომპანიები, რომლებსაც ამის პოტენციალი გააჩნიათ.


„თეგეტა მოტორსი“, წარმოადგენს ჰოლდინგურ კომპანიას, რომელშიც შედის შემდეგი კომპანიები: შპს „თეგეტა თრაქ ენდ ბასი“ (MAN Truck & Bus AG-ის, ოფიციალური წარმომადგენელი), შპს „თეგეტა ქონსთრაქშენ ექვიფმენთი“ (JCB-ის ოფიციალური წარმომადგენელი); შპს „თეგეტა პრემიუმ ვიიქელს“ (პორშესა და მაზდას ოფიციალური დილერი), ტრანსკავკასიური სადისტრიბუციო კომპანია (Shell Lubricants – ოფიციალური წარმომადგენელი) და „ტოიოტა ცენტრი თეგეტა“ (TOYOTA-ს ოფიციალური დილერი საქართველოში).



კომპანია წარმოადგენს მსოფლიოში წამყვანი, 300-მდე ბრენდის უმსხვილეს იმპორტიორს საქართველოში, როგორებიც გახლავთ: Bridgestone, Michelin, Riken, Falken, Varta, Exide, Shell, Motul, Fuchs-titan, Meguin, Hengst, ZF Parts, Lemforder, Sachs, Philips, Bosch, Febi, Federal Mogul და სხვა ბრენდების მიერ წარმოებული უმაღლესი ხარისხის პროდუქციის: საბურავების, ზეთების, აკუმულატორების და ავტომობილების სათადარიგო ნაწილების მიმართულებით.

 

სასტუმროების და რესტორნების მენეჯმენტ  ჯგუფი „ემ ჯგუფში“ განმარტავენ, რომ ბიზნესის ორგანიზაციული ფორმა ფრანჩაიზინგი ამ დროისთვის არ გამოუყენებიათ.მათი განმარტებით, საქართველოში სარესტორნო და სასტუმრო ბიზნესი განვითარებადი მიმართულებებია, შესაბამისად, აღნიშნული პერსპექტივა კომპანიისთვის კარგი იქნება.


„კომპანია ემ ჯგუფს ამ მიმართულებით  განვითრების მცდელობა არ ჰქონია, თუმცა, მიგვაჩნია, რომ  დაინტერესების შემთხვევაში კერძო სექტორი და სახელმწიფო გვერდი-გვერდ დადგება და წინააღმდეგობის შემთხვევაში პრობლემა მაქსიმალურად სწრაფად მოგვარდება,“ აცხადებენ „ემ ჯგუფში“


კითხვაზე, ჰქონია თუ არა დღემდე „ემ ჯგუფს“ ფრანჩაიზინგის მიმართულებით განვითარების შემოთავაზება, კომპანიაში განმარტავენ, რომ ასეთი არ ყოფილა, თუმცა, დაინტერესების შემთხვევაში წინადადებას აუცილებლად განიხილავენ.


სასტუმროებისა და რესტორნების მენეჯმენტ ჯგუფი - m group დაარსდა 2005 წელს. დღეისთვის ჯგუფის მართვაში შედის 6 სხვადასხვა კონცეფციისა და საფასო სეგმენტზე პოზიციონირებული პროექტი როგორც თბილისში ასევე მის ფარგლებს გარეთ (ყვარელი).


m group არის ლიდერი ბრენდი ქართულ HoReCa სექტორში. აღნიშნული პოზიციის შენარჩუნებასა და გამყარებაში ხელს გვიწყობს შემდეგი სტრატეგიული პრინციპები:


 

  • კონკურენტული უპირატესობებისა და ბაზრის პოტენციალის განვითარება
  • მომხმარებლისთვის მაღალი ხარისხის სერვისის, პროდუქტის და ატმოსფეროს შექმნა
  • მომხმარებლის მოთხოვნების სისტემატიური შესწავლა და დაკმაყოფილება

 ჯგუფის მიზანია ძლიერი, ლიდერი, ნოვატორული ბრენდის პოზიციის შენარჩუნება და ბაზრის წილის დინამიური ზრდა, რომელიც დღეისათვის პრემიალური კლასის HoReCa სექტორში შეადგენს 20%.


სოფო ქსოვრელი 






სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს
access_time2019-09-22 14:00:36
სახელმწიფომ, ბათუმის იახტკლუბის მოწყობისა და განვითარების მიზნით, ნავსაყუდელთან ზღვის აკვატორიის 1 ჰექტარამდე ფართობი არასასოფლო-სამეურნეო მიწის ნაკვეთად დაარეგისტრირა. იახტკლუბის განვითარება კი, პროექტ „რივიერა ბათუმის“ ნაწილია, რომელიც „სილქ როუდ ჯგუფმა“ ბიძინა ივანიშვილის მიერ...

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ
access_time2019-09-22 12:00:49
Forbes-ის რეიტინგში „50 ქალი ტექნოლოგიურ სფეროში“  ისეთ კატეგორიების გვერდით, როგორიცაა „კომპანიების შემქნელები“, „მაგნატები“, და „ინოვატორები“, არის კატეგორია „მებრძოლები“ - სწორედ იქ არის მონიშნული 51 წლის დანიელი პოლიტიკოსი მარგრეტე ვესტაგერი.   ის არის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ევროკომისარი - ამის მიზეზია მის მიერ ინიცირებული სკანდალური გამოძიებები ტექნოლოგიური გიგანტების წინაამღდეგ. ისეთების, როგორიც არის Google, Apple და Facebook – და მათთვის უზარმაზარი...

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“
access_time2019-09-22 10:00:56
„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი. თუმცა, ეს იმას არ ნიშნავს,რომ რეგულაციები არ გვჭირდება,“ - განაცხადა რადიო კომერსანტზე გადაცემაში „პროფესიონალები“ ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის ვიცე პრეზიდენტმა, პაატა ბაირახტარმა.  მანვე NDI-ს კვლევის ეკონომიკური ნაწილიც მიმოიხილა. მისი თქმით, კვლევის შედეგები ლოგიკურია და ასახავს მოსახლეობის დღევანდელ რეალობას. „ საქსტატის მიხედვით, საშუალო ხელფასად 1200 ლარია მიჩნეული, თუმცა ეს ციფრი არ...

m2-ს გაყიდვების ინოვაციური კულტურა

m2-ს გაყიდვების ინოვაციური კულტურა
access_time2019-09-21 17:01:21
                                                                                              დეველოპერული კომპანია „m2 უძრავი ქონება“ გაყიდვების მიმართულებით მომსახურების კულტურისა და...

აკაკი ზოიძე - არ დავუშვებთ, ერთი მხრივ, ბიზნესი ზედმეტი რეგულაციებით დავახრჩოთ და მეორე მხრივ, არსებობდეს მონური შრომა

აკაკი ზოიძე - არ დავუშვებთ, ერთი მხრივ, ბიზნესი ზედმეტი რეგულაციებით დავახრჩოთ და მეორე მხრივ, არსებობდეს მონური შრომა
access_time2019-09-21 13:00:25
არის მცდელობა იმ პროცესის დისკრედიტაცია მოხდეს, რომელიც ჩვენი მოქალაქეების უფლებების დაცვას ემსახურება, – ამის შესახებ პარლამენტის ჯანდაცვის კომიტეტის თავმჯდომარე აკაკი ზოიძემ განაცხადა შრომის კოდექსში დაგეგმილ ცვლილებებთან დაკავშირებით.   მისი თქმით, ამ საკითხზე აბსოლუტურად დაუსაბუთებელი წუხილებია და საზოგადოებაში მცდარი ინფორმაცია გავრცელდა.   „რატომღაც მცდელობაა, იმ პროცესის დისკრედიტაციის, რომელიც მხოლოდ ჩვენი მოქალაქეების უფლებების დაცვას...


მსგავსი სიახლეები

up