რომელ ქართულ კომპანიებს  აქვთ საერთაშორისო ბაზარზე ფრანჩაიზინგის  პოტენციალი - „თეგეტა მოტორსის“ და „ემ ჯგუფის“ მოსაზრებები

რომელ ქართულ კომპანიებს აქვთ საერთაშორისო ბაზარზე ფრანჩაიზინგის პოტენციალი - „თეგეტა მოტორსის“ და „ემ ჯგუფის“ მოსაზრებები

access_time2019-07-02 13:30:22

საქართველოში მრავალი წარმატებული უცხოური კომპანიის ფრანჩაიზინგია განვითარებული: სასტუმროები (Hilton, Radisson, Sheraton), სწრაფი კვება (McDonald’s, Wendy’s, Dunkin’ Donuts, Subway), წარმოება (Coca-Cola), მაგრამ არ ხდება წარმატებული ქართული კომპანიების ფრანჩაიზინგის მოდელში კონვერტირება.


როგორც „კომერსანტთან“ ბიზნეს ანალიტიკოსმა ჯაბა თარიმანაშვილმა განაცხადა, არსებობენ წარმატებული ქართული კომპანიები საწვავის საცალო ვაჭრობის სფეროში – ვისოლი, ავტო–სერვისის სფეროში – „თეგეტა მოტორსი“, რესტორნების სფერო – “წისქვილი“, „მ ჯგუფი“, რომელთა განვითარება წლებმა გამოსცადა, შესაბამისად ასეთ კომპანიებს აქვთ საშუალება ჩამოაყალიბონ ფრანჩაიზინგის მოდელი, რის საფუძველზეც შესაძლებლობა ექნებათ უცხოელ ინვესტორებს განავითარონ ქართული ბიზნესი თავის ტერიტორიაზე.


„კომერსანტი“ დაინტერესდა აქვთ თუ არა დასახელებულ ქართულ კომპანიებს შექმნან საკუთარი ფრანჩაიზინგის მოდელი და ის ქვეყნის ფარგლებს გარეთ გაიტანონ?



„თეგეტა მოტორსის“ გენერალური დირექტორი ავთანდილ წერეთელი „კომერსანტთან“ განმარტავს, რომ „თეგეტა მოტორსი“ ქართულ ბაზარზე 24 წელია ოპერირებს. კლასიკური გაგებით ფრანცაიზინგის მოდელით არა, თუმცა,წლების განმავლობაში კომპანია არაერთ მის პარტნიორ კომპანიასთან თანამშრომლობს, რომლებსაც თავიანთი მაღაზიების ქსელი აქვთ.


„ჩვენ მათთან ურთიერთობაში არაერთი რამ დავგეგმეთ, ჩვენი გამოცდილება გადავიტანეთ როგორც ბიზნესის მოდელის წარმოებაში, ასევე პროდუქციის ასორტიმენტში. არაერთი ობიექტი დღემდე ჩვენი სტანდარტით მუშაობს.


ფრანჩაიზინგი თავისი შინაარსით გულისხმობს სწორედ ბიზნეს მოდელის ისეთ სისტემატიზირებას, რომელიც შეიძლება გადაეცეს სხვა პირს და ჩვენი სახელით გააგრძელოს ოპერირება. აზერბაიჯანში ჩვენ 2017 წლიდან ვართ წარმოდგენილი.იქ არის aztech tegeta motors-ი, რომელიც ქართულ- აზერბაიჯანული ეროთობლივი კომპანიაა. ეს კომპანია ყველა მიმართულებით „თეგეტა მოტორსის“ სტანდარტით ფუნქციონირებს. საკმაოდ წარმატებულია.


ჩვენთვის, ის ნოუჰაუ, რომელიც ამ წლების განმავლობაში შევქმენით,ის ბიზნეს მოდელი რომელიც გვაქვს, საკმაოდ უნიკალურია. ტექნიკის სრულ სპექტრზე ვმუშაობთ. მათ შორის, როგორც  ტექნიკის  რეალიზაციაზე, ასევე გაქირავებაზე, მათ ტექნიკურ მომსახურებაზე. ჩვენი მომხმარებლებისთვის (საცალო, კორპორატიული) ჩვენ უზრუნველყოფთ სრულ ციკლს ავტოტექნიკის მომსახურების მიმართულებით“-აცხადებს ავთანდილ წერეთელი.


მისივე განმარტებით,ამ მოდელის კომპანიები პრაქტიკულად ძალიან მცირეა მსოფლიოში.ეს მოდელი  საკმაოდ წარმატებულია ჩვენს ქვეყანაში,შესაბამისად, კომპანია „თეგეტა მოტორსი“ უკვე გავიდა აზერბაიჯანში, ახლა კი მუშაობა მიმდინარეობს სომხეთთან.



„ამ კუთხით ჩვენ ვიმუშავებთ ჩვენი წარმომადგენლობის გავლით და არა ისე, როგორც ერთობლივი საწარმო. ესეც გარკვეული ექსპერიმენტია, რომელიც გვინდა სომხეთის მიმართულებით გავაკეთოთ. შემდეგ იგეგმება შუა აზიის მიმართულებით, კონკრეტულად კი  უზბეკეთის ბაზარზე შესვლა. ჩვენ, განვითარების მიმდინარე ეტაპზე, დაახლოებით 3-5 წლის პერსპექტივაში, რეგიონში  აქტიურად განვავითარებთ ჩვენს წარმომადგენლოებებს,“-აღნიშნავს წერეთელი.


რაც შეეხება უშუალოდ ფრანჩაიზინგს, მისი განმარტებით, ჯერჯერობით ეს მოდელი დასრულებული ფორმით, ისეთი რომელიც კლასიკურად იქნება ფრანჩაიზინგი, კომპანიას არ აქვს. თუმცა, როგროც წერეთელი აცხადებს, „თეგეტა მოტორსი“ საქმიანობის და ბიზნეს მოდელის გადატანას ნამდვილად ახორციელებს სხვა  ქვეყნებში.


ავთანდილ წერეთელი დარწმუნებულია, რომ გრძელვადიან პერსპექტივაში კომპანია „თეგეტა მოტორსი“ განვითარების იმ ეტაპზე მივა, რომ ფრანჩაიზინგის მიმართულებით განვითარდეს.


„ამისთვის კომპანიამ განვითარების გარკვეული ეტაპი უნდა გაიაროს. მსოფლიოში  ფრანჩაიზინგის მოდელები უფრო მეტად გამოიყენება ხოლმე შედარებით ვიწროდ ფოკუსირებული ბიზნესების შემთხვევაში. მაგალითად, მაკდონალდსი და ასე შემდეგ. ჩვენს შემთხვევაში ეს ცოტა რთულია, რადგან ჩვენ, ჩვენი საქმიანობის ვიწროდ ფოკუსირებული ფორმატი არ გვაქვს. ჩვენ  მულტიბერნდულ და მრავალფეროვან საქმიანობას ვახორციელებთ.


მიუხედავად ამისა, მე არ გამოვრიცხავ იმას, რომ „თეგეტა მოტორსი“ მივიდეს განვითარების იმ ეტაპზე, როდესაც უკვე ფრანჩაიზინგს გამოიყენებს, როგორც კომპანიის განვითარების ბიზნეს მოდელს,“-აცხადებს წერეთელი.


კითხვაზე, ქართულ კომპანიებს აქვთ თუ არა პერსპექტივა გავიდნენ ფრანჩაიზინგით უცხოურ ბაზრებზე, ავთანდილ წერეთელი განმარტავს, რომ კომპანიისთვის  ფრანჩაიზინგისკენ სწრაფვა არის ძალიან დიდი ინსპირაციის წყარო.


„მითუმეტეს, როდესაც ჩვენ ამ ბიზნესს გარეთ ვაკეთებთ,ერთი ორად საპასუხისმგებლოა ამ კუთხით. თუ ჩვენ შეგვიძლია ვაწარმოოთ მაღალი ხარისხის ღვინო და მისი ექსპორტი, რატომ არ შეიძლება მოავხდინოთ ბიზნეს ნოუჰაუს ექსპორტი? არიან კომპანიები, იგივე მსხვილი ბანკები, რომლებმაც მოახერხეს და ლონდონის ბირჟაზე არიან პრემიუმ ლისტინგში. მოიზიდეს რესურსები. ჩვენ ამ საკითხს   აქტიურად უნდა შევხედოთ,ძალიან მაღალი მოტივაციით და ქართულმა კომპანიებმა უფრო აქტიურად უნდა დაიწყონ გარეთ გასვლა და თავისი გამოცდილების გაზიარება. ნამდვილად არიან ქვეყანაში ისეთი კომპანიები, რომლებსაც ამის პოტენციალი გააჩნიათ.


„თეგეტა მოტორსი“, წარმოადგენს ჰოლდინგურ კომპანიას, რომელშიც შედის შემდეგი კომპანიები: შპს „თეგეტა თრაქ ენდ ბასი“ (MAN Truck & Bus AG-ის, ოფიციალური წარმომადგენელი), შპს „თეგეტა ქონსთრაქშენ ექვიფმენთი“ (JCB-ის ოფიციალური წარმომადგენელი); შპს „თეგეტა პრემიუმ ვიიქელს“ (პორშესა და მაზდას ოფიციალური დილერი), ტრანსკავკასიური სადისტრიბუციო კომპანია (Shell Lubricants – ოფიციალური წარმომადგენელი) და „ტოიოტა ცენტრი თეგეტა“ (TOYOTA-ს ოფიციალური დილერი საქართველოში).



კომპანია წარმოადგენს მსოფლიოში წამყვანი, 300-მდე ბრენდის უმსხვილეს იმპორტიორს საქართველოში, როგორებიც გახლავთ: Bridgestone, Michelin, Riken, Falken, Varta, Exide, Shell, Motul, Fuchs-titan, Meguin, Hengst, ZF Parts, Lemforder, Sachs, Philips, Bosch, Febi, Federal Mogul და სხვა ბრენდების მიერ წარმოებული უმაღლესი ხარისხის პროდუქციის: საბურავების, ზეთების, აკუმულატორების და ავტომობილების სათადარიგო ნაწილების მიმართულებით.

 

სასტუმროების და რესტორნების მენეჯმენტ  ჯგუფი „ემ ჯგუფში“ განმარტავენ, რომ ბიზნესის ორგანიზაციული ფორმა ფრანჩაიზინგი ამ დროისთვის არ გამოუყენებიათ.მათი განმარტებით, საქართველოში სარესტორნო და სასტუმრო ბიზნესი განვითარებადი მიმართულებებია, შესაბამისად, აღნიშნული პერსპექტივა კომპანიისთვის კარგი იქნება.


„კომპანია ემ ჯგუფს ამ მიმართულებით  განვითრების მცდელობა არ ჰქონია, თუმცა, მიგვაჩნია, რომ  დაინტერესების შემთხვევაში კერძო სექტორი და სახელმწიფო გვერდი-გვერდ დადგება და წინააღმდეგობის შემთხვევაში პრობლემა მაქსიმალურად სწრაფად მოგვარდება,“ აცხადებენ „ემ ჯგუფში“


კითხვაზე, ჰქონია თუ არა დღემდე „ემ ჯგუფს“ ფრანჩაიზინგის მიმართულებით განვითარების შემოთავაზება, კომპანიაში განმარტავენ, რომ ასეთი არ ყოფილა, თუმცა, დაინტერესების შემთხვევაში წინადადებას აუცილებლად განიხილავენ.


სასტუმროებისა და რესტორნების მენეჯმენტ ჯგუფი - m group დაარსდა 2005 წელს. დღეისთვის ჯგუფის მართვაში შედის 6 სხვადასხვა კონცეფციისა და საფასო სეგმენტზე პოზიციონირებული პროექტი როგორც თბილისში ასევე მის ფარგლებს გარეთ (ყვარელი).


m group არის ლიდერი ბრენდი ქართულ HoReCa სექტორში. აღნიშნული პოზიციის შენარჩუნებასა და გამყარებაში ხელს გვიწყობს შემდეგი სტრატეგიული პრინციპები:


 

  • კონკურენტული უპირატესობებისა და ბაზრის პოტენციალის განვითარება
  • მომხმარებლისთვის მაღალი ხარისხის სერვისის, პროდუქტის და ატმოსფეროს შექმნა
  • მომხმარებლის მოთხოვნების სისტემატიური შესწავლა და დაკმაყოფილება

 ჯგუფის მიზანია ძლიერი, ლიდერი, ნოვატორული ბრენდის პოზიციის შენარჩუნება და ბაზრის წილის დინამიური ზრდა, რომელიც დღეისათვის პრემიალური კლასის HoReCa სექტორში შეადგენს 20%.


სოფო ქსოვრელი 






რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი

რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი
access_time2020-02-17 19:00:13
საქართველოს მთავრობის დაკვეთით უნდა მომზადებულიყო კვლევა, რომელიც ბათუმის ბულვარის, სანაპიროზე გზის გაგრძელებას, ჭოროხზე ახალი ხიდის მშენებლობას და გონიოს ყოფილი პოლიგონის განვითარებას შეეხებოდა. შესაბამისი დაფინანსება ერთი წლის წინ მოძიებული იყო, თუმცა, მთავრობამ კვლევის ჩატარება მაინც ვერ უზრუნველყო. მთავრობა საჭირო თანხას ამ ეტაპზე ხელახლა ეძებს. „ბათუმელებმა“ აღნიშნულ საკითხზე ინფორმაციის მისაღებად, წერილობით, საქართველოს მთავრობას და რეგიონული...

DailyMail: სტალინის საბჭოთა რივიერა - წყალტუბოს შთამბეჭდავი აბანოები და სანატორიუმები

DailyMail: სტალინის საბჭოთა რივიერა -  წყალტუბოს შთამბეჭდავი აბანოები და სანატორიუმები
access_time2020-02-17 20:00:57
წყალტუბო, რომელიც ადრე ცნობილი იყო, როგორც საბჭოთა კავშირის რივიერა, დღეს ფოტოგრაფების საყვარელი ადგილია. ევროპელი ფოტოგრაფი ამოს ჩაპლი იანვარში 3 დღით ეწვია ამ ქალაქს, რომელზე დაყრდნობითაც ბრიტანულმა გამოცემა Dailymail-მა წყალტუბოს საბჭოთა ნაგებობებს ვრცელი ფოტორეპორტაჟი მიუძღვნა.    Radio Free Europe-ის  ფოტოგრაფის თქმით, კურორტი წყალტუბო საქართველოში ყველაზე გასაოცარი ადგილია  დიდი კრისტალური ჭაღებითა და...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-02-17 21:30:17
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.გადახდის სისტემა, რომელიც “თაღლითობის” საშუალებას იძლევა სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის შემოსავლები შეისწავლა და მნიშვნელოვანი...

„ქართულ ოცნებას“ ქვეყანა არ უყვარს, თორემ მას ასე უდიერად არ მოექცეოდნენ“

„ქართულ ოცნებას“ ქვეყანა არ უყვარს, თორემ მას ასე უდიერად არ მოექცეოდნენ“
access_time2020-02-17 18:00:43
„საქართველოში ერთადერთი სფერო,რომელიც ვითარდებოდა იყო ტურიზმი. გასულ წელს კი სექტორი კრიზისში შევიდა. ამის მიზეზი კი „ქართული ოცნების“ არასწორი სტრატეგიაა.“- ამის შესახებ „ახალი საქართველოს“ ლიდერმა გიორგი ვაშაძემ რადიო „კომერსანტის“  გადაცემა „ცოდნა და წარმატება“ ნანა ტოხვაძესთან ერთად ისაუბრა. მისი თქმით, სფერო,რომელიც დამოუკიდებლად ვითარდებოდა, ჩამოშლის...

გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიამ სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 105 მილიონ ლარზე მეტი მიიღო

გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიამ სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 105 მილიონ ლარზე მეტი მიიღო
access_time2020-02-17 15:00:40
“საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველო” რეგულარულად ახორციელებს სახელმწიფო შესყიდვების მონიტორინგს. კვლევისას გამოიკვეთა, რომ სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს მდივნის ყოფილი პირველი მოადგილის - გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიას, შპს “საგზაო სამშენებლო-სარემონტო კომპანია სერპანტინს” დომინანტური პოზიცია უკავია ტენდერებსა და გამარტივებულ შესყიდვებში. “სერპანტინმა” მხოლოდ კახეთის რეგიონში განხორციელებული პროექტებისთვის სახელმწიფო ბიუჯეტიდან, 2013 წლიდან დღემდე,...


მსგავსი სიახლეები

up