ქუთაისის აეროპორტის დაუსრულებელი გაფართოება

ქუთაისის აეროპორტის დაუსრულებელი გაფართოება

access_time2020-05-28 18:15:42

კორონავირუსმა ქუთაისის აეროპორტის გაფართოება შეაფერხა. პირველად გეგმასთან შედარებით, ისედაც დაგვიანებით მიმდინარე პროექტის დასრულება, მინიმუმ რამდენიმე თვით გადაიწია. სამშენებლო ტენდერების ნაწილი შეჩერდა, ნაწილი გაჭიანურდა. არადა მაშინ, როდესაც ქუთაისის აეროპორტში ფრენები შეჩერებულია, ქვეყანაში ინფრასტრუქტურული პროექტების განხორციელება კი არ შეზღუდულა, წესით მშენებლობის დაჩქარებაც იყო შესაძლებელი.


რა გაკეთდა


ქუთაისის აეროპორტის გაფართოებისთვის თანხის ნაწილი ჯერ კიდევ 2017 წლის ბიუჯეტში ჩაიდო. თავდაპირველად ახალი ტერმინალის კარკასის მშენებლობა დაიგეგმა. ტენდერში შპს „ანაგმა“ გაიმარჯვა, რომელსაც სამუშაო 140-დღიან ვადაში უნდა შეესრულებინა. 2017 წლის შემდეგ ხელშეკრულებაში 12 ცვლილება შევიდა: შეიცვალა შესრულების ვადები და ღირებულება. დაგეგმილი 23 მილიონის ნაცვლად, კარკასის მშენებლობაზე საბოლოოდ 27 მილიონ ლარზე მეტი დაიხარჯა.



14 მილიონი ლარი დაჯდა აეროპორტის ახალი ტერმინალის საინჟინრო ნაწილის მოწყობა (შპს „თბილი სახლი“), 1.58 მილიონი ლარი - აეროპორტის შიდა ტიხრები და მოჭიმული იატაკი (შპს „ანაგი“). ცოტა ხნის წინ დასრულდა ტერმინალის სახურავის, ვიტრაჟებისა და ფასადის მოწყობა (18.7 მილიონი ლარი, შპს „ანაგი“). პოლონურ კომპანია Dimark group-ს ჯერ კიდევ დასასრულებელი აქვს ბარგის მართვის სისტემის მონტაჟი.


გადავადებული ხელშეკრულებები და შეფერხებული ტენდერები



გასული წლის 31 დეკემბერს ქუთაისის აეროპორტის ახალი და ძველი ტერმინალის ინტერიერის მოწყობაზე 11.6-მილიონიანი ტენდერი გამოცხადდა. წინადადებების მიღება 3 თებერვალს დასრულდა, თუმცა გამარჯვებულ კომპანიასთან (შპს „ანაგი“) ხელშეკრულების გაფორმება გაჭიანურდა. „საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ ხელმძღვანელი თამარ არჩუაძე აპრილში აცხადებდა, რომ პროექტის დაფინანსებას პრობლემა შეექმნა.


საბოლოოდ, „ანაგთან“ ხელშეკრულება 15 მაისს გაფორმდა. „შიდა ინტერიერის მოწყობა, რომელიც „კოვიდ-19“-ის პანდემიის გამო დროებით შეფერხდა, უახლოეს მომავალში დაიწყება“, - უთხრეს „რადიო თავისუფლებას“ „აეროპორტების გაერთიანებაში“.


სატენდერო დოკუმენტაციაში ვკითხულობთ, რომ სამუშაოების შესრულების მაქსიმალური ჯამური ვადა 9 თვეა. ანუ ახალი ტერმინალის ნაწილში რემონტი 5 თვეში უნდა დასრულდეს (15 ოქტომბრამდე), რის შემდეგაც სამუშაო ძველ ტერმინალში, 4-თვიან ვადაში გაგრძელდება (15 თებერვლამდე).


„ქვეყანაში შექმნილი ვითარების გამო“ რამდენიმე ტენდერი შეჩერდა. მაგალითად, 6-მილიონიანი ტენდერი არსებული ხელოვნური საფარის ნაწილობრივი დემონტაჟის, ავტოსადგომების, საავტომობილო გზებისა და საფეხმავლო ბილიკების დაპროექტების და მოწყობის, განათების ბოძების მონტაჟის მიზნით. გადაიდო აეროპორტში წყლისა და საკანალიზაციო მილსადენების მშენებლობა, რაზეც თითქმის 3 მილიონი ლარის მიმართვა იგეგმებოდა. აეროპორტების გაერთიანებამ ამ ეტაპზე გადაიფიქრა მგზავრთა ინფორმირების ელექტრონული სისტემის შესყიდვაც.


„ასეთი მასშტაბის სამუშაოების ჩასატარებლად გაცილებით უფრო ხელსაყრელი დროა, როდესაც ფრენები არ არის, ყველაფერი გაჩერებულია. ძალიან ბევრმა აეროპორტმა და კომპანიამ ზუსტად ეს დრო გამოიყენა იმისთვის, რომ დაესრულებინათ და დაეჩქარებინათ მშენებლობა და სხვადასხვა ინფრასტრუქტურული პროექტი”, - განუცხადა „რადიო თავისუფლებას“ Aero Georgia Group-ის დამფუძნებელმა იგორ აფციაურმა.


რადიო „თავისუფლება“ 







მთავრობამ 11 საინვესტიციო პროექტი 0%-ით აითვისა

მთავრობამ 11 საინვესტიციო პროექტი 0%-ით აითვისა
access_time2020-07-10 20:20:38
საქართველოს აუდიტის სამსახურის 2019 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესრულების წლიურ ანგარიშში იმ საინვესტიციო პროექტების ჩამონათვალია მოცემული, რომელთა წლიური შესრულება ნულის ტოლი ან 70%-ზე დაბალი იყო. საინვესტიციო კრედიტების 0%-იანი ათვისება შემდეგ პროექტებს ჰქონდა: თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის ძირულა-არგვეთას მშენებლობა, ბიუჯეტი - 48. 8 მლნ ლარი, ათვისება 0%; რეგიონული განვითარების...

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ
access_time2020-07-10 17:58:59
კითხვები იმდენია რაც მეტს კითხულობ მეტი კითხვა ჩნდება, მე ვარ მაგთის მოწილე, - კომუნიკაციების ბაზრის რეგულირების კანონში ცვლილებების "სიგიჟე" კომისიის თავმჯდომარეს, ირაკლის რუხაძემ დააზუსტებინა. ცვლილების მუხლის დაშვებით, თუ საკომუნიკაციო ბაზრის ოპერატორის საქმიანობა შელახავს მომხმარებლის ინტერესს, "მაგთიკომის 54% წილს ჰყიდით საქართველოში, თუ რა ხდება ?", - მაგთის მინორიტარმა მფლობელმა ბექაურს უთხრა, რომ მაჟიორიტარ გია ჯოხთაბერიძესთან ურთიერთობებს ქვეყნის გარეთ...

გიორგი რამიშვილი: ამ რედაქციით კანონის მიღება არასწორია

გიორგი რამიშვილი: ამ რედაქციით კანონის მიღება არასწორია
access_time2020-07-10 17:55:51
„სილქნეტისა“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე, გიორგი რამიშვილი დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტს მოუწოდებს, არ იქნას ისეთი გადაწყვეტილება მიღებული, რაც სატელეკომუნიკაციო სექტორს დააზარალებს. მისი თქმით, „ელექტრონული კომუნიკაციების შესახებ“ და „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილებების ამ რედაქციით კანონში შეტანა არ იქნება მართებული. „ამ რედაქციით ამ კანონის მიღება უბრალოდ არ იქნება სწორი და მართებული. მე ვფიქრობ, რომ ემოციები უნდა გავწიოთ...

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ
access_time2020-07-09 17:50:11
კითხვები იმდენია რაც მეტს კითხულობ მეტი კითხვა ჩნდება, მე ვარ მაგთის მოწილე, - კომუნიკაციების ბაზრის რეგულირების კანონში ცვლილებების სიგიჟე კომისიის თავმჯდომარეს, ირაკლის რუხაძემ დააზუსტებინა. ცვლილების მუხლის დაშვებით, თუ საკომუნიკაციო ბაზრის ოპერატორის საქმიანობა შელახავს მომხმარებლის ინტერესს, მაგთიკომის 54% წილს ჰყიდით საქართველოში, თუ რა ხდება ?, - მაგთის მინორიტარმა მფლობელმა ბექაურს უთხრა, რომ მაჟიორიტარ გია ჯოხთაბერიძესთან ურთიერთობებს ქვეყნის გარეთ გაფორმებული...

თურქეთის სასამართლომ აია-სოფიას მეჩეთად გადაკეთება დასაშვებად ცნო

თურქეთის სასამართლომ აია-სოფიას მეჩეთად გადაკეთება დასაშვებად ცნო
access_time2020-07-10 17:42:03
თურქეთის მთავარმა ადმინისტრაციულმა სასამართლომ – სახელმწიფო საბჭომ გააუქმა აია სოფიას მუზეუმად გამოცხადების შესახებ 1934 წლის გადაწყვეტილება. ამის შესახებ თურქული სააგენტო „ანადოლუ“ იტყობინება. ამგვარად, სახელმწიფო საბჭოს გადაწყვეტილება გზას უხსნის სტამბოლის მთავარი ღირსშესანაშნაობის მეჩეთად გადაკეთებას.„სიენენ თურქის“ ინფორმაციით, აია სოფიას გარშემო ჯებირები უკვე განათავსეს. აია სოფიას ტაძრის სტატუსის გადახედვისა და მისი მეჩეთად გადაკეთების...


მსგავსი სიახლეები

up