"სახელმწიფოს პრიორიტეტად გამოცხადდეს საგზაო უსაფრთხოების თემები" – ტრანსპორტისა და გზების ასოციაცია პრემიერ-მინისტრს მიმართავს

"სახელმწიფოს პრიორიტეტად გამოცხადდეს საგზაო უსაფრთხოების თემები" – ტრანსპორტისა და გზების ასოციაცია პრემიერ-მინისტრს მიმართავს

access_time2016-06-30 10:59:00

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაცია პრემიერ-მინისტრს მიმართავს. ასოციაცია ეხმაურება მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციის მიერ გამოქვეყნებული კვლევის შედეგებს, რომლის მიხედვითაც საქართველომ დაიკავა პირველი ადგილი მსოფლიოში, ჰაერის დაბინძურების მიზეზით გამოწვეული სიკვდილიანობის მაჩვენებლის მიხედვით.


როგორც ასოციაციაში აცხადებენ, მაჩვენებლები უკიდურესად საგანგაშოა (100 000 მოსახლეზე 300 გარდაცვალება). 


”WHO-ს მიერ გამოქვეყნებულ კვლევას ეცნობა მთელი მსოფლიო, მაღალია ალბათობა იმისა, რომ ამ ეს კვლევა გახდეს მიზეზი ტურისტული ნაკადის შემცირების, ვინაიდან იქ სადაც ჰაერის დაბინძურების გამო მსოფლიოში ყველაზე მეტი ადამიანის გარდაცვალება ხდება, არ გვგონია ტურისტებისთვის მიმზიდველი იყოს, რაც სერიოზულ ეკონომიკურ დარტყმას მიაყენებს ჩვენს ქვეყანას. აქვე გაცნობებთ, რომ თითქმის 4 წლის განმავლობაში მუდმივად ვხვდებოდით სხვადასხვა სამინისტროს წარმომადგენლებს, პრობლემების გადასაჭრელად არც ერთი კონკრეტული ნაბიჯი არ იქნა გადადგმული”, - ნათქვამია ასოციაციის განცხადებაში.



მათივე თქმით, რიგი ღონისძიებებია გასატარებელი.


”ერთხელ და სამუდამოდ უნდა განისაზღვროს ქვეყანაში ტრანსპორტის სექტორზე პასუხისმგებელი უწყება და ამ ფუნქციებმა თავი მოიყაროს ერთ სამინისტროში, რაც არის კიდევაც მსოფლიო ბანკის ექსპერტის ქალბატონი ჯინი გრინის რეკომენდაცია; ტრანსპორტის სექტორზე დღეს არსებული პასუხისმგებელი სამსახურები, სააგენტოები თუ დეპარტამენტები გაუქმდნენ, ვინაიდან არ შეესაბამებიან თანამედროვე მოთხოვნებს და სტანდარტებს. მათ შორის, პირველ რიგში კარჩაკეტილი სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტო, რომელიც მუშაობის სტილით არის გადმონაშთი კომუნისტური სისტემის. ის არ ატარებს რეფორმებს, არ აქვს გეგმა-სტრატეგია, სააგენტოს დირექტორი მიხეილ ხმალაძე არ თანამშრომლობს არასამთავრობო სექტორთან. მხოლოდ დაკავებულია პრემიების და ხელფასების აღებით. ყოვლად მიუღებლად მიგვაჩნია ასეთი უუნარო სამსახურის შენახვისთვის მილიონობით ლარის ხარჯვა. დაიწყოს ძირეული რეორგანიზაცია, ევროპული სტრუქტურის ჩამოსაყალიბებლად;


დღევანდელი მდგომარეობა აღიარებულ იქნას, როგორც უკიდურესად კრიზისული და დაუყოვნებლივ შეიქმნას ხელისუფლების მიერ არასამთავრობო სექტორთან ერთობლივად სამუშაო ჯგუფი, რომლის მიერაც წარმოდგენილი იქნება კრიზისის დაძლევის გეგმა. შესაბამისად განისაზღვრება მოქმედების სამომავლო სტრატეგია, როგორც ხანმოკლე ასევე ხანგრძლივი პერიოდისთვის


პრემიერ-მინისტრის მიერ უმაღლესი ხელისუფლების დონეზე, სახელმწიფოს პრიორიტეტად გამოცხადდეს საგზაო უსაფრთხოების თემები და ტრანსპორტის სექტორთან დაკავშირებული შესაბამისი ევროდირექტივების დანერგვა. აგრეთვე წარმოდგენილ იქნას ტექნიკური დათვალიერების შესახებ კარგად გათვლილი გეგმა, გამჭვირვალობის პრინციპზე დამყარებული; შეიცვალოს სამინისტროების მიერ საზოგადოებასთან ურთიერთობის დღეს არსებული ფორმა და ნაცვლად დახურული სისტემისა ის გახდეს უფრო ღია. იმისთვის რომ მოსახლეობას მუდმივად მიეწოდებოდეს არსებული რისკ-ფაქტორებისა თუ სამომავლო გეგმების შესახებ ინფორმაცია; გარემოს დაცვის სამინისტრო აღჭურვილ იქნას შესაბამისი ტექნიკით, რათა ქვეყანაში ხდებოდეს ჰაერის სრულფასოვანი კვლევა/მონიტორინგი; სამართალდამცავი ორგანოების მიერ შესწავლილ იქნას, როგორ და რის საფუძველზე გაიცემა ტექდათვალიერების დოკუმენტი ტესტცენტრების მიერ იმ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე (განსაკუთრებით საქალაქთაშორისო), რომელთა მიერაც მგზავრების გადაყვანა გზებზე სიკვდილიანობით მთავრდება”, - ნათქვამია ასოციაციის განცხადებაში, რომელსაც მისი თავმჯდომარე, დავით მესხიშვილი აწერს ხელს.

 



„მობილური ბაზრის კვლევა : ევროპასთან შედარებით ჩვენთან ტარიფები ორჯერ უფრო დაბალია“-„გრანთ თორნთონი“

„მობილური ბაზრის კვლევა : ევროპასთან შედარებით ჩვენთან ტარიფები ორჯერ უფრო დაბალია“-„გრანთ თორნთონი“
access_time2020-07-03 13:50:14
გადაცემაში „ჩემი აუდიტორი“ გრანთ თორნთონ საქართველოს ბიზნეს საკონსულტაციო მიმართულების ხელმძღვანელმა გიორგი უსანეთაშვილმა საქართველოს მობილური ბაზრის კვლევის შედეგებზე ისაუბრა. ჩვენ შევაფასეთ მობილური ბაზრის მთავარი ინდიკატორები : აბონენტთა რაოდენობა,შეღწევადობა, რაც გულისხმობს, აქტიური სიმბარათების ჯამურ რაოდენობას, შეფარდებული მოსახლეობასთან,ასევე საშუალო შემოსავალი ერთ აბონენტზე. აბონენტთა რაოდენობით, საქართველო ევროპაში 26-ე ადგილზეა. 2019 წლის...

სამტრედია-გრიგოლეთის გზა სურამის ციხესავით ვერ აშენდა

სამტრედია-გრიგოლეთის გზა სურამის ციხესავით ვერ აშენდა
access_time2020-07-03 16:00:19
სამტრედია-გრიგოლეთის გზის მონაკვეთის საერთო სიგრძე 51.5 კმ-ია, პროექტი 4 ლოტად ხორციელდება და დაფინასების წყარო ევროპის საინვესტიციო ბანკია (EIB). აღნიშნული გზის მშენებლობა 2014 წელს დაიწყო. უნდა აღინიშნოს, რომ სამტრედია-გრიგოლეთის გზის ოთხივე მონაკვეთის მშენებლობა შეფერხებით მიმდინარეობდა. განსაკუთრებით პრობლემური გზის მეორე მონაკვეთი აღმოჩდა, სადაც პროექტის დასრულების შემდეგ გზაზე ჯდენები წარმოიშვა, რამაც გზის საფარის მოწყობა შეაფერხა და შესაბამისად,...

დეპუტატ ვიქტორ ჯაფარიძესთან დაკავშირებულმა კომპანიებმა შესყიდვებიდან 6 მილიონ ლარზე მეტი მიიღეს-TI

დეპუტატ ვიქტორ ჯაფარიძესთან დაკავშირებულმა კომპანიებმა შესყიდვებიდან 6 მილიონ ლარზე მეტი მიიღეს-TI
access_time2020-07-03 12:00:43
საქართველოს პარლამენტის წევრის, ვიქტორ ჯაფარიძის და მისი შვილის, ოთარ ჯაფარიძის წილობრივ მფლობელობაში არსებული კომპანიები ტენდერებს იგებენ. 2018 წლიდან დღემდე მიღებული კონტრაქტების ჯამურმა ღირებულებამ 6,264,688 ლარი შეადგინა. ამის შესახებ ინფორმაციას არასამთავრობო ორგანიზაცია „საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველო“ ავრცელებს. მათივე ცნობით, ვიქტორ ჯაფარიძე 16 წელია საქართველოს პარლამენტის წევრია, იგი ორჯერ იყო მესტიის მაჟორიტარი დეპუტატი, ბოლოს კი პარლამენტის წევრი...

ერთ წელში ფასები სურსათზე - 13.6%-ით და ჯანდაცვაზე - 7.5%-ით გაიზარდა

ერთ წელში ფასები სურსათზე - 13.6%-ით და ჯანდაცვაზე - 7.5%-ით გაიზარდა
access_time2020-07-03 11:30:24
2020 წლის ივნისში წინა თვესთან შედარებით ინფლაციის დონემ საქართველოში -1.4 პროცენტი, ხოლო წლიური ინფლაციის დონემ 6.1 პროცენტი შეადგინა. რაც შეეხება საბაზო ინფლაციას, აღნიშნულმა მაჩვენებელმა 2020 წლის ივნისში, გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 6.6 პროცენტი შეადგინა, ხოლო თამბაქოს გარეშე წლიური საბაზო ინფლაციის მაჩვენებელი 6.2 პროცენტით განისაზღვრა. ყოველთვიური ინფლაციის მაჩვენებლის ფორმირებაზე ძირითადი გავლენა იქონია ფასების ცვლილებამ შემდეგ...

რა არის ლაქტოზა და რატომ ხდება აუტანელი ჩვენი ყოფა თუნდაც ასე უწყინარი რძიანი ყავის მიღებისას

რა არის ლაქტოზა და რატომ ხდება აუტანელი ჩვენი ყოფა თუნდაც ასე უწყინარი რძიანი ყავის მიღებისას
access_time2020-07-02 16:00:27
მუცლის შებერილობა, დიარეა, მეტეორიზმი ეს ის ნიშნებია, რომელსაც ნებისმიერი ჩვენგანი ცხოვრებაში ერთხელ მაინც შევუწუხებივართ. ფარმაცევტულ ინდუსტრიაში უამრავი მედიკამენტი ან დამხმარე საშუალებაა შექმნილი მსგავსი პრობლემების მოსაგვარებლად, თუმცა ნებისმიერი მათგანი უძლურია, თუ ეს ნიშნები რძის მიღებასთან და ლაქტოზის აუტანლობასთანაა დაკავშირებული. რა არის ლაქტოზა და რატომ ხდება აუტანელი ჩვენი ყოფა თუნდაც ასე უწყინარი რძიანი ყავის მიღებისას. კიდევ უფრო დიდი პრობლემაა ლაქტოზის აუტანლობა ბავშვთა ასაკში,...


მსგავსი სიახლეები

up