"სააკაძის მოედანზე შუქნიშნების დამონტაჟებამ არ გაამართლა"

"სააკაძის მოედანზე შუქნიშნების დამონტაჟებამ არ გაამართლა"

person access_time2016-09-25 18:00:00

სააკაძის მოედანი თბილისის ერთ-ერთი ყველაზე გადატვირთული ადგილია. აღნიშნულ მონაკვეთზე პრობლემის მოსაგვარებლად დედაქალაქის მერიამ შუქნიშნები რამდენიმე კვირის წინ დაამონტაჟა. თუმცა ექსპერტთა ერთი ნაწილის თქმით, პროექტმა არ გაამართლა, მათი მოსაზრებით, ვითარების განმუხტვის ნაცვლად, გართულდა.



როგორც Allnews.ge-ს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარემ, დავით მესხიშვილმა განუცხადა, სააკაძის მოედანზე შუქნიშნების ნაცვლად ესტაკადა უნდა გაკეთებულიყო.


"შუქნიშნებმა არ გაამართლა რამდენიმე მიზეზის გამო. მაგალითად, განვითარებული ქვეყნების პრაქტიკაში იშვიათად ვხვდებით წრიულ მოძრაობაზე შუქნიშნებს. როდესაც ავტომობილის ნაკადი წრიულ მოძრაობაზე შედის, საგზაო მოძრაობა ისე უნდა იყოს დარეგულირებული, რომ ერთმანეთი არ გადაკვეთონ, სხვა შემთხვევაში  საჭიროა ესტაკადის ტიპის ინფრასტრუქტურა. "სააკაძის მოედანზე უნდა გაკეთებულიყო ესტაკადა, რომ სხვადასხვა ქუჩიდან გამომავალი ავტომობილთა ნაკადები დროულად ჩასულიყო სანაპიროს მიმართულებით.

დაყენებულმა შუქნიშნებმა მოძრაობა შეაფერხა პარალელურ და მიმდებარე ქუჩებზე, ეს არის საბურთალოს, პეკინის, შარტავას ქუჩები, ამ ქუჩებზე მოხდა მოძრაობის ხელოვნური შეფერხება სწორედ შუქნიშნების გამო", - ამბობს დავით მესხიშვილი.




მისივე თქმით, სააკაძის მოედანზე ესტაკადის მოწყობის პროექტი დიდი ხანია არსებობს, თუმცა, "ესტაკადის ნაცვლად შუქნიშნები დადგეს".



"თუ დაუკვირდებით, საღამოობით სააკაძის მოედანზე შუქნიშნებს თიშავენ და მოძრაობას საპატრულო პოლიცია არეგულირებს, ეს იმას ნიშნავს, რომ თავად აღიარებენ, რომ ამ პროექტმა არ გაამართლა. ხოლო იმაზე სპეკულირება, რომ ამ შუქნიშნებით თურმე ავარიების რაოდენობა შემცირდა, პრობლემას ვერ მოაგვარებს", - ამბობს მესხიშვილი.


განსხვავებული მოსაზრება აქვს საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის პრეზიდენტს, შალვა ოგბაიძეს. მისი შეფასებით, სააკაძის მოედანზე დამონტაჟებულმა შუქნიშნებმა გაამართლა, თუმცა პრობლემა მთლიანად ვერ აღმოფხვრა.

"იმის თქმა, რომ თბილისის ერთ ლოკალურ ადგილზე მოძრაობის გაუმჯობესებამ დედაქალაქის მასშტაბით საცობების პრობლემა მოაგვარა, არასერიოზულია, თუმცა იმ თვალსაზრისით არის კარგი, რომ გადაიდგა პირველი ნაბიჯები საცობის პრობლემის მოსაგვარებლად.

"იმის შეგრძნება, რომ ამ მონაკვეთზე ავტომანქანის მართვისას წინ არავინ ჩაგიხტება და დამაბრკოლებელი მხოლოდ შუქნიშანია, ნაკლებად სტრესულ განწყობას ქმნის. თუმცა ერთი მინუსია ის, რომ ამ შუქნიშნებს აუცილებლად სჭირდება სინქრონიზაცია, რათა ერთ მონაკვეთზე მძღოლებს დიდხანს გაჩერება არ მოუწიოთ და ამან ისევ საცობი არ შექმნას.

"რაც შეეხება ამ ადგილას ესტაკადის გაკეთებას, ესტაკადა არის ერთგვარი "ძაბრი", რომელსაც თუ გავაკეთებთ სააკაძის მოედანზე, იქ მოძრაობა განიტვირთება, მაგრამ პრობლემას გადაწევს 200 მეტრით, ანუ სხვა ადგილას შეიქმნება საცობი. ასე რომ, ამას სისტემური მუშაობა სჭირდება და არა ერთი ლოკალური პრობლემის მოგვარება", - ამბობს შალვა ოგბაიძე.

სააკაძის მოედანზე შუქნიშნების დამონტაჟების რეკომენდაცია საცობების განტვირთვის მიზნით, დედაქალაქის მერიას გერმანულმა საერთაშორისო კომპანია A+A-მა მისცა.




 



ბიძინა ივანიშვილის გარემოცვა ჩართული არის ელიტარულ კორუფციაში

ბიძინა ივანიშვილის გარემოცვა ჩართული არის ელიტარულ კორუფციაში
access_time2020-02-25 19:00:51
პარლამენტის დარგობრივ სხდომაზე ფინანსთა მინისტრი არ მივიდა. ფრაქცია „დამოუკიდებელი დეპუტატების“ წევრმა ლევან კობერიძემ გადაცემაში „პოლიტიკის ფორმულა“  განაცხადა,რომ ფინანსთა მინისტრმა ისინი მოატყუა. „ჩვენ გავაგზავნეთ ფინანსთა და ჯანდაცვის მინისტრებთან წერილი,რომ მობრძანებულიყვნენ ფრაქციაში და კონკრეტულ საკითხებზე გვესაუბრა. ეს საკითხებია დღგ-ს ნაწილში ყალბი აქტივის შექმნა, ტელევიზიების მიერ არგადახდილი დღგ და აზარტული თამაშები.  კითხვები გვქონდა...

როგორ მივაღწიოთ ინკლუზიურ ეკონომიკურ ზრდას საქართველოში?

როგორ მივაღწიოთ ინკლუზიურ ეკონომიკურ ზრდას საქართველოში?
access_time2020-02-25 17:00:17
ISET-ი ინკლუზიურ ეკონომიკურ ზრდასთან დაკავშირებით კვლევას აქვეყნებს. მათი ინფორმაციით,საქართველოში ბოლო ათწლეულებში ეკონომიკური პოლიტიკის გარკვეული ინიციატივები ერთმანეთთან შეუსაბამობაში მოდის. მაგალითად, ერთი მხრივ, მთავრობა ცდილობს, წაახალისოს მცირე ფერმერები, გადაინაცვლონ ეკონომიკის სხვა სექტორებში (რისთვისაც წარმოების ხელშემწყობ სააგენტოებს აარსებს), მეორე მხრივ, ეხმარება მათ სხვადასხვა პროგრამებით (მაგ. კოოპერატივების მხარდაჭერით), აიმაღლონ პროდუქტიულობა და დარჩნენ სოფლის მეურნეობაში....

გლობალური პანდემია შესაძლოა მსოფლიოს 1 ტრილიონი დოლარი დაუჯდეს

გლობალური პანდემია შესაძლოა მსოფლიოს 1 ტრილიონი დოლარი დაუჯდეს
access_time2020-02-25 20:00:35
შემაშფოთებელი პერსპექტივა იმის, რომ კორონავირუსის მასშტაბური გავრცელება გლობალიზაციის ეპოქის პირველი მძლავრი პანდემია აღმოჩნდეს, ბადებს ეჭვებს მსოფლიოს ეკონომიკურ სტაბილურობაზე. კორონავირუსით გარდაცვლილთა რიცხვმა 3000-ს მიაღწია, დაფიქსირდა 80 000-ზე მეტი შემთხვევა.  იტალიაში ვირუსის გავრცელებამ ეკონომიკის უმდიდრეს ზონებს დარტყმა მიაყენა. ზოგი ეკონომისტი საუბრობს, თუ რა შეიძლება გამოიწვიოს არათანაბარმა განვითარებამ გლობალურ...

876 ათასი ლარი ავეჯის შესაძენად – ვინ მართავს ბათუმის სტადიონს

876 ათასი ლარი ავეჯის შესაძენად – ვინ მართავს ბათუმის სტადიონს
access_time2020-02-25 18:00:17
ბათუმის საფეხბურთო სტადიონისთვის ავეჯის შესაძენად აჭარის ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტროს შპს „სტადიონმა“ ელექტრონული ტენდერი გამოაცხადა. სკამების, მაგიდების, დივნების, კარადების და სხვა ინვენტარის შესაძენად აჭარის ბიუჯეტიდან 876 ათასი ლარია გამოყოფილი.ავეჯის დიზაინი, დეტალური ტექნიკური მახასიათებლები, განლაგების სქემა და ნახაზები ტენდერის პირობებშია...

როგორ კარგავს ბიუჯეტი მნიშვნელოვან თანხებს თხევადი აირის იმპორტიდან

როგორ კარგავს ბიუჯეტი მნიშვნელოვან თანხებს თხევადი აირის იმპორტიდან
access_time2020-02-25 15:45:46
თხევადი აირი (LPG) სულ უფრო პოპულარული ხდება ქართველ მომხმარებელში და ამას აქვს არაერთი მიზეზი. მაგალითად არაოფიციალური მონაცემებით (ოფიციალური სტატისტიკა არ იწარმოება), თუ 2 წლის წინ ამ საწვავზე მომუშავე ავტომანქანების რაოდენობა 1 000 ავტომობილს აღწევდა, დღეს მათი რიცხვი 10 000 ავტომობილს აჭარბებს. LPG -ის სწრაფი პოპულარობის მიზეზი კი როგორც ვახსენეთ რამდენიმეა. პირველი და, რა თქმა უნდა, მთავარი არის ფასი. ერთი კოლოგრამი LPG-ის ღირებულება, საშუალოდ 1.25 ლარია. საგულისხმოა ის გარემოებაც, რომ...


მსგავსი სიახლეები

up