"რეზონანსი": ტექდათვალიერებისთვის ყველაფრის მომზადება შეიძლება ისევ ვერ მოესწროს

"რეზონანსი": ტექდათვალიერებისთვის ყველაფრის მომზადება შეიძლება ისევ ვერ მოესწროს

access_time2017-02-10 15:30:08


ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სავალდებულო ტექდათვალიერება 2018 წლის 1-ლი იანვრიდან დაიწყება, ანუ სულ რაღაც 10 თვეა დარჩენილი, მაგრამ საქმე ადგილიდან არ იძვრის. როგორც გაზეთი „რეზონანსი" წერს, არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენლები აცხადებენ, რომ პროცესი შეფერხებით მიმდინარეობს და არ არის გამორიცხული, ავტომობილების ინსპექტირების საკითხი ვადაში ვერ ჩაეტიოს.

 

მანქანების სავალდებულო ტექდათვალიერების საფასური, რომელიც საქართველოში 2004 წელს გაუქმდა, 40 ლარს შეადგენდა. ამჟამად ავტომობილის ინსპექტირების დადგენილი ფასი 49 ლარს შეადგენს, თუმცა სპეციალისტები ვარაუდობენ, რომ გადასახადი გაცილებით მეტი იქნება.

 

"რეზონანსი" სავალდებულო ინსპექტირებასთან დაკავშირებით ეკონომიკის სამინისტროს პრესსამსახურს დაუკავშირდა. მათი ინფორმაციით, ტექდათვალიერების პროცესი დაწყებულია, თუმცა არის საკითხები, რომელიც ჯერაც გადაუწყვეტელია და საჭიროა მისი კიდევ ერთხელ გადახედვა.

 

"ეკო-ტრანსპორტ ცენტრის" აღმასრულებელი დირექტორი ვასო ურუშაძე აღნიშნავს, რომ ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების საკითხთან დაკავშირებით მთავრობის პოზიცია გაუგებარია. მთავრობის მიერ დაანონსებული თარიღი ნელ-ნელა ახლოვდება, ისინი სამუშაოებს არ ასრულებენ და პროცესი ადგილზეა გაყინული.

 

"ინსპექტირებასთან დაკავშირებით არის ძალიან ბევრი კითხვის ნიშანი და სწორედ ამის გამო დაიქირავეს შვეიცარიული კომპანია, რომელიც კონსულტაციას გაუწევს საქართველოს მთავრობას და შეისწავლის ბაზარს. ამის შემდეგ გვეცოდინება, თუ როგორი ფორმით მოხდება ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერება.

 

საქართველოს მთავრობის ნაბიჯები ცოტა გაუგებარია, რადგან აანონსებენ, რომ წლის ბოლოს ტექნიკური დათვალიერება ძალაში იქნება, მაგრამ რეალურად არანაირი სამუშაოები არ ტარდება. ჩვენთვის პრინციპულია, რომ ტექნიკური დათვალიერება ქვეყანაში არსებობდეს. მას ახლავს მთელი რიგი პროცესები ეკოლოგიური პრობლემების მოგვარების მხრივაც", - აღნიშნა "რეზონანსთან" საუბრისას ურუშაძემ.

 

მისი თქმით, მთავრობას დაეკისრება პასუხისმგებლობა, თუკი 2018 წლის ინსპექტირება ძველებურად უშედეგო იქნება. მოსახლეობაში გაჩნდება განცდა, რომ ეს დათვალიერებაც დამატებითი მოსაკრებელის გამო დაწესდა და სხვა მხრივ შედეგის მომცემი არ არის.

 

"დღეს ტექნიკური დათვალიერება ქვეყანაში არსებობს და უტარდება ისეთ ავტომობილებს, რომლებსაც გადაჰყავთ 8 მგზავრზე მეტი და მათი მასა აღემატება 3500 კგ-ს. ეს მანქანები ინსპექტირებას გადიან, თუმცა არანაირი ექსპერტიზა არ არის საჭირო იმისთვის, რომ ჩვეულებრივმა მოქალაქემ შეუიარაღებელი თვალით დაადგინოს ამ ავტომობილების ტექნიკური გაუმართაობა.

 

ვდგავართ პრობლემის წინაშე, რადგან დღევანდელი ტექდათვალიერება არის ფორმალობა. აქედან გამომდინარე, ჩნდება კითხვა საქართველოს მთავრობასთან - ისინი აპირებენ ამ ფორმალობის მასშტაბები გაზარდონ, თუ ინსპექტირების რეფორმას ნამდვილად გაატარებენ? ასეთ შემთხვევაში 1 წელი საკმარისი არ არის. ეს უნდა იყოს ეტაპობრივი და დაიწყოს

სატვირთო, სამგზავრო ავტომობილებით (რომლებიც ვითომ გადიან შემოწმებას), შემდეგ კი გადავიდნენ მსუბუქ ავტომობილებზე ბოლოს იმ მანქანებზე, რომლებიც არიან სხვადასხვა ორგანიზაციების საკუთრებაში. ასე ეტაპობრივად უნდა მივაღწიოთ სასურველ სტანდარტს.

 

სამწუხაროდ, მთავრობა ყველაფერზე საუბრობს, გარდა მოსალოდნელი შედეგებისა. შესაბამისად, მოსახლეობას უჩნდება განცდა, რომ ეს დათვალიერებაც დამატებითი შემოსავლის გამო დაწესდება და სხვა მხრივ, შედეგი არ ექნება", - აცხადებს ურუშაძე.

 

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვილი "რეზონანსთან" საუბრისას ამბობს, რომ სავალდებულო ინსპექტირებისთვის დღეს დადგენილი 49 ლარი, შესაძლოა, შემოწმების დროს სხვადასხვა დამატებითი პროცესების აუცილებლობის გამო გაიზარდოს.

 

"კონკურსის საკონსულტაციო ნაწილში გაიმარჯვა შვეიცარიულმა კომპანიამ. ისინი დაგვეხმარებიან სწორად წარვმართოთ პროცესი, თუ როგორ უნდა ჩატარდეს პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება ქვეყანაში. კიდევ ბევრი მიმართულებით მოუწევთ მუშაობა. მაგალითად, როგორ უნდა გაიმართოს ელექტრონული სისტემები. 2 წლის განმავლობაში ევალებათ მუდმივი კონსულტაცია და შედმგომ მონიტორინგის რეჟიმში პროცესის დაკვირვება. მათ არ აქვთ უფლება, თავად განახორციელონ ინსპექტირება.

 

დღეს დადგენილია ტექდათვალიერების საფასური - 49 ლარი. სავარაუდოდ, თანხა გაიზრდება იმ პროცედურების შესაბამისად, რაც ინსპექტირების დროს გახდება საჭირო. შეიძლება გადაიარაღებაც გახდეს აუცილებელი. ამიტომ, შესაძლოა, ამჟამინდელი ტარიფი გაიზარდოს 70-80 ლარამდე.

 

დღეს 110 000 ავტომობილს (სატვირთო და სამგზავრო მანქანები) აქვს ვალდებულება გაიაროს ტექდათვალიერება, მაგრამ ჩვენ ვხედავთ, გზებზე როგორი ტრანსპორტი დადის, არა მგონია ისინი შემოწმებულები იყვნენ. მნიშვნელოვანია აღსრულებაც, შეიძლება შემოწმება დოკუმენტზე ასახონ, თუმცა მისი რეალური აღსრულება არ მოხდეს.

 

ჩვენი პოზიცია და მოთხოვნა არის ასეთი: აუცილებელია ტექნიკური ინსპექტირება დაიწყოს ეტაპობრივად და ყველაფერი ერთად არ მოსთხოვონ მძღოლებს, რადგან ეს უკავშირდება თანხებს (მაგალითად, თუ ავტომობილს ძრავაც გასაკეთებელი ექნება, სავარაუდოდ, მის მფლობელს 1000 ლარის ან მეტის გადახდაც კი მოუწევს). აუცილებელია ეტაპობრივად შესრულდეს სავალდებულო სამუშაოები და მძღოლებს გაუადვილდეთ დათვალიერების პროცესი", - განუცხადა რეზონანსს მესხიშვილმა.

 

არასამთარვობო ორგანიზაციის "პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის" გამგეობის თავმჯდომარე გელა კვაშილავამ აღნიშნა, რომ ინსეპქტირებისთვის მთელი ქვეყნის მასშტაბით, დაახლოებით 100-120 ცენტრია საჭირო. ეს გეგმა ჯერ კიდევ არ არის სისრულეში მოყვანილი, მაგრამ იმედია, 2018 წლის იანვრამდე ყველაფერი დასრულებული იქნება.

 

"კომპანია, რომელიც უკვე შეარჩიეს, შეისწავლის, თუ რამდენი ტექნიკურ ცენტრი სჭირდება ქვეყანას. ასევე დადგინდება, თუ რამდენი თანამშრომელია საჭირო, შემდეგ მოხდება როგორც ტექნიკური ბაზის, ასევე ადამიანური რესურსების შეფასება. ამ კომპანიას, შემოწმებასთან ერთად, ევალება მონიტორინგიც.

 

ტექდათვალერების საფასური უშუალოდ ავტომობლებზე იქნება დამოკიდებული, თუ როგორ მდგომარეობაშია მანქანა, რა პროცედურა ინება გასავლელი სრულად შემოწმებამდე.

 

ტექნიკური ინსპექტირებისთვის მთელი ქვეყნის მასშტაბით, დაახლოებით, 100 ან 120 ცენტრია საჭირო, თუმცა ჯერ კიდევ არ არის სისრულეში მოყვანილი ეს გეგმა. 2018 წლის იანვრამდე სულ რამდენიმე თვე რჩება. იმედია, დროში ჩაეტევიან", - აღნიშნა "რეზონანსთან" საუბრისას კვაშილავამ.

 

 

 



„ეროვნული ბანკის რეგულაციების გარეშე მომავალში მოსახლეობის მასობრივ გაკოტრებას და სისტემურ კოლაფსს მივიღებდით“ - ლაშა ნიკოლაიშვილი

„ეროვნული ბანკის რეგულაციების გარეშე  მომავალში მოსახლეობის მასობრივ გაკოტრებას  და სისტემურ კოლაფსს მივიღებდით“ - ლაშა ნიკოლაიშვილი
access_time2020-02-23 17:00:10
„საბანკო რეგულაციებმა ადმინისტრირება ბოლო ორი წელია რაც დაიწყო, თუმცა, რეალურად,პროცესს საფუძველი  4-5 წლის წინ ჩაეყარა. იყო ძალიან დიდი მოსამზადებელი პერიოდი. რეგულაციები ფინანსური ინსტიტუტებისთვის მოულოდნელი არ ყოფილა,“- ამის შესახებ მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია „რიკო ექსპრესის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ, ლაშა ნიკოლაიშვილმა რადიო „კომერსანტის“, გადაცემაში „ეკონომისტის დრო...

რა ეკონომიკურ და პოლიტიკურ დივიდენდებს მოუტანს TANAP-ი საქართველოს

რა ეკონომიკურ და პოლიტიკურ დივიდენდებს მოუტანს TANAP-ი საქართველოს
access_time2020-02-23 15:00:35
“სამხრეთის დერეფნის კონცეფცია საქართველოს მნიშვნელოვან პოლიტიკურ დივიდენდსა და ენერო უსაფრთხოებას მოუტანს,” – ამის შესახებ საქართველოს ნავთობისა და გაზის კორპორაციის გენერალურმა დირექტორმა, გიორგი ბახტაძემ, report.ge-ისთან საუბრისას განაცხადა. მისი განმარტებით, ტრანს-ანატოლიური გაზსადენის – TANAP ამოქმედებამდე საქართველო გაზის მხოლოდ რეგიონული მნიშვნელობის სატრანზიტო ქვეყანას წარმოადგენდა. ახლა იგი საერთაშორისო მასშტაბის მოთამაშედ ჩამოყალიბდა. ამიერიდან...

საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება

საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება
access_time2020-02-22 19:10:48
საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება. ქსელის პირველი კაფე ნოთინგ ჰილ გეითის # 138 ში სტუმრებს 2020 წლის ზაფხულიდან უმასპინძლებს. “ანტრე ლონდონი” კომპანიის საერთაშორისო ექსპანისიის ნაწილია, რომელიც თბილისის და ბაქოს შემდეგ მესამე ქალაქს წარმოადგენს.ანტრე თანამედროვე, ჯანსაღი ცხოვრების მოყვარულთა არჩევანია, რომელმაც რეპუტაცია უმაღლესი ხარისხის ხელნაკეთი პროდუქტების წარმოებით მოიპოვა.“ანტრე ლინდონი” ბრიტანულ ბაზარზე საინტერესო სინთეზით...

„დემნა გვასალიამ თავისი საბჭოური ნოსტალგიით გადაუარა მოდის სფეროს და ჩვენც იგივე შეგვიძლია გავაკეთოთ კულინარიით“

„დემნა გვასალიამ თავისი საბჭოური ნოსტალგიით გადაუარა მოდის სფეროს და ჩვენც იგივე შეგვიძლია გავაკეთოთ კულინარიით“
access_time2020-02-22 18:00:21
თუ გაქვთ სურვილი და, იმავდროულად, თანხაც, თბილისში ახალი ადგილი შექმნათ, სადაც ადამიანები სიამოვნებით ივლიან და გემრიელ კერძებს დააგემოვნებენ, ეს სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ ოცნების რეალობად ქცევისთვის ყველა საჭირო ბერკეტს...

ელექტრო სიგარეტების მწარმოებლებს ახალი რეგულაციების დაცვა მოუწევთ

ელექტრო სიგარეტების მწარმოებლებს   ახალი რეგულაციების დაცვა მოუწევთ
access_time2020-02-22 17:00:16
 მშვიდობით, არომატიზირატორებო ტკბილი ბამბის, ხილის ნარევების და კრემ-ბრიულეს გემოთი. ახლო მომავალში, ყველა ეს არომატი, რომელიც ახალისებს ელექტრო სიგარეტების - ვეიპების -  მოხმარებას შტატებში, გავა მოდიდან, ხოლო მწარმოებელ-კომპანიებს  ახალი რეგულაციების დაცვა მოუწევთ.აშშ-ის კვების პროდუქტების და წამლების ხარისხის სანიტარული ზედამხედველობის სამსახურის ბრძანებით, ვეიპების სითხეს უნდა ჰქონდეს  კლასიკური თამბაქოს და მენთოლის გემო, სხვა  ყველაფერი დანარჩენი...


მსგავსი სიახლეები

up