ქობულია ტრანსპორტში არსებულ გამოწვევებზე -

ქობულია ტრანსპორტში არსებულ გამოწვევებზე - "მძიმე იქნება, მაგრამ გასაკეთებელია"

access_time2019-05-15 16:10:19

საქართველოს ეკონომიკის და მდგრადი განვითარების ყოფილმა მინისტრმა გიორგი ქობულიამ პარლამენტში ანგარიშით წარდგენისას ტრანსპორტის თემაზე გაამახვილა ყურადღება და არსებულ გამოწვევებზე ისაუბრა.


ყოფილმა მინისტრმა გამოყო როგორც საზღვაო, ისე სახმელეთო და ავიატრანსპორტის მიმართულებებები.


„საზღვაო ტრანსპორტში დღესდღეობით უკვე დაიგეგმა საქართველოს და ევროპას შორის საზღვაო მიმოსვლის ეფექტურობის ზრდა. ეს იქნება საბორნე მომოსვლის გააქტიურება და ეს იქნება საკონტეინერო მიმოსვლის დანერგვა ფოთი-კონსტანტას მიმართულებით. ეს ფაქტობრივად, გაკეთებულია და მოგვცემს საშუალებას გავაიაფოთ საექსპორტო მიმართულება... ძირითადი ვიწრო ყელი ჩვენი იყო საზღვაო მიმოსვლა, ფაქტიურად, არ იყო საზღვაო მიმოსვლა იმ დონემდე, როგორც უნდა ყოფილიყო.


დღესდღეობით, ეს პრობლემა გადაწყვეტილია; მოხარული ვარ, რომ შემდგომი მონაკვეთი ჩვენი დერეფნის კასპიის ზღვაზე აგრეთვე არის გაშვებული, რომელიც დაგვეხმარება იმაში, რომ შევქმნათ გამჭოლი დერეფანი ცენტრალურ აზიასა და ევროპას შორის, რაც ნიშნავს იმას, რომ ეს არის ჩვენი ექსპორტის და ტრანზიტის ძირითადი გამავალი გზა.


გარდა ამისა, მუშაობა გაწეულია პორტებში მომსახურების მხრივ - დაინერგა ერთი ფანჯრის პრინციპი... მეზღვაურთა ნაწილში დიდი სამუშაოა გაწეული. პროგრამაა შექმნილი, რომ გაფართოვდეს საზღვაო სასწავლებელი. ტურიზმზე მეტი შენატანი აქვთ ქართველ მეზღვაურებს, ამიტომ ეს მნიშვნელოვანია. ვუახლოვდებით და მოლაპარაკებები გვაქვს გემთმშენებელი საამქროს აღდგენაზე და ა.შ.


სახმელეთო ტრანსპორტის მიმართულება - დაიგეგმა მნიშვნელოვანი რეფორმა საქალაქთაშორისო გადაყვანების და ავტოსადგურების მოდერნიზაციის რეფორმა. ის სავალალო მდგომარეობაშია და მისი გადაუწყვეტლობა ურტყამს ტურიზმის განვითარებას. ეს გადასაწყვეტია, მძიმე იქნება, მაგრამ გასაკეთებელია.


სამოქალაქო ავიაციაში წინ წავიწიეთ დამატებითი პირდაპირი რეისების თვალსაზრისით. რიგი მოლაპარაკებები მიდის დამატებით ავიაკომპანიებთან პირდაპირ რეისებზე.


აეროპორტების განვითარების სტრატეგიასთან დაკავშირებით მინდა გითხრათ, რომ ჩვენმა ანალიზმა აჩვენა ის, რომ დიდი პრობლემა შემდგომი 10 წელი არ გვექნება განსაკუთრებით თბილისში, ის აიტანს იმ მგზავრთანაკადის ზრდას, რომელსაც ჩვენ ვგეგმავთ. ამიტომ არ უნდა ვიჩქაროთ. გრძელვადიანი სტრატეგია ტექნიკური დეტალზიაციის ფაზაშია, თუ რა უნდა განვავითაროთ გრძელვადიან პერიოდში. ჩვენ უნდა ვემუშაოთ დღევანდელი აეროპორტების ოპერატორებს.


ავიაკარგოს აქვს დიდი მნიშვნელობა იმაში, რომ ჩვენს ქვეყანას აძლევს საშუალებას საექსპორტოდ ორიენტირებული ბიზნესების მოზიდვაში. ბევრი პროდუქცია საჭიროებს ავია გადაზიდვას. როგორც არაერთხელ მითქვამს ქუთაისში არის მწვანილის წარმოებები და გადის ექსპორტზე, დამაბრკოლებელი კი ის არის, რომ თითო კილოზე თბილისიდან რომ ევროპაში ჩაიტანო, ორჯერ ძვირი ღირს ვიდრე - აზიიდან, ჩინეთიდან. თუ ასეთი დიდ ფასია, ეს ბიზნესები ვერ განვითარდება. აქ არის მიღებული წინადადება ორი მნიშვნელოვანი კომპანიისგან, აქ მგონია, რომ საჭიროა, სწრაფად წავიწიოთ წინ; სჯობს არ ველოდოთ სხვას და გავაკეთოთ იმ კომპანიასთან რომელიც გამკეთებელია და გადავწყვიტოთ ავიაკარგოს საკითხი, რადგანაც ეს საჭიროა, ინვესტიციების მოსაზიდად“, - განაცხადა ქობულიამ.






Bloomberg-მა რუსეთს დიდი ეკონომიკური რეცესია უწინასწარმეტყველა

Bloomberg-მა რუსეთს დიდი ეკონომიკური რეცესია უწინასწარმეტყველა
access_time2020-04-07 20:00:11
კორონავირუსის პანდემიასთან ბრძოლის მარათონში რუსეთი ყველაზე ნაკლებ რესურსს ხარჯავს ეკონომიკის მხარდასაჭერად, ვიდრე სხვა ქვეყნები, რაც მძიმე რეცესიის საწყისი შეიძლება გახდეს -  წერს Bloomberg-ი. ექსპერტები მიიჩნევენ, რომ რეზერვების გამოყენებისგან თავის შეკავების მიზეზი არის რუსეთის ხელისუფლების შიში ნავთობის დაბალ ფასებზე.   სანამ მსოფლიო ლიდერები მთელი პლანეტის მასშტაბით, კოლოსალურ თანხებს ხარჯავენ ეკონომიკის...

7 აპრილი - ქართული ლარი გაუფასურდა, თურქული ლირა გამყარდა

7 აპრილი - ქართული ლარი გაუფასურდა, თურქული ლირა გამყარდა
access_time2020-04-07 19:00:39
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა, მარტის დასაწყისიდან ლარის მნიშვნელოვანი გაუფასურება დაიწყო და წლის დასაწყისთან შედარებით, დაახლოებით 22%-ით გაუფასურდა. Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაშიც ბოლო პერიოდის განმავლობაში ლარი ძირითადად მკვეთრად უფასურდებოდა, რეგიონის ვალუტის კურსები კი ან მცირედით და ეტაპობრივად უფასურდება, ან...

„ქართული ღვინო ყველაზე დიდ დიპლომატიურ როლს თამაშობს“- კომპანია „მტევინო“ ჰობით დაწყებული ბიზნესი

„ქართული ღვინო ყველაზე დიდ დიპლომატიურ როლს თამაშობს“- კომპანია „მტევინო“ ჰობით დაწყებული ბიზნესი
access_time2020-04-07 17:55:17
ხამში- ეს არის ძველისძველი ისტორიული სოფელი გარე კახეთში, რომელიც საფერავის საუკეთესო ღვინოსთან ასოცირდება. უახლოეს მომავალში, როდესაც კორონავირუსის პანდემია გადაივლის და ცხოვრება ჩვეულ რიტმს დაუბრუნდება, საგარეჯოს მუნიციპალიტეტის ეს პატარა სოფელი,...

„20-მდე კომპანიის გადამოწმების შედეგად, 6-ს საქმიანობის გაგრძელებაზე განაცხადი არ დაუკმაყოფილდა“

„20-მდე კომპანიის  გადამოწმების შედეგად, 6-ს საქმიანობის გაგრძელებაზე განაცხადი არ დაუკმაყოფილდა“
access_time2020-04-07 16:45:20
ჯანდაცვის სამინისტროს შრომის პირობების ინსპექტირების დეპარტამენტის უფროსის ბექა ფერაძის ინფორმაციით, საქმიანობის ნებართვის გაგრძელების სურვილის მქონე 20-მდე კომპანია გადამოწმდა, რომელთაგან 6-ს განაცხადი ჯანდაცვის სამინისტროს რეკომენდაციების შეუსრულებლობის გამო არ დაუკმაყოფილდა. როგორც ბექა ფერაძემ „ინტერპრესნიუსს“ საწარმოების მხრიდან რეკომენდაციების შესრულების მონიტორინგის პროცესის შესახებ განუცხადა, ერთი დღის განმავლობაში COVID 19-ის გავრცელების პრევენციის მიზნით...

პაატა ბაირახტარი: ეროვნულ ბანკს უნდა გაეკეთებინა ის, რასაც აკეთებს ახლა. უბრალოდ, ეს უნდა გაეკეთებინა თავის დროზე

პაატა ბაირახტარი: ეროვნულ ბანკს უნდა გაეკეთებინა ის, რასაც აკეთებს ახლა. უბრალოდ, ეს უნდა გაეკეთებინა თავის დროზე
access_time2020-04-07 15:00:16
მარტის თვის მდგომარეობით ქვეყანაში ინფლაციის დონე მნიშვნელოვნად არის გაზრდილი, 6.1%-ს შეადგენს და მიზნობრივ მაჩვენებელს ორჯერ აღემატება. ჩნდება კითხვა, - რატომ ვერ ართმევს ცენტრალური ბანკი თავს თავის უმთავრეს მოვალეობას  და რატომ ვერ ახერხებს ფასების საერთო დონის მოთოკვას. ამ კითხვებით „კომერსანტმა“, ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის - „აფბას“ ვიცე-პრეზიდენტს, პაატა ბაირახტარს მიმართა. - პაატა,...


მსგავსი სიახლეები

up