ქობულია ტრანსპორტში არსებულ გამოწვევებზე -

ქობულია ტრანსპორტში არსებულ გამოწვევებზე - "მძიმე იქნება, მაგრამ გასაკეთებელია"

access_time2019-05-15 16:10:19

საქართველოს ეკონომიკის და მდგრადი განვითარების ყოფილმა მინისტრმა გიორგი ქობულიამ პარლამენტში ანგარიშით წარდგენისას ტრანსპორტის თემაზე გაამახვილა ყურადღება და არსებულ გამოწვევებზე ისაუბრა.


ყოფილმა მინისტრმა გამოყო როგორც საზღვაო, ისე სახმელეთო და ავიატრანსპორტის მიმართულებებები.


„საზღვაო ტრანსპორტში დღესდღეობით უკვე დაიგეგმა საქართველოს და ევროპას შორის საზღვაო მიმოსვლის ეფექტურობის ზრდა. ეს იქნება საბორნე მომოსვლის გააქტიურება და ეს იქნება საკონტეინერო მიმოსვლის დანერგვა ფოთი-კონსტანტას მიმართულებით. ეს ფაქტობრივად, გაკეთებულია და მოგვცემს საშუალებას გავაიაფოთ საექსპორტო მიმართულება... ძირითადი ვიწრო ყელი ჩვენი იყო საზღვაო მიმოსვლა, ფაქტიურად, არ იყო საზღვაო მიმოსვლა იმ დონემდე, როგორც უნდა ყოფილიყო.


დღესდღეობით, ეს პრობლემა გადაწყვეტილია; მოხარული ვარ, რომ შემდგომი მონაკვეთი ჩვენი დერეფნის კასპიის ზღვაზე აგრეთვე არის გაშვებული, რომელიც დაგვეხმარება იმაში, რომ შევქმნათ გამჭოლი დერეფანი ცენტრალურ აზიასა და ევროპას შორის, რაც ნიშნავს იმას, რომ ეს არის ჩვენი ექსპორტის და ტრანზიტის ძირითადი გამავალი გზა.


გარდა ამისა, მუშაობა გაწეულია პორტებში მომსახურების მხრივ - დაინერგა ერთი ფანჯრის პრინციპი... მეზღვაურთა ნაწილში დიდი სამუშაოა გაწეული. პროგრამაა შექმნილი, რომ გაფართოვდეს საზღვაო სასწავლებელი. ტურიზმზე მეტი შენატანი აქვთ ქართველ მეზღვაურებს, ამიტომ ეს მნიშვნელოვანია. ვუახლოვდებით და მოლაპარაკებები გვაქვს გემთმშენებელი საამქროს აღდგენაზე და ა.შ.



სახმელეთო ტრანსპორტის მიმართულება - დაიგეგმა მნიშვნელოვანი რეფორმა საქალაქთაშორისო გადაყვანების და ავტოსადგურების მოდერნიზაციის რეფორმა. ის სავალალო მდგომარეობაშია და მისი გადაუწყვეტლობა ურტყამს ტურიზმის განვითარებას. ეს გადასაწყვეტია, მძიმე იქნება, მაგრამ გასაკეთებელია.


სამოქალაქო ავიაციაში წინ წავიწიეთ დამატებითი პირდაპირი რეისების თვალსაზრისით. რიგი მოლაპარაკებები მიდის დამატებით ავიაკომპანიებთან პირდაპირ რეისებზე.


აეროპორტების განვითარების სტრატეგიასთან დაკავშირებით მინდა გითხრათ, რომ ჩვენმა ანალიზმა აჩვენა ის, რომ დიდი პრობლემა შემდგომი 10 წელი არ გვექნება განსაკუთრებით თბილისში, ის აიტანს იმ მგზავრთანაკადის ზრდას, რომელსაც ჩვენ ვგეგმავთ. ამიტომ არ უნდა ვიჩქაროთ. გრძელვადიანი სტრატეგია ტექნიკური დეტალზიაციის ფაზაშია, თუ რა უნდა განვავითაროთ გრძელვადიან პერიოდში. ჩვენ უნდა ვემუშაოთ დღევანდელი აეროპორტების ოპერატორებს.


ავიაკარგოს აქვს დიდი მნიშვნელობა იმაში, რომ ჩვენს ქვეყანას აძლევს საშუალებას საექსპორტოდ ორიენტირებული ბიზნესების მოზიდვაში. ბევრი პროდუქცია საჭიროებს ავია გადაზიდვას. როგორც არაერთხელ მითქვამს ქუთაისში არის მწვანილის წარმოებები და გადის ექსპორტზე, დამაბრკოლებელი კი ის არის, რომ თითო კილოზე თბილისიდან რომ ევროპაში ჩაიტანო, ორჯერ ძვირი ღირს ვიდრე - აზიიდან, ჩინეთიდან. თუ ასეთი დიდ ფასია, ეს ბიზნესები ვერ განვითარდება. აქ არის მიღებული წინადადება ორი მნიშვნელოვანი კომპანიისგან, აქ მგონია, რომ საჭიროა, სწრაფად წავიწიოთ წინ; სჯობს არ ველოდოთ სხვას და გავაკეთოთ იმ კომპანიასთან რომელიც გამკეთებელია და გადავწყვიტოთ ავიაკარგოს საკითხი, რადგანაც ეს საჭიროა, ინვესტიციების მოსაზიდად“, - განაცხადა ქობულიამ.







ათასობით მშენებლობა მიმდინარეობს და ყველა მათგანი ვერ იქნება შემოწმებული - შრომის ინსპექტირების დეპარტამენტის უფროსი 16 წლის მუშის გარდაცვალებაზე

 ათასობით მშენებლობა მიმდინარეობს და ყველა მათგანი ვერ იქნება შემოწმებული - შრომის ინსპექტირების დეპარტამენტის უფროსი 16 წლის მუშის გარდაცვალებაზე
access_time2019-07-17 20:30:58
16 ივლისს, თბილისში მშენებლობაზე  16 წლის გიორგი ბეშკენაძე გარდაიცვალა. ის თბილისში სამუშაოდ ლაგოდეხის მუნიციპალიტეტის სოფელ გვიმრიანიდან იყო ჩამოსული. მიმდინარე კვირს  კიდევ ერთი მუშა გარდაიცვალა, შემთხვევა თუშეთი-ომალოს გზაზე, ჰესის მშენებლობაზე მოხდა. მომხდარ ფაქტებზე, ისევე როგორც მანამდე სამუშაო პროცსის დროს გარდაცვლილ ათობით მუშის საქმეზე,  გამოძიება მიმდინარეობს, მაგრამ წინასწარი ინფორმაციით, ორივე შემთხვევაში ტრაგედიის მიზეზად...

აშშ-ს მთავრობა - Facebook-ის კრიპტოვალუტის წინააღმდეგ

აშშ-ს მთავრობა - Facebook-ის კრიპტოვალუტის წინააღმდეგ
access_time2019-07-17 19:30:46
აშშ-ს ხელისუფლების უკმაყოფილება Facebook-ის მიერ გამოშვებული კრიპტოვალუტის - ლიბრას - გამო,  ახალ დონეზე ავიდა- ამჯერად მის წინააღმდეგ აშშ-ს ფინანსთა მინისტრი სტივენ მნუჩინი გამოვიდა. მისი თქმით,...

Euronews - შილდა მწვანე არქიტექტურის ნიმუშებს შორის მსოფლიოში საუკეთესოა

Euronews - შილდა მწვანე არქიტექტურის ნიმუშებს შორის მსოფლიოში საუკეთესოა
access_time2019-07-17 18:20:46
შილდა მწვანე არქიტექტურის ნიმუშებს შორის მსოფლიოში საუკეთესოა. ევრონიუსმა შილდა მსოფლიოს 5 საუკეთესო მწვანე არქიტექტურის ნიმუშებს შორის დაასახელა. „შილდა“ ისეთ არქიტექტურულ ნიმუშებ შორის მოხვდა, როგორებიც არიან WOHA-ს არქიტექტურა, ტორონტოს ხის კოშკი გერმანიაში და სხვები. “ჯერჯერობით შილდა უდავოდ ჩვენი ფავორიტია, - წერს ევრონიუსი. შილდას ღვინის ქარხანა კახეთში მდებარეობს. ის ბრიტანული X-architecture-ის...

ლახვარი ზურგში - ყაზახეთმა „გაზპრომ-ნეფტი“ უკრაინაზე გაცვალა

ლახვარი ზურგში - ყაზახეთმა  „გაზპრომ-ნეფტი“ უკრაინაზე გაცვალა
access_time2019-07-17 20:00:52
ანტირუსული სანქციების ექო გაისმა ამჯერად მოსკოვის ერთ-ერთ ყველაზე ახლო მეგობარ ქვეყანაში - ყაზახეთში.  ევროკავშირის მიერ დაწესებული სანქციების გამო ერთ-ერთმა მსხვილმა ყაზახურმა კომპანიამ ურთიერთობები გაწყვიტა  „გაზპრომის“ შვილობილ კომპანია  „გაზპრომ-ნეფტ“-თან. ეს არის პირველი შემთხვევა, როდესაც რუსულ კომპანიას შეეზღუდა საქმიანობა ამ ქვეყანაში. ექსპერტების აღნიშნავენ. რომ ამ ისტორიამ შექმნა საშიში პრეცედენტი და მსოფლიოში სულ უფრო ნაკლები...

დაგროვებითი საპენსიო სისტემა უკვე 16-მა დეპუტატმა დატოვა, მათ შორის ოცნების მაჟორიტარმაც

დაგროვებითი საპენსიო სისტემა უკვე 16-მა დეპუტატმა დატოვა, მათ შორის ოცნების მაჟორიტარმაც
access_time2019-07-17 17:30:58
2019 წლის 11 ივლისის მონაცემებით, დაგროვებითი საპენსიო სისტემა 40 წელს ზემოთ მყოფმა პარლამენტის 16-მა დეპუტატმა დატოვა. მათ შორისაა ქართული ოცნების მაჟორიტარი დეპუტატი კახა ოქრიაშვილიც. მონაცემები On.ge-ს საჯარო ინფორმაციის სახით მიაწოდეს.   40 წლამდე პირებისთვის დაგროვებითი საპენსიო სისტემა სავალდებულოა, 40 წლამდე მყოფ პირებს კი შეუძლიათ სურვილის შემთხვევაში სისტემა დატოვონ.   დეპუტატები, რომლებმაც საპენსიო სქემა დატოვეს ქართული...


მსგავსი სიახლეები

up