ქობულია ტრანსპორტში არსებულ გამოწვევებზე -

ქობულია ტრანსპორტში არსებულ გამოწვევებზე - "მძიმე იქნება, მაგრამ გასაკეთებელია"

access_time2019-05-15 16:10:19

საქართველოს ეკონომიკის და მდგრადი განვითარების ყოფილმა მინისტრმა გიორგი ქობულიამ პარლამენტში ანგარიშით წარდგენისას ტრანსპორტის თემაზე გაამახვილა ყურადღება და არსებულ გამოწვევებზე ისაუბრა.


ყოფილმა მინისტრმა გამოყო როგორც საზღვაო, ისე სახმელეთო და ავიატრანსპორტის მიმართულებებები.


„საზღვაო ტრანსპორტში დღესდღეობით უკვე დაიგეგმა საქართველოს და ევროპას შორის საზღვაო მიმოსვლის ეფექტურობის ზრდა. ეს იქნება საბორნე მომოსვლის გააქტიურება და ეს იქნება საკონტეინერო მიმოსვლის დანერგვა ფოთი-კონსტანტას მიმართულებით. ეს ფაქტობრივად, გაკეთებულია და მოგვცემს საშუალებას გავაიაფოთ საექსპორტო მიმართულება... ძირითადი ვიწრო ყელი ჩვენი იყო საზღვაო მიმოსვლა, ფაქტიურად, არ იყო საზღვაო მიმოსვლა იმ დონემდე, როგორც უნდა ყოფილიყო.


დღესდღეობით, ეს პრობლემა გადაწყვეტილია; მოხარული ვარ, რომ შემდგომი მონაკვეთი ჩვენი დერეფნის კასპიის ზღვაზე აგრეთვე არის გაშვებული, რომელიც დაგვეხმარება იმაში, რომ შევქმნათ გამჭოლი დერეფანი ცენტრალურ აზიასა და ევროპას შორის, რაც ნიშნავს იმას, რომ ეს არის ჩვენი ექსპორტის და ტრანზიტის ძირითადი გამავალი გზა.


გარდა ამისა, მუშაობა გაწეულია პორტებში მომსახურების მხრივ - დაინერგა ერთი ფანჯრის პრინციპი... მეზღვაურთა ნაწილში დიდი სამუშაოა გაწეული. პროგრამაა შექმნილი, რომ გაფართოვდეს საზღვაო სასწავლებელი. ტურიზმზე მეტი შენატანი აქვთ ქართველ მეზღვაურებს, ამიტომ ეს მნიშვნელოვანია. ვუახლოვდებით და მოლაპარაკებები გვაქვს გემთმშენებელი საამქროს აღდგენაზე და ა.შ.



სახმელეთო ტრანსპორტის მიმართულება - დაიგეგმა მნიშვნელოვანი რეფორმა საქალაქთაშორისო გადაყვანების და ავტოსადგურების მოდერნიზაციის რეფორმა. ის სავალალო მდგომარეობაშია და მისი გადაუწყვეტლობა ურტყამს ტურიზმის განვითარებას. ეს გადასაწყვეტია, მძიმე იქნება, მაგრამ გასაკეთებელია.


სამოქალაქო ავიაციაში წინ წავიწიეთ დამატებითი პირდაპირი რეისების თვალსაზრისით. რიგი მოლაპარაკებები მიდის დამატებით ავიაკომპანიებთან პირდაპირ რეისებზე.


აეროპორტების განვითარების სტრატეგიასთან დაკავშირებით მინდა გითხრათ, რომ ჩვენმა ანალიზმა აჩვენა ის, რომ დიდი პრობლემა შემდგომი 10 წელი არ გვექნება განსაკუთრებით თბილისში, ის აიტანს იმ მგზავრთანაკადის ზრდას, რომელსაც ჩვენ ვგეგმავთ. ამიტომ არ უნდა ვიჩქაროთ. გრძელვადიანი სტრატეგია ტექნიკური დეტალზიაციის ფაზაშია, თუ რა უნდა განვავითაროთ გრძელვადიან პერიოდში. ჩვენ უნდა ვემუშაოთ დღევანდელი აეროპორტების ოპერატორებს.


ავიაკარგოს აქვს დიდი მნიშვნელობა იმაში, რომ ჩვენს ქვეყანას აძლევს საშუალებას საექსპორტოდ ორიენტირებული ბიზნესების მოზიდვაში. ბევრი პროდუქცია საჭიროებს ავია გადაზიდვას. როგორც არაერთხელ მითქვამს ქუთაისში არის მწვანილის წარმოებები და გადის ექსპორტზე, დამაბრკოლებელი კი ის არის, რომ თითო კილოზე თბილისიდან რომ ევროპაში ჩაიტანო, ორჯერ ძვირი ღირს ვიდრე - აზიიდან, ჩინეთიდან. თუ ასეთი დიდ ფასია, ეს ბიზნესები ვერ განვითარდება. აქ არის მიღებული წინადადება ორი მნიშვნელოვანი კომპანიისგან, აქ მგონია, რომ საჭიროა, სწრაფად წავიწიოთ წინ; სჯობს არ ველოდოთ სხვას და გავაკეთოთ იმ კომპანიასთან რომელიც გამკეთებელია და გადავწყვიტოთ ავიაკარგოს საკითხი, რადგანაც ეს საჭიროა, ინვესტიციების მოსაზიდად“, - განაცხადა ქობულიამ.







მაიკლ ჯორდანმა ტეკილას ძვირადღირებული ბრენდი შექმნა

მაიკლ ჯორდანმა ტეკილას ძვირადღირებული ბრენდი შექმნა
access_time2019-09-22 20:00:16
3 წლის  წინ ლეგენდარულმა კალათბურთელმა მაიკლ ჯორდანმა და მისმა ოთხმა ნაცნობმა აღმოაჩინეს, რომ მათ აერთიანებს ერთი გატაცება - ტეკილა. დღეს მათ მიერ შექმნილი ტეკილა Cincoro სარგებლობს უდიდესი პოპულარობით ამ სასმელის მოყვარულებს შორის და ერთი ბოთლი ღირს 130-დან 1600 დოლარამდე.   საბედისწერო ვახშამი პიცერიაში   3 წლის წინ, ზაფხულის ერთ-ერთ ცხელ...

bm.ge: მიკროსაფინანსოების ბაზარი მცირდება - „ეროვნულ ბანკს მისალოცად აქვს საქმე“

bm.ge: მიკროსაფინანსოების ბაზარი მცირდება - „ეროვნულ ბანკს მისალოცად აქვს საქმე“
access_time2019-09-22 18:00:58
2017 წლიდან საქართველოს ეროვნული ბანკის ზედამხედველობის ქვეშ არასაბანკო დაწესებულებებიც, მათ შორის მიკროსაფინანსო ორგანიზაციები მოექცნენ. ამ პერიოდიდან იწყება მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების ბაზრის შემცირებაც. საწესდებო კაპიტალის ზრდა, სესხის წლიური ეფექტური საპროცენტო განაკვეთის 50%-მდე შემცირება, ე.წ. პასუხისმგებლიანი დაკრედიტების სისტემის შემოღება და ა.შ. - ეს არის იმ რეგულაციების ჩამონათვალი, რომელიც უკვე მესამე წელია მიკროსაფინანსო ბაზარსაც შეეხო. შესაბამისად, სახეზე გვაქვს ამ ტიპის...

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს
access_time2019-09-22 14:00:36
სახელმწიფომ, ბათუმის იახტკლუბის მოწყობისა და განვითარების მიზნით, ნავსაყუდელთან ზღვის აკვატორიის 1 ჰექტარამდე ფართობი არასასოფლო-სამეურნეო მიწის ნაკვეთად დაარეგისტრირა. იახტკლუბის განვითარება კი, პროექტ „რივიერა ბათუმის“ ნაწილია, რომელიც „სილქ როუდ ჯგუფმა“ ბიძინა ივანიშვილის მიერ...

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ
access_time2019-09-22 12:00:49
Forbes-ის რეიტინგში „50 ქალი ტექნოლოგიურ სფეროში“  ისეთ კატეგორიების გვერდით, როგორიცაა „კომპანიების შემქნელები“, „მაგნატები“, და „ინოვატორები“, არის კატეგორია „მებრძოლები“ - სწორედ იქ არის მონიშნული 51 წლის დანიელი პოლიტიკოსი მარგრეტე ვესტაგერი.   ის არის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ევროკომისარი - ამის მიზეზია მის მიერ ინიცირებული სკანდალური გამოძიებები ტექნოლოგიური გიგანტების წინაამღდეგ. ისეთების, როგორიც არის Google, Apple და Facebook – და მათთვის უზარმაზარი...

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“
access_time2019-09-22 10:00:56
„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი. თუმცა, ეს იმას არ ნიშნავს,რომ რეგულაციები არ გვჭირდება,“ - განაცხადა რადიო კომერსანტზე გადაცემაში „პროფესიონალები“ ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის ვიცე პრეზიდენტმა, პაატა ბაირახტარმა.  მანვე NDI-ს კვლევის ეკონომიკური ნაწილიც მიმოიხილა. მისი თქმით, კვლევის შედეგები ლოგიკურია და ასახავს მოსახლეობის დღევანდელ რეალობას. „ საქსტატის მიხედვით, საშუალო ხელფასად 1200 ლარია მიჩნეული, თუმცა ეს ციფრი არ...


მსგავსი სიახლეები

up