ქართველი დიზაინერები იპყრობენ  PITTI UOMO-ს

ქართველი დიზაინერები იპყრობენ PITTI UOMO-ს

access_time2018-06-11 20:00:20

 

 „თუ თქვენ რამე გსმენიათ  საქართველოს შესახებ, ალბათ იცით ის, რომ ტიპი, რომელმაც შექმნა ეს ამაზრზენი სპორტული ფეხსაცმელი - იქაურია“ - წერს ამერიკულ ჟურნალ  GQ-ს  კორესპონდენტი ლიზ რიასი, და დასძენს, რომ ამ შემთხვევაში ეს ცონდა მცდარია.

 

„Balenciaga-ს კრეატიული დირექტორის დემნა გვასალიას წარმატება არაა ერთად-ერთი, რითიც ამაყობენ ამ საქართველოში,“  - ნათქვამია პუბლიკაციაში.

 

ამ სეზონში საქართველო გახდა პროექტ Guest Nation-ის მონაწილე მოდის საერთაშორისო გამოფენაზე   Pitti Uomo-ზე  - უკვე 1 კვირაში მოდის სამყარის ერთ-ერთი უმთავრესი ფორუმის სტუმრები დაინახავენ რა შეუძლია 6 პერსპექტიულ დიზაინერს სამხრეთ კავკასიიდან.

 

რატომაა ეს მნიშვნელოვანი?

 

აუცილებლად უნდა ითქვას პროექტ Guest Nation-ის მნიშვნელობაზე - ის აძლევს  მოდის მოყვარულებს  და ბაიერებს სხვა ქვეყნების ტენდენციების გაცნობის და ახალი ბრენდების აღმოჩენის შესაძლებლობას, ხოლო დიზაინერებს - ახალი შეკვეთების მიღების საშუალებას.

 

 სხვადასხვა წლებში ამ პროექტის ფარგლებში Pitti Uomo-ს სტუმრობდნენ აფრიკის ქვეყნები -  ავსტრალია,  ფინეთი, დანია  და უკრაინა.

 

2014 წელს რუსეთიც გამოცხადდა Guest Nation-ის მონაწილედ, თუმცა განოფენამდე რამდენიმე კვირით ადრე ღონისძიების ოგრანიზატორებმა მიიღეს შეტყობინება, რომ მძიმე ფინანსური მდგომარეობის გამო,  რუსეთის ვაჭრობის სამინისტრომ რუსი დიზაინერების სტენდი ვეღარ დააფინასა. შესაბასად, რუსეთმა ვერ მიიღო მონაწილეობა Pitti Uomo-ში.

 

რუსეთისგან განდხვავებით,  საქართველოში სახელმწიფო ყველანაირად უჭერს მხარს დიზაინერებს.

 

ვინ არის დღეს მთავარო ადამიანი ქართულ მოდაში?

 

Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi-ის კრეატიული დირექტორი და დამფუძნებელი სოფო ჭყონია.


 

მან ასევე დააარსა საქართველოშო კონკურსი BeNext ახალგაზრდა და პერსპექტიული დიზაინერებისთვის, რომლის ჟიურის წევრები არიან ცნობილი კრიტიკოსები და საუკეთესო დიზაინერული სკოლების წარმომადგენლები.

 

ადრე ქართველი სტუდენტები იმარჯვებდნენ  მხოლოდ პოსტ-საბჭოთა ქვეყნების წარმომადგენლებთან. თუმცა ბოლო წლებში  სოფოს წყალობით, საქართველო აღიარებულია მთელს მსოფლიოში,  როგორც ერთ-ერთი ყველაზე მოდური ქვეყანა, რომელშიც, სამწუხაროდ, მოდის ინდუსტრია არაა განვითარებული სათანადო დონეზე.

 

ამას აღიარებს თავად სოფო ჭყონია.

 

„მოდის დაფინანსება საქართველოში ჯერ საწყის სტადიაშია, დიზაინერები თავად ეძებენ დაფინანსებას, ამყარებენ ურთიერთობებს პრესასთან, ცდილობენ მარკეტინგში გარკვევას, და ა.შ.“  - განაცხადა მან.

 

ამიტომაცაა  Pitti Uomo-ში მონაწილეობა ამდენად მნიშვნელოვანი ქართველი დიზაინერებისვის.

 გამოფენის მენეჯმენტმა უფასოდ გამოუყო ქართულ მხარეს პავილიონი, ხოლო მისი მოწყობა თავის თავზე საქართველოს ეკონომიკის სამინისრტომ აიღო.

 

თუმცა,  ქართული მოდის სამყაროს დახვდა ერთი სერიოზული პრობლემა,  ის მეტ-ნაკლებად ცობილია მსოფლიოში მხოლოდ  ქალების კოლექციებით.

 

ჟურნალისტები იცნობენ Mugler-ის ყოფილ კრეატიულ დირექტორს დავიდ კომას, გაუგიათ გიორგი ქებურიას ვიწრო სათვალეების შესახემ,  ხოლო  Pitti Uomo-ს მონაწილე ერთ-ერთი ქართული ბრენდის Situationist-ის ტყავის ლაბადა აცვია ბელა ჰადიდს.

 

ქეთევან მაისაია, რომელიც მუშაობდა Hermès და Maison Martin-ში, ხოლო ამჟამად ქმნის კაცების აქსესურებს Loewe-ში, კაცებისთვის  აკეთებს ლოფერებს ელვა-საკრავით, თუმცა ეს მაინც იშვიათი პროდუქტია.

 

„საქართველო რჩება ამოუცნობ წერტილად მოდის რუკაზე. ბაირები და ჟურნალისტები ლაპარაკობენ მხოლოდ დემნაზე. თუმცა, მისი დიდი პატივიცსემის მიუხედავათ, ვთვლი, რომ ჩვენ კიდევ ბერვი რამ გვაქვს საჩვენებელი,“ - ამბობს სოფო ჭყონია.

 

თუმცა, გულახდილად რომ ვთქვათ, „დემნას ეფექტის“ უარყოფა შეუძლებელია - სწორედ მისი გამოჩენის შემდეგ გაიზარდა ინტერესი ქართული მოდისადმი.

 

ამჟამად კი მწვავედ დგას კითხცა - შეძლებს კი მამაკაცების ქართულ მოდა საერთოშორისო ასპარეზზე ადგილის დამკვიდრებას? ჭყონიას აქვს დიდი გეგმები.

 

 «Pitti Uomo – ეს არის შანსი ვაჩვენით მსოფლიოს, რომ საქართლოში არის ბერვი ნიჭიერი დიზაინერი, რომელიც მუშაობს მამაკაცების მოდაში. ჩვენ გვინდა ჩავატაროთ თბილისში Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi -მამაკაცების მოდების კვირეული. დღეს მე ვხედავ დიზაინერებს, რომლებმაც  უარი თქვეს ქალებისთვის კოლექციების კეთებაზე  და გადავიდნენ მამაკაცების მოდაზე,“   - ამბობს სოფო ჭყონია.

 

Pitti Uomo-ზე იქნება 6 ქართელი დიზაინერი - Anuka Keburia, Gola Damian, Tatuna Nikolaishvili, Vaska, Aznauri და Situationist.

 

ძნელი სათქმელია, რამდენად მოხიბლავს კრიტიკოსებს და ბაირებს ქართული მოდა, თუმცა შანსები არსებობს  - არაა გამორიცხული, რომ Pitti Uomo იქნება ქართველი დიზაინერებისთვის საერთაშორისო ექსპანიისკენ გადაგდული კიდევ ერთი  ნაბიჯი.

 

„როგორც ქართველი, მე ვამაყობ, რომელ ჩვენები დაპატიჟეს Pitti Uomo-ზე. თუმცა ქართული მოდის ინდუსტრია არ შემოიფარგლებ მხოლოდ ამ  დიზაინერით. იმედია, სულ მალე ისინი მოიშორებენ დემნას უხილავ კვალს ნამუშევრებში -  მისი მიღწევები ბევრს არ აძლევს მოსვენებას. ისინი ცდილობენ დემნას ესტეტიკის გამეორებს. ეს კი არასწორია, რადგან ვთვლი, რომ საქართველო უნდა წავიდეს თავისი გზით და ისწავლოს საკუთარი კულრტურული მემკვიდრეობის ინტეგრირება თანამედროვე კონტექსტში. უკვე არის ერთი  ასეთი ბრენდი  - Samoseli Pirveli.

ეს არის ტრადიცუილი ქართული ტანსაცმლის ატელიე, რომელსაც არ მიუღია მონაწილეობა Pitti Uomo-ს შესარჩევ კონკურსში, თუმცა ვიმედოვნებ, რომ მომავალში ამ ბრენდზე ალაპარაკდება მთელი მსოფლიო. სააგენტო WJSM პროგნოზირებს, რომ  2020 წლისთვის ტრადიციული ხელობების ბუმს და  ამ მიმართულებით  ქართველებს ბევრი რამ გვაქვს საჩვენებელი,“  - ამბობს ჟურნალისტი ნინო ფიცხვერია.

 

 




ევროპარლამენტმა საქართველოს შესახებ რეზოლუცია მიიღო

ევროპარლამენტმა საქართველოს შესახებ რეზოლუცია მიიღო
access_time2018-11-14 18:55:47
ევროპარლამენტმა პლენარულ სესიაზე საქართველოს მიერ ასოცირების შეთანხმების შესრულების შესახებ რეზოლუცია 528 ხმით მიიღო. წინააღმდეგ 97 ევროპარლამენტარი წავიდა, ხოლო 34-მა თავი შეიკავა. რეზოლუციაში დადებითადაა შეფასებული ასოცირების, ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო შეთანხმებების შესრულების პროცესი. ამასთან, ევროპარლამენტი საქართველოს ხელისუფლებას მოუწოდებს განაგრძოს სტაბილურობის, შემდგომი დემოკრატიული რეფორმებისა და ეკონომიკური და სოციალური გაუმჯობესების...

ანა დოლიძე ევროპარლამენტის ანგარიშს აფასებს: სახელმწიფოს ეკონომიკური განვითარების ერთ-ერთი მთავარი გასაღები კონკურენციის სააგენტოა, ნოდარ ხადური კი ღრმა ძილშია

ანა დოლიძე ევროპარლამენტის ანგარიშს აფასებს: სახელმწიფოს ეკონომიკური განვითარების ერთ-ერთი მთავარი გასაღები კონკურენციის სააგენტოა, ნოდარ ხადური კი ღრმა ძილშია
access_time2018-11-14 19:11:19
იუსტიციის საბჭოს არა მოსამართლე წევრი ანა დოლიძე ევროპარლამენტის ანგარიშის პროექტს ეხმიანება და სრულად ეთანხმება დოკუმენტში ხაზგასმულ ყველა პრობლემასა თუ რეკომედანციას. დოლიძე დარწმუნებულია, რომ ელიტური კორუფცია სერიოზულ პრობლემად რჩება და ხელისუფლება არსებულ გამოწვევებს ადეკვატურად არ პასუხობს. ქვეყანაში არსებული მწვავე მდგომარეობის ერთ-ერთ სათავეს კი ანა დოლიძე კონკურენციის სააგენტოში ხედავს. მეტიც, იუსტიციის საბჭოს არა მოსამართლე წევრი...

რუსული ნავთობის წინააღმდეგ შესაძლოა სანქციები ამოქმედდეს

 რუსული ნავთობის წინააღმდეგ შესაძლოა სანქციები ამოქმედდეს
access_time2018-11-14 20:00:00
„აშშ-მ შესაძლებელია რუსულ ნავთობზე სანქციები დააწესოს“ — ბრიტანული კომპანია  Facts Global Energy (FGE), რომელიც ნავთობისა და გაზის ბაზარს შეისწავლის, თავის მომხმარებელს აფრთხილებს. ექსპერტები რუსული ნავთობის წინაამღდეგ  სანქციების ამოქმედებას პროგნოზირებენ. უფრო ზუსტად,  კომპანიაში მიაჩნიათ, რომ  შეზღუდვების ახალი პაკეტი შესაძლებელია ითვალისწინებდეს აშშ-ში ნებისმიერი რუსული პროდუქციის იმპორტის აკრძალვას, მათ შორის...

ლაშა ქორიძე: საქართველო გახდება ნავთობ და პეტროქიმიური პროდუქტების ექსპორტიორი ქვეყანა

ლაშა ქორიძე: საქართველო  გახდება ნავთობ და პეტროქიმიური პროდუქტების ექსპორტიორი ქვეყანა
access_time2018-11-14 18:00:04
 ბაზრის კონიუნქტურიდან გამომდინარე, არ არსებობს არგუმენტი, რომელიც ხელს შეუშლის სუფსის პეტროქიმიური კომპლექსის სრულფასოვან მუშაობას, - ასეთია ვარლეი პარსონს/ადვიზიანის და არგუს მედია ლიმითედის დასკვნა, რომლის მიხედვითაც 2050 წლამდე სუფსის ნავთობგადამამუშავებელი და პეტროქიმური კომპლექსის პროდუქციაზე უწყვეტი მოთხოვნა იქნება. გავლენიანი საერთაშორისო ორგანიზაციების დასკვნის საფუძველზე კომპანია „ სუფსის ნავთობგადამამუშავებელი პეტროქიმიური კომპლექსი” (SRPC) 3 მილიარდიანი...

შემდეგი ეტაპი: Tesla მსოფლიოს წინააღმდეგ

შემდეგი ეტაპი: Tesla მსოფლიოს წინააღმდეგ
access_time2018-11-14 21:00:00
Tesla ელექტრომობილების ბაზარზე დომინაციას განაგრძობს - ელექტრომობილების მწარმოებელმა კომპანიამ მსოფლიოში 500,000-ზე მეტი ავტომობილი გაყიდა, რაც, Navigant Research-ის მიხედვით, მსოფლიოში გაყიდული ელექტრომობილების 20%-ს წარმოადგენს. აშშ-ის ბაზარზე Tesla გაცილებით მეტ ავტომობილს ყიდის, ვიდრე Nissan Leaf, GM Chevy Bolt და სხვ. თუმცა დიდი ალბათობით, მომდევნო წლებში Tesla-ს გაცილებით რთულ კონკურენტუნარიან გარემოში მოუწევს...


მსგავსი სიახლეები

up