“ქართული სატრანსპორტო პერსპექტივები სომხეთ-აზერბაიჯანის შეთანხმებით ვერანაირად დაიჩრდილება“

“ქართული სატრანსპორტო პერსპექტივები სომხეთ-აზერბაიჯანის შეთანხმებით ვერანაირად დაიჩრდილება“

access_time2021-01-13 17:00:58

ქართული სატრანსპორტო პერსპექტივები სომხეთ-აზერბაიჯანის შეთანხმებით არანაირად არ იჩრდილება იმიტომ, რომ ეს არის რუსეთის მიერ კონტროლირებადი შეთანხმება, როცა უნდა დაბლოკავს, როცა უნდა გააგრძელებს.  ლოჯისტიკაში ერთერთი მთავარი კომპონენტი არის სამარშუტო გზების საიმედოობა და იმას რასაც აკონტორლებს რუსეთი,  ის არ არის საიმედო და აქედან გამომდინარე ნებისმიერ წუთში შეიძლება შეიცვალოს, ამიტომ ეკონომიკურად კონკურენტუნარიანი ვერ იქნება,“ - ამის შესახებ „კომერსანტთან“ საერთაშორისო ურთიერთობების ექსპერტმა ბათუ ქუთელიამ ისაუბრა.


კრემლში ვლადიმერ პუტინის, ნიკოლ ფაშინიანისა და ილჰამ ალიევის მოლაპარაკების შედეგად დაიგეგეგმა აღდგეს სატრანსპორტო დერეფანი აზერბაიჯანის ზანგილანის რაიონიდან დასავლეთით, სომხეთის ტერიტორიის გავლით ნახიჩევანის ავტონომიურ რესპუბლიკამდე, რომელსაც სახმელეთო საზღვრის მცირე მონაკვეთი თურქეთთან გააჩნია. ანუ აზერბაიჯანი საქართველოს გვერდის ავლით პირდაპირ სახმელეთო კომუნიკაციას გახსნის  თურქეთთან. ხოლო აზერბაიჯანის გავლით სომხეთი საქართველოს გვერდის ავლით სარკინიგზო თუ საავტომობილო გზებით დაუკავშირდება რუსეთს.  რას ნიშნავს ეს საქართველოს სატრანსპორტო პოტენციალისთვის? ამასთან დაკავშირებით ბათუ ქუთელია განმარტავს, რომ აქტი, რომელიც რუსეთის  ინიციატივით ხორციელდება განწირულია კრახისთვის და საიმედოობის ფაქტორი არ აქვს, საქართველოს კი ამ მხრივ უალტერნატივო გზად რჩება ლოჯისტიკურ ინფრასტრუქტურაში ინტეგრაციის კუთხით ევროპასთან ინტეგრაცია.


„აქ მთავარი  საკითხი არის ის,  თუ რა ფორმით ხდება ეს ლოისტიკური თუ ინფრასტრუქტურული ინტეგრაცია.  ეს არის რუსეთის მიერ "სამშვიდობო ინიციატივის" ფარგლებში განხორციელებული ზომები. შესაბამისად, ეს აქტი, რომელიც რუსეთის  ინიციატივით ხორციელდება თავის შინაარსობრივად  განწირულია კრახისთვის იმიტომ, რომ ამას რუსეთი როგორც გეოპოლიტიკურ ბერკეტს ისე იყენებს და არაფერი საერთო ეკონომიკასთან , ინფრასტრუქტურასთან და ტრანსპორტირებასთან არ აქვს. 

რაც შეეხება საქართველოს, ამ ფაქტით კიდევ ერთხელ  დადასტურდა ის, რომ საქართველოსთვის ლოჯისტიკურ ინფრასტრუქტურაში ინტეგრაციის კუთხით ევროპასთან ინტეგრაცია არის უალტერნატივო. თუ  საქართველო იქნება ევროპული ინფრასტრუქტურის ნაწილი, საპორტო-სარკინიგზო,  საგზაო და საჰაერო კუთხით, საქართველო უფრო მიმზიდველი და ეკონომიკურად კონკურენტუნარიანი სატრანსპორტო გზა  იქნება არა მარტო აზერბაიჯანისთვის ან სომხეთისთვის, არამედ ყველა სხვა სახელმწიფოსთვის, რომელსაც უნდა ევროპულ ან დასავლურ ბაზარზე  წვდომა, ან  პირიქით, მათ შორის ცენტრალურ აზიასაც ვგულისხმობს. 



აქედან გამომდინარე ეს არის საქართველოს სტრატეგიული ამოცანა, რაც კიდევ ერთხელ დადასტურდა სწორედ ამით, რომ არც ერთ შემთხვევაში საქართველო რუსული გეოპოლიტიკური თამაშების ნაწილი არ უნდა გახდეს.

 

მეორე საკითხი, რომელიც აქ წარმოიშვება არის რუსეთის ინტერესი, რომ საქართველო რამენაირად მისებური სამხრეთ კავკასიური  ხედვის ნაწილი გახადოს და საუბარი შეიძლება  იყოს მომავალში რუსეთის მიერ ოკუპირებულ აფხაზეთის ტერიტორიაზე რკინიგზის გახსნაზე ,  იმისათვის, რომ სომხეთთან სატრანზიტო მოძრაობა აღდგეს. 

ამ მოცემულობაში , რაც დღეს გვაქვს, ეს საქართველოსთვის, არანაირი სტრატეგიული ინტერესების მატარებელი არ არის ,იმ პირობებში როდესაც რუსეთის სქემის ნაწილი უნდა იყოს. 

 

ამიტომ საქართველოს გზა  არის  შექმნას საიმედოობა და მერე უკვე ბაზარი დაარეგულირებს თუ  რომელს აირჩევს მიმწოდებელი,“ - განმარტავს ბათუ ქუთელია.





„სინოფარმმა“ ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის ავტორიზაცია მიიღო

„სინოფარმმა“ ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის ავტორიზაცია მიიღო
access_time2021-05-07 19:26:49
ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ ჩინური წარმოების „სინოფარმის“ ვაქცინას ავტორიზაცია მიანიჭა. როგორც მიმდინარე ბრიფინგზე ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის გენერალურმა დირექტორმა, ტედროს ადანომ გებრეიესუსმა განაცხადა, შესაბამისი გადაწყვეტილება ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის ექსპერტთა ჯგუფმა დღეს გამართულ სხდომაზე მიიღო. „ვაქცინები რჩება სასიცოცხლო მნიშვნელობის იარაღად, თუმცა ახლა პანდემიის დასასრულებლად ვაქცინის მოცულობა, დისტრიბუცია საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ზომების თანმიმდევრული და...

ბაქოში ევროპის ჩემპიონატის თასი ჩაიტანეს

ბაქოში ევროპის ჩემპიონატის თასი ჩაიტანეს
access_time2021-05-07 17:50:48
თასი, რომელიც ევროპის საფეხბურთო ჩემპიონატის EURO 2020-ის გამარჯვებულს გადაეცემა, უკვე ბაქოშია. აზერბაიჯანის დედაქალაქში მატჩები EURO 2020 თასის რაუნდის ფარგლებში მიმდინარე წლის 11 ივნისიდან 11 ივლისის ჩათვლით ჩატარდება. ევროპის ჩემპიონატის თასი, რომელიც ბაქოში 7-დან 9 მაისამდე იქნება გამოფენილი, დღეს აზერბაიჯანის პრეზიდენტს, ილჰამ ალიევს გადასცეს. მოგვიანებით კი EURO 2020-ის ჯილდო ქალაქის სხვადასხვა ლოკაციაზე მიიტანეს. სპეციალური ფოტოსესია მოეწყო გობუსტანის სახელმწიფო...

ტექნიკის ბაზრის შემცირების პროცესი დაიწყო - BEKO

ტექნიკის ბაზრის შემცირების პროცესი დაიწყო - BEKO
access_time2021-05-08 14:00:42
საყოფაცხოვრებო ტექნიკის მაღაზიათა ქსელი Beko-ს გენერალური დირექტორი მეჰმედ მელექი „ბიზნესპარტნიორთან“ აცხადებს, რომ საქართველოში ტექნიკის ბაზრის შემცირების პროცესი დაწყებულია. მისი განცხადებით, შედარებით მცირე და საშუალო კომპანიები ბაზრიდან გადიან, საბოლოოდ, კი ბაზარზე ფინანსურად ძლიერი 5-6 კომპანია დარჩება. „ოპერირებას გააგრძელებს ის მსხვილი კომპანიები, რომლებიც საერთაშორისო ბრენდების ექსკლუზიური იმპორტიორები არიან. 2020 წელს ტექნიკის ბაზარი...

7 მაისი - რეგიონში ქართული ლარი და თურქული ლირა გამყარდა

7 მაისი - რეგიონში ქართული ლარი და თურქული ლირა გამყარდა
access_time2021-05-07 18:00:28
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი ქართული ლარის კურსზე მკვეთრად აისახა. 2021 წლის 7 მაისის ოფიციალური კურსების მიხედვით, წლის დასაწყისიდან ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 16 პუნქტით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 62 პუნქტით არის გაუფასურებული თურქული ლირა, სომხური დრამი მცირედით გამყარდა და აზერბაიჯანული მანათი კი პრაქტიკულად უცვლელია. ეროვნული ბანკის მიერ 7 მაისის ვაჭრობის შედეგად (რომლის ოფიციალური კურსი 8 მაისისაა) ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან...

დღის TOP 10 საინტერესო ამბავი

დღის TOP 10 საინტერესო ამბავი
access_time2021-05-07 21:00:24
დღის TOP 10 საინტერესო ამბავი: 1.„რეფინანსირების განაკვეთის გაზრდით შესაძლოა საფრთხე საბანკო პორტფელებსაც შეექმნას“ ეროვნულმა ბანკმა რამდენიმე დღის წინ რეფინანსირების განაკვეთის 1 პროცენტული პუნქტით, 9.5%-მდე გაზრდის გადაწყვეტილება მიიღო, რაც უკანასკნელი წლების განმავლობაში რეფინანსირების...


მსგავსი სიახლეები

up