ქართული პოსტერების ბიზნეს იდეა, რომლისაც არავის სჯეროდა – „ჯეოპოსტერი“

ქართული პოსტერების ბიზნეს იდეა, რომლისაც არავის სჯეროდა – „ჯეოპოსტერი“

access_time2020-02-15 12:00:53

“პოსტერებს ბავშვობიდან ვაგროვებდი უფრო იმ ბენდებისას რომლებსაც მაშინ ვუსმენდი საქართველოში პოსტერი იშვიათობა იყო და ჩემს მეგობარს ჩამოქონდა ხოლმე ყოველთვის. პოსტერებს ვცვლიდი კალმებში, ბლოკნოტებში… შემდეგ უკვე მოგზაურობისას, ტურისტული პოსტერები განსაკუთრებული ინტერესი გახდა ჩემთვის”, – ასე დაიწყო ლიკა ჭალაგანიძის ურთიერთობა ფერად, ნახატებიან ბარათებთან. უკვე მოგვიანებით, მეუღლესთან, ისტორიკოს ბუბა კუდავასთან ერთად, მოგზაურობისას და სუვენირების შერჩევისას გაუჩნდა სურვილი, შეექმნა რაღაც ისეთი, რაც საქართველოში ჩამოსულ ტურისტს გაუხალისებდა განყობას, დააახლოვებდა საქართველოსთან და თან გაიყოლებდა. თანაც, სურდათ, ახალი ჩანაფიქრი უკვე არსებულ სამუშაოსთან, საგამომცემლო საქმესთან ყოფილიყო დაკავშირებული.

“თუმცა მთავარი შთაგონების წყარო პრაღაში აღმოჩენილი კაფკას პოსტერი გახდა. ვფიქრობდი, რომ საქართველოსაც შეიძლებოდა ჰქონოდა გამორჩეული დიზაინის ტურისტული პოსტერები. მითუმეტეს როდესაც ეს ქვეყანა ამ მხრივ უამრავ საინტერესოს გვთავაზობს. ამიტომ ავარჩიეთ მიმართულება რომელიც სრულიად ახალი იქნებოდა ქართული ბაზრისთვის და ახალი გამოწვევებით იქნებოდა სავსე,” – ასე დაიბადა “ჯეოპოსტერი” – სტარტაპი, რომელიც ქმნის პოსტერებსა და ამავე დიზაინის სხვა სუვენირებს: ღია ბარათებს, ბლოკნოტებს, სტიკერებს, ჩანთებს… ფერადი ილუსტრაციები ქართველი ხელოვანების მიერაა შექმნილი. ყოველი მათგანი საქართველოს ტურისტულ პოტენციალზე გვიამბობს, აქაურ კუთხეებზე, ისტორიულ ძეგლებზე, ტურისტულ ადგილებზე, ან, სულაც, ლიკასა და ბუბას ტყუპ შვილებზე – 3 წლის თუთასა და მარიამზე, იმ მოგონებებსა თუ მეხსიერებაში დალექილ კადრებზე, რაც ილუსტრაციის ავტორმა ძვირფასად მიიჩნია.

  •  რა საჭიროება დაინახეთ ბაზარზე, რის გამოც ამ სტარტაპის დაარსება გადაწყვიტეთ?

ჩვენი დაკვრივებით, საქართველში სუვენირების მიმართულება, ბოლო წლების განმავლობაში საკმაოდ განვითარდა, თუმცა ტურისტული პოსტერების ნიშა მაინც თავისუფალი რჩებოდა. ამიტომ გადავწყვიტეთ , რომ შეგვექმნა ბრენდი, რომელიც შექმნიდა ქართული წარმოების გემოვნებიან და ხარისხიან პოსტერებს და ამასთანავე ხელს შეუწყობდა საქართველოს კულტურის და ქვეყნის პოპულარიზაციას როგორც ერთ-ერთ საინტერესო ტურისტულ ლოკაციას.

  •  როგორ დაიწყეთ – რა რესურსი იყო თავდაპირველად საჭირო და როგორ მოიძიეთ?

პირველი პოსტერი საცდელად გავაკეთეთ, თბილისის პოსტერზე დიზაინერთან ნათია ზედელაშვილთან ერთად ვიმუშავეთ.
ეს დიზაინი, დღემდე ჩვენი ერთ-ერთი ბესტსელერი პოსტერია.

  •  როგორ იზიდავთ მოხმარებლებს, რა საკომუნიკაციო არხებს იყენებთ საამისოდ?

კომუნიკაციისთვის ვიყენებთ სოციალურ მედიას. განსაკუთრებით ხელი შეგვიწყო სთოლის მარკეტებმა (Stall). ასევე, ვიღებთ მონაწილეობას სხვადასხვა ფესტივალებში და გამოფენებში.

  •  სად შეიძლება ჯეოპოსტერის შეძენა?

“ჯეოპოსტერის” პროდუქციის შეძენა შეიძლება ჩვენი ფეისბუქ გვერდიდან, სთოლის მარკეტებზე, წიგნის მაღაზიებში: შაქრო ბაბუა, ბიბლუსი, სტამბის წიგნები. სხვადასხვა სუვენირების მაღაზიებში, ასევე რეგიონებში: მესტიის მუზუმში, სიღნაღის მუზეუმსა და ბათუმში.

  •  როგორ შემოიკრიბეთ ეს არტისტები და როგორია ერთობლივი მუშაობის პროცესი?

ვმუშაობთ კონკრეტულ კონცეფციაზე, ვარჩევთ კონკრეტულ ადგილებს თუ თემატიკას რისი დამუშავებაც გვინდა. ვარჩევთ ფოტომასალას ან ვიღებთ ფოტოებს. კონკრეტულ თემატიკაზე მუშაობისას მეც ბევრჯერ თავიდან აღმომიჩენია საქართველო.

შემდეგ უკვე ვუკავშირდებით სხვდასახვა ილუსტრატორებს. იმისათვის, რომ ჩვენი პრდუქცია საინტერესო და მრავალფეროვანი იყოს ვთანამშრომლობთ სხვადასხვა ილუსტრატორებთან. ვთანამშრომლობთ როგორც, საქართველოში ცნობილ არტისტებთან, ასევე დამწყებ დიზაინერებთანაც.




დიზაინები ძალიან სიფრთხილით და დიდი ყურადღებით იქმნება. სამუშაო პროცესი მუდმივად ცვალებადია. რაც თავიდან არის ჩადებული, ხშირად სულ სხვა სახით სრულდება. გვქონია შემთხვევა, როდესაც ერთ პოსტერზე თვეზე მეტი გვიმუშავია, თუმცა არის ისეთებიც, რომლებიც ერთ დღეში დაგვისრულებია.

ბუბა ისტორიკოსია და მუდმივად ჩართულია შექმნის პროცესში, რაც აუცილებელია იმისთვის, რომ ქართული მახასიათებლები სწორი სახით შევინარჩუნოთ. ვფიქრობ, “ჯეოპოსტერი” სხვა თვალით გვანახებს ჩვენს ქვეყანას, იმას სადაც ვცხოვრობთ, რასაც კარგად ვიცნობთ, რაც გვიყვარს, რასაც ვეღარ ვამჩნევთ, რაც მიგვავიწყდა და იმასაც რაც არ მოგვწონს.


-  როგორ არჩევთ პოსტერის თემატიკას?

არქიტექტურა, ისტორიული ძეგლები, ურბანული ადგილები, ტურისტული ადგილები – ის, რაც ქართულია, რაც პოპულარულია, ან ადგილი, რომელიც არ არის პოპულარული და გვინდა, რომ მომხმარებელს გავაცნოთ. “ჯეოპოსტერში” გვაქვს საბავშვო ანბანის პოსტერი, რომელიც სპეციალურად ჩვენი ტყუპებისთვის დავამზადეთ. ასევე, კახეთის პოსტერი სადაც, ჩვენი სოფლის სახლია დახატული. კიდევ, არქიტექტურული ძეგლები, რომლებთანაც კონკრეტულ არტისტს თავისი სენტიმეტები აქვს, მანქანა, რომელიც ჩვენი დიზაინერის ბაბუას ეკუთვნოდა. ყველაფერი ეს კიდევ უფრო საინტერესოს ხდის პოსტერებს და სხვა დატვირთვას აძლევს.

  •  რა მიგაჩნიათ, ამჟამად, “ჯეოპოსტერის” ყველაზე დიდ წარმატებად?

საქართველოში დღეს უკვე შეიძლება საქართველოს ტურისტული პოსტერების შეძენა, რაც რამოდენიმე წლის წინ არც არსებობდა. ვქმნით გემოვნებიან და თანამედროვე სუვენირს, რომელიც საუკეთესო კუთხით წარმოაჩენს ქვეყანას.

ქართველ მომხმარებელში გავაჩინეთ საკუთარი ქვეყნის მიმართ სიამაყის შეგრძნება, რადგან საქართველოში იქმნება ხარისხიანი, საინტერესო სუვენირები.

  •  სამომავლოდ…

ვაპირებთ, შევქმნათ ახალი ადგილიების პოსტერები და დავამატოთ სხვა სახის პროდუქცია.

 

MARKETER





დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

 დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-10-22 21:00:21
1. ბანკებზე თავდასხმის ქრონიკა საქართველოში   ბანკების ძარცვა ტექნოლოგიების ერაში ბევრს ყველაზე მოძველებულ კრიმინალურ აქტად მიაჩნევა, თუმცა ფინანსურ ინსტიტუტებზე შეიარაღებული თავდასხმა პლანეტის ერთერთ მთავარ გადაუჭრელ პრობლემად დღემდე რჩება....

22 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა

22 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა
access_time2020-10-22 18:10:25
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 22 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, კურსის ცვლილებამ 0.93 თეთრი შეადგინა, რის შედეგადაც ერთი...

Forbes: აშშ-ს იუსტიციის სამინისტრომ Google-ს უჩივლა

Forbes: აშშ-ს იუსტიციის სამინისტრომ Google-ს უჩივლა
access_time2020-10-22 20:00:48
აშშ-ს იუსტიციის სამინისტრომ Google-ის წინაამღდეგ სასამართლოში ანტიმონოპოლური სარჩელი შეიტანა.   უწყების აზრით, კორპორაცია ონლაინ-ძიების ბაზარზე ხელოვნულ მონოპოლიას აჩენს.   Google არის მსოფლიოს ერთ-ერთი უმდიდრესი კომპანია, რომლის საბაზრო ღირებულებაც 1 ტრლნ. დოლარია. ის თითქმის მონოპოლოსტია მილიარდობით ინტერნეტ-მომხმარებლისთვის, კომპანია ისეთ სერვისებს ფლობს, როგორც  Chrome,  YouTube, Google maps, Google translate და...

უნდა გახსნას თუ არა საზღვრები საქართველომ - PMC RESEARCH-ის შეფასებები

უნდა გახსნას თუ არა საზღვრები საქართველომ - PMC RESEARCH-ის შეფასებები
access_time2020-10-22 17:30:00
2020 წლის სამ კვარტალში, საერთაშორისო მოგზაურობიდან საქართველომ 499 მლნ დოლარის შემოსავალი მიიღო, ეს 81%-იანი დანაკლისია 2019 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელთან შედარებით. PMC Research-ის ინფორმაციით, 2020 წლის სექტემბერში საერთაშორისო მოგზაურთა რიცხვი 94.2%-ით შემცირდა. აპრილის შემდეგ, 2019 წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, ყოველ თვეში, მოგზაურების, ვიზიტორებისა და ტურისტების რაოდენობა 90%-ზე მეტად მცირდებოდა. კვლევაში მითითებულია, რომ COVID-19...

ნოემბრის შუა რიცხვებში ინფიცირების დღიურმა მაჩვენებელმა შესაძლოა, 4-5 ათას მიაღწიოს - გამყრელიძე

 ნოემბრის შუა რიცხვებში ინფიცირების დღიურმა მაჩვენებელმა შესაძლოა, 4-5 ათას მიაღწიოს - გამყრელიძე
access_time2020-10-22 17:00:34
დაავადებათა კონტროლისა და საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის ამირან გამყრელიძის განცხადებით, კორონავირუსის გავრცელებასთან დაკავშირებით, ნოემბრის პროგნოზი ახლიდან გაკეთდება.   მისივე ინფორმაციით, აქამდე გაკეთებული პროგნოზის თანახმად, ვირუსის გავრცელების პიკი ნოემბრის შუა რიცხვებში დადგება და ამ პიკის დროს დღიურმა მაჩვენებელმა შესაძლოა 4-5 ათას შემთხვევას მიაღწიოს.   „პროგნოზირება ძალიან უმადური რამ არის. არ არსებობს არც ერთი...


მსგავსი სიახლეები

up