ქართული პოსტერების ბიზნეს იდეა, რომლისაც არავის სჯეროდა – „ჯეოპოსტერი“

ქართული პოსტერების ბიზნეს იდეა, რომლისაც არავის სჯეროდა – „ჯეოპოსტერი“

access_time2020-02-15 12:00:53

“პოსტერებს ბავშვობიდან ვაგროვებდი უფრო იმ ბენდებისას რომლებსაც მაშინ ვუსმენდი საქართველოში პოსტერი იშვიათობა იყო და ჩემს მეგობარს ჩამოქონდა ხოლმე ყოველთვის. პოსტერებს ვცვლიდი კალმებში, ბლოკნოტებში… შემდეგ უკვე მოგზაურობისას, ტურისტული პოსტერები განსაკუთრებული ინტერესი გახდა ჩემთვის”, – ასე დაიწყო ლიკა ჭალაგანიძის ურთიერთობა ფერად, ნახატებიან ბარათებთან. უკვე მოგვიანებით, მეუღლესთან, ისტორიკოს ბუბა კუდავასთან ერთად, მოგზაურობისას და სუვენირების შერჩევისას გაუჩნდა სურვილი, შეექმნა რაღაც ისეთი, რაც საქართველოში ჩამოსულ ტურისტს გაუხალისებდა განყობას, დააახლოვებდა საქართველოსთან და თან გაიყოლებდა. თანაც, სურდათ, ახალი ჩანაფიქრი უკვე არსებულ სამუშაოსთან, საგამომცემლო საქმესთან ყოფილიყო დაკავშირებული.

“თუმცა მთავარი შთაგონების წყარო პრაღაში აღმოჩენილი კაფკას პოსტერი გახდა. ვფიქრობდი, რომ საქართველოსაც შეიძლებოდა ჰქონოდა გამორჩეული დიზაინის ტურისტული პოსტერები. მითუმეტეს როდესაც ეს ქვეყანა ამ მხრივ უამრავ საინტერესოს გვთავაზობს. ამიტომ ავარჩიეთ მიმართულება რომელიც სრულიად ახალი იქნებოდა ქართული ბაზრისთვის და ახალი გამოწვევებით იქნებოდა სავსე,” – ასე დაიბადა “ჯეოპოსტერი” – სტარტაპი, რომელიც ქმნის პოსტერებსა და ამავე დიზაინის სხვა სუვენირებს: ღია ბარათებს, ბლოკნოტებს, სტიკერებს, ჩანთებს… ფერადი ილუსტრაციები ქართველი ხელოვანების მიერაა შექმნილი. ყოველი მათგანი საქართველოს ტურისტულ პოტენციალზე გვიამბობს, აქაურ კუთხეებზე, ისტორიულ ძეგლებზე, ტურისტულ ადგილებზე, ან, სულაც, ლიკასა და ბუბას ტყუპ შვილებზე – 3 წლის თუთასა და მარიამზე, იმ მოგონებებსა თუ მეხსიერებაში დალექილ კადრებზე, რაც ილუსტრაციის ავტორმა ძვირფასად მიიჩნია.

  •  რა საჭიროება დაინახეთ ბაზარზე, რის გამოც ამ სტარტაპის დაარსება გადაწყვიტეთ?

ჩვენი დაკვრივებით, საქართველში სუვენირების მიმართულება, ბოლო წლების განმავლობაში საკმაოდ განვითარდა, თუმცა ტურისტული პოსტერების ნიშა მაინც თავისუფალი რჩებოდა. ამიტომ გადავწყვიტეთ , რომ შეგვექმნა ბრენდი, რომელიც შექმნიდა ქართული წარმოების გემოვნებიან და ხარისხიან პოსტერებს და ამასთანავე ხელს შეუწყობდა საქართველოს კულტურის და ქვეყნის პოპულარიზაციას როგორც ერთ-ერთ საინტერესო ტურისტულ ლოკაციას.

  •  როგორ დაიწყეთ – რა რესურსი იყო თავდაპირველად საჭირო და როგორ მოიძიეთ?

პირველი პოსტერი საცდელად გავაკეთეთ, თბილისის პოსტერზე დიზაინერთან ნათია ზედელაშვილთან ერთად ვიმუშავეთ.
ეს დიზაინი, დღემდე ჩვენი ერთ-ერთი ბესტსელერი პოსტერია.

  •  როგორ იზიდავთ მოხმარებლებს, რა საკომუნიკაციო არხებს იყენებთ საამისოდ?

კომუნიკაციისთვის ვიყენებთ სოციალურ მედიას. განსაკუთრებით ხელი შეგვიწყო სთოლის მარკეტებმა (Stall). ასევე, ვიღებთ მონაწილეობას სხვადასხვა ფესტივალებში და გამოფენებში.

  •  სად შეიძლება ჯეოპოსტერის შეძენა?

“ჯეოპოსტერის” პროდუქციის შეძენა შეიძლება ჩვენი ფეისბუქ გვერდიდან, სთოლის მარკეტებზე, წიგნის მაღაზიებში: შაქრო ბაბუა, ბიბლუსი, სტამბის წიგნები. სხვადასხვა სუვენირების მაღაზიებში, ასევე რეგიონებში: მესტიის მუზუმში, სიღნაღის მუზეუმსა და ბათუმში.

  •  როგორ შემოიკრიბეთ ეს არტისტები და როგორია ერთობლივი მუშაობის პროცესი?

ვმუშაობთ კონკრეტულ კონცეფციაზე, ვარჩევთ კონკრეტულ ადგილებს თუ თემატიკას რისი დამუშავებაც გვინდა. ვარჩევთ ფოტომასალას ან ვიღებთ ფოტოებს. კონკრეტულ თემატიკაზე მუშაობისას მეც ბევრჯერ თავიდან აღმომიჩენია საქართველო.

შემდეგ უკვე ვუკავშირდებით სხვდასახვა ილუსტრატორებს. იმისათვის, რომ ჩვენი პრდუქცია საინტერესო და მრავალფეროვანი იყოს ვთანამშრომლობთ სხვადასხვა ილუსტრატორებთან. ვთანამშრომლობთ როგორც, საქართველოში ცნობილ არტისტებთან, ასევე დამწყებ დიზაინერებთანაც.



დიზაინები ძალიან სიფრთხილით და დიდი ყურადღებით იქმნება. სამუშაო პროცესი მუდმივად ცვალებადია. რაც თავიდან არის ჩადებული, ხშირად სულ სხვა სახით სრულდება. გვქონია შემთხვევა, როდესაც ერთ პოსტერზე თვეზე მეტი გვიმუშავია, თუმცა არის ისეთებიც, რომლებიც ერთ დღეში დაგვისრულებია.

ბუბა ისტორიკოსია და მუდმივად ჩართულია შექმნის პროცესში, რაც აუცილებელია იმისთვის, რომ ქართული მახასიათებლები სწორი სახით შევინარჩუნოთ. ვფიქრობ, “ჯეოპოსტერი” სხვა თვალით გვანახებს ჩვენს ქვეყანას, იმას სადაც ვცხოვრობთ, რასაც კარგად ვიცნობთ, რაც გვიყვარს, რასაც ვეღარ ვამჩნევთ, რაც მიგვავიწყდა და იმასაც რაც არ მოგვწონს.


-  როგორ არჩევთ პოსტერის თემატიკას?

არქიტექტურა, ისტორიული ძეგლები, ურბანული ადგილები, ტურისტული ადგილები – ის, რაც ქართულია, რაც პოპულარულია, ან ადგილი, რომელიც არ არის პოპულარული და გვინდა, რომ მომხმარებელს გავაცნოთ. “ჯეოპოსტერში” გვაქვს საბავშვო ანბანის პოსტერი, რომელიც სპეციალურად ჩვენი ტყუპებისთვის დავამზადეთ. ასევე, კახეთის პოსტერი სადაც, ჩვენი სოფლის სახლია დახატული. კიდევ, არქიტექტურული ძეგლები, რომლებთანაც კონკრეტულ არტისტს თავისი სენტიმეტები აქვს, მანქანა, რომელიც ჩვენი დიზაინერის ბაბუას ეკუთვნოდა. ყველაფერი ეს კიდევ უფრო საინტერესოს ხდის პოსტერებს და სხვა დატვირთვას აძლევს.

  •  რა მიგაჩნიათ, ამჟამად, “ჯეოპოსტერის” ყველაზე დიდ წარმატებად?

საქართველოში დღეს უკვე შეიძლება საქართველოს ტურისტული პოსტერების შეძენა, რაც რამოდენიმე წლის წინ არც არსებობდა. ვქმნით გემოვნებიან და თანამედროვე სუვენირს, რომელიც საუკეთესო კუთხით წარმოაჩენს ქვეყანას.

ქართველ მომხმარებელში გავაჩინეთ საკუთარი ქვეყნის მიმართ სიამაყის შეგრძნება, რადგან საქართველოში იქმნება ხარისხიანი, საინტერესო სუვენირები.

  •  სამომავლოდ…

ვაპირებთ, შევქმნათ ახალი ადგილიების პოსტერები და დავამატოთ სხვა სახის პროდუქცია.

 

MARKETER





StopCoV ფონდში ჩარიცხული თანხა 23 793 096 ლარიდან 124 543 899 ლარამდე გაიზარდა

StopCoV ფონდში ჩარიცხული თანხა 23 793 096 ლარიდან 124 543 899 ლარამდე გაიზარდა
access_time2020-04-09 00:50:17
StopCoV ფონდში ჩარიცხული თანხის მაჩვენებელი 124 543 899 ლარამდე გაიზარდა. მონაცემები საქართველოს მთავრობის...

თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებს „გრანთ თორნთონის“ სტიპენდია გადაეცათ

თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებს „გრანთ თორნთონის“ სტიპენდია გადაეცათ
access_time2020-04-08 21:20:49
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის  3 სტუდენტი კომპანია „გრანთ თორნთონის“ სტიპენდიანტი გახდა.  ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტის სტუდენტები თამარ ათოშვილი, ანა ბუხრაშვილი და ელენე ცეცხლაძე სპეციალურ სტიპენდიას 2019-2020 სასწავლო წლის გაზაფხულის სემესტრში მიიღებენ.   როგორც „გრანთ თორნთონის“ მმართველმა პარტიორმა ვახტანგ ცაბაძემ განაცხადა,  კომერციული სექტორის ჩართულობა და სტიპენდიების დაწესება სახელმწიფო უნივერსიტეტებში,...

ლიბერთი ბანკის მმართველ გუნდში ცვლილებებია

ლიბერთი ბანკის მმართველ გუნდში ცვლილებებია
access_time2020-04-08 19:50:52
თბილისი, 8 აპრილი, 2020 - დღეს, ლიბერთი ბანკის მმართველ გუნდს, გენერალური დირექტორის მოადგილის, ფინანსური დირექტორის პოზიციაზე, დავით წიკლაური შეუერთდა. დღემდე, ამ პოზიციას ლევან ლეკიშვილი იკავებდა.   დავით წიკლაურს საბანკო სექტორში მუშაობის მრავალწლიანი გამოცდილება აქვს, როგორც საქართველოში ასევე საქართველოს საზღვრებს გარეთ. მას არაერთი პოზიცია ეკავა ქვეყნის წამყვან ბანკებში თიბისი ბანკის გენერალური დირექტორის მოადგილის, კორპორაციული საბანკო საქმიანობის მიმართულებით...

„უბნის მარკეტებში პირველადი მოხმარების პროდუქციაზე დეფიციტი არ შეინიშნება,მათ უკეთესი მუშაობა აქვთ ვიდრე ქსელურ მაღაზიებს “

„უბნის მარკეტებში  პირველადი მოხმარების პროდუქციაზე დეფიციტი არ შეინიშნება,მათ უკეთესი მუშაობა აქვთ ვიდრე ქსელურ მაღაზიებს “
access_time2020-04-09 11:30:28
„დაახლოებით 200 მაღაზია დახურა, ძირითადად თამბაქოს ჯიხურები დაიკეტა, რადგან ნორმებს ვერ აკმაყოფილებდნენ ან პირველადი მოხმარების პროდუქცია  არ იყიდებოდა“, - ამის შესახებ კომერსანტს „ქართულ მაღაზიათა ასოციაციის“ თავმჯდომარემ ლუკა ჭელიძემ განუცხადა. მისი თქმით, უბნის მარკეტებში  პირველადი მოხმარების პროდუქციაზე დეფიციტი არ შეინიშნება. როგორც ჭელიძე გვიყვება, უბნის მარკეტები, ბევრგან ფუნქციონირებს და იქედან გამომდინარე, რომ ქსელურში დიდი რიგებია და...

მსოფლიოს მსხვილი რესტორნების ქსელები კრიზისის გადასალახად პროდუქტების მაღაზიებად იქცნენ

მსოფლიოს მსხვილი რესტორნების ქსელები კრიზისის გადასალახად პროდუქტების მაღაზიებად იქცნენ
access_time2020-04-08 20:00:05
კორონავირუსის პანდემიამ რესტორნების ბიზნესს უმძიმესი დარტყმა მიაყენა. ყველაზე მაღალშემოსავლიანი დაწესებულებები უპრეცედენტო ვარდნის წინაშე აღმოჩნდენ, რამაც თანამშრომლების შემცირება გამოიწვია. გადარჩენის ინსტიქტმა რესტორნები აიძულა შემოსავლის ტემპის შესანარჩუნებლად ახალი გზები მოეძებნათ. ზოგი პროდუქტების მაღაზიად იქცა და ზოგი ფერმერების დახლის ფუნქციას ითავსებს,  სადაც მომხმარებელს ახალ პროდუქტის შეძენა და მისი სახლში მომზადება...


მსგავსი სიახლეები

up