ქართული პოსტერების ბიზნეს იდეა, რომლისაც არავის სჯეროდა – „ჯეოპოსტერი“

ქართული პოსტერების ბიზნეს იდეა, რომლისაც არავის სჯეროდა – „ჯეოპოსტერი“

access_time2020-02-15 12:00:53

“პოსტერებს ბავშვობიდან ვაგროვებდი უფრო იმ ბენდებისას რომლებსაც მაშინ ვუსმენდი საქართველოში პოსტერი იშვიათობა იყო და ჩემს მეგობარს ჩამოქონდა ხოლმე ყოველთვის. პოსტერებს ვცვლიდი კალმებში, ბლოკნოტებში… შემდეგ უკვე მოგზაურობისას, ტურისტული პოსტერები განსაკუთრებული ინტერესი გახდა ჩემთვის”, – ასე დაიწყო ლიკა ჭალაგანიძის ურთიერთობა ფერად, ნახატებიან ბარათებთან. უკვე მოგვიანებით, მეუღლესთან, ისტორიკოს ბუბა კუდავასთან ერთად, მოგზაურობისას და სუვენირების შერჩევისას გაუჩნდა სურვილი, შეექმნა რაღაც ისეთი, რაც საქართველოში ჩამოსულ ტურისტს გაუხალისებდა განყობას, დააახლოვებდა საქართველოსთან და თან გაიყოლებდა. თანაც, სურდათ, ახალი ჩანაფიქრი უკვე არსებულ სამუშაოსთან, საგამომცემლო საქმესთან ყოფილიყო დაკავშირებული.

“თუმცა მთავარი შთაგონების წყარო პრაღაში აღმოჩენილი კაფკას პოსტერი გახდა. ვფიქრობდი, რომ საქართველოსაც შეიძლებოდა ჰქონოდა გამორჩეული დიზაინის ტურისტული პოსტერები. მითუმეტეს როდესაც ეს ქვეყანა ამ მხრივ უამრავ საინტერესოს გვთავაზობს. ამიტომ ავარჩიეთ მიმართულება რომელიც სრულიად ახალი იქნებოდა ქართული ბაზრისთვის და ახალი გამოწვევებით იქნებოდა სავსე,” – ასე დაიბადა “ჯეოპოსტერი” – სტარტაპი, რომელიც ქმნის პოსტერებსა და ამავე დიზაინის სხვა სუვენირებს: ღია ბარათებს, ბლოკნოტებს, სტიკერებს, ჩანთებს… ფერადი ილუსტრაციები ქართველი ხელოვანების მიერაა შექმნილი. ყოველი მათგანი საქართველოს ტურისტულ პოტენციალზე გვიამბობს, აქაურ კუთხეებზე, ისტორიულ ძეგლებზე, ტურისტულ ადგილებზე, ან, სულაც, ლიკასა და ბუბას ტყუპ შვილებზე – 3 წლის თუთასა და მარიამზე, იმ მოგონებებსა თუ მეხსიერებაში დალექილ კადრებზე, რაც ილუსტრაციის ავტორმა ძვირფასად მიიჩნია.

  •  რა საჭიროება დაინახეთ ბაზარზე, რის გამოც ამ სტარტაპის დაარსება გადაწყვიტეთ?

ჩვენი დაკვრივებით, საქართველში სუვენირების მიმართულება, ბოლო წლების განმავლობაში საკმაოდ განვითარდა, თუმცა ტურისტული პოსტერების ნიშა მაინც თავისუფალი რჩებოდა. ამიტომ გადავწყვიტეთ , რომ შეგვექმნა ბრენდი, რომელიც შექმნიდა ქართული წარმოების გემოვნებიან და ხარისხიან პოსტერებს და ამასთანავე ხელს შეუწყობდა საქართველოს კულტურის და ქვეყნის პოპულარიზაციას როგორც ერთ-ერთ საინტერესო ტურისტულ ლოკაციას.

  •  როგორ დაიწყეთ – რა რესურსი იყო თავდაპირველად საჭირო და როგორ მოიძიეთ?

პირველი პოსტერი საცდელად გავაკეთეთ, თბილისის პოსტერზე დიზაინერთან ნათია ზედელაშვილთან ერთად ვიმუშავეთ.
ეს დიზაინი, დღემდე ჩვენი ერთ-ერთი ბესტსელერი პოსტერია.

  •  როგორ იზიდავთ მოხმარებლებს, რა საკომუნიკაციო არხებს იყენებთ საამისოდ?

კომუნიკაციისთვის ვიყენებთ სოციალურ მედიას. განსაკუთრებით ხელი შეგვიწყო სთოლის მარკეტებმა (Stall). ასევე, ვიღებთ მონაწილეობას სხვადასხვა ფესტივალებში და გამოფენებში.

  •  სად შეიძლება ჯეოპოსტერის შეძენა?

“ჯეოპოსტერის” პროდუქციის შეძენა შეიძლება ჩვენი ფეისბუქ გვერდიდან, სთოლის მარკეტებზე, წიგნის მაღაზიებში: შაქრო ბაბუა, ბიბლუსი, სტამბის წიგნები. სხვადასხვა სუვენირების მაღაზიებში, ასევე რეგიონებში: მესტიის მუზუმში, სიღნაღის მუზეუმსა და ბათუმში.

  •  როგორ შემოიკრიბეთ ეს არტისტები და როგორია ერთობლივი მუშაობის პროცესი?

ვმუშაობთ კონკრეტულ კონცეფციაზე, ვარჩევთ კონკრეტულ ადგილებს თუ თემატიკას რისი დამუშავებაც გვინდა. ვარჩევთ ფოტომასალას ან ვიღებთ ფოტოებს. კონკრეტულ თემატიკაზე მუშაობისას მეც ბევრჯერ თავიდან აღმომიჩენია საქართველო.

შემდეგ უკვე ვუკავშირდებით სხვდასახვა ილუსტრატორებს. იმისათვის, რომ ჩვენი პრდუქცია საინტერესო და მრავალფეროვანი იყოს ვთანამშრომლობთ სხვადასხვა ილუსტრატორებთან. ვთანამშრომლობთ როგორც, საქართველოში ცნობილ არტისტებთან, ასევე დამწყებ დიზაინერებთანაც.




დიზაინები ძალიან სიფრთხილით და დიდი ყურადღებით იქმნება. სამუშაო პროცესი მუდმივად ცვალებადია. რაც თავიდან არის ჩადებული, ხშირად სულ სხვა სახით სრულდება. გვქონია შემთხვევა, როდესაც ერთ პოსტერზე თვეზე მეტი გვიმუშავია, თუმცა არის ისეთებიც, რომლებიც ერთ დღეში დაგვისრულებია.

ბუბა ისტორიკოსია და მუდმივად ჩართულია შექმნის პროცესში, რაც აუცილებელია იმისთვის, რომ ქართული მახასიათებლები სწორი სახით შევინარჩუნოთ. ვფიქრობ, “ჯეოპოსტერი” სხვა თვალით გვანახებს ჩვენს ქვეყანას, იმას სადაც ვცხოვრობთ, რასაც კარგად ვიცნობთ, რაც გვიყვარს, რასაც ვეღარ ვამჩნევთ, რაც მიგვავიწყდა და იმასაც რაც არ მოგვწონს.


-  როგორ არჩევთ პოსტერის თემატიკას?

არქიტექტურა, ისტორიული ძეგლები, ურბანული ადგილები, ტურისტული ადგილები – ის, რაც ქართულია, რაც პოპულარულია, ან ადგილი, რომელიც არ არის პოპულარული და გვინდა, რომ მომხმარებელს გავაცნოთ. “ჯეოპოსტერში” გვაქვს საბავშვო ანბანის პოსტერი, რომელიც სპეციალურად ჩვენი ტყუპებისთვის დავამზადეთ. ასევე, კახეთის პოსტერი სადაც, ჩვენი სოფლის სახლია დახატული. კიდევ, არქიტექტურული ძეგლები, რომლებთანაც კონკრეტულ არტისტს თავისი სენტიმეტები აქვს, მანქანა, რომელიც ჩვენი დიზაინერის ბაბუას ეკუთვნოდა. ყველაფერი ეს კიდევ უფრო საინტერესოს ხდის პოსტერებს და სხვა დატვირთვას აძლევს.

  •  რა მიგაჩნიათ, ამჟამად, “ჯეოპოსტერის” ყველაზე დიდ წარმატებად?

საქართველოში დღეს უკვე შეიძლება საქართველოს ტურისტული პოსტერების შეძენა, რაც რამოდენიმე წლის წინ არც არსებობდა. ვქმნით გემოვნებიან და თანამედროვე სუვენირს, რომელიც საუკეთესო კუთხით წარმოაჩენს ქვეყანას.

ქართველ მომხმარებელში გავაჩინეთ საკუთარი ქვეყნის მიმართ სიამაყის შეგრძნება, რადგან საქართველოში იქმნება ხარისხიანი, საინტერესო სუვენირები.

  •  სამომავლოდ…

ვაპირებთ, შევქმნათ ახალი ადგილიების პოსტერები და დავამატოთ სხვა სახის პროდუქცია.

 

MARKETER





გავაკეთოთ ,,დროებითი მწვანე რეზიდენცია“ და ვისაც სურს, რომ მეორე ტალღა ,,გამოიზამთროს“, მივცეთ საქართველოში ჩამოსვლის საშუალება

გავაკეთოთ ,,დროებითი მწვანე რეზიდენცია“ და ვისაც სურს, რომ მეორე ტალღა ,,გამოიზამთროს“, მივცეთ საქართველოში ჩამოსვლის საშუალება
access_time2020-07-13 19:01:29
„იქნებ გავაკეთოთ ,,დროებითი მწვანე რეზიდენცია“ ( 3-6 თვიანი) და ვისაც სურს, რომ მეორე ტალღა ,,გამოიზამთროს“, მივცეთ საქართველოში ჩამოსვლის საშუალება ოჯახებთან ერთად“, - ამის შესახებ ანაკლია სითის აღმასრულებელი დირექტორი ქეთი ბოჭორიშვილი სოციალურ ქსელში წერს.   „კომერსანტი“ მის პოსტს უცვლელად გთავაზობთ:   „Thinking out of box- ჩვენ ვუმკლადვდებით ამ ვირუსს, ამავდროულად, სამწუხაროდ რეგიონში მძიმე მდგომარეობა არის. იქნებ შევძლოთ ამის უფრო მეტად...

The Wall Street Journal: შიდა ტურიზმის ქრონიკები - ფრანგები საფრანგეთს ეცნობიან

The Wall Street Journal: შიდა ტურიზმის ქრონიკები - ფრანგები საფრანგეთს ეცნობიან
access_time2020-07-13 20:00:35
დღეს ფრანგები მათთვის უცნობ ტერიტორიას საფრანგეთს ითვისებენ. ყოველწლიურად ფრანგები შვებულებებში საზღვარგარეთ მიდიან, თავად საფრანგეთი კი ათობით მილიონ უცხოელ ტურისტს იღებს. ეს კი ნიშნავს, რომ მილიონობით ფრანგი ეიფელის კოშკზე არასდროს ასულა, მონბლანის მწვერვალიდან სამყაროსთვის არასდროს შეუხედია, და ნიცაში, ინგლისურ სანაპიროზე არასდროს უსეირნია.   "იყო ფრანგი - ნიშნავს სამოთხეში ცხოვრებას, რომლის მკვიდრები ფიქრობენ, რომ ჯოჯოხეთში ცხოვრობენ“ - დაწერა ერთ დროს...

საზოგადოებრივი მაუწყებელი ₾54 მლნ ბიუჯეტით 1.4 მლნ-ზე მეტს ვერ შოულობს

საზოგადოებრივი მაუწყებელი ₾54 მლნ ბიუჯეტით 1.4 მლნ-ზე მეტს ვერ შოულობს
access_time2020-07-13 18:35:20
საზოგადოებრივი მაუწყებელი (საზმაუ)  სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული მზარდი დაფინანსებით ყველაზე მდიდარი ტელევიზიაა საქართველოში. ჯამური შემოსავალი 55.9 მლნ ლარია.  საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოს კვლევის მიხედვით,   ტელეკომპანიას სარეკლამო შემოსავლები 2018 წელთან შედარებით, 2019 წელს 1.5 მლნ ლარით შეუმცირდა, თუმცა, სარეკლამო შემოსავლების ათეულში მეშვიდე ადგილი დაიკავა . საზოგადოებრივი მაუწყებლის რეკლამა მნიშვნელოვნად 2018 წელს გაიზარდა. ამავე წლის...

ახლადგახსნილი მაგნიკა რეზორტი ივლისში სასტუმროს 50%-იან დატვირთვას ელის

ახლადგახსნილი მაგნიკა რეზორტი ივლისში სასტუმროს 50%-იან დატვირთვას ელის
access_time2020-07-13 19:00:17
სასტუმრო მაგნიკა რეზორტი“ პირველი სტუმრების მისაღებად მზადაა. სასტუმრო კომპლექსი, რომელიც შეკვეთილში 10 ჰა ტერიტორიაზეა განლაგებული 40 ოთახს აერთიანებს. პროექტის ჯამური საინვესტიციო ღირებულება 18 მლნ ლარია და სასტუმრო 50-მდე ადამიანს ასაქმებს.   “მაგნიკა რეზორტს” გაყიდვებისა და მარკეტინგის მომსახურებას უწევს მენეჯმენტ კომპანია HSC Group. როგორც კომპანიის წარმომადგენელი აცხადებს, წელს გამომდინარე კორონა ვირუსის პანდემიიდან, ორიენტირებულები იქნებიან მხოლოდ შიდა ბაზარზე და...

„მკვლელი ლიფტები“ – არაპოპულარული, მაგრამ სასიცოცხლო ნაბიჯი, რომელიც მერიამ უნდა გადადგას

„მკვლელი ლიფტები“ – არაპოპულარული, მაგრამ სასიცოცხლო ნაბიჯი, რომელიც მერიამ უნდა გადადგას
access_time2020-07-13 18:00:24
ამორტიზებული ლიფტების რაოდენობა საქართველოში 18 ათასს აღწევს. მათი ექსპლუატაციის 25–წლიანი ვადა დაახლოებით 30 წლის წინ ამოიწურა. ასეთი ლიფტები არა პოტენციურ, არამედ რეალურ საფრთხეს წარმოადგენენ ადამიანების სიცოცხლისთვის. რეალურს იმიტომ, რომ ლიფტებთან დაკავშირებული უბედური შემთხვევების რიცხვი მხოლოდ მიმდინარე წლის 6 თვეში 30–ს აღწევს. „მკვლელი ლიფტების“ შესაცვლელად წლები და კოლოსალური ფინანსებია საჭირო. უკეთ წარმოდგენისთვის, ერთი ლიფტის ფასი 5–დან 8 ათას აშშ დოლარამდე...


მსგავსი სიახლეები

up