„ქართული ოცნების“ ხმაურიანი დაპირებები - „შტადლერის“ ქარხნიდან  ელექტრომობილების მწარმოებელ ქარხნამდე

„ქართული ოცნების“ ხმაურიანი დაპირებები - „შტადლერის“ ქარხნიდან ელექტრომობილების მწარმოებელ ქარხნამდე

access_time2019-04-19 19:00:31


მორიგი ხმაურიანი ანონსი საქათველოს მთავრობის მხრიდან - ჩინელები ქუთაისში ელექტრომობილების მწარმოებელ ქარხანას ააშენებენ...



ამის შესახებ განაცხადა ქვეყნის პრემიერ-მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ - ომახიანად, ბრწყინვალე პრეზენტაციის დროს, კაშკაშა ილუმინაციის ფონზე. ისე დარწმუნებით და ისეთი აღტაცებით, თითქის ქარხანა უკვე აშენდა და რამდენიმე წუთში გადაიჭრება საპატიო ლენტი.



სინამდვილეში, ელექტრომობილების ამწყობი საწარმო დღევანდელ ეტაპზე ქაღალდზეც კი არ არსებობს  - ჯერ არაა ხელმოწერილი არათუ კონკრეტული შეთანხება მშენებლობის დაწყების თაობაზე, არამედ ჩვეულებრივი მემორანდუმიც კი, რომელიც არავის არაფერს არ ავალებს და წარმოადგენს მხოლოდ კეთილი სურვილების კრებულს.



თუმცა, ეს არაა პირველი ამგვარი შემთხვევა - „ქართული ოცნება“ გამოირჩევა გულუხვი დაპირებებით, რომლებიც შემდეგ  ჰაერში რჩება. ამ შემთხვევაში არაა საუბარი ტიპურ საარჩევნო რიტორიკაზე - 250 ლარის პენსიაზე და უფასო ფულზე გლეხებისთვის - ხელისუფლებამ არაერთხელ დააანონსა გრანდიოზული პროექტები, რომლებიც იმდენად არარეალურია, რომ წლების შემდეგ, წინასაარჩევნო ბატალიების დროსაც კი არავის გახსენებია.



საკმარისია გავიხსენოთ სულ რამდენიმე ასეთი მაგალითი.



2 წლის წინ, მაშინდელმა პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა, როგორც ყოველთვის აღტაცებული სახით, ახარა უმუშევრობით და უიმედობით დატანჯულ მოსახლეობას  - საქართველოში გაიხსნება შვეიცარიულ კონცერნ „შტადლერის“ -ქარხანა, სადაც ვაგონები აეწყობოდა.



აღტაცების მიზეზი გასაგებია. რა თქმა უნდა, ერთი ცალკე აღებული საწარმო, თუნდაც „შტადლერის“, ვერ შეცვლის ზოგად სიტუაციას ქვეყენაში, თუმცა, ამ ტიპის ობიექტების არსებობას  უდიდესი მნიშვნელობა აქვს.



ქვეყანა, რომელსაც გააჩნია უმაღლესი კლასის შვეიცარიული მატარებლები, თუნდაც აწყობის უნარი - გადადის სულ სხვა რანგში - ღვინოს და ლიმონათის მწარმოებლიდან, ის გადაინაცვლებს ინდუსტრიული ქვეყნების კატეგორიაში.



გარდა იმისა, რომ ეს თავისთავად დიდი პატივია, ეს ასევე არის სიგნალი სხვა სერიოზული ინვესტორებისთვის - ეს ნიშნავს, რომე ქვეყანას გააჩნია საორგანიზაციო და ტექნიკური პოტენციალი გაცილებით უფრო რთული და შრომატევადი სამუშაოს შესასრულებლად, ვიდრე არის საკარმიდამო მონაკვეთზე სამი ყუთი ვაშლის კრეფა.




„ოცნების“ მომხრეთა რიგებში ატყდა სიხარული ჟრიამული - „უამაყესი ვარ!!! „შტადლერი“ აშენებს ქარხანას საქართველოში!“ - დაწერა ფეისბუკში სახელისუფლებო გუნდის საშუალო რგოლის ერთ-ერთმა კაშკაშა ვარსკვლავმა.



თუმცა, სიამაყე და აპლოდისმენტები ნაადრევი აღმოჩნდა - როგორც ჩანს, „შტდალერს“ არც უფიქრია საქართველოში რამის აშენება... ეს პროექტი ნელა-ნელა ჩაბარდა წარსულს.



მანამდე და მას შემდეგ იყო არაერთი ასეთი ზღვარს გადასული ოპტიმიზმით სავსე ანონსები, რომლებიც სრულიად მოწყვეტილი იყო ყოველგვარ რეალობას.



რა და რა არ იყო - იყო ელექტრო ავტობუსების ქარხანა, იყო კიდევ ელექტრომობილების წარმოების რამდენიმე პროექტი, იყო მზის პანელების წარმოების პროექტი, მიკროჩიპები, მიწისზედა მეტრო გლდანიდან აეროპორტამდე, რკინიგზა ქუთაისის აეროპორტამდე და კიდევ რამდენიმე შედარებით წვრილი, მაგრამ ასევე არარეალური დაპირება.



თანაც მნიშვნელოვანი და დამახასიათებელი ისაა, რომ აღტაცებები და „უამაყესი ვარ“ უსწრებდნენ რეალურ საქმეს - ჯერ არაფერი არ არის არათუ დაწყებული, არამედ შეთანხმებულიც კი, მაგრამ ქვეყანა უკვე ზეიმობს...



ყველა მოლოდინს და ყოველგვარ გონიერ ზღვარს გადააჭარბა გიორგი კვირიკაშვილმა, რომელმაც ქუთაისის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის მშენებლობის დაწყების პრეზენტაციის დროს განაცხადა, რომ ამ სასწავლებელში აშენდება ადრონული კოლაიდერი...



შეგახსენებთ, კოლაიდერი არის ურთულესი მოწყობილობა, რომელიც შედგება რამდენიმე კილომეტრიანი ვაკუუმური მილისგან და გიგანტური დეტერქტოებისგან, რომლებიც სწავლობენ ელემენტარული ნაწილაკების ხელოვნური შეჯახებების შედეგებს. გარდა იმისა, რომ კოლაიდერის აშენება ღირს მილიარდები, მას სჭირდება უმაღლესი დონის სპეციალისტების მომსახურეობა.



საკმარისია იმის თქმაც, რომ დღეს მსოფლიოში სულ 5 კოლაიდერია - შტატებში, რუსეთში, ჩინეთში, იტალიაში და შვეიცარიაში.



წარმოდგენაც კი აბსურდია, რომ საქართველოში შეიძლება მოიძებნოს იმ დონის ფიზიკოსები, რომლებიც საერთოდ გაიგებენ როგორ უნდა აშენდეს ნაწილაკების დამაჩქარებელი (იგივე კოლაიდერი), და რა უნდა გაკეთდეს ამის შემდეგ.



მეტიც, თავად ქუთაისის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის იდეაც სრულიად უტოპიურია - არც საქართველოში და მით უმეტეს, არც ქუთაისში, არ არსებობს იმ დონის კადრები, რომლებსაც შეუძლიათ იმაზე მაღალი განათლების მიცემა, ვიდრე თბილისის ტექნიკურ უნივერსიტეტს.



ამ უტოპიის უმაღლესი, აბსურდის მწვერვალი იყო კვირიკაშვილის დაპირება კოლაიდერის თაობაზე. ეპატიება ერთადერთ შემთხვევაში - თუ მან უბრალოდ არ იცოდა რა არის კოლაიდერი... არც ესაა გამორიცხული.



ქართული რეალობა უსაზღვროდ შორსაა ამ ზეოპტიმისტური იდეებისგან და დღეს ქვეყანას აქვს ნუოლიდან დასაწყები ინდუსტრიალიზაცია და მოსახლეობაში ტექნიკური უნარების დანერგვა.  „შტადლერი“ და  ელექტრომობილები სადღეისოდ საერთოდ სხვა სამყაროა - საქართველოს ჯერ გადასალახი აქვს სულ სხვა დონის პრობლემები - ჯერ უნდა დაიწყოს ელემენტარული პროდუქციის წარმოება, მაგალითად მარტივი პლასტმასის „ტაშტების“.



დღეს საქართველო ვერ აწარმოებს უმარტივეს რამეს და თუ აწარმოებს - ისიც სანახევროდ იმპორტია  - როგორც რძის ნაწარმი, რომელშიც მთელი ნედლეული და შეფუთვა უცხოურია, შოკოლადი, რომელიც იწარმოება ბელგიური მასალიდან და ა.შ.



საქართველოს დასაწყები აქვს  უმარტივესი სამომხმარებლო საგნების წარმოება, რაც ნელა-ნელა, წლების მანძილზე ჩამოაყალიბებს ქვეყენაში ტექნიკურ - ინდუსტრიულ აზროვნებას და შესაბამის შრომის კულტურას. აი უკვე ამის შემდეგ შესაძლებელი იქნება საუბარი ქვეყანაში სერიოზული წარმოების გახსნაზე.



ყველაფერს აქვს თავისი დრო და ეტაპები  - მათ შორის, ინდუსტრიალიზაციასაც.



თენგიზ აბლოთია 






სამი პუტინი: მემკვიდრე, ოფიცერი, იმპერატორი

სამი პუტინი: მემკვიდრე, ოფიცერი, იმპერატორი
access_time2019-08-17 16:00:29
„ძალაუფლება რყვნის, ხოლო აბსოლუტური ძალაუფლება რყვნის აბსოლუტურად“.                                                                                        ...

„პოზიტიური მესიჯებით ცდილობენ დაასტაბილურონ ლარი. ადამიანები კი სხვა მდგომარეობას აწყდებიან ქუჩაში - საწვავის, პროდუქტის გაძვირებას..."

„პოზიტიური მესიჯებით ცდილობენ დაასტაბილურონ ლარი. ადამიანები კი სხვა მდგომარეობას აწყდებიან ქუჩაში - საწვავის, პროდუქტის გაძვირებას...
access_time2019-08-17 14:00:48
“როგორც არ უნდა ვისაუბროთ სხვადასხვა ფაქოტრებზე და შეცდომებზე, ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი, რაც ლარის კურსის ვარდნას იწვევს არის ის, რომ ჩვენი ეკონომიკა არ იზრდება იმ დოზით, რა დოზითაც ლარს სჭირდება გასამყარებლად. ამის მაგალითად შეიძლება მოვიყვანოთ 2004-2012 წლები, როცა ლარი მყარდებოდა“, - ამბობს გია ჯანდიერი, „ახალი ეკონომიკური სკოლა - საქართველოს“ ვიცეპრეზიდენტი, რომელიც არც წინა ხელისუფლების შეცდომებზე საუბრისგან იკავებს თავს, თუმცა, თვლის, რომ მაშინდელი ეკონომიკური ზრდის ტემპი...

საქართველოში სასტუმროების ფასი 10%-ით დაეცა

საქართველოში სასტუმროების ფასი 10%-ით დაეცა
access_time2019-08-17 12:00:09
მიუხედავად მოლოდინებისა, რომ წელს, ზაფხულის სეზონზე ტურისტების შემოდინება შემცირდებოდა, რაც საქართველოს ეკონომიკაზე უარყოფითად აისახებოდა, ოფიციალური მონაცემებით, 2019 წლის მე-2 კვარტალში საერთაშორისო არარეზიდენტი მოგზაურების 2.2 მილიონი შემოსვლა დაფიქსირდა, რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებლთან...

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია Yext, Inc-ი ახალი სიტყვა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია Yext, Inc-ი ახალი სიტყვა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში
access_time2019-08-16 20:30:06
მოგესლამებით. მინდა გაუწყოთ რომ 17 ივლისს JDinvesment ის პორტფელს დაემატა კიდევ ერთი, ჩვენი აზრით, პერსპექტიული კომპანია. ეს კომპანია არის ტექნოლოგიური კომპანია და ქმნის პროდუქტს რომელიც, დღევანდელ ინტერნეტ სივრცეში დიდ საჭიროებას წარმოადგენს. ამაში ადვილად დავრწმუნდებით ცოტა ხანში, როდესაც ამ კომპანიის ფუნდამენტალური ანალიზით დავკავდებით. შევეცდები მაქსიმალურად იოლად ავხსნა კომპანიის ბიზნესმოდელი და მისი ფინანსური მაჩვენებლები. ასე დაგანახოთ საინვესტიციო უპირატესობები. გვეწვიეთ საიტზე...

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობამ შვიდი ავტომობილის ექსპლუატაციაზე 89,924.53 ლარი დაიხარჯა

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობამ შვიდი ავტომობილის ექსპლუატაციაზე 89,924.53 ლარი დაიხარჯა
access_time2019-08-16 19:30:37
სახელმწიფო აუდიტის სამსახური აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობისა და მასთან არსებული ორგანიზაციების მიერ სამსახურებრივი სარგებლობის ავტომანქანების ექსპლუატაციის პროცესში საბიუჯეტო სახსრების არამიზნობრივი ხარჯვისა და ავტომანქანების არაეფექტიანად გამოყენების რისკებზე მიუთითებს. კერძოდ, აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობისა და მასთან არსებული ორგანიზაციების ფინანსური აუდიტის ანგარიშში აღნიშნულია, რომ გასულ წელს სამსახურებრივი სარგებლობის სამორიგეო...


მსგავსი სიახლეები

up