ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ალტერნატიული გზები -  ღვინის ეროვნული სააგენტო აქცენტს ონლაინ-კამპანიებზე აკეთებს

ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ალტერნატიული გზები - ღვინის ეროვნული სააგენტო აქცენტს ონლაინ-კამპანიებზე აკეთებს

access_time2020-06-24 10:00:36

 

წლების განმავლობაში, ქართული ღვინის ექსპორტის სტაბილური მატების დინამიკა 2020 წლის პირველ კვარტალში კლებით შეიცვალა, მსოფლიოში შექმნილმა ახალმა რეალობამ ღვინის სექტორი მნიშვნელოვანი გამოწვევების წინაშე დააყენა, მაშინ როდესაც ექსპორტი 10 პროცენტით შემცირდა, სრულად გაჩერდა შიდა გაყიდვები. არსებული პრობლემების მოგვარებაში ჩართულია როგორც ბიზნესი ისე საქართველოს მთავრობა. სახელმწიფო უწყებამ საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ალტერნატიული გზების მოძიებაზე დაიწყეს ფიქრი. აღნიშნულ საკითხზე კომერსანტთან დეტალურად ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე ლევან მეხუზლა საუბრობს. იგი აცხადებს, რომ უკვე დაწყებულია მოლაპარაკებები მსოფლიოში უდიდესი ონლაინ ღვინის ბაზართან:

 

„ქართული ღვინის პოპულარიზაციის პროგრამა 2013 წლიდან გვაქვს, კორონავირუსით გამოწვეული პანდემიის გამო გვიწევს ამ პროგრამის სახეცვლილება. აქცენტს ვაკეთებთ სოციალურ ქსელებზე, ძირითადად ონლაინ მარკეტინგზე გადავედით. ამერიკის შეერთებულ შტატებში ჩვენი კონტრაქტორი მოლაპარაკეებს აწარმოებს Wine.com- თან, კომპანიასთან რომელიც ღვინის ონლაინ გამყიდველია. გერმანიაში კი vivino-თან მიმდინარეობს კომუნიკაცია,რათა ონლაინ სივრცეში მოხდეს ქართული ღვინის კატეგორიის შექმნა.  vivino არის ღვინის მობილური აპლიკაცია  სადაც ხდება ღვინოების გაცნობა, შეფასება და ყიდვა“, აცხადებს ლევან მეხუზლა.

 

ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე აცხადებს, რომ ქართული ღვინო,ისევე როგორც სხვა ქვეყნების ღვინო მსოფლიო მასშტაბით დიდი გამოწვევის წინაშე დგას. ამის ერთ-ერთი მიზეზი  არის ის, რომ სასტუმროების და რესტორნების დიდი ნაწილი დაიკეტა, ხოლო ნაწილი უამრავი შეზღუდვით აგრძელებს ოპერირებას. ლევან მეხუზლა გვიყვება, რომ 2020 წელს დაგეგმილი ყველა საერთაშორისო გამოფენა გაუქმებულია, თუმცა გაუქმებული გამოფენების ხარჯზე, სააგენტო ცდილობს არსებული რესურსი სწორედ ონლაინ-კამპანიებისკენ მიმართოს.

 


„ყველა გამოფენა გაუქმებულია თვითონ გამოფენის ორგანიზატორები ცდილობენ გამოფენის ალტერნატიული ვარიანტები მოიფიქრონ, რადგან მათ ინტერესებშიც შედის ,რომ ამ გაუქმებულ გამოფენების სანაცვლოდ რაიმე ალტერნატივა შესთავაზონ როგორც მომხმარებლებს ისე დარგის წარმომადგენლებს. იქედან გამომდინარე, რომ ვერ ხდება იმპორტიორების ჩამოყვანა და მარნების ადგილზე გაცნობა, აქტიურად ვეხმარებით მარნებს ნიმუშების გაგზავნაში, რათა ჩვენი პარტნიორების საშუალებით იმპორტიორებს იქ მივაწოდოთ ნიმუშები და შეძლებისდაგვარად უზრუნველვყოთ მათი კომუნიკაცია. ინგლისში ჩვენმა პარტნიორმა გაუკეთა ორგანიზება ონლაინ კონფერენციას, სადაც აქედან გაგზავნილი ღვინის ნიმუშები გაასინჯა იმპორტიორებს და ამავდროულად მწარმოებლებთან მოხდა კომუნიკაცია. ონლაინ რეჟიმში იქ სინჯავდა იმპორტიორი და აქ კითხვებს პასუხობდა მწარმოებელი. ჩვენი კონტრაქტორები ცდილობენ მოერგონ არსებულ სიტუაციას. გარდა ამისა,სოფლის განვითარების სააგენტო საბანკო სესხის გარკვეულ პროცენტს აფინანსებს“, - განაცხადა ლევან მეხუზლამ.

 

ლევან მეხუზლას თქმით, ექსპორტის თვალსაზრისით10 პროცენტიანი კლება ობიექტური რეალობიდან გამომდინარეა.მისი განმარტებით,ეს დიდი რიცხვი არაა,თუმცა  დარგზე აისახება და სექტორს დამატებით სირთულეებს შეუქმნის.

 

„ყველაზე დიდი პრობლემა არის ის, რომ ამ პანდემიიდან გამომდინარე პროგნოზირების გაკეთება შეუძლებელია, რადგან რეალობა ყოველდღიურად იცვლება, ველოდებით წლის პირველი ნახევრის შედეგებს, რომელიც საშუალებას მოგვცემს განვსაზღვროთ მატულობს თუ არა ექსპორტის დეფიციტი, ამის შემდეგ უკვე შეგვეძლება კიდევ უფრო ზუსტად დავგეგმოთ ჩვენი სტრატეგია“, - განმარტავს ლევან მეხუზლა.

 

შეგახსნებთ, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, 2019 წელი ღვინის ექსპორტის რეკორდული მაჩვენებლებით დასრულდა. გასულ წელს საქართველოდან მსოფლიოს 53 ქვეყანაში, 94 მილიონამდე ბოთლი ღვინო გავიდა, რაც 2018 წლის რაოდენობას 9%-ით აღემატება. ექსპორტირებული ღვინის ღირებულება კი, ჯამში 240 მლნ. აშშ დოლარს აღწევს, რაც 2018 წლის ანალოგიურ მონაცემზე 17%-ით მეტია.


ბაჩო ადამია




გავაკეთოთ ,,დროებითი მწვანე რეზიდენცია“ და ვისაც სურს, რომ მეორე ტალღა ,,გამოიზამთროს“, მივცეთ საქართველოში ჩამოსვლის საშუალება

გავაკეთოთ ,,დროებითი მწვანე რეზიდენცია“ და ვისაც სურს, რომ მეორე ტალღა ,,გამოიზამთროს“, მივცეთ საქართველოში ჩამოსვლის საშუალება
access_time2020-07-13 19:01:29
„იქნებ გავაკეთოთ ,,დროებითი მწვანე რეზიდენცია“ ( 3-6 თვიანი) და ვისაც სურს, რომ მეორე ტალღა ,,გამოიზამთროს“, მივცეთ საქართველოში ჩამოსვლის საშუალება ოჯახებთან ერთად“, - ამის შესახებ ანაკლია სითის აღმასრულებელი დირექტორი ქეთი ბოჭორიშვილი სოციალურ ქსელში წერს.   „კომერსანტი“ მის პოსტს უცვლელად გთავაზობთ:   „Thinking out of box- ჩვენ ვუმკლადვდებით ამ ვირუსს, ამავდროულად, სამწუხაროდ რეგიონში მძიმე მდგომარეობა არის. იქნებ შევძლოთ ამის უფრო მეტად...

The Wall Street Journal: შიდა ტურიზმის ქრონიკები - ფრანგები საფრანგეთს ეცნობიან

The Wall Street Journal: შიდა ტურიზმის ქრონიკები - ფრანგები საფრანგეთს ეცნობიან
access_time2020-07-13 20:00:35
დღეს ფრანგები მათთვის უცნობ ტერიტორიას საფრანგეთს ითვისებენ. ყოველწლიურად ფრანგები შვებულებებში საზღვარგარეთ მიდიან, თავად საფრანგეთი კი ათობით მილიონ უცხოელ ტურისტს იღებს. ეს კი ნიშნავს, რომ მილიონობით ფრანგი ეიფელის კოშკზე არასდროს ასულა, მონბლანის მწვერვალიდან სამყაროსთვის არასდროს შეუხედია, და ნიცაში, ინგლისურ სანაპიროზე არასდროს უსეირნია.   "იყო ფრანგი - ნიშნავს სამოთხეში ცხოვრებას, რომლის მკვიდრები ფიქრობენ, რომ ჯოჯოხეთში ცხოვრობენ“ - დაწერა ერთ დროს...

საზოგადოებრივი მაუწყებელი ₾54 მლნ ბიუჯეტით 1.4 მლნ-ზე მეტს ვერ შოულობს

საზოგადოებრივი მაუწყებელი ₾54 მლნ ბიუჯეტით 1.4 მლნ-ზე მეტს ვერ შოულობს
access_time2020-07-13 18:35:20
საზოგადოებრივი მაუწყებელი (საზმაუ)  სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული მზარდი დაფინანსებით ყველაზე მდიდარი ტელევიზიაა საქართველოში. ჯამური შემოსავალი 55.9 მლნ ლარია.  საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოს კვლევის მიხედვით,   ტელეკომპანიას სარეკლამო შემოსავლები 2018 წელთან შედარებით, 2019 წელს 1.5 მლნ ლარით შეუმცირდა, თუმცა, სარეკლამო შემოსავლების ათეულში მეშვიდე ადგილი დაიკავა . საზოგადოებრივი მაუწყებლის რეკლამა მნიშვნელოვნად 2018 წელს გაიზარდა. ამავე წლის...

ახლადგახსნილი მაგნიკა რეზორტი ივლისში სასტუმროს 50%-იან დატვირთვას ელის

ახლადგახსნილი მაგნიკა რეზორტი ივლისში სასტუმროს 50%-იან დატვირთვას ელის
access_time2020-07-13 19:00:17
სასტუმრო მაგნიკა რეზორტი“ პირველი სტუმრების მისაღებად მზადაა. სასტუმრო კომპლექსი, რომელიც შეკვეთილში 10 ჰა ტერიტორიაზეა განლაგებული 40 ოთახს აერთიანებს. პროექტის ჯამური საინვესტიციო ღირებულება 18 მლნ ლარია და სასტუმრო 50-მდე ადამიანს ასაქმებს.   “მაგნიკა რეზორტს” გაყიდვებისა და მარკეტინგის მომსახურებას უწევს მენეჯმენტ კომპანია HSC Group. როგორც კომპანიის წარმომადგენელი აცხადებს, წელს გამომდინარე კორონა ვირუსის პანდემიიდან, ორიენტირებულები იქნებიან მხოლოდ შიდა ბაზარზე და...

„მკვლელი ლიფტები“ – არაპოპულარული, მაგრამ სასიცოცხლო ნაბიჯი, რომელიც მერიამ უნდა გადადგას

„მკვლელი ლიფტები“ – არაპოპულარული, მაგრამ სასიცოცხლო ნაბიჯი, რომელიც მერიამ უნდა გადადგას
access_time2020-07-13 18:00:24
ამორტიზებული ლიფტების რაოდენობა საქართველოში 18 ათასს აღწევს. მათი ექსპლუატაციის 25–წლიანი ვადა დაახლოებით 30 წლის წინ ამოიწურა. ასეთი ლიფტები არა პოტენციურ, არამედ რეალურ საფრთხეს წარმოადგენენ ადამიანების სიცოცხლისთვის. რეალურს იმიტომ, რომ ლიფტებთან დაკავშირებული უბედური შემთხვევების რიცხვი მხოლოდ მიმდინარე წლის 6 თვეში 30–ს აღწევს. „მკვლელი ლიფტების“ შესაცვლელად წლები და კოლოსალური ფინანსებია საჭირო. უკეთ წარმოდგენისთვის, ერთი ლიფტის ფასი 5–დან 8 ათას აშშ დოლარამდე...


მსგავსი სიახლეები

up