ჭურჭლის მწარმოებელი კომპანია "საინის" პროდუქცია პანდემიის პერიოდში ამერიკასა და კანადაში ექსპორტზე გავიდა.
როგორც „კომერსანტთან“ „საინის“ თანადამფუძნებელმა და დირექტორმა ნინო სლეპჩენკომ აღნიშნა, მიუხედავად იმისა რომ პანდემიის პერიოდში შოურუმის დროებით დახურვა მოუწიათ და გაყიდვები შეუმცირდათ, პანდემიამ თავისი დადებითი შედეგებიც მოუტანა კომპანიას და ონლაინ-კომერციაზე უფრო სწრაფად გადავიდნენ.
„იმის გამო რომ ყველაფერი შეჩერდა, ძალიან რთული პერიოდი იყო, მაგრამ თავის მხრივ რაღაც პლუსებიც მივიღეთ. დაგეგმილ ონლაინ კომერციის მხარეზე უფრო სწრაფად გადავედით, რომელსაც ეხლა ძალიან აქტიურად და სწრაფად ვაკეთებთ. გაიხსნა ჩვენი გვერდი საერთაშორისო პლატფორმაზე და ამჟამად სატზე ვმუშაობთ.
პანდემიის დროს მოვახერხეთ და კანადაში და აშშ-ში გვქონდა გაყიდვები, ჩვენი ნივთები განთავსებული იყო სხვადასხვა თემატურ მაღაზიაში და ტოპ 10 სთორში, ასევე ვაკეში ბერძენიშვილის ქუჩაზე გვაქვს შოუ რუმი, რომელმაც პანდემიის დასრულების მერე მალევე განაახლა მუშაობა ეხლა ველოდებით, რომ ონლაინ კომერცია შემოგვეშველება, რადგან უფრო მარტივად მოხდება , მისვლის გარეშე, მიტანის სერვისით
ძირითადი დაინტერესება უმეტესწილად არის აშშ-დან კანადიდან და გერმანიიდან.“ — განმარტა ნინო სლეპჩენკომ.
ნინო სლეპჩენკომ „კომერსანტთან“ ასევე იმ გამოწვევებზე ისაუბრა, რომელსაც მცირე და არტ ბიზნესები დაფინანსების მოძიებისას აწყდებიან. მისი განცხადებით მთავარი პრობლემა არის ის, რომ მათზე ცოტა რამეა მორგებული და გამოცხადებულ კონკურსებსა თუ ტენდერებში კონკურენციას ვერ უწევენ ისეთ პროდუქტებს როგორიცაა ტურისტული ბიზნესი, ხელოვნური ინტელექტი თუ აპლიკაცია
„არტ და სახელოვნებო ბიზნესების ძირითადი პრობლემა არის ის, რომ ძალიან ცოტა რამეა ჩვენზე მორგებული, კონკურენციას ვერ ვუწევთ ხოლმე გამოცხადებულ კონკურსებსა თუ ტენდერებში ისეთ პროდუქტებს როგორიც არის აპლიკაციები , ხელოვნური ინტელექტი თუ ტურისტული ბიზნესი.
ყურადღება მსგავსი ბიზნესის მიმართ ნაკლებია, თუმცა ეხლა იწყებენ ცოტა დაფიქრებას და ხელის შეწყობას, იმიტომ რომ ბევრი არტისტია, ბევრი ნიჭიერი დამწყები ბიზნესის მფლობელები არიან და საინტერესო და გემოვნებიან ნივთებს ქმნიან და უჭირთ რადგან არც ბანკი ენდობათ, რომ სესხი მისცენ და ბრუნვის არასასურველი რაოდენობის გამო და შეიძლება აპლიკაცია ან სასტუმრო ბიზნესი ერჩივნოთ დასაფინანსებლად, ვიდრე ჩვენნაირი.“ — აღნიშნავს ნინო სლეპჩენკო.
კომპანია საინი მომხმარებელს ანბანის ასო-ნიშანთა ორნამენტებით შემკულ, ეკოლოგიურად სუფთა მასალისგან დამზადებულ ფაიფურის ჭურჭელს, კერამიკულ ფილებს, სამკაულს, სანათებს, სუვენირებს, ინტერიერის საავტორო ნივთებს და ექსკლუზიურ საჩუქრებს სთავაზობს.
„ჩვენ ბევრ რამეს ვაწარმოებთ, დიდი ნაწილი მზადდება შეკვეთით და იწყება ფაიფურის ჭურჭლით, ეს არის ფაიფურის და დეკოლის ტექნოლოგია, რომელიც იშვიათია და საქართველოში თითქმის არ არის, ჩვენ ვცდილობთ, რომ ეს ყველაფერი შემოვიტანოთ და აღვადგინოთ.ეს არის პირველი პროდუქტი რითაც დავიწყეთ შემდგომ უკვე 20 დასახელების პროდუქტს ვაწარმოებთ , ესენი შეიძლება იყოს სასუვენირო ნივთები, ხის დაფები, სამზარეულოს ნივთები, საავტორო ინტერიერის ნივთები.“ — განმარტავს კომპანიის დამფუძნებელი.
შპს „საინი“ 2015 წელს ოფიციალურად დარეგისტრირდა და ინვესტიცია დაახლოებით 40 000 ლარს შეადგენდა.
„ინვესტიცია ძირითადად იყო თვითდაფინანსებით და პატარ-პატარა ნაბიჯებით. დიზაინერები ვართ და სხვადასხვა მხრიდან ვახმარდით თანხებს. ერთადერთი რაც იყო creative business cup Georgia კონკურსში გავიმარჯვეთ და პირველი პრიზის ჯილდო მივიღეთ 5 000 ლარი, შემდეგ კოპენჰაგენში გავემგზავრეთ და გლობალურ ფინალზე.
გარდა ამისა თიბისის ბიზნეს სესხის აღება დაგვჭირდა , შეიძლება ითქვას, რომ 40 000 ლარამდე ჩავდეთ.“ — აღნიშნავს ნინო სლეპჩენკო.
კომპანიაში ამ ეტაპზე მუდმივად 5 ადამიანია დასაქმებული , ასევე 3 არტისტი ყავთ რეზერვში და დიდი შეკვეთების დროს შტატგარეშე თანამშრომლებსაც ქირაობენ.
თაკო კვაჭანტირაძე