ქართულ ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი გამოჩნდა

ქართულ ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი გამოჩნდა

person access_time2016-03-05 12:15:53

 საქართველოში ქართული ტრადიციული ნუგბარის, ტყლაპის ქარხნული წარმოება დაიწყო. ქარხნული წესით დამუშავებული შეფუთული ტყლაპი ბაზარზე რამდენიმე კვირაა, რაც გამოჩნდა. ტყლაპს კომპანია Fruit Factory აწარმოებს.


რა პრობლემებს წააწყდა მწარმოებელი პროცესში და რატომ გადაწყვიტა ტყლაპის წარმოება. „კომერსანტის“ კითხვებს Fruit Factory-ს ხელმძღვანელი ტიმოთე გვაზავაპასუხობს:


-  როდის დაარსდა თქვენი კომპანია, რა პროდუქციას აწარმოებთ ამ ეტაპისთვის და რატომ გადაწყვიტეთ ტყლაპის ქარხნულად წარმოება?


-  კომპანია დაფუძნდა შარშან, თუმცა, წარმოება ერთი თვეა,რაც დავიწყეთ, რადგან სხვადასხვა პრობლემა გვქონდა.

 

ამ ეტაპზე ვაწარმოებთ 4 სახის ტყლაპს. ვაშლის, ტყემლის, ფეიხოას და ტყემლის. ფეიხოას მარაგები გავაკეთეთ, ტყემალს ვიღებთ აბსოლუტურად ნატურალურს, ყოველგვარი დანამატების გარეშე. ვაშლს პერიოდულად ვიღებთ მოსახლეობისგან, გვიმზადებენ პიურეს და შემდეგ ჩვენ ვაშრობთ.

 

ბიზნეს პროექტის იდეა მომხმარებლისთვის ნატურალური პროდუქტის შეთავაზებაა. პროდუქტის, რომლის ყიდვა არ შეგეშინდება, რომელიც არ არის მტვერში ნადები, ანტისანიტარულ პირობებში დამზადებული, არ არის შეღებილი და არ შეიცავს გაურკვეველ ნივთიერებებს.

 

-  როგორც აღნიშნეთ თქვენი კომპანია გასულ წელს დაარსდა, თუმცა,  წარმოება ახლახან დაიწყეთ.  რა იყო ამის მიზეზი?


-    პრობლემა იყო ის, რომ ტექნოლოგიის მცოდნე ადამიანი ვერ ვნახეთ. ტყლაპის შრობა საქართველოში ძირითადად ხორციელდება ბუნებრივი მეთოდით, მზეზე. ჩვენ არ გვინდოდა, რომ შრობა მზეზე მომხდარიყო, გვინდოდა, რომ ყოფილიყო დახურული, „იძულებითი“ შრობა კომპიუტერიზებულ საშრობში და ამიტომ პირველ ეტაპზე გავაკეთეთ კუსტარული საშრობი, რომელმაც არ გაამართლა. შემდეგ გარკვეული დრო დასჭირდა ახალი ტექნოლოგიის დანერგვას, ამ ტექნოლოგიის მცოდნე ადამიანის მოძიებას. ამ ყველაფერმა ძალიან დიდი დრო წაიღო. ასევე იყო ბანკების პრობლემაც, რადგანაც ჩვენი თანხებით გავაკეთეთ წარმოება, მერე სესხი დავამატეთ ბანკიდან და დაახლოებით ერთი თვის წინ დავიწყეთ წარმოება.


-  სახელმწიფო დაფინანსების პროგრამებით ხომ არ გისარგებლიათ? მაგალითად როგორიცაა „აწარმოე საქართველოში?



- ამ მიმართულებით არ წავსულვართ, მაგრამ მომავალში ვგეგმავთ. პირველ ეტაპზე არ ველოდით, რომ თანხების მოცულობა იქნებოდა ძალიან დიდი, თუმცა, მაინც გავედით საკმაოდ დიდ თანხებზე. დღემდე ჩადებულია დაახლოებით 150 ათას ლარამდე. დასაქმებული გვყავს 12 ადამიანი.

 

-  ქსელურ მარკეტებში თუ არის წარმოდგენილი თქვენი პროდუქცია?


- ქსელური მარკეტებიდან ახლა შევალთ „ფრესკოში“, მოლაპარაკება უკვე დავასრულეთ. სხვა ქსელურ მარკეტებთან გვქონდა მოლაპარაკება, თუმცა, ამ ეტაპზე ვერ შევდივართ, რადგანაც პირობებზე ვერ შევთანხმდით. „ფრესკოსგან“ ძალიან კარგი დამოკიდებულება იყო, იმის გათვალისწინებით, რომ ვართ ქართული, ადგილობრივი წარმოება. სიმართლე რომ გითხრათ, სხვებთანაც გვეგონა, რომ ეს გათვალისწინებული იქნებოდა, მაგრამ მათ არ გაითვალისწინეს. სხვა მარკეტებში დავინახეთ მათი წმინდად კომერციული მიდგომა, მაღალი მარჟები. თუ წარმოება გაქვს 15%-იანი მოგების მარჟით, რომელიც ისედაც ძალიან დაბალია, მათ აქვთ 30%-იანი და ამის გადახედვა არ უნდათ. ისეთ თანხას გვთავაზობდნენ, რომ პრაქტიკულად ჩამოვიდოდოთ თვითღირებულებამდე, მაშინ რეინვესტიციისთვის აღარ გვრჩებოდა ფული და აზრი ეკარგებოდა მთლიანად ამ ყველაფერს.


-  თქვენ ჯერ შიდა ბაზარზე მუშაობთ, თუ შედის თქვენს გეგმებში ექსპორტზე გასვლა?


- რა თქმა უნდა. გვაქვს სურვილი, გვაქვს მოლაპარაკებები. ბალტიისპირეთიდან იყო რამდენიმე შემოთავაზება, იყო რუსეთიდანაც, პოლონეთიდანაც. ახლა ვმუშაობთ, გვაინტერესებს, რა პირობები იქნება მათი მხრიდან შემოთავაზებული, რადგან ვიცით, რომ ევროკავშირის ქვეყნებს შეიძლება განსხვავებული პირობები და მოთხოვნები ჰქონდეთ.


-  თქვენს გარდა თუ არის დღეს ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი წარმოდგენილი?


- ქარხნულად დამზადებული ტყლაპი წარმოდგენილი არ არის. ერთი მწარმოებელი ოპერირებს, მაგრამ ისინიც ყიდიან მზეზე გამომშრალ პროდუქციას. ზამთარში რომ იწარმოებოდეს ახალი პროდუქცია, ასეთი დღეს ქართულ ბაზარზე არ არსებობს. სწორედ ეს იყო ჩვენი მიზანი, რომ ზამთარშიც გამოგვეშვა ტყლაპი და არამხოლოდ ზაფხულში.


-  მიუხედავად იმისა, რომ მოკლე დროა გასული ბაზარზე თქვენი შემოსვლიდან,  რამდენად ფიქსირდება მოთხოვნა თქვენს პროდუქციაზე?


-  მოთხოვნა ასე თუ ისე ფიქსირდება, რადგანაც ტყლაპი, რომელიც დღეს ბაზარზეა წარმოდგენილი, ყველა არის კუსტარულად, გაურკვეველ პირობებში დამზადებული. მომხმარებლის მოთხოვნაა, იცოდეს, რომ პროდუქცია არის შემოწმებული, სუფთად გაკეთებული. პირველ ეტაპზე ვართ და უკვე ჩანს, რომ დაიწყო გაყიდვები. გასაგებია, რომ პურივით მოთხოვნადი ვერ იქნება ჩვენი პროდუქცია, მაგრამ გამოხმაურებებიდან ჩანს, რომ დაინტერესება დიდია.  ბევრი ასეთი შეფუთვით არ ელოდება ტყლაპს, ამიტომაც ვმუშაობთ იმაზე, რომ უფრო იოლად მივახვედროთ მომხმარებელი, თუ რა პროდუქტია.  დღეს მომხმარებელს უჭირს აღქმა რა დევს შეფუთვაში - კანფეტი თუ ტყლაპი.


- ამ ერთი წლის განმავლობაში, რაც ბიზნესი წამოიწყეთ, რა პრობლემებს გამოყოფდით, რომელსაც პირადად წააწყდით?


-  ყველაზე მეტად პრობლემური იყო კადრების არარსებობა ქვეყანაში. დეფიციტია იმ ადამიანების, რომლებიც ჩვენ შემთხვევაში იცნობენ ტყლაპის წარმოების, შრობის პროცესს. დაფინანსების პრობლემაც იყო, თუმცა, ნაწილობრივ. სხვა მხრივ, სხვა შეფერხება ადმინისტრაციული მიმართულებით არ ყოფილა.


-  ამჟამად რა ოდენობის პროდუქციის წარმოების შესაძლებლობა გაქვთ და რამდენს აწარმოებთ?


-  თვეში 40-50 ათასის წარმოების საშუალება გვაქვს. თუმცა, ამ ეტაპზე ვაწარმოებთ 10-15 ათასს და ვფიქრობთ, რომ ერთ-ორ თვეში ავალთ სრულ წარმოებაზეც.


-  ახსენეთ, რომ აპირებთ სამთავრობო დაფინანსების პროგრამით სარგებლობას, კონკრეტულად როგორია სამომავლო გეგმები?


-   გვინდა, რომ გავზარდოთ წარმადობა. ავიღოთ ISO სერთიფიკატი და ევროპის ქვეყნებთან გვქონდეს გამარტივებული ურთიერთობა. გვინდა, რომ გამოვუშვათ სხვა სახეობის ხილის ტყლაპიც, ასევე გვინდა, რომ ხილის მარაგები გავაკეთოთ, ამას სჭირდება გარკვეული დანადგარები, რომლის შეძენის საშუალებაც ახლა არ გვაქვს. ასევე გვინდა გამოვუშვათ სხვადასხვა სახეობის ჩირი.

 




რა არის „15-წუთის ქალაქები“ და როგორ შეცვლიან ისინი ჩვენს ცხოვრებას მომავალში

რა არის „15-წუთის ქალაქები“ და როგორ შეცვლიან ისინი ჩვენს ცხოვრებას მომავალში
access_time2021-09-19 16:00:51
კორონავირუსის პანდემიის დაწყებიდან, არაერთ ქვეყანაში მკაცრი შეზღუდვები დაწესდა - დაიხურა სკოლები და უნივერსიტეტები, შემოიღეს კომენდანტის საათი, შეიზღუდა ტრანსპორტით გადაადგილება, ადამიანებს სახლიდან შორს წასვლა აეკრძალათ და სხვა. შედეგად კი, თითოეული ჩვენგანის ცხოვრება მნიშვნელოვნად შეიცვალა და ახლა იმაზე გაცილებით მოკლე დისტანციას გავდივართ ყოველდღე, ვიდრე ეს პანდემიამდე იყო. ამასთან, ავტომობილებით ნაკლებად გადაადგილებამ ჰაერის გაჯანსაღება და ქაოტური...

,,წისქვილები დილემის წინაშე დგანან - უნდა გაჩერდე, ან ფქვილის იმპორტზე გადახვიდე“

,,წისქვილები დილემის წინაშე დგანან - უნდა გაჩერდე, ან ფქვილის იმპორტზე გადახვიდე“
access_time2021-09-19 14:00:06
მსოფლიო ბაზრებზე ხორბლის ფასი იზრდება. პარალელურად კი, რუსეთში იზრდება მცურავი ბაჟის მოცულობაც. ხორბლისა და ფქვილის მწარმოებელთა ასოციაციის ხელმძღვანელი ,,ბიზნესპრესნიუსთან“ ამბობს, რომ შექმნილი ვითარება უპრეცედენტოა და ოქტომბრის ბოლოდან, წისქვილ-კომბინატები დგებიან რეალობის წინაშე, როცა ან ფქვილის იმპორტზე უნდა გადავიდნენ, ან მუშაობა შეაჩერონ. სილაგავას თქმით, ფქვილის იმპორტზე მასობრივი გადასვლა, კომპლექსურ პრობლემებს...

ალექსეი მილერი: ბუნებრივი აირის მარაგები რუსეთს 100 წელზე მეტ ხანს ეყოფა

ალექსეი მილერი: ბუნებრივი აირის მარაგები რუსეთს 100 წელზე მეტ ხანს ეყოფა
access_time2021-09-19 12:00:38
“გაზის მარაგები რუსეთში მსოფლიოში ყველაზე დიდია, ისინი 100 წელზე მეტი ხნისათვისაა საკმარისი”, – ამის შესახებ “გაზპრომის” გამგეობის თავმჯდომარემ, ალექსეი მილერმა განაცხადა საერთაშორისო ბიზნეს კონგრესის 24-ე ყოველწლიურ გენერალურ შეხვედრაზე, რომელიც შედგა 14-17 სექტემბერს, შერეულ ფორმატში. ”გაზის რეზერვები რუსეთში, გაზპრომის გაზის რეზერვები, ყველაზე დიდია მსოფლიოში. ჩვენ არ შევხვდებით პრობლემებს ჩვენს რეზერვებთან დაკავშირებით...

Heidelberg-ი გარემოსდაცვით ვალდებულებებზე: შეუძლებელი იყო მომზადებულები შევხვედროდით

Heidelberg-ი გარემოსდაცვით ვალდებულებებზე: შეუძლებელი იყო მომზადებულები შევხვედროდით
access_time2021-09-19 11:00:16
1-ელი ივნისიდან ამოქმედებული გარემოსადცვით რეგულაციებთან შეუსაბამობის გამო „ჰაიდელბერგ ჯორჯია“ 30 000 ლარით დაჯარიმდა. 10 000 ლარი კომპანიამ უკვე გადაიხადა, დარჩენილ ჯარიმაზე კი საქმე სასამართლოში ამ დრომდე მიმდინარეობს. როგორც „ბიზნესპარტნიორთან“ კომპანიის იურიდიული დირექტორი განმარტავს, ჯარიმა არასამართლიანია, რადგან კერძო სექტორმა ახალი კანონმდებლბის აღსრულება შესაბამისი დოკუმენტების დაგვიანებით გამოქვეყნების გამო ვერ შეძლო. „კერძო სექტორი ახალ გარემოდაცვით რეგულაციებს...

,,ხორბლის ფასმა ფსიქოლოგიური ნიშნული, 300 დოლარი უკვე გადალახა“- როდის აისახება ტენდენცია ქართულ ბაზარზე

,,ხორბლის ფასმა ფსიქოლოგიური ნიშნული, 300 დოლარი უკვე გადალახა“- როდის აისახება ტენდენცია ქართულ ბაზარზე
access_time2021-09-19 10:00:41
მსოფლიო ბაზრებზე ხორბლის ფასი იზრდება. ტენდენციის ასახვას საქართველოში 1 თვის შემდეგ უნდა ველოდოთ - ამის შესახებ ,,ბიზნესპრესნიუსთან“ ხორბლისა და ფქვილის მწარმოებელთა ასოციაციის ხელმძღვანელმა განაცხადა. ლევან სილაგავას თქმით, ახლა გაძვირების ასახვას ხორბლის მარაგები აზღვევს. ,,სამწუხაროდ, ფქვილზე ფასები მსოფლიო ბაზარზე გაზრდილია, თუმცა, ჩვენ ორ თვიანი...


მსგავსი სიახლეები

up