ქართულ ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი გამოჩნდა

ქართულ ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი გამოჩნდა

person access_time2016-03-05 12:15:53

 საქართველოში ქართული ტრადიციული ნუგბარის, ტყლაპის ქარხნული წარმოება დაიწყო. ქარხნული წესით დამუშავებული შეფუთული ტყლაპი ბაზარზე რამდენიმე კვირაა, რაც გამოჩნდა. ტყლაპს კომპანია Fruit Factory აწარმოებს.


რა პრობლემებს წააწყდა მწარმოებელი პროცესში და რატომ გადაწყვიტა ტყლაპის წარმოება. „კომერსანტის“ კითხვებს Fruit Factory-ს ხელმძღვანელი ტიმოთე გვაზავაპასუხობს:


-  როდის დაარსდა თქვენი კომპანია, რა პროდუქციას აწარმოებთ ამ ეტაპისთვის და რატომ გადაწყვიტეთ ტყლაპის ქარხნულად წარმოება?


-  კომპანია დაფუძნდა შარშან, თუმცა, წარმოება ერთი თვეა,რაც დავიწყეთ, რადგან სხვადასხვა პრობლემა გვქონდა.

 

ამ ეტაპზე ვაწარმოებთ 4 სახის ტყლაპს. ვაშლის, ტყემლის, ფეიხოას და ტყემლის. ფეიხოას მარაგები გავაკეთეთ, ტყემალს ვიღებთ აბსოლუტურად ნატურალურს, ყოველგვარი დანამატების გარეშე. ვაშლს პერიოდულად ვიღებთ მოსახლეობისგან, გვიმზადებენ პიურეს და შემდეგ ჩვენ ვაშრობთ.

 

ბიზნეს პროექტის იდეა მომხმარებლისთვის ნატურალური პროდუქტის შეთავაზებაა. პროდუქტის, რომლის ყიდვა არ შეგეშინდება, რომელიც არ არის მტვერში ნადები, ანტისანიტარულ პირობებში დამზადებული, არ არის შეღებილი და არ შეიცავს გაურკვეველ ნივთიერებებს.

 

-  როგორც აღნიშნეთ თქვენი კომპანია გასულ წელს დაარსდა, თუმცა,  წარმოება ახლახან დაიწყეთ.  რა იყო ამის მიზეზი?


-    პრობლემა იყო ის, რომ ტექნოლოგიის მცოდნე ადამიანი ვერ ვნახეთ. ტყლაპის შრობა საქართველოში ძირითადად ხორციელდება ბუნებრივი მეთოდით, მზეზე. ჩვენ არ გვინდოდა, რომ შრობა მზეზე მომხდარიყო, გვინდოდა, რომ ყოფილიყო დახურული, „იძულებითი“ შრობა კომპიუტერიზებულ საშრობში და ამიტომ პირველ ეტაპზე გავაკეთეთ კუსტარული საშრობი, რომელმაც არ გაამართლა. შემდეგ გარკვეული დრო დასჭირდა ახალი ტექნოლოგიის დანერგვას, ამ ტექნოლოგიის მცოდნე ადამიანის მოძიებას. ამ ყველაფერმა ძალიან დიდი დრო წაიღო. ასევე იყო ბანკების პრობლემაც, რადგანაც ჩვენი თანხებით გავაკეთეთ წარმოება, მერე სესხი დავამატეთ ბანკიდან და დაახლოებით ერთი თვის წინ დავიწყეთ წარმოება.


-  სახელმწიფო დაფინანსების პროგრამებით ხომ არ გისარგებლიათ? მაგალითად როგორიცაა „აწარმოე საქართველოში?



- ამ მიმართულებით არ წავსულვართ, მაგრამ მომავალში ვგეგმავთ. პირველ ეტაპზე არ ველოდით, რომ თანხების მოცულობა იქნებოდა ძალიან დიდი, თუმცა, მაინც გავედით საკმაოდ დიდ თანხებზე. დღემდე ჩადებულია დაახლოებით 150 ათას ლარამდე. დასაქმებული გვყავს 12 ადამიანი.

 

-  ქსელურ მარკეტებში თუ არის წარმოდგენილი თქვენი პროდუქცია?


- ქსელური მარკეტებიდან ახლა შევალთ „ფრესკოში“, მოლაპარაკება უკვე დავასრულეთ. სხვა ქსელურ მარკეტებთან გვქონდა მოლაპარაკება, თუმცა, ამ ეტაპზე ვერ შევდივართ, რადგანაც პირობებზე ვერ შევთანხმდით. „ფრესკოსგან“ ძალიან კარგი დამოკიდებულება იყო, იმის გათვალისწინებით, რომ ვართ ქართული, ადგილობრივი წარმოება. სიმართლე რომ გითხრათ, სხვებთანაც გვეგონა, რომ ეს გათვალისწინებული იქნებოდა, მაგრამ მათ არ გაითვალისწინეს. სხვა მარკეტებში დავინახეთ მათი წმინდად კომერციული მიდგომა, მაღალი მარჟები. თუ წარმოება გაქვს 15%-იანი მოგების მარჟით, რომელიც ისედაც ძალიან დაბალია, მათ აქვთ 30%-იანი და ამის გადახედვა არ უნდათ. ისეთ თანხას გვთავაზობდნენ, რომ პრაქტიკულად ჩამოვიდოდოთ თვითღირებულებამდე, მაშინ რეინვესტიციისთვის აღარ გვრჩებოდა ფული და აზრი ეკარგებოდა მთლიანად ამ ყველაფერს.


-  თქვენ ჯერ შიდა ბაზარზე მუშაობთ, თუ შედის თქვენს გეგმებში ექსპორტზე გასვლა?


- რა თქმა უნდა. გვაქვს სურვილი, გვაქვს მოლაპარაკებები. ბალტიისპირეთიდან იყო რამდენიმე შემოთავაზება, იყო რუსეთიდანაც, პოლონეთიდანაც. ახლა ვმუშაობთ, გვაინტერესებს, რა პირობები იქნება მათი მხრიდან შემოთავაზებული, რადგან ვიცით, რომ ევროკავშირის ქვეყნებს შეიძლება განსხვავებული პირობები და მოთხოვნები ჰქონდეთ.


-  თქვენს გარდა თუ არის დღეს ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი წარმოდგენილი?


- ქარხნულად დამზადებული ტყლაპი წარმოდგენილი არ არის. ერთი მწარმოებელი ოპერირებს, მაგრამ ისინიც ყიდიან მზეზე გამომშრალ პროდუქციას. ზამთარში რომ იწარმოებოდეს ახალი პროდუქცია, ასეთი დღეს ქართულ ბაზარზე არ არსებობს. სწორედ ეს იყო ჩვენი მიზანი, რომ ზამთარშიც გამოგვეშვა ტყლაპი და არამხოლოდ ზაფხულში.


-  მიუხედავად იმისა, რომ მოკლე დროა გასული ბაზარზე თქვენი შემოსვლიდან,  რამდენად ფიქსირდება მოთხოვნა თქვენს პროდუქციაზე?


-  მოთხოვნა ასე თუ ისე ფიქსირდება, რადგანაც ტყლაპი, რომელიც დღეს ბაზარზეა წარმოდგენილი, ყველა არის კუსტარულად, გაურკვეველ პირობებში დამზადებული. მომხმარებლის მოთხოვნაა, იცოდეს, რომ პროდუქცია არის შემოწმებული, სუფთად გაკეთებული. პირველ ეტაპზე ვართ და უკვე ჩანს, რომ დაიწყო გაყიდვები. გასაგებია, რომ პურივით მოთხოვნადი ვერ იქნება ჩვენი პროდუქცია, მაგრამ გამოხმაურებებიდან ჩანს, რომ დაინტერესება დიდია.  ბევრი ასეთი შეფუთვით არ ელოდება ტყლაპს, ამიტომაც ვმუშაობთ იმაზე, რომ უფრო იოლად მივახვედროთ მომხმარებელი, თუ რა პროდუქტია.  დღეს მომხმარებელს უჭირს აღქმა რა დევს შეფუთვაში - კანფეტი თუ ტყლაპი.


- ამ ერთი წლის განმავლობაში, რაც ბიზნესი წამოიწყეთ, რა პრობლემებს გამოყოფდით, რომელსაც პირადად წააწყდით?


-  ყველაზე მეტად პრობლემური იყო კადრების არარსებობა ქვეყანაში. დეფიციტია იმ ადამიანების, რომლებიც ჩვენ შემთხვევაში იცნობენ ტყლაპის წარმოების, შრობის პროცესს. დაფინანსების პრობლემაც იყო, თუმცა, ნაწილობრივ. სხვა მხრივ, სხვა შეფერხება ადმინისტრაციული მიმართულებით არ ყოფილა.


-  ამჟამად რა ოდენობის პროდუქციის წარმოების შესაძლებლობა გაქვთ და რამდენს აწარმოებთ?


-  თვეში 40-50 ათასის წარმოების საშუალება გვაქვს. თუმცა, ამ ეტაპზე ვაწარმოებთ 10-15 ათასს და ვფიქრობთ, რომ ერთ-ორ თვეში ავალთ სრულ წარმოებაზეც.


-  ახსენეთ, რომ აპირებთ სამთავრობო დაფინანსების პროგრამით სარგებლობას, კონკრეტულად როგორია სამომავლო გეგმები?


-   გვინდა, რომ გავზარდოთ წარმადობა. ავიღოთ ISO სერთიფიკატი და ევროპის ქვეყნებთან გვქონდეს გამარტივებული ურთიერთობა. გვინდა, რომ გამოვუშვათ სხვა სახეობის ხილის ტყლაპიც, ასევე გვინდა, რომ ხილის მარაგები გავაკეთოთ, ამას სჭირდება გარკვეული დანადგარები, რომლის შეძენის საშუალებაც ახლა არ გვაქვს. ასევე გვინდა გამოვუშვათ სხვადასხვა სახეობის ჩირი.

 




საქართველომ იაფი ინტერნეტის მქონე ქვეყნებს შორის მე-19 ადგილი დაიკავა, ყველაზე იაფად ინტერნეტს სირიაში მოიხმარენ

საქართველომ იაფი ინტერნეტის მქონე ქვეყნებს შორის მე-19 ადგილი დაიკავა, ყველაზე იაფად ინტერნეტს სირიაში მოიხმარენ
access_time2020-01-20 18:00:21
ბრიტანულმა კომპანია BDRC Continental-მა და პროვაიდერმა Cable.co.uk-მ ჩაატარა კვლევა, რომლის მიხედვითაც სირიამ ყველაზე იაფი ინტერნეტის მქონე ქვეყნებს შორის პირველი ადგილი დაიკავა. ამავე კვლევის მიხედვით, გასულ წელს რეიტინგის სათავეში უკრაინა იყო, თუმცა, წელს მეორე ადგილზე აღმოჩნდა.   ყველაზე იაფი ინტერნეტის ქვეყნებში საქართველო 19-ე ადგილს იკავებს, ხოლო ინტერნეტის ღირებულება საშუალოდ თვეში 13,86...

“სამუშაო ძალის ახალი მეთოდოლოგიით გამოკვლევის შემდეგ, უმუშევრობის მაჩვენებელი გაიზრდება”

“სამუშაო ძალის ახალი მეთოდოლოგიით გამოკვლევის შემდეგ, უმუშევრობის მაჩვენებელი გაიზრდება”
access_time2020-01-20 15:45:22
2020 წლის მესამე კვარტლიდან სტატისტიკის ეროვნული სამსახური დასაქმებისა და უმუშევრობის შესახებ მონაცემებს ახალი მეთოდოლოგიით შეაგროვებს. საქსტატის აღმასრულებელი დირექტორის, გოგიტა თოდრაძის ინფორმაციით, ახალი მეთოდოლოგიით, დასაქმებულად ჩაითვლება მხოლოდ ის ადამიანი, რომელიც საკუთარ სერვისს ან პროდუქტს ბაზარს სთავაზობს, ანუ საკუთარ შრომას ყიდის. ხოლო ადამიანი, რომელიც საკუთარ ნაკვეთზე სასოფლო-სამეურნეო საქმიანობით არის დაკავებული და მიღებულ მოსავალს მხოლოდ თავად მოიხმარს და არა კომერციული...

“საერთაშორისო ბაზრებზე არსებული დღევანდელი სიტუაციის გათვალისწინებით, ფქვილის ფასი შეიძლება 1-2 ლარით გაძვირდეს”

“საერთაშორისო ბაზრებზე არსებული დღევანდელი სიტუაციის გათვალისწინებით, ფქვილის ფასი შეიძლება 1-2 ლარით გაძვირდეს”
access_time2020-01-20 13:37:42
„პირველ ეტაპზე, ფქვილის ფასზე სერიოზულად არ აისახება რუსულ ხორბალზე კვოტირების დაწესების ფაქტორი“ ბოლო წლების განმავლობაში რუსეთში ხორბლის რეკორდული მოსავალი მოდის. 2019 წელს ქვეყანაში 120,7 მლნ ტონა ხორბალი აიღეს, რაც ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი მაჩვენებელია ისტორიაში. შედეგად, 2018-2019 წლების სეზონზე რუსეთიდან 35,8 მლნ ტონა ხორბლის ექსპორტი განხორციელდა საქართველოში. აღსანიშნავია, რომ რეკორდული მოსავლების პარალელურად, მზარდია რუსული...

2019 წელს სასაქონლო ჯგუფებიდან საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი მსუბუქმა ავტომობილებმა დაიკავა

2019 წელს სასაქონლო ჯგუფებიდან საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი მსუბუქმა ავტომობილებმა დაიკავა
access_time2020-01-20 12:07:34
„საქსტატის“ წინასწარი მონაცემებით, 2019 წელს საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ (არადეკლარირებული ვაჭრობის გარეშე) 12 834.7 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 2.7 პროცენტით მეტია. აქედან ექსპორტი 3 771.5 მლნ აშშ დოლარს (12.4 პროცენტით მეტი), ხოლო იმპორტი 9 063.2 მლნ აშშ დოლარს (0.8 პროცენტით ნაკლები) შეადგენს. საქართველოს უარყოფითმა სავაჭრო ბალანსმა, 2019 წელს, 5 291.8 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა, რაც საგარეო სავაჭრო ბრუნვის 41.2...

დავით საგანელიძე: „საპარტნიორო ფონდი“ ბიუჯეტიდან არ უნდა ფინანსდებოდეს,მას აქვს საშუალება თავად მოიზიდოს თანხები

დავით საგანელიძე: „საპარტნიორო ფონდი“ ბიუჯეტიდან არ უნდა ფინანსდებოდეს,მას აქვს საშუალება თავად მოიზიდოს თანხები
access_time2020-01-20 11:30:36
„საპარტნიორო ფონდის“ ხელმძღვანელი დავით საგანელიძე მიიჩნევს, რომ „საპარტნიორო ფონდი“ ბიუჯეტიდან არ უნდა ფინანსდებოდეს და მას აქვს საშუალება თავად მოიზიდოს თანხები. ამის შესახებ დავით საგანელიძემ საპარტნიორო ფონდის სტრუქტურულ რეფორმაზე საუბრისას განაცხადა და აღნიშნა, რომ ფონდს დღეს უკვე სხვა გამოწვევები და ამოცანები აქვს, ამიტომ აუცილებელია სტრუქტურული რეფორმა სწრაფად განხორციელდეს. ამასთან, დავით საგანელიძე მიიჩნევს, რომ სახელმწიფო საწარმოები არ უნდა...


მსგავსი სიახლეები

up