ქართულ ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი გამოჩნდა

ქართულ ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი გამოჩნდა

person access_time2016-03-05 12:15:53

 საქართველოში ქართული ტრადიციული ნუგბარის, ტყლაპის ქარხნული წარმოება დაიწყო. ქარხნული წესით დამუშავებული შეფუთული ტყლაპი ბაზარზე რამდენიმე კვირაა, რაც გამოჩნდა. ტყლაპს კომპანია Fruit Factory აწარმოებს.


რა პრობლემებს წააწყდა მწარმოებელი პროცესში და რატომ გადაწყვიტა ტყლაპის წარმოება. „კომერსანტის“ კითხვებს Fruit Factory-ს ხელმძღვანელი ტიმოთე გვაზავაპასუხობს:


-  როდის დაარსდა თქვენი კომპანია, რა პროდუქციას აწარმოებთ ამ ეტაპისთვის და რატომ გადაწყვიტეთ ტყლაპის ქარხნულად წარმოება?


-  კომპანია დაფუძნდა შარშან, თუმცა, წარმოება ერთი თვეა,რაც დავიწყეთ, რადგან სხვადასხვა პრობლემა გვქონდა.

 

ამ ეტაპზე ვაწარმოებთ 4 სახის ტყლაპს. ვაშლის, ტყემლის, ფეიხოას და ტყემლის. ფეიხოას მარაგები გავაკეთეთ, ტყემალს ვიღებთ აბსოლუტურად ნატურალურს, ყოველგვარი დანამატების გარეშე. ვაშლს პერიოდულად ვიღებთ მოსახლეობისგან, გვიმზადებენ პიურეს და შემდეგ ჩვენ ვაშრობთ.

 

ბიზნეს პროექტის იდეა მომხმარებლისთვის ნატურალური პროდუქტის შეთავაზებაა. პროდუქტის, რომლის ყიდვა არ შეგეშინდება, რომელიც არ არის მტვერში ნადები, ანტისანიტარულ პირობებში დამზადებული, არ არის შეღებილი და არ შეიცავს გაურკვეველ ნივთიერებებს.

 

-  როგორც აღნიშნეთ თქვენი კომპანია გასულ წელს დაარსდა, თუმცა,  წარმოება ახლახან დაიწყეთ.  რა იყო ამის მიზეზი?


-    პრობლემა იყო ის, რომ ტექნოლოგიის მცოდნე ადამიანი ვერ ვნახეთ. ტყლაპის შრობა საქართველოში ძირითადად ხორციელდება ბუნებრივი მეთოდით, მზეზე. ჩვენ არ გვინდოდა, რომ შრობა მზეზე მომხდარიყო, გვინდოდა, რომ ყოფილიყო დახურული, „იძულებითი“ შრობა კომპიუტერიზებულ საშრობში და ამიტომ პირველ ეტაპზე გავაკეთეთ კუსტარული საშრობი, რომელმაც არ გაამართლა. შემდეგ გარკვეული დრო დასჭირდა ახალი ტექნოლოგიის დანერგვას, ამ ტექნოლოგიის მცოდნე ადამიანის მოძიებას. ამ ყველაფერმა ძალიან დიდი დრო წაიღო. ასევე იყო ბანკების პრობლემაც, რადგანაც ჩვენი თანხებით გავაკეთეთ წარმოება, მერე სესხი დავამატეთ ბანკიდან და დაახლოებით ერთი თვის წინ დავიწყეთ წარმოება.


-  სახელმწიფო დაფინანსების პროგრამებით ხომ არ გისარგებლიათ? მაგალითად როგორიცაა „აწარმოე საქართველოში?



- ამ მიმართულებით არ წავსულვართ, მაგრამ მომავალში ვგეგმავთ. პირველ ეტაპზე არ ველოდით, რომ თანხების მოცულობა იქნებოდა ძალიან დიდი, თუმცა, მაინც გავედით საკმაოდ დიდ თანხებზე. დღემდე ჩადებულია დაახლოებით 150 ათას ლარამდე. დასაქმებული გვყავს 12 ადამიანი.

 

-  ქსელურ მარკეტებში თუ არის წარმოდგენილი თქვენი პროდუქცია?


- ქსელური მარკეტებიდან ახლა შევალთ „ფრესკოში“, მოლაპარაკება უკვე დავასრულეთ. სხვა ქსელურ მარკეტებთან გვქონდა მოლაპარაკება, თუმცა, ამ ეტაპზე ვერ შევდივართ, რადგანაც პირობებზე ვერ შევთანხმდით. „ფრესკოსგან“ ძალიან კარგი დამოკიდებულება იყო, იმის გათვალისწინებით, რომ ვართ ქართული, ადგილობრივი წარმოება. სიმართლე რომ გითხრათ, სხვებთანაც გვეგონა, რომ ეს გათვალისწინებული იქნებოდა, მაგრამ მათ არ გაითვალისწინეს. სხვა მარკეტებში დავინახეთ მათი წმინდად კომერციული მიდგომა, მაღალი მარჟები. თუ წარმოება გაქვს 15%-იანი მოგების მარჟით, რომელიც ისედაც ძალიან დაბალია, მათ აქვთ 30%-იანი და ამის გადახედვა არ უნდათ. ისეთ თანხას გვთავაზობდნენ, რომ პრაქტიკულად ჩამოვიდოდოთ თვითღირებულებამდე, მაშინ რეინვესტიციისთვის აღარ გვრჩებოდა ფული და აზრი ეკარგებოდა მთლიანად ამ ყველაფერს.


-  თქვენ ჯერ შიდა ბაზარზე მუშაობთ, თუ შედის თქვენს გეგმებში ექსპორტზე გასვლა?


- რა თქმა უნდა. გვაქვს სურვილი, გვაქვს მოლაპარაკებები. ბალტიისპირეთიდან იყო რამდენიმე შემოთავაზება, იყო რუსეთიდანაც, პოლონეთიდანაც. ახლა ვმუშაობთ, გვაინტერესებს, რა პირობები იქნება მათი მხრიდან შემოთავაზებული, რადგან ვიცით, რომ ევროკავშირის ქვეყნებს შეიძლება განსხვავებული პირობები და მოთხოვნები ჰქონდეთ.


-  თქვენს გარდა თუ არის დღეს ბაზარზე ქარხნულად წარმოებული ტყლაპი წარმოდგენილი?


- ქარხნულად დამზადებული ტყლაპი წარმოდგენილი არ არის. ერთი მწარმოებელი ოპერირებს, მაგრამ ისინიც ყიდიან მზეზე გამომშრალ პროდუქციას. ზამთარში რომ იწარმოებოდეს ახალი პროდუქცია, ასეთი დღეს ქართულ ბაზარზე არ არსებობს. სწორედ ეს იყო ჩვენი მიზანი, რომ ზამთარშიც გამოგვეშვა ტყლაპი და არამხოლოდ ზაფხულში.


-  მიუხედავად იმისა, რომ მოკლე დროა გასული ბაზარზე თქვენი შემოსვლიდან,  რამდენად ფიქსირდება მოთხოვნა თქვენს პროდუქციაზე?


-  მოთხოვნა ასე თუ ისე ფიქსირდება, რადგანაც ტყლაპი, რომელიც დღეს ბაზარზეა წარმოდგენილი, ყველა არის კუსტარულად, გაურკვეველ პირობებში დამზადებული. მომხმარებლის მოთხოვნაა, იცოდეს, რომ პროდუქცია არის შემოწმებული, სუფთად გაკეთებული. პირველ ეტაპზე ვართ და უკვე ჩანს, რომ დაიწყო გაყიდვები. გასაგებია, რომ პურივით მოთხოვნადი ვერ იქნება ჩვენი პროდუქცია, მაგრამ გამოხმაურებებიდან ჩანს, რომ დაინტერესება დიდია.  ბევრი ასეთი შეფუთვით არ ელოდება ტყლაპს, ამიტომაც ვმუშაობთ იმაზე, რომ უფრო იოლად მივახვედროთ მომხმარებელი, თუ რა პროდუქტია.  დღეს მომხმარებელს უჭირს აღქმა რა დევს შეფუთვაში - კანფეტი თუ ტყლაპი.


- ამ ერთი წლის განმავლობაში, რაც ბიზნესი წამოიწყეთ, რა პრობლემებს გამოყოფდით, რომელსაც პირადად წააწყდით?


-  ყველაზე მეტად პრობლემური იყო კადრების არარსებობა ქვეყანაში. დეფიციტია იმ ადამიანების, რომლებიც ჩვენ შემთხვევაში იცნობენ ტყლაპის წარმოების, შრობის პროცესს. დაფინანსების პრობლემაც იყო, თუმცა, ნაწილობრივ. სხვა მხრივ, სხვა შეფერხება ადმინისტრაციული მიმართულებით არ ყოფილა.


-  ამჟამად რა ოდენობის პროდუქციის წარმოების შესაძლებლობა გაქვთ და რამდენს აწარმოებთ?


-  თვეში 40-50 ათასის წარმოების საშუალება გვაქვს. თუმცა, ამ ეტაპზე ვაწარმოებთ 10-15 ათასს და ვფიქრობთ, რომ ერთ-ორ თვეში ავალთ სრულ წარმოებაზეც.


-  ახსენეთ, რომ აპირებთ სამთავრობო დაფინანსების პროგრამით სარგებლობას, კონკრეტულად როგორია სამომავლო გეგმები?


-   გვინდა, რომ გავზარდოთ წარმადობა. ავიღოთ ISO სერთიფიკატი და ევროპის ქვეყნებთან გვქონდეს გამარტივებული ურთიერთობა. გვინდა, რომ გამოვუშვათ სხვა სახეობის ხილის ტყლაპიც, ასევე გვინდა, რომ ხილის მარაგები გავაკეთოთ, ამას სჭირდება გარკვეული დანადგარები, რომლის შეძენის საშუალებაც ახლა არ გვაქვს. ასევე გვინდა გამოვუშვათ სხვადასხვა სახეობის ჩირი.

 




„შრომის კოდექსთან დაკავშირებული გადაწყვეტილებები არა კანონპროექტის ავტორის ემოციურ მდგომარეობასა და განწყობას, არამედ მაღალ დონეზე მომზადებულ აკადემიურ კვლევას უნდა ეფუძნებოდეს"

„შრომის კოდექსთან დაკავშირებული გადაწყვეტილებები არა კანონპროექტის ავტორის ემოციურ მდგომარეობასა და განწყობას, არამედ მაღალ დონეზე მომზადებულ აკადემიურ კვლევას უნდა ეფუძნებოდეს
access_time2020-08-12 12:00:17
საქართველოს ბიზნეს ასოციაცია საქართველოს პარლამენტში შრომის კოდექსის საკანონმდებლო პაკეტთან დაკავშირებით მიმდინარე განხილვას კიდევ ერთხელ ეხმიანება, კერძოდ, ასოციაციაში აცხადებენ, რომ: „საქართველოს პარლამენტის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალურ საკითხთა კომიტეტის მიერ შრომის კოდექსთან დაკავშირებული საკანონმდებლო პაკეტის მეორე მოსმენით მხარდაჭერა სულ მცირე ალოგიკურად გამოიყურება იმ ფონზე, როცა კონონპოექტის ინიციატორმა არ გაიზიარა არც თავად წამყვანი კომიტეტის მიერ პირველი მოსმენის დროს...

ქართული უნივერსიტეტების საერთაშორისო რეიტინგი - რომელ ადგილზე ვართ მსოფლიოში

ქართული უნივერსიტეტების საერთაშორისო რეიტინგი - რომელ ადგილზე ვართ მსოფლიოში
access_time2020-08-12 13:00:59
ერთ-ერთმა ყველაზე ცნობილმა საერთაშორისო ორგანიზაციამ, „ვებომეტრიქსმა“ (http://www.webometrics.info/), რომელიც მსოფლიო უნივერსიტეტების რეიტინგებს წელიწადში ორჯერ იკვლევს, მორიგი კვლევა გამოაქვეყნა. კვლევა მოიცავს 31 ათასამდე უმაღლეს სასწავლებელს 200-ზე მეტი ქვეყნიდან, მათ შორის საქართველოდან. „ვებომექტრიქსი“ იკვლევს, უნივერსიტეტების სამეცნიერო წარმატებას და მათი ონლაინ-რესურსების გავლენიანობას. სამეცნიერო კრიტერიუმები...

საინტერესო საქართველოსთვისაც - მიდის თუ არა BP აზერბაიჯანიდან?

საინტერესო საქართველოსთვისაც - მიდის თუ არა BP აზერბაიჯანიდან?
access_time2020-08-12 12:05:42
აზერბაიჯანსა და საქართველოში მღელვარე ინტერესით შეხვდნენ გავრცელებულ ინფორმაციას, რომ ენერგეტიკულმა გიგანტმა, კომპანია BP-მ შესაძლოა დატოვოს აზერბაიჯანი. ეს საკითხი მნიშვნელოვანწილად უკავშირდება საქართველოსაც, რადგან ის BP-ის სამი მასშტაბური პროექტის მონაწილეა. ტოვებს თუ არა BP აზერბაიჯანს? რა ელის საქართველოზე გამავალ მილსადენებს? რას აპირებს აზერბაიჯანი? ნავთობისა და გაზის საერთაშორისო კომპანია BP აპირებს გაყიდოს თავისი აქტივების დიდი ნაწილი იმის...

გაქირავება -11%, გაყიდვა -9% - როდემდე გაგრძელდება შემცირების ტრენდი უძრავი ქონების ბაზარზე

გაქირავება -11%, გაყიდვა -9% - როდემდე გაგრძელდება შემცირების ტრენდი უძრავი ქონების ბაზარზე
access_time2020-08-12 10:00:12
ბოლო პერიოდში ქვეყანაში უძრავ ქონებაზე ფასის კლება ფიქსირდება. ტურისტების გარეშე დარჩენილი უძრავი ქონების გამქირავებლები განსაკუთრებით რთულ სიტუაციაში აღმოჩნდნენ. Galt&Taggart-ის ბოლო კვლევის თანახმად, დეველოპერებმა და კერძო ინვესტორებმა დაიწყეს ფასების შემცირება, რათა მოერგონ ახალ რეალობას, განსაკუთრებით კი ბინის გამქირავებლებმა. უძრავ ქონებასთან დაკავშირებულ ფასების ახალ ტენდენციასთან დაკავშირებით დეტალების...

Kohi.ge ქობულეთში 4,5 მილიონი ევროს ღირებულების ქარხანას აშენებს

Kohi.ge ქობულეთში 4,5 მილიონი ევროს ღირებულების ქარხანას აშენებს
access_time2020-08-12 11:10:51
კომპანია Kohi.ge ქობულეთთან ახლოს  თანამედროვე კომპიუტერიზებულ ქარხანას ააშენებს, ამის შესახებ „კომერსანტს“ kohi.ge -ს დამფუძნებელმა ირაკლი ლომიძემ განუცხადა. მისი განცხადებით, ქობულეთში მდებარე  ქარხანა სახლების გამოშვებას მაისის დასაწყისიდან შეძლებს. „ქობულეთთან ახლოს ვაშენებთ ახალ, დიდ, თანამედროვე კომპიუტერიზებულ და ავტომატიზირებულ ქარხანას რობოტებით, რომელშიც 4,5 მილიონ ევროს ვდებთ. ქობულეთთან  ახლოს ...


მსგავსი სიახლეები

up