გიორგი კვირიკაშვილის პომპეზურად დაანონსებული პროექტი ბახტაძის მთავრობამ დაიწუნა - მიზეზები რატომ აღარ აშენდება ქუთაისის აეროპორტთან დამაკავშირებელი სარკინიგზო სადგური

გიორგი კვირიკაშვილის პომპეზურად დაანონსებული პროექტი ბახტაძის მთავრობამ დაიწუნა - მიზეზები რატომ აღარ აშენდება ქუთაისის აეროპორტთან დამაკავშირებელი სარკინიგზო სადგური

access_time2019-07-05 18:00:32


გიორგი კვირიკაშვილის მიერ პომპეზურად დაანონსებული ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტთან დამაკავშირებელი ახალი სარკინიგზო სადგური აღარ აშენდება  ეს ფაქტი გუშინ გახდა ცნობილი. გუშინვე ეკონომიკის სამინისტრომ  განაცხადა, რომ იგეგმება კოპიტნარში არსებული სადგურის რეაბილიტაცია. თუმცა ამ ფაქტს არაერთგვაროვანი შეფასებები მოჰყვა.





რა ეტაპზეა ახალი პროექტი და რატომ გადაიფიქრა ეკონომიკის სამინისტრომ ქუთაისის აეროპორტთან დამაკავშირებელი ახალი სარკინიგზო სადგურის მშენებლობა. დეტალებზე კომერსანტთან ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე აკაკი საღირაშვილი საუბრობს. როგორც ირკვევა მიღებული გადაწყვეტილების მიზეზი განახლებული კვლევაა, რომლის მიხედვითაც ახალი რკინიგზის აშენების საჭიროება აღარ არსებობს.

 

„პროექტმა განიცადა მოდიფიკაცია, რეალურად ჩვენ მთავრობას უნდა წარვუდგინოთ ახალი სქემა, როგორ  უნდა განხორციელდეს ახალი პროექტი. კოპიტნარში არსებული სადგურის ახალი პროექტი ითვალისწინებს არსებული სადგურის რეაბილიტაციას, რომელიც აეროპორტიდან დაახლოებით კილომეტრ ნახევრით არის დაშორებული. აღსანიშნავია ისიც, რომ სადგურიდან ტერმინალამდე არის გრუნტის გზა, რომლის რეაბილიტაციაც მოხდება. ეს იქნება ტერმინალის დამაკავშირებელი გზა სადგურთან. საკითხთან დაკავშირებით კონსულტაციები უკვე გვქონდა ინფრასტრუქტურის სამინისტროსთან და მივიღეთ დაპირება, რომ ამ გზის რეაბილიტაცია მოხდება. მას შემდეგ რაც რეაბილიტაცია გაუკეთდება გზას ვგეგმავთ, რომ შატლები დავნიშნოთ. შატლები მგზავრებს უსასყიდლოდ მოემსახურება. კოპიტნარის სადგური კომფორტულად და უსაფრთხოდ დაუკავშირდება კოპიტნარის აეროპორტს“, - აცხადებს აკაკი საღირაშვილი.

 

როგორც ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე აღნიშნავს, პროექტი უკვე მზადაა და საქართველოს მთავრობა განახლებულ ინფრასტრუქტურულ პროექტს უახლოეს მთავრობის სხდომაზე განიხილავს.


რაც შეეხება პროექტის ფასს, მისი ზუსტი რაოდენობა ჯერჯერობით უცნობია:

 

„ღირებულება მხოლოდ სადგურის ნაწილში მილიონ ლარს  არ გასცდება. თუმცა, დაზუსტებით ღირებულებას ვიტყვით მას შემდე,გ რაც დეტალური პროექტი მომზადდება. პროექტი გაცილებით იაფი ჯდება ვიდრე ის, რომელიც გამიზნული იყო. ძველ პროექტში სხვადასხვა ვარიანტი განიხილებოდა, რკინიგზის ნაწილი იყო, ახალი ხაზი უნდა აშენებულიყო, ესტაკადა უნდა გაკეთებულიყო, მოკლედ ძალიან ძვირი გამოდიოდა. მე როგორც მახსოვს 10 მილიონზე მეტი ჯდებოდა. დასახული მიზნის მიღწევისთვის ახალი პროექტი გაცილებით კომფორტულია იმიტომ, რომ იქ უნდა გაკეთებულიყო 700- მეტრიანი სავალი ბილიკი, რომელსაც  პირდაპირ შატლებით დაუკავშირდება მგზავრი“, - განმარტავს აკაკი საღირაშვილი.


მისისტრის მოადგილის თქმით,  პროექტი მთავრობის მოწონებიდან დაახლოებით ერთ წელიწადში დასრულდება.

 

„ის , რომ ქუთაისის შადრევნის წინ ლიანდაგები არ გაივლის და ის, რომ სახელმწიფო ათობით მილიონ დოლარს ამაში არ დახარჯავს   და აეროპორტთან მისასვლელი ინფრასტრუქტურა არ დაზიანდება,  ამაში საგანგაშო არაფერია - ასე აფასებს საგზაო დეპარტამენტის ყოფილი ხელმძღვანელი გიორგი სეთურიძე ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს გადაწყვეტილებას. გიორგი სეთურიძე მიღებულ გადაწყვეტილებას პრაგმატულს უწოდებს.



 

“როდესაც აღმოჩნდა, ქუთაისის აეროპორტი არის სწრაფად მზარდი, მაშინდელ პრემიერს, გიორგი კვირიკაშვილს გაუჩნდა იდეა, რკინიგზის ხაზს აეროპორტთან რაც შეიძლება ახლოს გაევლო. ეს იყო იდეა რომელსაც სჭირდებოდა დამუშავება მაგრამ, მოხდა ამის ტირაჟირება და კეთილშობილური სურვილი სახელმწიფო გეგმად ჩამოყალიბდა. სურვილს პროფესიონალურად მიუდგა მაშინდელი სამი სტრუქტურა, რომელსაც საკითხი ეხებოდა. ეს იყო რკინიგზა,  აეროპორტების გაერთიანება  და გზების დეპარტამენტი, რადგან გზების დეპარტამენტსაც თავისი წვლილი უნდა შეეტანა შემდგომში საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწყობა-რეკონსტრუქციაში. ეს არის ერთ-ერთი მაგალითი იმისა, რომ როდესაც სტრუქტურებმა ითანამშრომლეს მიუხედავად იმისა, რომ იყო პრემიერის სურვილი ასე ბრმად არ გაკეთებულა, არც პრემიერს დაუჟინებია რაც ვთქვი ის გააკეთეთო და პრაგმატულად მიიღო ის შედეგები, რაც კვლევამ აჩვენა.

 

საგზაო დეპარტამენტის ყოფილი ხელმძღვანელი კომერსანტთან იმ კვლევის დეტალებზე საუბრობს, რომელის მიხედვითაც საქართველოს მთავრობამ მიიღო გადაწყვეტილება უარი თქვას  ახალი სარკინიგზო სადგურის აშენებაზე.


 

რკინიგზის დეპარტამენტმა შეუკვეთა კვლევა საკმაოდ კომპეტენტურ უცხოურ საკონსულტაციო ორგანიზაციას და კვლევის შედეგებმა გამოავლინა ის, რომ ამხელა ინვესტიცია არც რკინიგზის მხრიდან და არც სახელმწიფო ბიუჯეტის მხრიდან იმ მომენტისათვის არ იყო მიზანშეწონილი. თვითონ ქუთაისის აეროპორტი ისეა მოწყობილი, რომ კომფორტულად ვერ მოხდებოდა რკინიგზის ხაზის გადატანა, რაც არ შეიძლებოდა სცოდნოდა კვირიკაშვილს იმ მომენტში, როდესაც ეს სურვილი გაუჩნდა. იმ შემთხვევაში თუ გადავიდოდა იქ რკინიგზის ხაზი აეროპორტში შესასვლელის დაახლოებით 2 კილომეტრით გადატანა გახდებოდა საჭირო, აეროპორტის წინ კი საკმაოდ დიდი ესტაკადის მშენებლობა, ასევე იქ გზების ჩაკეტვა და ა.შ. ანუ ყველაფერი რეალური სიტუაციიდან გამომდინარე გაანალიზდა და ამის შესახებ მთავრობას ეცნობა . ყველა გამჭოლი მატარებელი კოპიტნარის აეროპორტში გაჩერდება, სადაც შატლები დახვდებათ რომელიც, მგზავრს დაახლოებით 5 წუთში მიიყვანს აეროპორტთან. ეს საერთაშორისოდ მიღებული პრაქტიკაა და არავინ აკრიტიკებს ამის გამო სხვა ქვეყნებს, აქაც ზუსტად იგივე გვექნება. ამ ეტაპზე იქნა პრაგმატული გადაწყვეტილება და ამაში ვფიქრობ, დასაძრახი არაფერია,“- აცხადებს გიორგი სეთურიძე.

 


ბაჩო ადამია




საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება

საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება
access_time2020-02-22 19:10:48
საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება. ქსელის პირველი კაფე ნოთინგ ჰილ გეითის # 138 ში სტუმრებს 2020 წლის ზაფხულიდან უმასპინძლებს. “ანტრე ლონდონი” კომპანიის საერთაშორისო ექსპანისიის ნაწილია, რომელიც თბილისის და ბაქოს შემდეგ მესამე ქალაქს წარმოადგენს.ანტრე თანამედროვე, ჯანსაღი ცხოვრების მოყვარულთა არჩევანია, რომელმაც რეპუტაცია უმაღლესი ხარისხის ხელნაკეთი პროდუქტების წარმოებით მოიპოვა.“ანტრე ლინდონი” ბრიტანულ ბაზარზე საინტერესო სინთეზით...

„დემნა გვასალიამ თავისი საბჭოური ნოსტალგიით გადაუარა მოდის სფეროს და ჩვენც იგივე შეგვიძლია გავაკეთოთ კულინარიით“

„დემნა გვასალიამ თავისი საბჭოური ნოსტალგიით გადაუარა მოდის სფეროს და ჩვენც იგივე შეგვიძლია გავაკეთოთ კულინარიით“
access_time2020-02-22 18:00:21
თუ გაქვთ სურვილი და, იმავდროულად, თანხაც, თბილისში ახალი ადგილი შექმნათ, სადაც ადამიანები სიამოვნებით ივლიან და გემრიელ კერძებს დააგემოვნებენ, ეს სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ ოცნების რეალობად ქცევისთვის ყველა საჭირო ბერკეტს...

ელექტრო სიგარეტების მწარმოებლებს ახალი რეგულაციების დაცვა მოუწევთ

ელექტრო სიგარეტების მწარმოებლებს   ახალი რეგულაციების დაცვა მოუწევთ
access_time2020-02-22 17:00:16
 მშვიდობით, არომატიზირატორებო ტკბილი ბამბის, ხილის ნარევების და კრემ-ბრიულეს გემოთი. ახლო მომავალში, ყველა ეს არომატი, რომელიც ახალისებს ელექტრო სიგარეტების - ვეიპების -  მოხმარებას შტატებში, გავა მოდიდან, ხოლო მწარმოებელ-კომპანიებს  ახალი რეგულაციების დაცვა მოუწევთ.აშშ-ის კვების პროდუქტების და წამლების ხარისხის სანიტარული ზედამხედველობის სამსახურის ბრძანებით, ვეიპების სითხეს უნდა ჰქონდეს  კლასიკური თამბაქოს და მენთოლის გემო, სხვა  ყველაფერი დანარჩენი...

„ხან ერთი ტრანსფორმატორი ფეთქდება, ხან - მეორე“ - მაინინგის გამო ჩაბნელებული სვანეთი

„ხან ერთი ტრანსფორმატორი ფეთქდება, ხან - მეორე“ - მაინინგის გამო ჩაბნელებული სვანეთი
access_time2020-02-22 16:00:15
სვანეთში კრიპტოვალუტის მაინინგის გამო მოსახლეობას ელექტროენერგია შეზღუდვით მიეწოდება. ადგილობრივები პრობლემის მოგვარებას ითხოვენ, თუმცა გამრიცხველიანების წინააღმდეგნი არიან. „ენერგო-პრო ჯორჯიამ“ აღმოაჩინა, რომ შარშან სვანეთში ელექტროენერგიის მოხმარებამ მოულოდნელად მკვეთრად იმატა. კომპანიის ანალიზით, გასული წლის დეკემბერში მესტიის რაიონმა იმდენივე ელექტროენერგია მოიხმარა, რამდენიც ერთად აღებულმა 19 რაიონმა. კომპანიაში განაცხადეს, რომ დენის მოხმარების...

„სქაი ბარი“ პეკინის 3 - სახიფათო ზონა ტურისტებისთვის

„სქაი ბარი“ პეკინის 3 - სახიფათო ზონა ტურისტებისთვის
access_time2020-02-22 14:10:33
ეთნო რალის დამფუძნებელი ალექსანდრე გიორგაძე სოციალურ ქსელში წერს, რომ პეკინის 3 ნომერში განთავსებულ ბარ “სქაიში” მასთან სტუმრად მყოფ ტურისტებს 2 ლუდში 3100 ლარი გადაახდევინეს. „კიდევ ერთი თაღლითური შემთხვევა. 2 ლუდში გადაახდევინეს 3100 ლარი. ამჯერად ჩემს სტუმრებს შეემთხვათ. მესამედ არიან უკვე ჩემთან. ვმეგობრობთ, სიგიჟემდე უყვართ საქართველო. სქემა მარტივი. შევიდნენ ლუდისთვის, მიუჯდა 2 გოგო, სთხოვეს დალევა. ამათ უარი უთხრეს. ცოტა ხანში მოდის შამპანური. ეს გოგონები 5 წუთში...


მსგავსი სიახლეები

up