პროდუქცია 3-7%-ით უკვე გაძვირდა - „ფასები კიდევ გაიზრდება“

პროდუქცია 3-7%-ით უკვე გაძვირდა - „ფასები კიდევ გაიზრდება“

access_time2018-11-07 23:04:18

პირველადი მოხმარების იმპორტირებული პროდუქციაზე ფასები 3-7%-ით უკვე გაიზარდა. იმ შემთხვევაში, თუ ლარის კურსი კიდევ დაეცა, ფასები უფრო მეტად გაიზრდება, - ამის შესახებ „ბიზნესპრესნიუსს“ დისტრიბუტორთა ასოციაციის ხელმძღვანელმა ივა ჭყონიამ განუცხადა.


დოლართან მიმართებით ეროვნულმა ვალუტამ გაუფასურება აგვისტოდან დაიწყო. 10 აგვისტოს ოფიციალური კურსით ერთი დოლარი 2,46 ლარი ღირდა, დღეს კი ერთი დოლარი 2,76 ლარია. 20 პუნქტით, ანუ 12%-ით გაიუფასურებული ეროვნული ვალუტა, რასაც გაძვირებული საწვავი დაემატა, იმპორტირებული პროდუქციის ფასზე უკვე აისახა. ივა ჭყონიას განცხადებით, პირველადი მოხმარების საქონელი უკვე 3-7%-ით გაძვირდა.


„ლარმა კრიტიკული ზღვარი მაშინ გადალახა, როდესაც 2,6-ის ნიშნულს გადასცდა. 2,6-ის ნიშნულამდე შესაძლებელი იყო ფასების დაბალანსება, თუმცა მას შემდეგ ლარი ყოველდღიურად უფასურდება, რაც ცხადია ფასებზე ნეგატიურად აისახება. ამ ყველაფერს ემატება საწვავის გაძვირება, საწვავი და კურსი კი, როგორც იცით, დისტრიბუციაში ყველაზე მნიშვნელოვანი კომპონენტია“, - განაცხადა ივა ჭყონიამ.



მისივე თქმით, ფასები კიდევ გაიზრდება იმ შემთხვევაშიც, თუ ლარი 2,8-ის ნიშნულს გადასცდა და იმ შემთხვევაშიც, თუ კურსი 2,70-2,75 და 2,8-ის კორიდორში იტრიალებს.



საქართველო კი უკვე წლებია იმპორტდამოკიდებული ქვეყანაა. არ არსებობს პირველადი მოხმარების არც ერთი პროდუქცტი, რომელიც თვითუზრუნველყოფის მაჩვენებელს აკმაყოფილებდეს. გარდა ამისა, ყოველ წელს იზრდება იმპორტი და ის ექსპორტს რამდენჯერმე აღემატება. მარტო 2018 წლის 9 თვეში უარყოფითმა სავაჭრო ბალანსმა 4 228.6 მლნ. აშშ დოლარი და საგარეო სავაჭრო ბრუნვის 46.3 პროცენტი შეადგინა. ამასთან, 2018 წლის იანვარ-სექტემბერში საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ (არადეკლარირებული ვაჭრობის გარეშე) 9 124.8 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელს 20.8 პროცენტით აღემატება. აქედან ექსპორტი 2 448.1 მლნ. აშშ დოლარს შეადგენს (25.7 პროცენტით მეტი), ხოლო იმპორტი 6 676.7 მლნ. აშშ დოლარს (19.1 პროცენტით მეტი).



გაზრდილი იმპორტი, გაძვირებული საწვავი და გაუფასურებული ლარი კი პირდაპირპროპორციულად აისახება სამომხმარებლო ფასებზე. თანაც, იმ შემთხვევაში, როდესაც ლარის კურსმა დოლარის მიმართ კრიტიკული ზღვარი უკვე გადალახა.


bpn.ge





აჭარაში 70-მილიონიანი საინვესტიციო პროექტის განხორციელება დაიწყო

აჭარაში 70-მილიონიანი საინვესტიციო პროექტის განხორციელება დაიწყო
access_time2020-05-31 21:25:00
აჭარაში ახალი, 70-მილიონიანი საინვესტიციო პროექტის განხორციელება დაიწყო. ციხისძირში დეველოპერული კომპანია...

6 779 განაცხადი 4 თვეში - რას ედავება მომხმარებელი კომერციულ ბანკებს

6 779 განაცხადი 4 თვეში - რას ედავება მომხმარებელი კომერციულ ბანკებს
access_time2020-05-31 20:00:50
2020 წლის 4 თვეში საქართველოს ეროვნ ბანკში მომხმარებელთა მხრიდან კომერციული ბანკების წინააღმდეგ 6 779 საჩივარი დაფიქსირდა, რაც დაახლოებით 200%-ით მეტია წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარების. 2019 წლის 4 თვეში ეროვნულ ბანკში შესული საჩივრების ოდენობა 2 262-ს...

ხვალიდან ღია სივრცის მქონე საზოგადოებრივი კვების ობიექტები იხსნება - რა პირობების დაცვა იქნება საჭირო

ხვალიდან ღია სივრცის მქონე საზოგადოებრივი კვების ობიექტები იხსნება - რა პირობების დაცვა იქნება საჭირო
access_time2020-05-31 17:44:06
ღია სივრცის მქონე საზოგადოებრივი კვების ობიექტები ხვალიდან იხსნება. ერთ მაგიდასთან ექვს ადამიანზე მეტის განთავსება არ იქნება შესაძლებელი. გამონაკლისის სახით დაშვებული იქნება მაგიდასთან დამატებით 12 წლამდე მოზარდის დასმაც. მოთხოვნები ღია...

ახალი თეატრალური დროის თავისებურებანი

ახალი თეატრალური დროის თავისებურებანი
access_time2020-05-31 15:00:00
ბოლო თვეების განმავლობაში დაგუბებულმა თეატრალურმა ენერგიამ, ჩანს,  მაინც თავისი გაიტანა და სცენურ სიგიჟეებთან მუდმივად დაახლოებულ და კორონაშეუგუებელ არტისტებს, რეჟისორებს, დირექტორებს, სცენოგრაფებს, მუსიკოსებს, მენეჯერებსა და სხვებსაც უფრო თამამი არტ მოქმედებისკენ უბიძგა. დღეს ბევრი ევროპული თეატრი თუ საკონცერტო დარბაზი ცდილობს, დროს დაეწიოს...

3 ქართული წამოწყების პასუხი რეგულაციებს, რომელიც კვების დაწესებულებებს ეხება

3 ქართული წამოწყების პასუხი რეგულაციებს, რომელიც კვების დაწესებულებებს ეხება
access_time2020-05-31 19:00:30
არაერთი მოსაზრება მოვისმინეთ იმაზე, თუ რას შეცვლის COVID-19 ჩვენს ცხოვრებაში და შეკითხვაში, რომელსაც მუდმივად განუსაზღვრელ მომავალში ვსვამთ და პასუხებში, რომელსაც ყოველთვის თან ახლავს: „შესაძლოა“, „ალბათ“, „სავარაუდოდ“… გამოგვრჩა ის, რომ ჩვენი ყოველდღიურობა უკვე ტრანსფორმირდა: მომხმარებლის ქცევა შეიცვალა, ბიზნესსაქმიანობა გაციფრულდა და სხვა. მოკლედ რომ ვთქვათ, მიმდინარე მოვლენებთან ადაპტაცია მოუწია როგორც ბიზნესს, ისე მომხმარებელს. დღეს, მინდა, მოგიყვეთ 3 ქართულ...


მსგავსი სიახლეები

up