საქართველოში საშუალო სეგმენტზე გათვლილი, შედარებით ხარისხიანი პროდუქციის მიმართ ინტერესი ყოველდღიურად იზრდება. მომხმარებელი ცდილობს მაღალ ხარისხის ნივთი რაც შეიძლება დაბალ ფასად შეიძინოს. მოთხოვნასთან ერთად ქვეყანაში აუთლეტ ბიზნესმა დაიწყო განვითარება. დღეს უკვე ათობით კომპანია ცდილობს ცნობილი ბრენდების ტანისამოსს, აქსესუარებს, კოსმეტიკას თუ თავის მოვლის საშუალებებს თავი ერთ სივრცეში მოუყაროს.
ერთ-ერთი ასეთი დისქაუნთერ მაღაზიათა ქსელია „ნავნე“ – კომპანია, რომელიც 10 წლის წინ დაარსდა და ამ დღიდან საქართველოს მასშტაბით იმპორტირებული პროდუქციის რეალიზაციას ახორციელებს. დღესდღეობით „ნავნე“ ყველაზე დიდ აუთლეტ მაღაზიათა ქსელს წარმოადგენს და ქართულ ბაზარზე 23 მაღაზიით ოპერირებს. „კომერსანტი“ დაინტერსდა, მაშინ, როცა ქვეყანაში რთული ეკონომიკური და ეპიდემიოლოგიური მდგომარეობაა, როგორ შეძლო სილამაზის, კოსმეტიკისა და თავის მოვლის საშუალებების, ასევე ტანსაცმლის მაღაზიათა ქსელმა 2020-21 პანდემიურ წლებში რამდენიმე ფილიალი გაეხსნა. „ნავნეს“ საზოგადობასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი ნათია ფარცხალაძე გვიყვება, რომ აუთლეტ ბაზარი საქართველოში განვითარების საწყის ეტაპზეა. მისი თქმით, კომპანიის განვითარებას და ფუნქციონირებას ევროკავშირისა და ევროპის საინვესტიციო ბანკის ფინანსურმა მხარდაჭერამ შეუწყო ხელი:
„როგორც ყველა ბიზნეს სექტორი, კოვიდ პანდემიამ ჩვენი სფეროც საკმაოდ დააზიანა. შეზღუდვებმა და ჩაკეტვებმა სამოქმედო და სამომავლო გეგმებიც მკვეთრად შეცვალა. თუმცა, კომპანიამ უკან არ დაიხია და პანდემიის პირობებშიც შეძლო შეესრულებინა მისი მთავარი სტრატეგია - განვითარება და გაფართოება. 2020-21 წლებში „ნავნეს“ ქსელს 3 ახალი ფილიალი შეემატა. პანდემიის პერიოდში ევროკავშირისა და ევროპის საინვესტიციო ბანკის ჯგუფის მხარდაჭერით „ნავნემ“ 500 000 ლარის ოდენობით სესხი მიიღო, რამაც მოგვცა საშუალება სასაწყობე მარაგები შეგვევსო, ქსელში სეზონური პროდუქცია შეგვეტანა და ყველა რეგულაციის დაცვით გავხსნილიყავით, რაც თითოეულ მაღაზიაზე საკმაოდ დიდ ხარჯებს ითვალისწინებდა. EU-სა და EIB -ის ფინანსური მხარდაჭერა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი იყო ჩვენი კომპანიიის შემდგომი ფუნქციონირებისათვის. ჩვენი მთავარი სტრატეგია ფილიალების ზრდა და ახალი მიმართულებების დანერგვაა. „ნავნეს“ ქსელს წელს კიდევ რამდენიმე ახალი მაღაზია დაემატება“, - ამბობს ნათია ფარცხალაძე.
„ნავნეს“ საზოგადობასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი გვიყვება, რომ დისქაუნთერ მაღაზიათა ქსელი „ნავნე“ 100%–ით ქართული კაპიტალითაა შექმნილი და ქსელში დასაქმებულთა რაოდენობა 250 ადამიანს აღემატება. ნათია ფარცხალაძის თქმით, „ნავნეს“ პროდუქცია ყველა სეგმენტზეა მორგებული. იგი ამბობს, რომ მაღაზიებში წარმოდგენილი პროდუქციის უმეტესობა, არის მაღალი ხარისხის, თანამდროვე და მოდური. მისივე განმარტებით, მსოფლიოს წამყვანი მას-ბრენდები „ნავნეს“ მაღაზიებში წარმოდგენილია 20% -60% -ით ნაკლებ ფასად, ვიდრე საცალო ვაჭრობის მაღაზიებში.
„ახალი მიმართულება „ლუქს ბრენდების აუთლეტ ხაზი“ მაღალბიუჯეტიანი თავის მოვლის საშუალებებია, თუმცა ჩვენთან 60-70 პროცენტით დაბალ ფასადაა წარმოდგენილი. „ნავნეს“ ქსელში ასევე დაბალბიუჯეტიან თავის მოვლის საშუალებებსაც შეხვდებით, ჩვენ მომხმარებელს არჩევანის საშუალებას ვაძლევთ. სწრაფად ცვალებადი ასორტიმენტი, ბრენდის, მოდის, ფასისა და ხარისხის სწორ კომბინაცია უალტერნატივოს ხდის ბაზარზე ჩვენს მაღაზიებს. სწორედ ეს არის აუთლეტ შოპინფის მთავარი ხიბლი რომლითაც ნამდვილად სარგებლობენ ჩვენი მომხმარებლები. „ნავნეს“ ქსელს უკვე 100 ათასზე მეტი ლოიალური მომხმარებელი ჰყავს“, - გვიყვება ნათია ფარცხალაძე.
ნათია ფარცხალაძის თქმით, „ნავნე“ საქართველოში რამოდენიმე ბრენდის ექსკლუზიური წარმომადგენელია, ეს არის იტალიური კოსმეტიკის ბრენდი MIA , დანიური ეკო ბრენდი GOSH, ამერიკური OG და Dear Body. ტანისამოსის ხაზში ჩვენს ქსელში წარმოდგენილია ისეთი ბრენდები, როგორიცაა: Lulu lemon, Talbots, J. Crew, KATE SPADE, MASSIMO DUTY, BANANA REPUBLIC, GUESS, ZARA. „კომერსანტის“ კითხვაზე, როგორ არჩევს „ნავნე“ პარტნიორებს, ნათია ფარცხალაძე გვპასუხობს:
„უცხოელი პარტნიორებისთვის მნიშვნელოვანი ფაქტორია „ნავნეს“ ქსელის განვითარების დინამიკა. ქვეყნის მასშტაბით ფილიალების რაოდენობა. შესაბამისად, მაღალი სანდოობით ვსარგებლობთ და ვახერხებთ პარტნიორებს ხელი შევუწყოთ ახალი ბაზრის ათვისებაში. მეორეს მხრივ, მომხმარებელს მუდმივი სიახლე შევთავაზოთ“, - აცხადებს ნათია ფარცხალაძე.
მისივე თქმით, საცალო ვაჭრობის ტიპის ობიექტებისთვის სერიოზულ დაბრკოლებას დღეს დამატებული ღირებულების გადასახადის წინასწარ გადახდა წარმოადგენს. მისი განმარტებით, დღგ ბიზნესისთვის ძალიან დიდი ტვირთია, განსაკუთრებით პანდემიის პირობებში, როდესაც „ნავნეს“ დღგ-ს თანხის გადახდა პროდუქციის რეალიზაციაში ჩაშვებამდე, წინასწარ უწევს.
რაც შეეხება მოლოდინს და სამომავლო გეგმებს, ნათია ფარცხალაძე გვიყვება, რომ „ნავნეს“ გუნდის მუშაობის ძირითად მიზანს, საკუთარი მომხმარებლის მაქსიმალური კმაყოფილება წარმოადგენს. მისი თქმით, „ნავნეს“ ხედვა ქსელის გაფართოებას და არსებული კატეგორიების მუდმივ განვითარებას გულისხმობს. როგორც კომპანიის საზოგადობასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი ამბობს, დიდი მოთხოვნიდან გამომდინარე, „ნავნე“ გეგმავს საქართველოს ყველა რეგიონი კიდევ უფრო ფართოდ მოიცვას.
ბაჩო ადამია