პანდემიამ მომხმარებელთა ქცევა შეცვალა - ციფრული გაყიდვების 60 პროცენტი თავის მოვლის საშუალებებზე მოდის

პანდემიამ მომხმარებელთა ქცევა შეცვალა - ციფრული გაყიდვების 60 პროცენტი თავის მოვლის საშუალებებზე მოდის

access_time2020-09-16 14:55:59

პანდემიის  პერიოდში გაყიდვების 60% FMCG პროდუქტებზე მოდიოდა  ამის შესახებ კომერსანტს ონლაინ-გაყიდვების ერთერთი მსხვილი პლატფორმის Extra.ge-ს წარმომადგენელი ესაუბრა. 


 კორონავირუსით გამოწვეული პანდემიის პერიოდში მომხმარებლის ქცევა მნიშვნელოვნად შეიცვალა, რამაც მთელ მსოფლიოში ელექტრონული კომერციის ბაზრის სწრაფი ტემპით ზრდა გამოიწვია.როგორც extra.ge-ს მარკეტინგის ხელმძღვანელმა  თამარ ქვილითაიამ განმარტა,  ამ პერიოდმა ბიზნესების გაციფრულების აუცილებლობა შექმნა. 


„სწორედ პანდემიის პერიოდში შეიქმნა Digital Area-ს ერთ-ერთი ახალი პროექტი adapter.ge,  რომელიც ყოველგვარი დამატებითი ინფრასტრუქტურისა და ფინანსური ინვესტირების გარეშე ეხმარება  ბიზნესებს გაციფრულებაში. კერძოდ, კი გაყიდვების უწყვეტად წარმოებასა და მთელი თანმხლები, საოპერაციო პროცესების გამართვაში, როგორც ფიზიკურ/არსებულ მაღაზიაში, ასევე - ონლაინ სივრცეში ინტერნეტ გაყიდვების სახით.
Adapter.ge-ს პროექტის გაშვებიდან 880-ზე მეტი განაცხადი შემოვიდა, რაც იმას ნიშნავს, რომ უამრავი ბიზნესი ამ რთული პერიოდისთვის მზად არ იყო. აღნიშნული პროექტით ციფრული ადაპტაცია, კი ძალიან დროული და მეტიც, ერთადერთი გზა იყო ბიზნესებისათვის, რათა საკუთარი პროდუქტებისა და მომსახურებების გაყიდვა არ შეეჩერებინათ.“
 - აღნიშნავს თამარ  ქვილითაია.


თამარ ქვილითაია Extra.ge -ს მაგალითზე დაყრდნობით აღნიშნავს, რომ პანდემიის პერიოდში ძირითადი მოთხოვნა და საერთო გაყიდვების 60% - FMCG კატეგორიის პროდუქტებზე მოდიოდა.


FMCG არის საქონელი, რომელსაც მომხმარებლები ყოველდღიურად იყენებენ, მაგალითად, შამპუნის, საპნის, დეოდორანტი და სარეცხი საშუალებები.



 რაც  შეეხება ლოქდაუნის შემდგომ პერიოდს, როდესაც გადაადგილება და სურსათთან წვდომა მომხმარებლისთვის შედარებით გამარტივდა, ეს ტენდენციაც შეიცვალა და საკვებ პროდუქტებზე მოთხოვნის პროცენტულმა მაჩვენებელმაც იკლო. გაიზარდა მოთხოვნა ელექტროტექნიკაზე, ტანსაცმლის კატეგორიაზე, თავის მოვლის საშუალებებზე და სხვა.


„ზაფხულის სეზონის მიწურულს ძალიან აქტუალური გახდა სასწავლო წლისთვის მზადება. ჩვენც მომხმარებელს შევთავაზეთ 70%-მდე ფასდაკლებები 50-მდე პარტნიორი მაღაზიის მიერ წარდგენილ 2000-ზე მეტ აქტუალურ პროდუქტზე. ისეთ კატეგორიებზე, როგორიცაა: საკანცელარიო, წიგნები და სახელმძღვანელოები, ლეპტოპები და კომპიუტერული ტექნიკა, მობილური ტელეფონები და მათი აქსესუარები, სასკოლო ჩანთები, ტანსაცმელი, აქსესუარები და სხვა.


აღსანიშნავია ის ფაქტი, რომ აქციაში ჩართული მაღაზიების ფასდაკლებები მომხმარებლისათვის ხელმისაწვდომი მხოლოდ ონლაინ სივრცეში - www.extra.ge-ზე იყო, -  აღნიშნავს  თამარ  ქვილითაია. 

პანდემიის პერიოდში, Extra.ge-ს  გარემოსთან ადაპტაცია და შიდა რეორგანიზაცია დასჭირდა.


„გამომდინარე იქიდან, რომ რამდენიმე მიმართულების ციფრულ პროდუქტს ვქმნით, სრული კონცენტრირება კადრებისა და შიდა რეორგანიზაციის კუთხით Extra.ge-ს გარშემო მოვახდინეთ. იქ, სადაც რესურსების პრობლემა და გაძლიერების საჭიროება იყო, ძალიან სწრაფად შევავსეთ ახალი, დამატებითი კადრებით, რათა სამუშაო პროცესი არათუ შეფერხებულიყო, არამედ - გაზრდილი მოთხოვნა მაქსიმალურად ეფექტურად დაკმაყოფილებულიყო. შედეგად, გავზარდეთ პროდუქტების ასორტიმენტი და უწყვეტ რეჟიმში, რისი შესაძლებლობაც რეგულაციებიდან გამომდინარე გვქონდა, მაქსიმალურად სწრაფად ვაწვდიდით შეკვეთებს მომხმარებლებს მთელი საქართველოს მასშტაბით.“-  აღნიშნავს  თამარ  ქვილითაია.
   

როგორც Extra.ge – ს მიერ ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენეს „მაღაზიის კონსულტანტის“ ფაქტორი იმდენად მნიშვნელოვანი იყო მომხმარებლისთვის, რომ ხშირ შემთხვევაში სწორედ ეს ქმნიდა ონლაინ შოპინგისგან თავის შეკავების საფუძველს.


„გვეამაყება, რომ გვყავს ერთ-ერთი ყველაზე კვალიფიციური მომხმარებელთა მხარდაჭერის ცენტრი და ვართ პირველი კომპანია, რომელიც ონლაინ/სატელეფონო კონსულტაციას უწევს მომხმარებელს სასურველი ნივთის შერჩევის პროცესში. აღნიშნული კონსულტაცია არის მინიმუმ იმავე ხარისხის, როგორსაც სხვადასხვა ფიზიკურ მაღაზიაშია მიჩვეული მომხმარებელი. სწორედ ამიტომ, მუდმივად მიმდინარეობს ტრეინინგი თანამშრომლებისათვის და მომსახურების ხარისხის კიდევ უფრო ამაღლება. გვიხარია, რომ მომხმარებლის კმაყოფილებაც, ამ მხრივ, საგრძნობლად გაიზარდა.“-  თამარ ქვილითაია. 


როგორც extra.ge - ში აღნიშნავენ იმ შემთხვევაში თუ ვირუსის მეორე ტალღის სახით იქნება, Extra.ge  მზად არის, რომ ყველაზე რთულ  პერიოდსაც გაუმკლავდეს.

 

თაკო კვაჭანტირაძე


თეგები:
extra.ge



„ქართული ოცნების“ პროგრამა ცარიელი რვეულია, რომელსაც სარჩევიც არ აქვს“ - ლევან კობერიძე

„ქართული ოცნების“ პროგრამა ცარიელი რვეულია, რომელსაც სარჩევიც არ აქვს“ - ლევან კობერიძე
access_time2020-09-25 19:30:42
„ლელოს ვაკის მაჟორიტარობის კანდიდატი ლევან კობერიძე დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარის რომან კაკულიას განცხადებას „კომერსანტთან“ საუბრისას პასუხობს, რომლის თქმით, „ლელო საქართველოსთვის ლიდერის მამუკა ხაზარაძის ინიციატივა, რომელიც მევახშეობის აკრძალვას მოიცავს, „მომავალში დასაწერი წიგნის სარჩევს ჰგავს, რომლის შინაარსიც დაწერილი არ არის და თანაც, განძის კუნძულია ალბათ, სადღაც აღმოჩენილი“. „იმის ნაცვლად რომ ქვეყნის...

დავით სონღულაშვილის პასუხი ,,ლელოს”: ნუ იგდებთ თავს უხერხულ მდგომარეობაში

დავით სონღულაშვილის პასუხი ,,ლელოს”: ნუ იგდებთ თავს უხერხულ მდგომარეობაში
access_time2020-09-25 18:50:59
„ლელოს” წევრმა, ბატონმა საბა ბუაძემ გაავრცელა ყალბი განცხადება, რის მიხედვითაც, ჩემს დეკლარაციაში ასახული გადასესხების ფაქტი თითქოს და ეხება თანხის ხელზე გადასესხებას.   პირადად მას მსურს ვუთხრა და საზოგადოებას მივაწოდო ინფორმაცია, რომ კერძო სექტორში საქმიანობის პერიოდში, პირადი კრედიტი გადავასესხე კომპანიაზე, რაც მთელს მსოფლიოში და საქართველოშიც მიღებული პრაქტიკაა.   ბატონ ბუაძეს შეცდომაში შეჰყავს საზოგადოება და ავრცელებს დეზინფორმაციას....

მიმდინარე კვირაში რეგიონში მხოლოდ ლარმა განიცადა რეკორდული გაუფასურება

მიმდინარე კვირაში რეგიონში მხოლოდ ლარმა განიცადა რეკორდული გაუფასურება
access_time2020-09-25 18:10:49
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა და მისი გაუფასურება დღემდე გრძელდება. მიმდინარე კვირაში, Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაში ლარი რეკორდულად თითქმის 11 თეთრით გაუფასურდა. ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 21 სექტემბრის ვაჭრობის შედეგად კი ერთი აშშ დოლარის ღირებულება 3.2295 ლარი იყო, ხოლო დღევანდელი მონაცემებით 3.3332 ლარი შეადგინა.   დღეს დილიდან ვაჭრობა Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაში $1/3.3175 ლარით...

„მევახშეები თავის პარტიაში მოიკითხონ“ - „ქართული ოცნების“ პასუხი „ლელოს“

„მევახშეები თავის პარტიაში მოიკითხონ“ - „ქართული ოცნების“ პასუხი „ლელოს“
access_time2020-09-25 17:20:49
„ძალიან ცუდია, რომ ეს ადამიანი კარიერას ტყუილებით იწყებს. მევახშეები თავის პარტიაში მოიკითხოს“, - ასე აფასებს საპარლამენტო უმრავლესობის წევრი ილია წულაია „ლელო“ მიერ გამოქვეყნებული „ქართული ოცნების“ დეპუტატების სიას, რომლებიც მევახშეობით ფულის „ხელზე გასესხებით“ არიან დაკავებულები. ილია წულაია „კომერსანტთან“ საუბარში აცხადებს, რომ გავრცელებული ინფორმაცია სიმართლეს არ შეესაბამება. ამბობს იმასაც, რომ თანხები საკუთარ კომპანიაზე ინვესტიციის სახით აქვს...

სადაზღვევო კომპანიებისთვის მინიმალური კაპიტალის ზღვრის გაზრდის მოთხოვნა გადავადდა

სადაზღვევო კომპანიებისთვის მინიმალური კაპიტალის ზღვრის გაზრდის მოთხოვნა გადავადდა
access_time2020-09-25 16:05:44
სადაზღვევო კომპანიების სავალდებულო საწესდებო კაპიტალის მინიმალური ოდენობის ზრდის გადავადების შესახებ განცხადება დაზღვევის სახელმწიფო ზედამხედველობის სამსახურის უფროსმა, დავით ონოფრიშვილმა, საქართველოს ბიზნეს ასოციაციიაში გამართულ შეხვედრაზე გააკეთა. შეხვედრას ასოციაციის პრეზიდენტი, სოსო ფხაკაძე უძღვებოდა. სადაზღვევო კომპანიების წარმომადგენლებს, აღნიშნულ საკითხზე მთავრობის მოსაზრება, პრემიერ-მინისტრის მრჩეველმა ეკონომიკურ საკითხებში, ბექა ლილუაშვილმა გააცნო. აღსანიშნავია,...


მსგავსი სიახლეები

up