ნიკორა: კარანტინის დროს სავაჭრო ქსელებში ხილ-ბოსტნეულის გაყიდვები გაიზარდა

ნიკორა: კარანტინის დროს სავაჭრო ქსელებში ხილ-ბოსტნეულის გაყიდვები გაიზარდა

access_time2021-01-18 15:10:31

„ნიკორა“ - საქართველოში სასურსათო მაღაზიების რაოდენობის მიხედვით ყველაზე მსხვილი ქსელია.

ბოლო 10 წლის მანძილზე მისი ბრენდის ქვეშ მომუშავე მაღაზიების რაოდენობა 5-ჯერ გაიზარდა და 330-ს მიაღწია, როგორც თბილისში, ასევე რეგიონებში.

საიტი EastFruit „ნიკორა ტრეიდის“ დირექტორს დავით ურუშაძეს გასული წლის შედეგებზე და სამომავლო გეგმებზე გაესაუბრა.

რა გავლენა მოახდინა პანდემიამ ზოგადად ქსელურ ვაჭრობაზე და კერძოდ „ნიკორაზე“?

კორონავირუსთან დაკავშირებულმა ცვლილებებმა ქართულ ეკონომიკაზე ძალიან მძიმე გავლენა მოახდინეს. ყველაზე მეტად ტურისტული სექტორი დაზარალდა, და მასთან ერთად - ყველა სუბიექტი, რომელიც ტურიზმთან პირდაპირ ან ირიბად დაკავშირებული იყო. ასე რომ, შემოსავლის გარეშე ეკონომიკის 20% დარჩა.

ეს ჯერ არაა დასასრული - საკარანტინო შეზღუდვები დღესაც მოქმედებს, და ბევრი ეკონომიკური სუბიექტი ნორმალურად მუშაობას კვლავ ვერ ახერხებს.

სურსათით ვაჭრობა - ერთ-ერთი სექტორია, რომელიც მუშაობას აგრძელებს, თუმცა, რეგულაციები ჩვენც დიდ პრობლემებს გვიქმნიან. უსაფრთხოების დაცვის მიზნით ჩვენ გარკვეული ზომების მიღება გვიწევს, რაც სერიოზულ ხარჯებთანაა დაკავშირებული. გარდა ამისა, გაყიდვებზე ზოგადი ეკონომიკური კრიზისი, მოსახლეობის შემოსავლების ვარდნა, და საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გაჩერებაც მოქმედებს.

შედეგად ჩვენი გაყიდვები 5%-ით შემცირდა, რაც მნიშვნელოვანი კლებაა ისეთი მსხვილი კომპანიისთვის, როგორც „ნიკორა“.

თუმცა, სირთულეების მიუხედავად, 2020 წელს ჩვენ არც ერთი სამუშაო ადგილი არ შევამცირეთ, და მეტიც, 58 ახალი მაღაზია გავხსენით, სადაც 700-მდე ადამიანი დასაქმდა.

ამაში სახელმწიფოს დამსახურებაც არის - მთავრობის მიერ დაწესებული საგადასახადო შეღავათების წყალობით, ჩვენ თანამშრომლების შენარჩუნება მოვახერხეთ, და ხელფასებს მაშინაც კი ვუხდიდით, როდესაც ისინი სამსახურში ვერ დადიოდნენ.

როგორ შეიცვალა მოსახლეობის სამომხმარებლო ქცევა და პრიორიტეტები?


თანამედროვე ქართული რითეილი ძალიან სწრაფად, საშუალოდ 28-30%-ით იზრდება, და ტრადიციულ რითეილს, ანუ, მცირე არაბრენდულ მაღაზიებს, ნელა-ნელა ანაცვლებს. ეს ტენდენცია არა მხოლოდ დიდი ქალაქებისთვის, არამდე რეგიონებისთვის, და სოფლებისთვისაც კი აქტუალურია. ეკონომიკური კრიზისის მიუხედავად, ჩვენი ქსელის მყიდველთა რაოდენობა გაიზარდა.

რაც შეეხება ცვლილებებს - მაგალითად, პანდემია მზა კერძების და პროდუქტების გაყიდვებზე ძალიან ნეგატიურად აისახა. ეს სეგმენტი ძირითადად სამსახურებში დასაქმებულ ადამიანებზე იყო გათვლილი, დღეს კი სულ უფრო მეტი ადამიანი ან საერთოდ უმუშევარია, ან სახლიდან მუშაობს.

შესაბამისად, ისინი საჭმელს თავად იმზადებენ, და მზა კერძებს ნაკლებად ყიდულობენ.

თუმცა, დადებითი ცვლილებებიც არის - მაგალითად, ხილ-ბოსტნეული, რომელსაც ადრე ძირითადად ბაზრებში ყიდულობდნენ, დღეს ქსელებში უფრო მეტად ყიდულობენ.

თანაც, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გაჩერების პირობებში „ნიკორა“, რომლის მაღაზიებიც ძირითადად მჭიდროდ დასახლებულ უბნებში მდებარეობს, ძალიან მოხერხებული ფორმატია.

სავარაუდოდ, ჩვენ მომხმარებლებს ხილ-ბოსტნეულის მაღაზიაში ყიდვის ჩვევა უკვე ჩამოუყალიბდათ და ეს ტენდენცია კარანტინის მოხსნის შემდეგაც გაგრძელდება. ჩვენ მაღალი ხარისხის შენარჩუნებას ვცდილობთ, ფასები კი ბაზრების დონეზეა.

კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ცვლილება - კრიზისმა მსყიდველობითუნარიანობა მკვეთრად შეამცირა, და დღეს პრიორიტეტია - პირველი აუცილებლობის საქონელი. ამავე დროს ადამიანები მაღაზიაში უფრო იშვიათად დადიან, სამაგიეროდ, გაცილებით მეტს ყიდულობენ.

რას მოელით 2021 წლისგან?

ჩვენს ბაზარზე კონკურენცია ძალიან მაღალია. ყველა მოთამაშე სწრაფად ზრდას და ქალაქებშიც და რეგიონებში რაც შეიძლება უკეთესი ადგილების დაკავებას ცდილობს. ბრძოლა ყველა მიმართულებით მიმდინარეობს, და კრიზისის მიუხედავად, ქსელური ვაჭრობა 2020 წელს 30%-ით გაიზარდა.

ჩვენც დინამიურად ვიზრდებით, და გეგმების მიხედვით, „ნიკორას“ ქსელის ბრუნვა 30%-ით, 80 ახალი მაღაზიის ხარჯზეა გაიზრდება.


Eastfruit.com

მოამზადა თენგიზ აბლოთიამ



თეგები:
ნიკორა



ბაიდენის პირველი სანქციები რუსეთის წინააღმდეგ

ბაიდენის პირველი სანქციები რუსეთის წინააღმდეგ
access_time2021-03-03 20:15:55
        აშშ-ს ახალმა პრეზიდენტმა რუსეთს ალექსეი ნავალნის მოწამლვის და დაპატიმრების გამო სანქციები დაუწესა.გადაწყვეტილების საფუძველი ამერიკის დაზვერვის სამსახურების დასკვნა გახდა, რომლის თანახმადაც მაღალი ალბათობით შეიძლება ითქვას, რომ 2020 წლის აგვისტოში რუსეთის სპეცსამსახურებმა ნავალნის წინაამღდეგ უკვე საყოველთაოდ ცნობილი მომწამლველი ნივთიერება „ნოვიჩოკი“ გამოიყენეს. პირველ რიგში პერსონალური სანქციები 7 რუსი მაღალჩინოსნის -...

“არემჯის“ და საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტს შორის- წარმატებული თანამშრომლობა გრძელდება

“არემჯის“ და საქართველოს  ტექნიკურ უნივერსიტეტს  შორის- წარმატებული თანამშრომლობა გრძელდება
access_time2021-03-03 18:00:37
კომპანია „არემჯის“  აღმასრულებელმა დირექტორმა თორნიკე ლიპარტიამ, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის ახლადარჩეულ რექტორ  დავით გურგენიძესთან გაცნობითი სახის  შეხვედრა გამართა. მხარეებმა 3 წლიანი თანამშრომლობის შედეგები განიხილეს და სამომავლო გეგმებზე ისაუბრეს, რომელიც კომპანიის მხრიდან სტუდენტებისთვის სხვადასხვა პროგრამების შეთავაზებას და საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის მხარდაჭერას ითვალისწინებს. 2017 წელს „არემჯისა“ და...

WIZZAIR ფრენების აღდგენაზე: უპასუხისმგებლობა იქნება რომელიმე კონკრეტული მიმართულების დასახელება

WIZZAIR ფრენების აღდგენაზე: უპასუხისმგებლობა იქნება რომელიმე კონკრეტული მიმართულების დასახელება
access_time2021-03-03 19:00:25
ჯერჯერობით უცნობია, რა მიმართულებებით აღადგენს ფრენებს ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტიდან WizzAir-ი. როგორც „ბიზნესპარტნიორთან“ დაბალბიუჯეტური ავიაკომპანიის კორპორაციული კომუნიკაციების ხელმძღვანელი, ანდრაშ რადო განმარტავს, ეს ფრენების განახლების შემდეგ ბაზარზე არსებულ ვითარებაზე იქნება დამოკიდებული.     „უპასუხისმგებლობა იქნება ახლა რომელიმე კონკრეტული მიმართულება რომ დავასახელო. ვნახოთ, როდის აღვადგენთ ფრენებს და რა შეზღუდვები იქნება ამა თუ იმ ქვეყანაში ამ...

Mastercard-ისა და Carrefour-ის, სოციალური კამპანია დასრულდა - SOS ბავშვთა სოფლის 100 ბენეფიციარს საჩუქრები უკვე გადაეცა

Mastercard-ისა და Carrefour-ის, სოციალური კამპანია დასრულდა - SOS ბავშვთა სოფლის 100 ბენეფიციარს საჩუქრები უკვე გადაეცა
access_time2021-03-03 15:00:33
      გასულ თვეში, Mastercard-მა და Carrefour-მა ახალ სოციალური კამპანია წამოიწყეს, რომელიც, COVID-19-ის კიდევ ერთ გამოწვევასთან, ონლაინ სწავლებასთან გამკლავებას გულისხმობდა, ხოლო, მეორე მხრივ, უკონტაქტო გადახდის პოპულარიზაციის გზით, ვირუსის გავრცელების რისკების შემცირებას ისახავდა მიზნად. შეგახსენებთ, რომ გასული წლის მარტიდან მოყოლებული, თითქმის ერთი წლის განმავლობაში, სკოლები და უნივერსიტეტები ონლაინ სწავლების მეთოდით სარგებლობდნენ. სიტუაცია...

სახმელეთო საზღვრების გახსნა, ვაქცინაცია, კურორტების დარეკლამება — კერძო სექტორის რეკომენდაციები ტურიზმის სწრაფად აღსადგენად

   სახმელეთო საზღვრების გახსნა, ვაქცინაცია, კურორტების დარეკლამება — კერძო სექტორის რეკომენდაციები ტურიზმის სწრაფად აღსადგენად
access_time2021-03-03 13:00:06
ტურიზმის სექტორში მომუშავე კომპანიებმა, მათ შორისაა სტუმროების ქსელი „ინნ ჯგუფი“, ტურ კომპანია კლარკ რობინსონი, სასტუმროების ფედერაცია, „კა მენეჯმენტ გრუპი“, ტურ. კომპანია „კამერტონ თრეველი“, ტურ. კომპანია „იბერია ტურს პლიუსი“ და რამდენიმე სხვა,  ტურიზმის დარგის სწრაფი აღდგენისთვის საჭირო...


მსგავსი სიახლეები

up