„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“

access_time2019-11-19 18:00:17

„როდესაც ქვეყანაში ისეთი პროექტების მშენებლობა გრძელდება, რომელიც გარემოს აზარალებს, ჩნდება ეჭვი, რომ მსგავსი დიდი პროექტების მეშვეობით ქვეყანაში ფული თეთრდება“- ამის შესახებ „კომერსატს“ არასამთავრობო ორგანიზაცია ”მწვანე ალტერნატივის” ბიომრავალფეროვნების კოორდინატორმა ირაკლი მაჭარაშვილმა განუცხადა. მისი თქმით, წყალტუბოს განვითარებაც შეიძლება ასეთ საკითხად მივიჩნიოთ თუ წინასწარ არ იქნა მისი დადებითი და უარყოფითი შედეგები ცნობილი.


მაჭარაშვილი წყალტუბოში „ნამახვან ჰესის“ მშენებლობას ეხმაურება და აცხადებს, რომ ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს. როგორც მაჭარაშვილი განმარტავს, თუ ინვესტორს არ აქვს  ნათელი სურათი იმისა, რომ სახელმწიფოს მიერ დაგეგმილი ერთი პროექტი არ ანადგურებს მეორე პროექტს, გაუჭირდება ფულის ჩადება და პროექტი  მხოლოდ განაცხადად დარჩება.

 

დამტკიცებული პროექტის მიხედვით, გარემოზე ზედამხედველობის ანგარიშში წერია, რომ „ნამახვანი ჰესის“ მშენებლობის ბრძანების გაცემისას არ იყო ბოლომდე შესწავლილი გეოლოგიის საკითხები.  წყალტუბო არის კარსტული მღვიმეების ადგილი და დიდია ალბათობა, რომ წყალსაცავის შემდეგ დაზიანდეს მღვიმეები. ასევე არ არის შესწავლილი, ჰესის დაზიანება რა გავლენას მოახდეს წყალტუბოს თერმულ წყლებზე. გარემოს დაცვის და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო არც ამ შემთხვევაში არღვევს „ტრადიციას“ და ჰაერზე ამტკიცებს პროექტებს, ამის ნათელი მაგალითია, შუახევი ჰესის პროექტი, სადაც არ იყო გეოლოგიური საკითხები შესწავლილი და დაიწყეს მშენებლობა. როდესაც ჩვენ გამოვთქვით პროტესტი, მაშინდელმა ეკონომიკის მინისტრის პირველმა მოადგილემ ასეთი პასუხი გაგვცა- 400 მლნ. ინვესტიციას ვერ შევაჩერებთ, იმის გამო რომ გეოლოგია არ არის შესწავლილი. შედეგად, მივიღეთ ის, რომ  ამუშავებიდან 2 თვეში შუახევჰესი ჩამოინგრა და ორი წელია არ მუშაობს. იმ ზარალზე, რაც უწყებას და ბუნებას მიადგა საუბარიც არ მინდა, რადგან ასეულ მილიონს სცდება,“- განაცხადა ირაკლი მაჭარაშვილმა.

 


მისი განმარტებით, „მწვანე ალტერნატივის“ წარმომადგენლები ჰესების აშენებას არ აპროტესტებენ. მათი თქმით, ჰესის სწორად აშენებასა და არ აშენებას შორის დიდი განსხვავებაა.ირაკლი მაჭარაშვილის თქმით, საქართველოში ოღონდ ჰესი აშენდეს და რა შედეგი მოჰყვება პროექტის განხორციელებას არავინ ფიქრობს. 

 

„იმისათვის, რომ ორივე პროექტი წარმატებით დასრულდეს ჩვენმა ორგანიზაციამ რამდენიმე წინაპირობა დავასახელეთ, უმთავრესია, რომ სანამ ჰესი აშენდება გეოლოგიური პირობები იქნას საფუძვლიანად შესწავლილი, არის თუ არა ის ადგილი ჰესის შესაბამისი და მეორე,  წყალტუბოს განვითარების პროექტს გაუკეთდეს გარემოსდაცვითი შეფასება. როდესაც სახელმწიფო ცდილობს ინვესტორები მოიზიდოს, გარემოს დაცვით შეფასებას თავად აკეთებს, ადგენს იმ ფარგლებს, რა ფარგლებშიც შეიძლება განვითარდეს ესა თუ ის პროექტი და ინვესტორსაც უფრო უადვილდება მუშაობა. სწორედ ამ შეფასების დროს უნდა იყოს გათვალისწინებული, თუ რა გავლენას მოახდენს იმავე ტერიტორიაზე  სხვა პროექტის მშენებლობა.  წყალტუბო კი თავისი თერმული წყლების გარეშე არაფერია, მსგავსი კურორტი მაშინ შეგვიძლია დიღომშიც გავაკეთოთ უფრო იაფიც დაგვიჯდება“,- განაცხადა ირაკლი მაჭარაშვილმა. 

 

შეგახსენებთ,  ბიძინა ივანიშვილის განცხადებით, რადგან სახელმწიფოს არ აქვს რესურსი, მიიღო გადაწყვეტილება სათავეში ჩაუდგეს წყალტუბოს აღორძინების პროექტს და გამოისყიდოს უკლებლივ ყველა - 22 სასტუმრო, 9 აბანო და მოახდინოს მათი სრული რეაბილიტაცია. ამასთან, ივანიშვილის თქმით, წყალტუბოს განვითარების პროექტზე მისი მხრიდან არანაირ მოგებაზე არ იქნება საუბარი და „მაქსიმალური ფასი იქნება თვითღირებულება“. გარდა ამისა, „ქართული ოცნების“ თავმჯდომარის განცხადებით, მზად არის, „პროექტის განხორციელების ნებისმიერ ეტაპზე, იქნება ეს დაგეგმარება, პროექტირება, მშენებლობა თუ დასრულების შემდეგ, ექსპლუატაციაში ჩაშვება, გაასხვისოს ობიექტები ნებისმიერ ინვესტორზე, რათა შემდგომში მან გააგრძელოს წარმატებული ოპერირება“.

 

რაც შეეხება „ნამახვანი ჰესების კასკადს,ის  იმერეთსა და ლეჩხუმში უნდა აშენდეს. პროექტს თურქული კომპანია „ემ კა და ნორვეგიული ჯგუფი „ქლინ ენერჯი გრუფ ჯორჯია ახორციელებს. კასკადი აერთიანებს ორ ჰიდროსადგურს, რომელთა ჯამური დადგმული სიმძლავრე 433 მგვტ. იქნება. პროექტის დასრულების შემდეგ საქართველოში ელექტროენერგიის გამომუშავება 15 პროცენტით გაიზრდება. კასკადის მშენებლობისთვის 750 მლნ აშშ დოლარი ინვესტიცია განხორციელდება.

 

ნათია ლომიძე




ბუნებრივი აირის გაძვირება პროდუქციის ფასზე აისახება - კულა

ბუნებრივი აირის გაძვირება პროდუქციის ფასზე აისახება - კულა
access_time2020-12-04 14:40:18
საკონსერვო კომპანია „კულას“ დირექტორი ვანო გოგლიძე  კომერციული ორგანიზაციებისთვის ბუნებრივი გაზის ფასის მატებას უარყოფითად აფასებს.   „იმის მიუხედავად, რომ ჩვენი წარმოება ნაწილობრივ ელექტოენერგიაზეა დამოკიდებული, გაზის ტარიფის მატება პროდუქციის ფასზეც აისახება,“ – აღნიშნავს ვანო გოგლიძე და ამ ეტაპზე, დამატებით დეტალებზე საუბრისგან თავს იკავებს.   შეგახსენებთ, რომ 2021 წლის 3 იანვრიდან კომპანიის არასაყოფაცხოვრებო მომხმარებლისათვის მისაწოდებელი...

საქართველოდან ღვინის ექსპორტი 8%-ით შემცირდა

საქართველოდან ღვინის ექსპორტი 8%-ით შემცირდა
access_time2020-12-04 16:45:11
2015 წლის შემდეგ პირველად, ღვინის ექსპორტი 8%-ით 10 თვეში $163 მლნ-მდე შემცირდა. კლება აღინიშნება ისეთ დიდ ბაზრებზე როგორებიცაა რუსეთი და ჩინეთი. 2001-2019 წლებში ღვინის ექსპორტის ჯამურმა მოცულობამ $1.646 მლრდ შეადგინა. ექსპორტიდს 67% - $1.1 მლრდ-ზე მეტი 2013-2019 წლებში რუსეთის ბაზრის ხელახალი გახნსის შემდეგ განხორციელდა. 2001-2005 წლებში ღვინის ექსპორტი 152%-ით $32 მლნ-დან $81 მლნ-მდე გაიზარდა. 2006 წელს გამოცხადებული რუსული ემბარგოს შემდეგ ის...

ბექა ფერაძე: 6 ათასამდე ობიექტს საქმიანობა იძულებით შეაჩერებინეს

ბექა ფერაძე: 6 ათასამდე ობიექტს საქმიანობა იძულებით შეაჩერებინეს
access_time2020-12-04 13:10:14
საქართველოს მასშტაბით კორონავირუსის ეპიდემიის გამო დაწესებული შეზღუდვების გამო 5 792 ობიექტს საქმიანობა იძულებით შეაჩერებინეს. ინფორმაცია მედიას შრომის ინსპექციის ხელმძღვანელმა, ბექა ფერაძემ გააცნო.   მისივე ინფორმაციით, 28 ნოემბრიდან 3 დეკემბრის ჩათვლით სულ შემოწმდა 22 532 ობიექტი, მათგან 16 733 გააფრთხილეს, 7 კი დააჯარიმეს.   მთავრობის გადაწყვეტილებით, 28 ნოემბრიდან საქართველოში აკრძალულია კომერციული საქმიანობის არაერთი ფორმა. მათ შორის, მოლების...

ამ წლის 11 თვის განმავლობაში საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი 1,2%-ით გაიზარდა

ამ წლის 11 თვის განმავლობაში საქართველოში  ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი 1,2%-ით გაიზარდა
access_time2020-12-04 12:00:05
ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის განცხადებით:   2020 წლის იანვარ-ნოემბრის თვეების განმავლობაში საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 1004,8 ათასი ტონა, რაც 12,3 ათასი ტონით ანუ 1,2%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელთან (992,5 ათასი ტონა) შედარებით.     მათ შორის, 2020 წლის იანვარ-ნოემბრის თვეებში საქართველოში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 493,7 ათასი ტონა (კლება გასული წლის...

ბოლო 5 წელიწადში ცხოვრება 22%-ით გაძვირდა - ინფლაცია მიზნობრივ მაჩვენებელს სცილდება

ბოლო 5 წელიწადში ცხოვრება 22%-ით გაძვირდა - ინფლაცია მიზნობრივ მაჩვენებელს სცილდება
access_time2020-12-04 13:45:23
წლიური ინფლაციის განაკვეთი ნოემბერში აპრილის პიკური 6.9%-იანი დონიდან 3.8%-მდე შემცირდა. კლების მიუხედავად, ის კვლავ აცდენილია ეროვნული ბანკის მიერ განსაზღვრულ 3%-იან მაჩვენებელს. 2020 გამონაკლისი არ არის, 2015 წლის შემდეგ ეს უკვე მესამე წელია, როდესაც ინფლაციის განაკვეთი 3%-ს აჭარბებს. ჰიპერინფლაციისა და კუპონიზაციის შემდგომ პერიოდშიც კი ინფლაცია...


მსგავსი სიახლეები

up