„მთავარია გზების მშენებლობა კონკრეტულ დროში და ბევრი მოასწრონ,ხარისხს ყურადღებას არ აქცევენ“

„მთავარია გზების მშენებლობა კონკრეტულ დროში და ბევრი მოასწრონ,ხარისხს ყურადღებას არ აქცევენ“

access_time2020-03-04 10:00:22

2016 წელს შემუშავებული მთავრობის ოთხპუნქტიანი გეგმის მიხედვით, 2020 წლის ბოლომდე 800 კილომეტრზე მეტი სიგრძის, 3.5 მილიარდი აშშ დოლარის ღირებულების საგზაო ინფრასტრუქტურა უნდა მოწესრიგდეს და აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტობანის მშენებლობა უნდა დასრულდეს.


„მთლიანობაში, 2020 წლის ჩათვლით, დაგეგმილია 1 000 კილომეტრი გზის მშენებლობა-რეაბილიტაცია, რომლის სავარაუდო ღირებულება 3.5 მილიარდი დოლარი იქნება. დასრულდება 550 კილომეტრი მაგისტრალის მშენებლობა, აშენდება 300 ხიდი (100 რიკოთის გზის ფარგლებში) და 50 საავტომობილო გვირაბი (40 რიკოთის გზის ფარგლებში)“, - აღნიშნა ქვეყნის სივრცითი მოწყობის პრეზენტაციაზე, მაშინდელმა პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა.


2017-2018 წლებში სულ 66.7კილომეტრი ახალი გზა აშენდა, აქედან 45 კილომეტრი ავტობანი. რეკონსტრუქცია ჩაუტარდა 426.6 კილომეტრ გზას, აშენდა 25 ახალი ხიდი და 3 გვირაბი, მათ შორის ყველაზე გრძელი ხიდი და გვირაბი. საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, 2019 წელს აქტიურად მიმდინარეობს საქართველოს მთავარი საგზაო მაგისტრალების ჩქაროსნულ გზატკეცილად მოდერნიზების პროექტები. ამ დროისთვის ჩქარონსული მაგისტრალების ნაწილში აშენებულია 208 კმ. გზა, სამუშაოები მიმდინარეობს 142 კმ-ზე და დამატებით სამშენებლო სამუშაოები დაიწყება 50 კმ-ზე. დაპირების შესასრულებლად, მიმდინარე წელს ხელისუფლებამ დაახლოებით 600 კილომეტრი გზა (მათ შორის ავტობანი) უნდა ააშენოს, რაც წარმოუდგენელია.


კომპანია კავკასუს როუდ პროჯექტის ხელმძღვანელ პაატა ტრაპაიძე „კომერსანტთან“ საუბრისას ყოფილი პრემიერ-მინისტრის გიორგი კვირიკაშვილის დაპირებას იხსენებს და ამბობს, რომ  მიუხედავად იმისა ახლანდელ ხელისუფლებას წინასთან შედარებით უკეთესი ინფრასტრუქტურა დახვდათ, დაპირების შესრულებას მაინც ვერ ახერხებენ.



„გიორგი კვირიკაშვილმა 2016 წელს განაცხადა, რომ 2020 წელს მაგისტრალის მშენებლობა დასრულდებოდა. მიუხედავად იმისა, რომ წინა მთავრობას სხვა ეკონომიკური პირობები დახვდა, დღევანდელს კი ბევრად განვითარებული ეკონომიკური მდგომარეობა და ინფრასტრუქტურა, დაპირება მაინც ვერ სრულდება. თუმცა „ქართული ოცნება“ იმით ყოველთვის აპელირებს, რომ წინა ხელისუფლებაზე მეტს აშენებს, მაგრამ ეს გასაკვირიც არ არის, რადგან 2005 წელს საერთოდ მონგრეული იყო ინფრასტრუქტურული მშენებლობისთვის საჭირო სტრუქტურები, 2013 წელს კი ესენი უკვე არსებობდნენ და გამოცდილებაც იყო, ძირეული გადაწყვეტილებებიც ბეტონის საფართან დაკავშირებით მიღებული იყო და უკვე დონორებსაც სჯეროდათ ჩევნი ქვეყნის“, - განმარტავს პაატა ტრაპაიძე.


მისი თქმით, ორივე ხელისუფლების მთავარი პრობლემაა ის, რომ კომპანიების ტენდერებში მონაწილეობის დროს პროდუქტის გამძლეობის გარანტიით უზრუნველყოფა არ ხდება და სახელმწიფო შესყიდვები იმაზეა დამოკიდებული თუ ვინ შესთავაზებს უფრო იაფ ფასს.


„ვერცერთი მთავრობის პერიოდში ვერ იქნა შემოღებული თემა, რომ გზების ტენდერი იმას კი არ უნდა მოიცავდეს, დღეს ამიშენო გზა და ამით დამთავრდეს, არამედ თუ რამდენ ხანს გაძლებს. კარგი იქნება თუ სახელმწიფო ტენდერები გამოცხადდება არა ცალ-ცალკე პროექტირებაზე, მშენებლობასა და მოვლა-პატრონობაზე, არამედ ყველაფერზე ერთად. ეს პრობლემაა და ელექტრონული ტენდერიც გადასახედია, პირობები უნდა შეიცვალოს და ევროპული გამოცდილება გადმოვიღოთ, რადგანაც თავად კომპანიასაც ჰქონდეს მოტივაცია, ხარისხიანად გააკეთოს პროექტი. ეს წინა მთავრობის პრობლემაც იყო და ახლანდელისაც, მთავარია კონკრეტულ დროში და ბევრი მოასწრონ, მაგრამ რა ხარისხი ექნება ამას არ აქცევენ ყურადღებას. ის ვინც აშენებს, ხანგრძლივი დროის განმავლობაში მის ხარისხზე პასუხიც უნდა აგოს.


ჩვენ დღეს ეს ყველაფერი ჩავანაცვლეთ იაფი ფასით. ჩვენთან გლობალური გამოწვევების პრობლემა არის ის, რომ ტენდერს ვაკეთებთ მხოლოდ ფასის მიხედვით და ხარისხზე არავინ ფიქრობს. ხარისხი იმ პერიოდში როცა ავტობანი აშენდება ნორმალური იქნება, მაგრამ რა დაემართება მას 10-15 წლის შემდეგ ეს არის მნიშვნელოვანი. ჩვენი შეთავაზება იყო ჩაგვერთო მოწინავე ევროპული ქვეყნების სამშენებლო კომპანიები ამ მშენებლობაში, დღეს მხოლოდ ჩინური კომპანიებია, რომლებიც სახელმწიფოს დაქვემდებარებაში არიან და მათ არავითარი გარანტიების მოცემა არ შეუძლიათ“, - განაცხადა პაატა ტრაპაიძემ.


აღსანიშნავია, რომ ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის მშენებლობა 2006 წელს დაიწყო. მშენებლობის დაწყებიდან 2019 წლის ჩათვლით, მოძრაობა 208 კილომეტრ გზაზეა გახსნილი. შესაბამისად, თუ 2006 წელს არ ჩავთვლით როცა მოსამზადებელი სამუშაოები მიმდინარეობდა, წელიწადში საშუალოდ 17.3 კილომეტრი ავტობანი შენდებოდა. ამ ტემპით, 550 კილომეტრი ავტობანის დასრულებას, არა თუ მიმდინარე წელი, არამედ კიდევ  მინიმუმ 15 წელი დასჭირდება.


ნინო თამაზაშვილი





დღის TOP10 საინტერესო ამბავი

დღის TOP10 საინტერესო ამბავი
access_time2021-12-01 21:00:43
დღის TOP10 საინტერესო ამბავი:     1. 2000 გარდაცვლილი ერთ თვეში - კოვდიკოშმარი გრძელდება, პასუხისმგებლობას არავინ იღებს საქართველოში კოვიდით გარდაცვლითა რიცხვმა ნოემბერში 2000-ს გადააჭარბა, პანდემიის დაწყებიდან დღემდე 1 თვეში ამდენი ადამიანი სხვა დროს არასდროს...

ლარი დოლართან გაუფასურდა, ხოლო ევროსთან და ლირასთან გამყარდა

ლარი დოლართან გაუფასურდა, ხოლო ევროსთან და ლირასთან გამყარდა
access_time2021-12-01 18:00:10
1-ელი დეკემბრის ვაჭრობის შედეგად ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში 1 თეთრით 3.1279-მდე გაუფასურდა. Bloomberg-ის პლატფორმაზე დღის ბოლოს კურსმა 3.1250 შეადგინა. საერთაშორისო ვალუტებიდან ლარი ევროსთან 0.37 თეთრით 3.5414-მდე, ბრიტანულ ფუნტთან 0.13 თეთრით 4.1623-მდე, ხოლო ლარი თურქულ ლირასთან 0.20 თეთრით 0.2367-მდე გამყარდა. 1000 სომხურ დრამთან 1.15 თეთრით 6.4031-მდე, აზერბაიჯანულ მანათთან 0.32 თეთრით 1.8380-მდე, 100 რუსულ რუბლთან 6.30 თეთრით 4.2290-მდე...

9 თვეში სადაზღვევო კომპანიების წმინდა მოგება 14%-ით შემცირდა

9 თვეში სადაზღვევო კომპანიების წმინდა მოგება 14%-ით შემცირდა
access_time2021-12-01 17:00:26
2021 წლის 30 სექტემბრის მდგომარეობით, საქართველოს სადაზღვევო სექტორის მიერ მოზიდულმა სადაზღვევო პრემიამ პირდაპირი დაზღვევის საქმიანობიდან 606,7 მილიონი ლარი შეადგინა. ამის შესახებ ინფორმაცია, დაზღვევის ზედამხედველობის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ ანგარიშშია მოცემული. ამავე პერიოდის შედეგებით, მზღვეველების სადაზღვევო მოგებამ 131,2 მილიონი ლარი, წმინდა მოგებამ კი 31,9 მილიონი ლარი შეადგინა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით...

საქართველომ „ინტერ რაოსთან“ წაგებული $80.5 მილიონიანი დავა გაასაჩივრა

საქართველომ „ინტერ რაოსთან“ წაგებული $80.5 მილიონიანი დავა გაასაჩივრა
access_time2021-12-01 14:55:00
სტოკჰოლმის არბიტრაჟის გადაწყვეტილება, რომლის მიხედვითაც „ინტერ რაოსა“ და საქართველოს მთავრობას შორის დავა რუსული კომპანიის სასარგებლოდ გადაწყდა, ქართულმა მხარემ გაასაჩივრა. „სტოკჰოლმის არბიტრაჟმა გადაწყვეტილება 2021 წლის 19 აპრილს მიიღო, რომლის მიხედვითაც „ინტერ რაოს“ ეკუთვნოდა გარკვეული კომპენსაცია. ინტერ-რაო ითხოვდა კომპენსაციას 200 მილიონი აშშ...

საერთაშორისო სავალუტო ფონდი უკრაინის ეკონომიკას ანგრევს

საერთაშორისო სავალუტო ფონდი უკრაინის ეკონომიკას ანგრევს
access_time2021-12-01 20:00:29
საერთაშორისო სავალუტო ფონდებისგან სესხების აღებას უკრაინისთვის აზრი არ  აქვს, რადგან სსფ-ის მიერ წარდგენილი პირობები ქვეყნის ეკონომიკისთვის დამანგრეველია.   მაგალითად, ერთ-ერთი ვალდებულების მიხედვით, კიევმა გატანილ კაპიტალზე გადასახადი არ უნდა დააწესოს.   ფონდს მხოლოდ ერთი რამ, საგადასახადო ბაზის გაფართოება აინტერესებს, რაც უკრაინას დავალიანების სწრაფად დაფარვის საშუალებას მისცემს. არანაირ ეკონომიკურ განვითარებაზე საუბარი არ მიდის, რადგანაც...


მსგავსი სიახლეები

up