იანვარ-ოქტომბერში ექსპორტი $340 მლნ-ით, იმპორტი კი ბევრად უფრო მეტით, $1.280 მლრდ-ით შემცირდა. ინფორმაციას საქსტატი ავრცელებს.
თუ 10 მთავარი საექსპორტო პარტნიორიდან ექსპორტი 6 სახელმწიფოში შემცირდა, იმპორტმა 10-დან 9 სახელმწიფოში იკლო. ანალოგიურად 10 საექსპორტო პროდუქტი-დან კლება 5-ში აღინიშნება, ტოპ 10 საიმპორტო პროდუქციაში კი ხორბლის გარდა ყველგან კლებაა.
ყველაზე მეტად $306 მლნ-ით მსუბუქი ავტომობილების $929 მლნ-დან $623 მლნ-მდე მსუბუქი ავტომობილების იმპორტი შემცირდა. პარალელურად $222 მლნ-ით $557 მლნ-დან $335 მლნ-მდე შემცირდა მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტიც.
$204 მლნ-ით $616 მლნ-დან $412 მლნ-მდე შემცირდა საწვავის იმპორტი, რისი მთავარი მიზეზიც არა იმდენად მოხმარების შემცირება, რამდენადაც ნედლეულზე და შემდეგ უკვე საბოლოო გადამუშავებულ პროდუქტზე ფასების მკვეთრი ვარდნაა.
$47 მლნ-ითაა შემცირებული სპილენძის მადნების იმპორტი, $38 მლნ-ით სამკურნალო საშუალებების, $30 მლნ-ით სატელეფონო აპარატების, $22 მლნ-ით ბუნებრივი გაზის და $16 მლნ-ით სიგარეტის იმპორტი. 5.3%-ით გაზრდილია მხოლოდ ხორბლის იმპორტი, რაც ხორბალზე ფასების ზრდითაა გამოწვეული.
ოქტომბერში იმპირტი 23.5%-ით შემცირდა, რაც მაისის შემდეგ ყველაზე დიდი კლებაა. 2.2%-ით შემცირდა ექსპორტიც, მაშინ როცა სექტემბერში იანვრის შემდეგ პირველად 8.3%-იანი ზრდა დაფიქსირდა.
ცალეკეულ პროდუქციაზე ფასების შემცირების მიუხედავად იმპორტის მნიშვნელოვანი კლება ძირითადად მოთხოვნის შემცირებითაა გამოწვეული, რისი მიზეზიც თავის მხრივ მსყიდველობითუნარიანობის კლებაა. ეკონომიკურმა ვარდნამ შესაზლოა 5%-ს გადააჭარბოს, რაც 1994 წლის შემდეგ ყველაზე ცუდი მაჩვენებელია.
გიორგი ელიზბარაშვილი