სამშენებლო კოდექსის  ამოქმედების 10 წლით გადავადება და მოსალოდნელი რისკები

სამშენებლო კოდექსის ამოქმედების 10 წლით გადავადება და მოსალოდნელი რისკები

access_time2019-12-23 10:00:28

 საქართველოს პარლამენტი  ახალი სამშენებლო კოდექსის 10 წლით გადავადებას გეგმავს.  იწონებენ თუ არა მთავრობის გადაწყვეტილებას და რა რისკებს ხედავენ სამშენებლო სფეროს წარმომადგენლები? „კომერსანტი“  დეველოპერული ბაზრის პოზიციით დაინტერესდა და შეეცადა გაერკვია,, კოდექსის ამოქმედების  რამდენიმე წლით გადავადება  ხომ არ შეაჩერებს სამშენებლო პროცესს


„ერთბაშად ძალიან ბევრი  სირთულე დააწვა სამშენებლო სექტორს რეგულაციების კუთხით,  კიდევ რომ რამე დამემატოს ფიზიკურად ვერ შევასრულებთ სამუშაოს და გავჩერდებით.“-ამის შესახებ „კომერსანტს“  სამშენებლო  კომპანია „ივერონის“ დამფუძნებელი არჩილ ჯაყელი ესაუბრა.

 

მისი  ინფორმაციით, ერთი სექტორისთვის, ერთბაშად ამდენი ცვლილება არ შეიძლება. იმდენი  პროცესი და ნიუანსია გასათვალისწინებლი, თუნდაც,  ურთიერთობა მოსახლეობასთან, თანამშრომლებთან, ამ ყველაფერს როგორც მშენებლები, ასევე  ბაზარიც უნდა შეეჩვიოს  და შემდეგ უნდა მოხდეს დამატებითი რეგულაციების და სიახლეების ამოქმედება. 


„კოდექსის 10 წლით გადავადებას ვემხრობი, რადგან რეალურად დაინახეს პრობლემები, რაც სამშენებლო ბაზარზე შეიქმნა სულ მცირე დროში და ახალი რეგულაციით არ დაამძიმეს ისედაც რთული სიტუაცია. არ ვამბობ, რომ  რეგულაციები არ უნდა  შეემუშავებინათ, უბრალოდ, ეტაპობრივად მიგვეღო, ნაბიჯ-ნაბიჯ გაგვეანალიზებინა ის შედეგი, რაც რეგულაციებს მოჰყა.“- აღნიშნავს   ჯაყელი და  განმარტავს, რომ  ყოველი მომდევნო რეგულაციის ამოქმედებამდე აუცილებელია ის მთავრობამ კერძო სექტორთან შეათანხმოს. 


„10 წელი არ არის დიდი  დრო, თუ დავსხდებით და ერთად გავივლით  ყველა დეტალს, სამშენებლო კოდექსში რა ცვლილებებიცაა დაგეგმილი,  ბაზრისთვისაც უმტკივნეულო პროცესი იქნება. ასეთ დროს აუცილებელია, იმ მშენებლების აზრის გაზაირება, რომლებიც საქმეში ღრმად არიან ჩახედულები.  ვამბობდი, რომ ამდენი ცვლილების აღსრულება  რთული იქნებოდა . როგორც ძველი თბილისის შემთხვევაშია, რომელიც ფაქტობრივად  გაჩერებულია. იმ ტერიტორიაზე, ადამიანს სახლი, რომ ენგრეოდეს  თავზე  ვერაფერს  მოუხერხებს, ინვესტორი იქ ვერ შედის, ესაა რეგულაციის შედეგი.“-აცხადებს  არჩილ ჯაყელი.  


 

„საქართველოს მენაშენეთა  ასოციაციის“  წარმომადგენელი  თორნიკე აბულაძე აღნიშნავს, რომ ამ ეტაპზე კოდექსის მიღება ზედმეტია, თანაც  იმ  ფონზე, როდესაც  სამშენებლო სექტორში ამდენი სიახლეა.

 

„ბოლო დროს სამშენებლო სექტორი ძალიან დაიტვირთა სიახლეებით და ახალი რეგულაციებით, სწორედ ამის გამო ვემხრობი კოდექსის გადავადებას, გონივრული ვადით,  რომელიც 2 წლამდე განისაზღვრება.  ამ პერიოდში ისიც უნდა გავითვალიწინოთ,  რომ სხვა კანონი არ  მივიღოთ  მშენებლობასთან დაკავშირებით.  იმ ცვლილებებს,  რომელიც უკვე განხორციელდა, როდესაც  გავითავისებთ, შემდეგ გადავიდეთ ახალზე“-ამბობს აბულაძე.

 

 შეგახსენებთ, რომ საქართველოს პარლამენტი  ახალი სამშენებლო კოდექსის 10 წლით გადავადებას გეგმავს, - ამის შესახებ საქართველოს არქიტექტორთა კავშირის თავმჯდომარე დავით აბულაძე საუბრობს.


მისივე ინფორმაციით, თბილისის მერიის ინიციატივით, საქართველოს პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტმა „საქართველოს სივრცის დაგეგმარების, არქიტექტურული და სამშენებლო საქმიანობის კოდექსში“ შესატან ცვლილებებს მხარი დაუჭირა.  ამ მოთხოვნას, ცვლილების ავტორები, კოდექსის თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმასთან შეუსაბამობით ხსნიან. საუბარია კოდექსის ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილის ათი წლით გადავადებასა და ამ ნაწილში, თბილისისთვის საკუთარი ადგილობრივი წესების შემუშავების უფლების შენარჩუნებაზე. 


შეგახსენებთ, აღნიშნული კოდექსი 6 წლის განმავლობაში მუშავდებოდა, ერთი წლის წინ მიიღეს და ძალაში 3 დეკემბერს შევიდა.



ნათია ლომიძე 





დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-08-06 21:00:03
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.მაია სიდამონიძე: უახლოესი ორი წლის განმავლობაში ტურიზმის სექტორი ჩვეულ რიტმს ვერ დაუბრუნდება ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის ნათია თურნავას ინფორმაციით, საქართველოში უცხოელი ტურისტები გამოჩნდნენ. როგორც მინისტრმა განაცხადა, საქართველოში შემოსული ავიარეისების ¾-ს სწორედ ქვეყნის...

პირველად ბოლო 6 წელში რკინიგზას სატვირთო გადაზიდვით შემოსავალი გაეზარდა

პირველად ბოლო 6 წელში რკინიგზას სატვირთო გადაზიდვით შემოსავალი გაეზარდა
access_time2020-08-06 17:40:00
პირველად ბოლო 6 წლის განმავლობაში საქართველოს რკინიგზას ტვირთის გადაზიდვით მიღებული შემოსავალი გაეზარდა. სატვირთო გადაზიდვები სახელმწიფო კომპანიის შემოსავლის ყველაზე დიდ ნაწილს აგენერირებს. 2019 წელს რკინიგზამ ამ გზით 109.4 მლნ დოლარი მიიღო, რაც წლიურად 14%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია. შემოსავლის ზრდაზე დადებითი გავლენა იქონია როგორც მშრალი, ასევე თხევადი ტვირთების გადაზიდვებმა. ჯამში რკინიგზამ გასულ წელს 174.2 მლნ დოლარის შემოსავალი...

AIRBALTIC-მა თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა

AIRBALTIC-მა თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა
access_time2020-08-06 16:00:25
6 აგვისტოს, ლატვიურმა ავიაკომპანია airBaltic თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა. ინფორმაციას თბილისისა და ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტების ოპერატორი კომპანია TAV Georgia ავრცელებს. რიგიდან თბილისში 126 მგზავრი ჩამოფრინდა, ხოლო თბილისიდან რიგის მიმართულებით 141 მგზავრი გაფრინდა. აეროპორტში მოსულ მგზავრებს, ტავის ბრენდირებული პირბადეები დაურიგდათ. 20 აგვისტომდე ფრენები კვირაში ერთი სიხშირით შესრულდება:✔️ რიგა - თბილისი | ყოველ...

პირველი ბრენდირებული ქართული ქვევრის ლუდი ამერიკისა და იაპონიის ბაზარზე

პირველი ბრენდირებული ქართული ქვევრის ლუდი ამერიკისა და იაპონიის ბაზარზე
access_time2020-08-06 16:30:15
ქვევრის ლუდის გამოჩენამ არამარტო ქართულ, არამედ საერთაშორისო ბაზარზე დიდი დაინტერესება გამოიწვია. როგორია დამზადების ტექნოლოგია, როგორ ხვდება ლუდი ქვევრში, რამდენად მაღალია მომხმარებლების დაინტერესება და რა პოზიცია უჭირავს ქვევრის ლუდს საერთაშორისო ბაზარზე – ამ დეტალების გასარკვევად „კომერსანტი“ მწარმოებელი კომპანიის Gotsa Wines-ის მფლობელს ბექა გოცაძეს დაუკავშირდა. „როგორც მეღვინეობაში მთავარი არის ყურძენი და ვენახი, ისე ლუდში მთავარია ალაოდა...

Die Welt: ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის

Die Welt: ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის
access_time2020-08-06 19:50:38
ბოლო თვეებში ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის, 5 წლიანი უწყვეტი ზრდის შედეგები მე-2 კვარტალში დაინგრა, როდესაც ქვეყნის მშპ, ინვესტიციების და შიდა მოხმარების ვარდნის გამო 9,5%-ით დაეცა. 2020 წლის მე-2 კვარტალი ეკონომიკური თვალსაზრისით, ბოლო 75 წლის მანძილზე ყველაზე საშინელი იყო. ამის კარგი მაგალითია ნიუ-იორკი, სადაც მარტის დასაწყისიდან 2800 საწარმო დაიხურა, ხოლო 240 000 მცირე ოჯახური კომპანიიდან (ყავახანები, სილამაზის სალონები, პატარა...


მსგავსი სიახლეები

up