მგზავრობა კიდევ გაძვირდება, კომპანიები და მძღოლები წაგების ზღვარზე მუშაობენ

მგზავრობა კიდევ გაძვირდება, კომპანიები და მძღოლები წაგების ზღვარზე მუშაობენ

access_time2019-09-07 10:00:36

ლარის კურსის გაუფასურების გამო, შიდა საქალაქო და საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის ფასის გაზრდა გარდაუვალია. ამის მიზეზი კი იმპორტირებული საწვავია, რომლის ღირებულებაც ლარის კურსის გაუფასურების პარალელურად იზრდება. სფეროს წარმომადგენლები და სპეციალისტები მგზავრობის ტარიფების კიდევ უფრო მატებას ვარაუდობენ, თუკი ვითარება მყისიერად არ გამოსწორდება.

მიუხედავად იმისა, რომ საერთაშორისო ბირჟებზე ნავთობის ფასი დაბალ ნიშნულზე დასტაბილურდა, ამას ასახვა ქართულ ბაზარზე არ ჰქონია, რადგან 20 ივნისის მოვლენების შემდეგ ლარი დოლართან მიმართებით, 27 თეთრითაა გაუფსურებული და უკუპროცესი არ დაწყებულა. დამიამედებელ პროგნოზს ვერც მთავრობა და ვერ ეროვნული ბანკი ვერ აკეთებენ.

აფბა-ს ვიცე-პრეზიდენტი პაატა ბაირახტარი „რეზონანსთან“ იმ მიზეზებზე საუბრობს, რასაც საწვავის ფასის გაზრდაზე ზეგავლენის მოხდენა შეუძლია. მოცემულ სიტუაციაში წარმოუდგენელია ამ მასშტაბის გაუფასურებამ არ იქონიoს გავლენა ფასების საერთო დონეზე.

„ჩვენ ორი მთავარი ფაქტორი გვაქვს, რასაც საწვავის ფასზე ზეგავლენის მოხდენა შეუძლია. პირველი - ეს არის გლობალურ ბაზრებზე მიმდინარე პროცესები და მეორე - ვალუტის კურსი. თუ რომელიმე პარამეტრი მნიშვნელოვნად შეიცვლება, ორი აზრი არ არის საწვავის ფასიც უნდა დაკორექტირდეს.

გაძვირება ეს არის მომენტი, როდესაც არც ერთი კომპანია ამაზე უარს ვერ იტყვის, რადგან თუ კურსი მნიშვნელოვნად გაიქცა, მაშინ შეუძლებელია ძველ ფასით პროდუქტის გაყიდვა. წლის დასაწყისიდან 27 პუნქტით, ლარის გაუფასურება დანამდვილებით ნიშნავს, რომ იმპორტირებული პროდუქცია აუცილებლად გაძვირდება - იქნება ეს საწვავი, თუ საკვები. შემომტან კომპანიებს სულ უფრო მეტის გადახდა უწევთ, ისინი ვაჭრობენ დოლარში. ეს კი ნიშნავს ფასების დონის ზრდას.

ჩავხედავთ გუშინ გამოქვეყნებულ, მართალია შელამაზებულ, მაგრამ მაინც, ინფლაციის მაჩვენებელს დავინახავთ, რომ ყველაფერზე, მათ შორის ტრანსპორტის მომსახურებაზე, ფასი არის გაზრდილი. ეს მომდინარეობს სწორედ იმ წნეხიდან, რომელსაც იწვევს გაცვლითი კურსი ფასების საერთო დონეზე. ჩვენი ტიპის ქვეყანაში შეუძლებელია, სხვანაირად მოხდეს, რადგან სამომხმარებლო კალათა 70%-ით არის დამოკიდებული იმპორტირებულ პროდუქტზე. ასეთ რეალობაში წარმოუდგენელია ამ მასშტაბის გაუფასურებამ არ იქონიას გავლენა ფასების საერთო დონეზე, ეს არის აბსურდი. არაერთმა ჩინოვნიკმა გააკეთა განცხადება, რომ მნიშვნელოვანი წნეხი ფასებზე არ იქნება, ეს, უბრალოდ, ტყუილია. შეუძლებელია, ასეთ დევალვაციას არ ჰქონდეს მკვეთრად ნეგატური ზეგავლენა.

გეტყვით იმასაც, რომ მაკროეკომონიკური პარამეტრებიდან გამომდინარე ვერავინ განმარტავს თუ რატომ უნდა იყოს კურსი დღეს 2.95-ზე. ეკომონიკურად ამის ახსნა შეუძლებელია. რჩება ერთადერთი ვარიანტი, ეს არის ეროვნული ბანკის არასწორი მონეტარული პოლიტიკის დამსახურება. ამის უამრავი მაგალითის მოყვანა შემიძლია, რომელიც არა მხოლოდ არასწორი, დანაშაულებრივიც კია“, - ამბობს „რეზონანსთან პაატა ბაირახტარი.


ფასის მატება რომ გარდაუვალია, პირად საუბრებში კერძო მძღოლებიც და კომპანიებიც ადასტურებენ, საჯაროდ ამ პოზიციის დაფიქსირებას კი ნაწილი ერიდება, რადგან მოსახლოებას დაბალი გადახდისუნარუიანობა აქვს და ჯერ კიდევ თავს იკავებენ ხისტი ნაბიჯისაგან. მიუხედავად იმისა, რომ ფასი მომსახურებასა და ყველა პროდუქტზეც უკვე გაზრდილია, ტრანსპორტის გარდა.

ორთაჭალის ავტოვაგზლის კოპანიის წარმომადგენელი ტრისტან სულაძე აცხადებს, რომ იმ შემთხვევაში თუკი ლარმა გაუფასურება განაგრძო და 3,0-ის ნიშნულს ასცდა, საქალაქთაშორისო ტრანსპორტზე მგზავრობის ღირებულების ზრდა გარდაუვალი იქნება.

„ჯერჯერობით ვერ ვაძვირებთ, რადგან დიდი კონკურენციაა. ლარმა თუ კვლავ გაუფასურება განაგრძო, რაღა თქმა უნდა, მოხდება გადასახადის მატება. დოლარი თუ 3.0-ს ასცდა, ამაზე ფიქრს დავიწყებთ და ალბათ თითოეულ მიმართულებას მინიმუმ ერთი ლარი მოემატება“, - აცხადებს „რეზონანსთან“ სულაძე.

ქუთაისი-თბილისი-ქუთაისის მიმართულებით მომუშავე კერძო ავტომობილის მძღოლი, მამია ბერუკაშვილი კი ამბობს, რომ საწვავის ამჟამინდელი ფასის გამო ინერციით მუშაობენ და უკეთესი მომავლის იმედით არ წყვეტენ საქმიანობას.

ბოლო დროს საწვავიც და სხვა ყველაფერიც ისე გაძვირდა, მე და სხვა კერძო ტაქსის მძღოლები როცა ვლაპარაკობთ, სულ ერთიდაიგივე დასკვნამდე მივდივართ - ბოლო 3-4 თვეა, უბრალოდ, თავს ინახავს ჩვენი ტრანსპორტი, თორემ არც მოგება გვაქვს და არც წაგება. მომავალში ან უნდა გავაძვიროთ, ან სახლებში წავიდეთ და სხვა საქმე ვიპოვოთ, ეს არის დღევანდელი სინამდვილე.

სადღესასწაულო დღეებში ბილეთის ფასი ცოტა გავზარდეთ სულ რამდენიმე დღით და ისეთი ამბავი მოჰყვა, გეგონება მარტო ხალხს უძვირდება ცხოვრება და ჩვენ არა“, - უთხრა რეზონანს ბერუკაშვილმა.

გაზეთი რეზონანსი



თეგები:
მგზავრობა



კობა გვენეტაძე საბანკო რეგულაციებზე - დაახლოებით 9 თვეა გასული და ის ძირითადი მიზნები, რის მიღწევასაც ვფიქრობდით, მიღწეულია

კობა გვენეტაძე საბანკო რეგულაციებზე - დაახლოებით 9 თვეა გასული და ის ძირითადი მიზნები, რის მიღწევასაც ვფიქრობდით, მიღწეულია
access_time2019-09-17 13:30:00
დაახლოებით 9 თვეა გასული და თუ შევხედავთ ის ძირითადი მიზნები, რის მიღწევასაც ვფიქრობდით, მიღწეულია, - ამის შესახებ საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა, კობა გვენეტაძემ ჟურნალისტებს საბანკო რეგულაციებთან დაკავშირებით განუცხადა. გვენეტაძის თქმით, რეგულაციების მიზანი, რომ შემოსავლების შემოწმების გარეშე სესხის გაცემა არ უნდა მომხდარიყო, მიღწეულია და ამავე დროს საკრედიტო პორტფელის ზრდის დადებითი ტრენდიც შენარჩუნებულია. "სასესხო პორტფელის ზრდა,...

ლაშა პაპაშვილი NDI-ს კვლევაზე - „ქვეყანაში ნამდვილად არ არის სახარბიელო სიტუაცია, თუმცა, გამოსწორება შესაძლებელია“

ლაშა პაპაშვილი NDI-ს კვლევაზე - „ქვეყანაში  ნამდვილად  არ არის სახარბიელო სიტუაცია, თუმცა, გამოსწორება შესაძლებელია“
access_time2019-09-17 14:00:28
„ქვეყანაში ნამდვილად სახარბიელო სიტუაცია არ არის, თუმცა, გამოსწორება შესაძლებელია,“— ასე აფასებს  NDI-ის საზოგადოებრივი კვლევის შედეგებს ბიზნესმენი ლაშა პაპაშვილი და აცხადებს, რომ შემცირებულია პირდაპირი უცხოური ინვესტიციები, ეს ფაქტია და ამას ბევრი მიზეზი აქვს. მათ შორისაა, მთავრობის ცვლილება, 20 ივნისს განვითარებული მოვლენები, პოლიტიკური რყევები, ლარის კურსი....

კრისტალის ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლაში განაცხადების მიღება დაიწყო

კრისტალის ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლაში  განაცხადების მიღება დაიწყო
access_time2019-09-17 11:55:47
კრისტალის ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლაში კანდიდატების მიღება დაიწყო. პროგრამის მიზანია ხელი შეუწყოს ახალგაზრდული მეწარმეობის განვითარებას. „ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლა“-ში მონაწილეები გამოიმუშავებენ გადაწყვეტილების მიღების,...

გია ხუხაშვილი - NDI-ის კვლევის შედეგები ნიშნავს, რომ ხელისუფლებას, ფაქტობრივად, დაკარგული აქვს ლეგიტიმაცია

გია ხუხაშვილი - NDI-ის კვლევის შედეგები ნიშნავს, რომ ხელისუფლებას, ფაქტობრივად, დაკარგული აქვს ლეგიტიმაცია
access_time2019-09-17 12:08:50
ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებისადმი მოსახლეობაში უნდობლობა, ნიჰილიზმი, სკეპტიციზმი არის ჩაბუდებული, რაც ნიშნავს, რომ ხელისუფლებას ფაქტობრივად, დაკარგული აქვს ლეგიტიმაცია, - ასე აფასებს ექსპერტი გია ხუხაშვილი „ინტერპრესნიუსთან“ NDI-ის კვლევების შედეგებს. რაც შეეხება NDI-ის კვლევის იმ ნაწილს, რომლის თანახმად, საპენსიო პროგრამაში ჩართული პირების 57%-ს არ სჯერა, რომ პენსიაზე გასვლის შემდეგ დაგროვილი თანხით სარგებლობას შეძლებს, ხუხაშვილის აცხადებს, რომ „სახელმწიფო ინსტიტუტების...

NDI - გამოკითხულთა 84%- ეკონომიკურ პრობლემებზე პასუხისმგებლობას მთავრობას აკისრებს

NDI - გამოკითხულთა  84%- ეკონომიკურ პრობლემებზე პასუხისმგებლობას  მთავრობას აკისრებს
access_time2019-09-17 11:00:15
NDI-ის კვლევის მიხედვით,  გამოკითხულთა უმრავლესობა - 84%- ეკონომიკურ პრობლემებზე პასუხისმგებლობას უმთავრესად მთავრობას აკისრებს; 2% პარლამენტს; 1% კი გლობალურ ეკონომიკას. ამავე კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 70% ფიქრობს, რომ საქართველოს ეკონომიკა სარგებელს მხოლოდ ადამიანების გარკვეულ ჯგუფს აძლევს. 12%-ს მიაჩნია, რომ საქართველოს ეკონომიკა სარგებელს ყველა მოქალაქეს ერთნაირად აძლევს, 9% ფიქრობს, რომ საქართველოს ეკონომიკა სარგებელს...


მსგავსი სიახლეები

up