მგზავრობა კიდევ გაძვირდება, კომპანიები და მძღოლები წაგების ზღვარზე მუშაობენ

მგზავრობა კიდევ გაძვირდება, კომპანიები და მძღოლები წაგების ზღვარზე მუშაობენ

access_time2019-09-07 10:00:36

ლარის კურსის გაუფასურების გამო, შიდა საქალაქო და საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის ფასის გაზრდა გარდაუვალია. ამის მიზეზი კი იმპორტირებული საწვავია, რომლის ღირებულებაც ლარის კურსის გაუფასურების პარალელურად იზრდება. სფეროს წარმომადგენლები და სპეციალისტები მგზავრობის ტარიფების კიდევ უფრო მატებას ვარაუდობენ, თუკი ვითარება მყისიერად არ გამოსწორდება.

მიუხედავად იმისა, რომ საერთაშორისო ბირჟებზე ნავთობის ფასი დაბალ ნიშნულზე დასტაბილურდა, ამას ასახვა ქართულ ბაზარზე არ ჰქონია, რადგან 20 ივნისის მოვლენების შემდეგ ლარი დოლართან მიმართებით, 27 თეთრითაა გაუფსურებული და უკუპროცესი არ დაწყებულა. დამიამედებელ პროგნოზს ვერც მთავრობა და ვერ ეროვნული ბანკი ვერ აკეთებენ.

აფბა-ს ვიცე-პრეზიდენტი პაატა ბაირახტარი „რეზონანსთან“ იმ მიზეზებზე საუბრობს, რასაც საწვავის ფასის გაზრდაზე ზეგავლენის მოხდენა შეუძლია. მოცემულ სიტუაციაში წარმოუდგენელია ამ მასშტაბის გაუფასურებამ არ იქონიoს გავლენა ფასების საერთო დონეზე.

„ჩვენ ორი მთავარი ფაქტორი გვაქვს, რასაც საწვავის ფასზე ზეგავლენის მოხდენა შეუძლია. პირველი - ეს არის გლობალურ ბაზრებზე მიმდინარე პროცესები და მეორე - ვალუტის კურსი. თუ რომელიმე პარამეტრი მნიშვნელოვნად შეიცვლება, ორი აზრი არ არის საწვავის ფასიც უნდა დაკორექტირდეს.

გაძვირება ეს არის მომენტი, როდესაც არც ერთი კომპანია ამაზე უარს ვერ იტყვის, რადგან თუ კურსი მნიშვნელოვნად გაიქცა, მაშინ შეუძლებელია ძველ ფასით პროდუქტის გაყიდვა. წლის დასაწყისიდან 27 პუნქტით, ლარის გაუფასურება დანამდვილებით ნიშნავს, რომ იმპორტირებული პროდუქცია აუცილებლად გაძვირდება - იქნება ეს საწვავი, თუ საკვები. შემომტან კომპანიებს სულ უფრო მეტის გადახდა უწევთ, ისინი ვაჭრობენ დოლარში. ეს კი ნიშნავს ფასების დონის ზრდას.

ჩავხედავთ გუშინ გამოქვეყნებულ, მართალია შელამაზებულ, მაგრამ მაინც, ინფლაციის მაჩვენებელს დავინახავთ, რომ ყველაფერზე, მათ შორის ტრანსპორტის მომსახურებაზე, ფასი არის გაზრდილი. ეს მომდინარეობს სწორედ იმ წნეხიდან, რომელსაც იწვევს გაცვლითი კურსი ფასების საერთო დონეზე. ჩვენი ტიპის ქვეყანაში შეუძლებელია, სხვანაირად მოხდეს, რადგან სამომხმარებლო კალათა 70%-ით არის დამოკიდებული იმპორტირებულ პროდუქტზე. ასეთ რეალობაში წარმოუდგენელია ამ მასშტაბის გაუფასურებამ არ იქონიას გავლენა ფასების საერთო დონეზე, ეს არის აბსურდი. არაერთმა ჩინოვნიკმა გააკეთა განცხადება, რომ მნიშვნელოვანი წნეხი ფასებზე არ იქნება, ეს, უბრალოდ, ტყუილია. შეუძლებელია, ასეთ დევალვაციას არ ჰქონდეს მკვეთრად ნეგატური ზეგავლენა.

გეტყვით იმასაც, რომ მაკროეკომონიკური პარამეტრებიდან გამომდინარე ვერავინ განმარტავს თუ რატომ უნდა იყოს კურსი დღეს 2.95-ზე. ეკომონიკურად ამის ახსნა შეუძლებელია. რჩება ერთადერთი ვარიანტი, ეს არის ეროვნული ბანკის არასწორი მონეტარული პოლიტიკის დამსახურება. ამის უამრავი მაგალითის მოყვანა შემიძლია, რომელიც არა მხოლოდ არასწორი, დანაშაულებრივიც კია“, - ამბობს „რეზონანსთან პაატა ბაირახტარი.


ფასის მატება რომ გარდაუვალია, პირად საუბრებში კერძო მძღოლებიც და კომპანიებიც ადასტურებენ, საჯაროდ ამ პოზიციის დაფიქსირებას კი ნაწილი ერიდება, რადგან მოსახლოებას დაბალი გადახდისუნარუიანობა აქვს და ჯერ კიდევ თავს იკავებენ ხისტი ნაბიჯისაგან. მიუხედავად იმისა, რომ ფასი მომსახურებასა და ყველა პროდუქტზეც უკვე გაზრდილია, ტრანსპორტის გარდა.

ორთაჭალის ავტოვაგზლის კოპანიის წარმომადგენელი ტრისტან სულაძე აცხადებს, რომ იმ შემთხვევაში თუკი ლარმა გაუფასურება განაგრძო და 3,0-ის ნიშნულს ასცდა, საქალაქთაშორისო ტრანსპორტზე მგზავრობის ღირებულების ზრდა გარდაუვალი იქნება.

„ჯერჯერობით ვერ ვაძვირებთ, რადგან დიდი კონკურენციაა. ლარმა თუ კვლავ გაუფასურება განაგრძო, რაღა თქმა უნდა, მოხდება გადასახადის მატება. დოლარი თუ 3.0-ს ასცდა, ამაზე ფიქრს დავიწყებთ და ალბათ თითოეულ მიმართულებას მინიმუმ ერთი ლარი მოემატება“, - აცხადებს „რეზონანსთან“ სულაძე.

ქუთაისი-თბილისი-ქუთაისის მიმართულებით მომუშავე კერძო ავტომობილის მძღოლი, მამია ბერუკაშვილი კი ამბობს, რომ საწვავის ამჟამინდელი ფასის გამო ინერციით მუშაობენ და უკეთესი მომავლის იმედით არ წყვეტენ საქმიანობას.

ბოლო დროს საწვავიც და სხვა ყველაფერიც ისე გაძვირდა, მე და სხვა კერძო ტაქსის მძღოლები როცა ვლაპარაკობთ, სულ ერთიდაიგივე დასკვნამდე მივდივართ - ბოლო 3-4 თვეა, უბრალოდ, თავს ინახავს ჩვენი ტრანსპორტი, თორემ არც მოგება გვაქვს და არც წაგება. მომავალში ან უნდა გავაძვიროთ, ან სახლებში წავიდეთ და სხვა საქმე ვიპოვოთ, ეს არის დღევანდელი სინამდვილე.

სადღესასწაულო დღეებში ბილეთის ფასი ცოტა გავზარდეთ სულ რამდენიმე დღით და ისეთი ამბავი მოჰყვა, გეგონება მარტო ხალხს უძვირდება ცხოვრება და ჩვენ არა“, - უთხრა რეზონანს ბერუკაშვილმა.

გაზეთი რეზონანსი


თეგები:
მგზავრობა



„ფრესკო“ პროტესტის ნიშნად 24 საათით იკეტება

„ფრესკო“ პროტესტის ნიშნად 24 საათით იკეტება
access_time2019-11-18 21:29:59
„ფრესკო“ პროტესტის ნიშნად 24 საათით იკეტება. ამის შესახებ კომპანია ინფორმაცია სოციალურ ქსელში ავრცელებს. ქსელური ჰიპერმარკეტის განცხადებას კომერსანტი უცვლელად გთავაზობთ:   „მიგვაჩნია, რომ ის, რაც დღეს ჩვენს ქვეყანაში ხდება, ჩვენთვის და ჩვენი მოქალაქეებისთვის კონსტიტუციური უფლების წართმევაა! დღეს, კიდევ ერთხელ ვრწმუნდებით, რომ ადამიანის ფუნდამეტური უფლება - აზრისა და სიტყვის გამოხატვის თავისუფლება იზღუდება.   რთულია, ამ სიტუაციაში იყო უმოქმედოდ, მაგრამ...

თბილისის მოვლენებს მსოფლიოს წამყვანი გამოცემები ეხმაურება

თბილისის მოვლენებს მსოფლიოს წამყვანი გამოცემები ეხმაურება
access_time2019-11-18 21:00:20
თბილისში მიმდინარე მოვლენები მსოფლიო მედიის ყურადღების ცენტრშია. “საქართველოში მიმდინარე პროტესტს პარლამენტთან შეერთებული შტატები და ევროკავშირი უჭერს მხარს“, - სტატიას ამ სათაურით France 24 აქვეყნებს. გამოცემა წერს, რომ მიმდინარე აქციები, ბოლო წლების მანძილზე ყველაზე მასშტაბური ანტისამთავრობო გამოსვლებია საქართველოს დედაქალაქში. გამოცემის ცნობით, დაახლოებით 20 000 ადამიანი თბილისის ქუჩებში რიგგარეშე საპარლამენტო არჩევნებს ითხოვს. საპროტესტო აქციებზე წერს ასევე...

კახა კალაძე –სახელმწიფომ საკუთარი ვალდებულება შეასრულა და პარლამენტის უკანონო ბლოკირება აღკვეთა

კახა კალაძე –სახელმწიფომ საკუთარი ვალდებულება შეასრულა და პარლამენტის უკანონო ბლოკირება აღკვეთა
access_time2019-11-18 20:15:51
გვინდა გამოვეხმაუროთ რუსთველის გამზირზე მიმდინარე მოვლენებს და საპოლიციო ღონისძიებას, რომელიც წესრიგის აღსადგენად ჩატარდა. საქართველოში, დაცულია სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლება, თუმცა პარლამენტთან, ოპოზიციის ქმედებები გასცდა კანონის ჩარჩოებს.   ჩვენ, ორი დღის განმავლობაში, ვაფრთხილებდით აქციის ორგანიზატორებს, რომ სახელწიფო ინსტიტუტის, პარლამენტის ბლოკირება არის უკანონო ქმედება, თუმცა, მიუხედავად ამისა, ნახეს რა, რომ არ ჰქონდათ ხალხის სათანადო მხარდაჭერა, აქციის...

„ბიძინა ივანიშვილი ერთადერთი პასუხისმგებელია არსებულ დესტაბილიზაციაზე და ასევე ერთადერთია, ვისაც ყველაფრის შეჩერება შეუძლია“ - ფადი ასლი

„ბიძინა ივანიშვილი ერთადერთი პასუხისმგებელია არსებულ დესტაბილიზაციაზე და ასევე ერთადერთია, ვისაც ყველაფრის შეჩერება შეუძლია“ - ფადი ასლი
access_time2019-11-18 20:00:53
„დღეს ეს დემონსტრანტები თუ გაიყვანეს პარლამენტის შენობის მიმდებარე ტერიტორიიდან, ხვალ ისევ დადგებიან და ეს პროცესი არასდროს დასრულდება, შესაბამისად, გაგრძელდება ქვეყნის არასტაბილური მდგომარეობაც. არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ ბიძინა ივანიშვილმა პირობა დაარღვია და აზრი შეიცვალა არჩევნების პროპორციულ სისტემაზე გადასვლასთან დაკავშირებით, ის ერთადერთია ვისაც უნდა ვადანაშაულებდეთ. ივანიშვილი ამბობს,  რომ მისმა პარლამენტარებმა უღალატეს, მაგრამ ამას ორი წლის ბავშვიც კი არ დაიჯერებს.  ჩვენ...

საპარლამენტო უმრავლესობა ბიუროს სხდომის ჩასატარებლად ემზადება, ჟურნალისტებს პარლამენტში არ უშვებენ

საპარლამენტო უმრავლესობა ბიუროს სხდომის ჩასატარებლად ემზადება, ჟურნალისტებს პარლამენტში არ უშვებენ
access_time2019-11-18 18:00:59
საპარლამენტო უმრავლესობა ბიუროს სხდომის ჩასატარებლად ემზადება. როგორც ცნობილია, სპეცრაზმმა პარლამენტის ტერიტორია აქციის მონაწილეებისგან რამდენიმე წუთის წინ გაათავისუფლა.არსებული ინფორმაციით, საპარლამენტო უმრავლესობის წევრები პარლამენტში შეკრებას იწყებენ. აღსანიშნავია, რომ ჟურნალისტებს პარლამენტში არ უშვებენ. როგორც „ინტერპრესნიუსს“ საკანონმდებლო ორგანოს პრესსამსახურში განუცხადეს, დღეს ბიუროს სხდომა მედიის გარეშე ჩატარდება, თუმცა საზოგადოებას სხდომის მიმდინარეობის ნახვა...


მსგავსი სიახლეები

up