მეცნიერული კვლევა და კარგი ინტუიცია - როგორ შევურჩიოთ ბიზნესს სახელი

მეცნიერული კვლევა და კარგი ინტუიცია - როგორ შევურჩიოთ ბიზნესს სახელი

access_time2021-09-08 20:30:00

BBC-ის შეფასებით, ბიზნესისთვის კარგი სახელის შერჩევა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია, მითუმეტეს მაშინ, როცა „მსოფლიო ონლაინ რეჟიმში სულ უფრო მეტად გადადის.“



„ფირმის სახელწოდება, ასევე, კარგად უნდა მოერგოს დომეინის სახელს ინტერნეტში. კარგი პროდუქტისა და მომსახურების შეთავაზების გარდა, მომხმარებელმა კომპანია ინტერნეტში ადვილად უნდა მოიძოს და დომეინის სახელი უნდა დაამახსოვრდე კიდეც“, - იუწყება BBC, რომლის მონაცემებითაც პანდემიის დროს ახალი კომპანიების რაოდენობა გაიზარდა და შესაბამისად, სახელწოდების მოფიქრების პრობლემა ბიზნესში აქტუალურია.



ტელეკომპანიას დიდ ბრიტანეთში ჩატარებული ერთ-ერთი კვლევის მონაცემები მოყავს, რომლის მიხედვითაც, მიმდინარე წლის იანვრამდე, ერთ წელიწადში 835 494 ფირმა დარეგისტრირდა. ეს წინა ერთ წელთან შედარებით, 41%-ით მეტია. რაც შეეხება აშშ-ს, გასულ წელს იქ 4,4 მილიონი ბიზნეს-ორგანიზაცია შეიქმნა, რაც 2019 წელთან შედარებით, 24%-ით მეტია. BBC-ის შეფასებით, ატლანტის ოკეანის ორივე მხარეს ახალი კომპანიების ბუმი ელექტრონული კომერციის შედეგად გაჩნდა, რადგან ინტერნეტით საქონელს სულ უფრო მეტი ადამიანი ყიდულობს.



დროული და კარგი სახელის შერჩევაში, ასევე, შესაბამისი დომეინის დარეგისტრირებაში ბიზნესს სპეციალურად შექმნილი ვებგვერდები ეხმარება. ბიზნეს-სახელების შერჩევის ცნობილი საიტებია: Alter, BrandBucket, Frozen Lemon, Wix და Zyro.



„კომპანიების დასახელებაზე მოთხოვნა პანდემიის დროს გაიზარდა, რადგან ბიზნესმენები ისხდნენ და ბევრს ფიქრობდნენ, თუ რა მოემოქმედათ მომავლისთვის. მათ დაასკვნეს, რომ ინტერნეტში გაცილებით მეტის გაკეთების საშუალება აქვთ, ამიტომ ახალი კომპანიების უმრავლესობა ქსელშია ჩაშვებული, ეს კი მოითხოვს, იყო გამორჩეული. მომხმარებელი ხედავს, რომ ერთსა და იმავე პროდუქტს 100-მდე კომპანია ყიდის, ხოლო თუკი კარგი სახელწოდებით გამოირჩევი, ეს კომპანიას გაყიდვებში დიდ უპირატესობას ანიჭებს“, - აცხადებს Alter-ის დამფუძნებელი დევენ პატელი.



მისი ვებ-გვერდი მომხმარებლისგან, პირველ რიგში, იმ სიტყვის ჩაწერას მოითხოვს, რომელიც დაგეგმილი ბიზნესის ტიპს უკავშირდება, რის შემდეგაც მას სახელწოდების რამდენიმე ვარიანტს და მათი შეძენის ფასებს სთავაზობს. მაგალითად, Alter-ის საიტზე სიტყვა „ღვინის“ ჩაწერის შემდეგ, მომხმარებელი 10 ვარიანტს მიიღებს, მათ შორის, searchwine.com-ს, რომლის ფასიც 2099 დოლარია.



რა ხდება იმ შემთხვევაშ, თუკი ბიზნესმენს სახელი მოფიქრებული აქვს, მაგრამ ეს დმოეინი უკვე დაკავებულია, ანუ სხვის მიერ არის დარეგისტრირებული?! ასეთ პრობლემას თავის დროზე ილონ მასკი წააწყდა, რომელიც აცხადებს, რომ სხვის მიერ რეგისტრირებული დომეინის გაყიდვა ამ პირისთვის, შეაძლოა, შემოსავლის მეტად მომგებიან წყაროდ იქცეს. მაგალითად, 2018 წელს მასკი twitter-ზე წერდა, რომ კალიფორნიელ სტიუარტ გროსმანს 11 მლნ დოლარი გადაუხადა, რათა მის მიერ დარეგისტრირებული ვებგვერდი tesla.com შეეძინა. მანამდე მასკის კომპანია იძულებული იყო, teslamotors.com დომეინი გამოეყენებინა.



ბიზნესისთვის კარგი, ეფექტიანი დომეინების დამრეგისტრირებლ მეპატრონეებს Alter-ის მსგავსი საიტები მათ გაყიდვაშიც ეხმარება.




ფირმები ხშირად სახელსაც იცვლიან, რაც, ლონდონის ბიზნეს-სკოლის მარკეტინგის პროფესორ სიმონა ბოტის შეფასებით, სარისკო გადაწყვეტილებაა. მას შოტლანდიური საინვესტიციო კომპანია Abrdn-ს მაგალითი მოყავს, რომელმაც ჯერ კიდევ აპრილში გაავრცელა განცხადება, რომ სახელწოდება „Standard Life Aberdeen“-ს იცვლის და ახალ სახელს, „Abrdn“-ს ირქმევს. ამ განცხადების გამო ფირმა სოციალურ ქსელებში მასიური დაცინვის ობიექტი გახდა. თუმცა კომპანია, რომელმაც ახალი სახელი მარკეტინგული სააგენტო Wolff Olins-ის დახმარებით შეარჩია, კმაყოფილია და მიიჩნევს, რომ ახალი სახელი ძველი ვერსიითაც, „Aberdeen“-ით გამოითქმის და თან უფრო თანამედროვე და დინამიურია.



პროფესორ ბოტის თქმით, ფირმებს სახელის შეცვლის ორი საშუალება აქვთ.



„თქვენ ეს შეგიძლიათ მეცინერულად, ანუ მკვლევარების, ექსპერიმენტებისა და ტესტების დახმარებით გააკეთოთ, რომ გაიგოთ, თუ რომელ სახლეზე რეაგირებენ მომხმარებლები დადებითად“, - აცხადებს სიმონა ბოტი და კანადური ტექნოლოგიური ფირმა Blackberry-ის მაგალითი მოყავს, რომელიც 2013 წლამდე „Research in Motion“ სახელით იყო ცნობილი.



„მათ მრავალი კვლევა ჩაატარეს, რომ შეესწავლათ, თუ როგორ რეაგირებდა ხალხი ახალ სახელზე. მიუხედავად იმისა, რომ საზოგადოებამ მოიწონა კომპანიის სახელწოდებისთვის თავისი ცნობილი პროდუქტის, მობილური ტელეფონის, Blackberry-ის სახელის შერჩევა, ამან ტელეფონის გაყიდვები მაინც ვერ გაზარდა“, - აცხადებს ბოტი.



ფირმები, რომლებმაც სახელები შეიცვალეს:


სენდვიჩების გლობალური ქსელი Subway პირველი ორი წელი, 1965-დან 1967 წლამდე „Pete's Super Submarines“-ად იწოდებოდა.



Facebook-ის თავდაპირველი სახელი იყო „Thefacebook.“



Weight Watchers 2018 წელს „WW“-ად გადაკეთდა.



იმავე წელს Wal-Mart-მა დეფისი ამოაგდო და გახდა „Walmart.“



Pepsi-ის თავდაპირველი სახელი იყო „Brad's Drink.“



ავტომწარმოებელ Nissan-ის წინა სახელი „Datsun“ იყო.



Ebay მანამდე ცნობილი იყო სახელით „AuctionWeb“.



პროფესორ ბოტის თქმით, სახელწოდების მეცნიერულად შერჩევის ალტერნატივა არის ის, რომ „ფირმები, უბრალოდ, თავიანთ ინტუიციას უნდა მიენდონ.“



ბრენდირების ექსპერტი, სააგენტო RBL-ის დამფუძნებელი, რებეკა ბეტმანი აცხადებს, რომ ბიზნესისთვის კარგი სახელის შერჩევა იმაზე რთულია, ვიდრე ეს ადამიანების უმრავლესობას მიაჩნია.



„მართლა ძალიან ცოტა ადამიანს ესმის, თუ რამდენად რთულია მოიძიო ან მოიფიქრო ისეთი სახელი, რომელიც ადვილად წარმოითქმის, მარტივად იწერება, გამოირჩევა შინაარსით, გამოხატავს ინდივიდუალობას, არის დაცული, კარგად ერგება დომეინს, ბიზნესის განვითარების სტრატეგიის ნაწილი ხდება და მასთან ერთად იზრდება“, - აცხადებს რებეკა ბეტმანი.



bpn.ge




თეგები:
ბიზნესი



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up