„ვერ ვხედავ პერსპექტივას, რომ მოკლე დროში, რუსეთის ბაზრიდან ვინმე სხვა ბაზრებზე გადაეწყოს. ჩვენ სხვა ბაზრები, განსაკუთრებით კი აშშ-ის ბაზარი უნდა განვავითაროთ“, - ამის შესახებ რადიო „კომერსანტის“ გადაცემაში „კომერსანტის დილა“ ღვინის ექსპერტმა და ღვინის ეროვნული სააგენტოს ყოფილმა ხელმძღვანელმა გიორგი სამანიშვილმა ისაუბრა.
მისი თქმით, აშშ- ის ბაზარზე ქართული ღვინის გაყიდვები ყოველწლიურად იზრდება, თუმცა საქართველოს დღეს არსებულზე გაცილებით დიდი პოტენციალი აქვს.
„ექსპორტის განვითარებას წლები სჭირდება, ასევე კონკრეტული გეგმაა საჭირო იმაზე, თუ როგორ უნდა ვიმუშაოთ საექსპორტო ბაზრებზე მომავალი ათი წელი. აშშ ქართული ღვინისთვის საკმაოდ დიდი და მზარდი ბაზარია, ასევე ევროპის ბაზარიც ძალიან კარგად ვითარდება, თუმცა დარგის გულშემატკივრებს გაცილებით უფრო მეტი გვინდა. საქართველოსთვის ასევე ძალიან მნიშვნელოვანი აზიის მიმართულებაა, იაპონია და სამხრეთ კორეა ძალიან საინტერესო ბაზრებია და ასევე ჩინეთიც ძალიან დიდი ბაზარია, რომელიც უნდა შევინარჩუნოთ.
ბოლო მოვლენებმა ჩვენ ღვინოზე რუსეთში მოთხოვნა გაზარდა, სამწუხაროდ, ჩვენ ცდუნებას ვერ გავუძელით, მარტივი გზა ავირჩიეთ და მათ ღვინოს ვაწვდით, სამწუხაროდ, ეს ღვინო არც ისე კარგი ხარისხისაა და საბოლოო ჯამში მეღვინეობის ხარისხს ცუდად ემჩნევა“, - აღნიშნა გიორგი სამანიშვილმა.
სამანიშვილი ამბობს, რომ საექსპორტო ბაზრებზე არც ერთი ქვეყნის წილი არ უნდა იყოს მთლიანი ექსპორტის 30% ზე მეტი, მისივე თქმით, თუ საქართველომ მოახერხა და რუსეთის ბაზრის წილი 50% -ს ჩამოსცდა და სხვა ქვეყნებზე გადავიდა, ჩაითვლება, რომ პროცესი გავლილია.
„ჩვენ სხვა გზა არ გვაქვს, უნდა ავირჩიოთ რთული, მაგრამ ხარისხიანი გზა, რადგან სხვა შემთხვევაში ქართული მეღვინეობა ვერ გადარჩება, რადგან დღეს მოთხოვნა ისეთი ხარისხის ღვინოზე, როგორიც 50-70 წლის წინ გვქონდა, აღარ არსებობს.
რაც შეეხება ევროპის ბაზრებს, საბედნიეროდ, ჩვენი მეღვინეები კარგად იცნობენ დღეს დასავლეთში არსებულ მოთხოვნებს, მაგრამ ჩვენ ჯერ არ ვართ მოწოდების იმ სიმაღლეზე, რომ ამ ბაზრებზე თამამად დავდგეთ და თამამად გავიტანოთ ჩვენი ღვინო, გვყავს ძალიან ბევრი დამწყები კომპანია, დამწყები მეღვინე, რომელიც დაბალ ფასებში მუშაობს და დრო და მიხმარება სჭირდება, რომ საშუალო ზომის ღვინის მარნები უფრო და უფრო მეტად განვითარდეს“, - აღნიშნა გიორგი სამანიშვილმა.
როგორც სამანიშვილი ამბობს, ყველა კვლევა აჩვენებს, რომ ქართული ღვინის სეგმენტი არის საშუალოზე და საშუალოზე ოდნავ მაღალი საფასო სეგმენტი და გამორჩეული ღვინოები. სამანიშვილმა ასევე აღნიშნა, რომ საქართველოს სექტორის განვითარებისთვის ჯერ კიდევ ბევრი მიმართულებით აქვს სამუშაო, პირველ რიგში ეს განათლებას და კვლევას ეხება.
„პირველი უნდა დავიწყოთ განათლებით და კვლევა ძიებით, ჩვენ ფაქტობრივად არ გვაქვს კარგი სასწავლებლები და კვლევითი ცენტრები, სადაც შეიძლება, რომ ჯიშების დაყენებაზე კვლევები გაკეთდეს, ამის გარეშე შეუძლებელია და არ არსებობს მსოფლიოში მეღვინეობის განვითარების არც ერთ მაგალითი, რომელსაც სასწავლო კვლევითი ცენტრი არ აქვს.
ასევე კონტროლი და კანონმდებლობა ალბათ უფრო გასამარტივებელი და და დღევანდელ მდგომარეობაზეა მოსარგები , იმიტომ რომ ჩვენი კანონმდებლობა, გვინდა თუ არა, არის ძველი კანონმდებლობის გაგრძელება, რომლის ხედვა მაინც დიდი კომპანიებია და კონტროლის სისტემაც დიდ კომპანიებზეა გადაწყობილი, რაც ხელს უშლის მცირე მწარმოებლებს“, - აღნიშნა გიორგი სამანიშვილმა.