მძღოლებმა პარკირებისთვის წელიწადში 1 500 ლარი უნდა იხადონ

მძღოლებმა პარკირებისთვის წელიწადში 1 500 ლარი უნდა იხადონ

access_time2018-09-19 22:00:38

დედაქალაქის ცენტრალურ უბნებში პარკირება მძღოლების აბსოლუტური უმრავლესობისათვის, პრაქტიკულად, შეუძლებელი გახდება. ზონალური და საათობრივი პარკინგის სისტემის შემოღებით გადასახადი თბილისში საგრძნობლად გაიზრდება. როგორც გაზეთი „რეზონანსი" წერს, თუკი ტარიფი კომერციული პარკირების საფასურს დაუახლოვდება, როგორც ეს ვიცე-მერმა განაცხადა, პარკირების წლიური ხარჯი დაახლოებით 1 500 ლარს მიაღწევს.



მართალია, საბოლოო გადაწყვეტილება ტარიფთან დაკავშირებით ჯერ მიღებული არ აქვთ, მაგრამ რამდენიმე დეტალი უკვე ცნობილია. კერძოდ, მომავალი წლიდან პარკინგის წლიური 50-ლარიანი გადასახადის გარდა, მძღოლებს თბილისის ზოგიერთ უბანში დამატებით საათობრივად მოუწევთ პარკინგის საფასურის გადახდა.



„შეიძლება, აღებული იყოს კომერციული პარკირების საფასური, როგორც მაქსიმალური ზღვარი. როგორც იცით, დღესაც არსებობს კომერციული როგორც მიწისზედა, ასევე მიწისქვეშა პარკინგები და მათი საფასური მნიშვნელოვნად აღემატება მუნიციპალური პარკირების წლიურ საფასურს. შესაძლებელია, დაახლოებით ამ ზღვარში იმსჯელოს საკრებულომ", - განაცხადა ხმალაძემ.



გამოდის, რომ რჩება წლიური 50-ლარიანი გადასახადი და შემოდის საათობრივი პარკირების გადასახადი. ადამიანმა 2-ჯერ რომ გააჩეროს მანქანა. დღეში დამატებით 4 ლარს გადაიხდის, რაც თვეში 120 ლარია, ხოლო წლიური გადასახადის მოცულობა 1440 ლარამდე აღწევს. თუ ამ თანხას 50-ლარიან გადასახადს დავამატებთ, პარკირების ხარჯი ყოველწლიურად დაახლოებით 1490 ლარს მიაღწევს. ეს არის საშუალო მაჩვენებელი, სინამდვილეში, მძღოლებს მეტის გადახდაც მოუწევთ. ფაქტობრივად, "სითი პარკის" ქალაქიდან დათხოვნას მძღოლებისათვის არაფერი სასიკეთო არ მოუტანია.



ტრანსპორტის სფეროს სპეციალისტი დავით მესხიშვილი „რეზონანსთან" ამბობს, რომ საბოლოოდ რა მოდელს წარმოადგენენ, ჯერ კიდევ გაუგებარია. ცუდი გადაწყვეტილება იქნება, თუ 50-ლარიან გადასახადს ისევ ძალაში დატოვებენ.




„პარკირებაში არის არაერთი პრობლემა, მათ შორის - „უწყინარ სტაიაშიკებთან" დაკავშირებით, როგორც მათ მერიაში უწოდებენ. რეალურად ისინი გადაიქცნენ მიწათმფლობელებად, ვინაიდან ის ფართი, რომელიც ჩვენ გვეკუთვნის, საჯარო სივრცეა და „სტაიაშიკების" მიერ არის დაკავებული. წინასწარ თანხას თუ არ გადაუხდი, დასაპარკინგებლად არც გიშვებენ. ამისთვის იყენებენ რკინის ჯაჭვებსა და მინისა თუ რკინის სხვადასხვა კონსტრუქციას. ვფიქრობ, რომ მერიას პირველ ეტაპზე ეს საკითხი აქვს მოსაგვარებელი.



გაცილებით მეტი ფული გვეხარჯება „სტაიაშიკებთან", შეიძლება, 10-ჯერ მეტიც კი წლის განმავლობაში. ვის ინტერესშია და ეს ფული სად მიდის, ჩვენთვის უცნობია. ამ დროს უამრავი შემოღობილი ადგილი აქვთ მითვისებული კერძო თუ იურიდიულ პირებს, რომლებიც თვითნებურად აწესებენ გადასახადს პარკირებისათვის.



გარდა განცხადებისა, რომ იქნება ზონალური თუ საათობრივი გადასახადი, ჩვენ მერიისაგან ველოდებით კონკრეტულ პროექტს. ამის შემდეგ გვეცოდინება, ტარიფები როგორ დაითვლება. აქედანვე შეიძლება ითქვას, რომ მძღოლებს საკმაოდ მაღალი გადასახადის გადახდა მოუწევთ, ხოლო კომერციული პარკინგის ტარიფს თუ დაუახლოვდება, წლიური გადასახადი, სავარაუდოდ, 1500 ლარს მართლაც მიაღწევს და რეალურად შეიძლება, მძღოლებს მეტის გადახდაც მოუწიოთ", - აცხადებს მესხიშვილი და დასძენს, რომ პარკირებასთან დაკავშირებით ცვლილებები არათუ თანამხვედრი, ელემენტარულად, თანმიმდევრულიც არ არის.



„პარკირების სისტემის ცვლდილებები წინ უსწრებს ავტობუსების რაოდენობის შევსებას. როგორც ვხედავთ, პარკირება ძვირდება, ადამიანები შეიძლება, ვერც მივიდნენ ქალაქის ცენტრში მაღალი გადასახადის გამო. ისინი რაღაცით ხომ უნდა გადაადგილდნენ ცენტრალური უბნების მიმართულებით და გარეუბნებშიც, მაგრამ აქ სერიოზული პრობლემები ხვდებათ.



გადაადგილება ძალიან გართულდა, ტრანსპორტი გადატვირთულია, ოქტომბერში ვითარება ამ მხრივ ნამდვილად დამძიმდება. როცა მოქალაქეებს ავტომობილით სარგებლობას უზღუდავ (რაც რეალურად ასეა), მაშინ ალტერნატივას უნდა სთავაზობდე. ამის შესაძლებლობა მოქალაქეებს, საუკეთესო შემთხვევაში, მხოლოდ 2020 წელს ექნებათ მაშინ, როცა 2019 წლიდან უკვე პარკირების გადასახადი უნდა გაძვირდეს. ავტობუსების შემოყვანა არის კარგი, რაც მოგვწონს და ამას ვაღიარებთ, მაგრამ ცვლილებები უნდა იყოს თანმხვედრი მაინც, თუ თანმიმდევრული არა", - აცხადებს მესხიშვილი.



რაც შეეხება პარკირების ახალ მოდელს, ორგანიზაციის „საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისათვის" ხელმძღვანელი ეკა ლალიაშვილი ფიქრობს, რომ აუცილებელია ფასიანი პარკირების არსებობა დედაქალაქის უბნებში, რაც შეიძლება, მოქალაქეებისთვის მტკივნეული იყოს, მაგრამ ქალაქისათვის სასარგებლო იქნება.



„მნიშვნელოვანია ისეთი პარკირების სისტემის შემოღება, რაც გულისხმობს ზონირებას. ფასებთან დაკავშირებით ჯერჯერობით ვერაფერს ვიტყვი, სანამ ეს ოფიციალურად არ გახდება ცნობილი, თუმცა ყველა ევროპულ ქალაქში ასე ხდება: ცენტრალურ ნაწილში ბევრად ძვირი ღირს საათობრივი პარკირება, ვიდრე გარეუბნებში. ზოგადად, შემიძლია ვთქვა, რომ ეს ხედვა ნამდვილად ევროპულია.



ცხადია, ამის პარალელურად აუცილებელია ავტობუსებისა და ტრანსპორტის განვითარება. როცა სახელმწიფო, ერთი მხრივ, მტკივნეულ რეფორმას გაატარებს, მოქალაქეებს ალტერნატივაც უნდა შესთავაზოს. მერიამ უნდა შექმნას ის გარემო, რომ მოქალაქეებისათვის საზოგადოებრივი ტრანსპორტით მგზავრობა უფრო კომფორტული იყოს და კერძო ავტომობილებით ყოველდღე არ იარონ", - ამბობს „რეზონანსთან" ლალიაშვილი.


„რეზონანსი“


თეგები:
პარკირება



ვენეცია დაიტბორა - ქუჩები და ისტორიული ადგილები წყლით არის დაფარული

ვენეცია დაიტბორა - ქუჩები და ისტორიული ადგილები წყლით არის დაფარული
access_time2019-11-13 20:51:02
ვე­ნე­ცი­ა­ში წყალ­დი­დო­ბაა - წყლის დონე რე­კორ­დულ მაჩ­ვე­ნე­ბელს მი­უ­ახ­ლოვ­და. ევ­რო­ნი­უ­სის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, მერ­მა სა­გან­გე­ბო მდგო­მა­რე­ო­ბა გა­მო­ა­ცხა­და, ის ფიქ­რობს, რომ სტი­ქია კლი­მა­ტის ცვლი­ლე­ბებს უკავ­შირ­დე­ბა. „ეს კლი­მა­ტუ­რი ცვლი­ლე­ბის შე­დე­გია, ძა­ლი­ან ძვი­რად დაგ­ვიჯ­დე­ბა,“ - და­წე­რა ლუ­ი­ჯი ბრუ­გა­ნომ „ტვი­ტერ­ზე“. მისი ინ­ფორ­მა­ცი­ით, წყლის დო­ნემ ორ­შა­ბა­თის­თვის 187 სმ-ს მი­აღ­წია, რაც სულ ოდ­ნავ ჩა­მორ­ჩე­ბა...

„საზოგადოების გადაგდების მცდელობა“- რა საჭიროა პარლამენტში მაჟორიტარები?

„საზოგადოების  გადაგდების მცდელობა“- რა საჭიროა პარლამენტში მაჟორიტარები?
access_time2019-11-13 21:30:36
პარლამენტმა საარჩევნო ცვლილების შესახებ კანონპროექტის კენჭისყრა ხვალისთვის გადადო.აღნიშნული გადაწყვეტილების შესახებ პარლამენტის თავმჯდომარემ არჩილ თალაკვაძემ დეპუტატებს სხდომაზე უმრავლესობის ლიდერთან, „ქართული ოცნების“ ფრაქციის თავმჯდომარესთან და ოპოზიციასთან კონსულტაციების შემდეგ აცნობა.   მანამდე კი, რუსთაველზე საპროტესტო აქციებისა და 20 ივნისს დემონსტრანტების ძალისმიერი...

ონლაინ მედია რეიტინგებში „კომერსანტი“ მე-10 ადგილზეა

ონლაინ მედია რეიტინგებში „კომერსანტი“ მე-10 ადგილზეა
access_time2019-11-13 18:40:00
საქართველოს პირველი არხის ანალიტიკურმა სამსახურმა ჩაატარა კვლევა, რომელიც ეყრდნობა საერთაშორისო მთვლელის alexa.com-ის, ასევე youtube.com-ისა და google analytics-ის მონაცემებს.ALEXA.COM არის გლობალური სარეიტინგო სისტემა, რომელიც ახდენს მსოფლიოში არსებული ვებგვერდების რანგირებას სხვადასხვა პარამეტრების მიხედვით. იგი წარმოადგენს საიტების შედარებითი ანალიზის ინსტრუმენტს, რომელსაც...

გორში რე|ბანკის ფილიალი გაიხსნა

გორში რე|ბანკის ფილიალი  გაიხსნა
access_time2019-11-13 16:10:25
გორში რე|ბანკის, პაშა ბანკის საცალო საბანკო მომსახურების ქვე-ბრენდის, ფილიალი გაიხსნა. დღეიდან მომსახურების მიღებას მომხმარებლები უკვე ქალაქ გორში, სტალინის გამზირზე #13-ში შეძლებენ. თბილისში რე|ბანკის სამი ფილიალი ემსახურება მომხმარებლებს შემდეგ მისამართებზე: ომარ ხიზანიშვილის ქ. #15, ჯავახეთის ქ. #75 და პეკინის გამზ. #19, ასევე ბათუმში - ილია ჭავჭავაძის ქუჩა #53, ქუთაისში - აკაკი წერეთლის ქუჩა #5 და ზუგდიდში მერაბ კოსტავას ქუჩა #54. რე|ბანკი მომხმარებელს სამ ძირითად...

ივანე მაჭავარიანი: 2020 წელს განათლების სისტემაში დასაქმებულ 75 ათასამდე ჩვენს თანამოქალაქეს შრომის ანაზღაურება გაეზრდება

ივანე მაჭავარიანი: 2020 წელს განათლების სისტემაში დასაქმებულ 75 ათასამდე ჩვენს თანამოქალაქეს შრომის ანაზღაურება გაეზრდება
access_time2019-11-13 16:25:34
2020 წელს განათლების სისტემაში დასაქმებულ 75 ათასამდე ჩვენს თანამოქალაქეს გაეზრდება შრომის ანაზღაურება, - განაცხადა ფინანსთა მინისტრმა ივანე მაჭავარიანმა 2020 წლის ბიუჯეტის პროექტის წარდგენისას. პრეზენტაციის დროს მან ისაუბრა ზოგადი განათლების სისტემაში დასაქმებული პედაგოგებისთვის წელს დაწყებული პროგრამის მნიშვნელობაზე და აღნიშნა, რომ პროგრამამ ასაკით პენსიონერ პედაგოგებს საშუალება მისცა ღირსეული ჯილდოს მიღებასთან ერთად დაეტოვებინათ სისტემა, ამავე დროს, გამოათავისუფლა საათები...


მსგავსი სიახლეები

up