მანქანების ტექდათვალიერება ერთი წლით გადაიდება?!

მანქანების ტექდათვალიერება ერთი წლით გადაიდება?!

access_time2017-06-15 12:00:34

ავტომობილების ტენიკური დათვალიერება, სავარაუდოდ, ერთი წლით გადაიწევს. არც მოსახლეობისთვის და არც სპეციალისტებისთვის არაფერი არ არის ცნობილი იმ მასშტაბური პროექტის მიმდინარეობის შესახებ, რომელიც წესითა და რიგით 6 თვის შემდეგ უნდა დაიწყოს. როგორც გაზეთი „რეზონანსი" წერს, 2018 წლის 1-ელ იანვრამდე ძალიან ცოტა დრო დარჩა და მიუხედავად იმისა, რომ სახელმწიფოს შვეიცარიული კომპანია ეხმარება, ტექდათვალიერების საკითხი 2019 წლის გეგმაში გადაინაცვლებს.

 

ავტომობილების სავალდებულო ინსპექტირების ვადა ოფიციალურად ჯერ არ შეცვლილა. თარიღი იგივეა - 2018 წლის პირველი იანვარი. არადა, შეუძლებელია, ამ დროში ამოქმედდეს ტექნიკური დათვალიერება, რადგან წინ უამრავი მოუგვარებელი საკითხია, რომელსაც დროის სიმცირის გამო, უკვე ვერავინ დაარეგულირებს. გაზეთმა "რეზონანსმა" სპეციალურად მიმართა ეკონომიკის სამინისტროს, რათა გაერკვია, მოესწრება თუ არა პროგრამის ამოქმედება დადგენილ ვადებში, მაგრამ ტრადიციულად პასუხი ვერ მიიღო.

 

"ეკო ტრანსპორტ ცენტრის" დირექტორი ვასო ურუშაძე კი ამბობს, რომ სპეციალისტებისთვისაც უცნობია, რა ნაბიჯები იდგმება სავალდებულო ინსპექტირების კუთხით. მისი აზრით, სახელმწიფოს მიერ დაქირავებულმა შვეიცარიულმა კომპანიამ აუცილებლად უნდა ითანამშრომლოს არასამთარვობო ორგანიზაციებთან, რომ ტექდათვალიერების საკითხი კიდევ არ გაჭიანურდეს.

 

"საქართველოს მთავრობამ შემოიყვანა საერთაშორისო დონის შვეიცარიული კომპანია, რომელიც ატარებს კვლევას, თუ რა მდგომარეობაა ავტოპარკისა და ტექნიკური ცენტრების გამართულობის კუთხით. ჯერ დასკვნა არ გამოუქვეყნებიათ და არ ვიცით, რა მდგომარეობაა საქართველოში ან რა სტრატეგია უნდა გააჩნდეს მთავრობას ამა თუ იმ საკითხზე. ვფიქრობ, 2018 წლის 1-ლი იანვარი არ არის რეალური თარიღი, შეუძლებელია, 6 თვის შემდეგ ამოქმედდეს ტექნიკური დათვალიერება.

 

აუცილებელია, შვეიცარიულმა კომპანიამ გამოაქვეყნოს ის სტანდარტი, თუ როგორ უნდა მოხდეს ავტომობილების ინსპექტირების საკითხი, თუმცა ეს არ ნიშნავს, რომ მათი პოზიცია ბოლომდე იქნება გაზიარებული, აქტიურად უნდა ჩაერთოს. საკითხის განხილვაში არასამთავრობო სექტორი და საზოგადოება, მედიის მეშვეობით. უნდა გაირკვეს, ახალი სტანდარტი პასუხობს თუ არა იმ მიზნებს, რა მიზანიც აქვს ტექდათვალიერებას. უნდა დადგინდეს, გამოსწორდება თუ არა ეკოლოგიური მდგომარეობა, შემცირდება თუ არა ავტოსაგზაო შემთხვევების რაოდენობა და ზოგადად რამდენად გაუმჯობესდება მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტი ქვეყანაში.

 

ეს ყვლაფერი საკმაოდ დიდ შრომასთანაა დაკავშირებული და დიდი დროც სჭიროდება. მის განსახორციელებლად 2018 წლის 1-ელ იანვრამდე ძალიან ცოტა დრო რჩება და ვფიქრობ, დროში ვერ ჩაეტევიან",  - განუცხადა "რეზონანსს" ურუშაძემ.


 

ავტოინსპექტირების საკითხში სახელმწიფოს მხრიდან მეტ გამჭვირვალობას ელოდება ალიანსის "უსაფრთხო გზებისთვის" ხელმძღვანელი ეკა ლალიაშვილი. მისი თქმით, ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების კუთხით მზადება შეინიშნება კერძო სექტორში, თუმცა საზოგადოებისთვის ცნობილი ჯერ არაფერია. ეს ეჭვს აჩენს, რომ დათქმულ ვადაში ტექდათვალიერება ვერ ამოქმედდება.

 

"შვეიცარიული კომპანია აწარმოებს კვლევას და ითვლის, რამდენად მზად არიან ცენტრები სტრუქტურულად, ადამიანური რესურსების თვალსაზრისით და ა. შ. პირველადი დოკუმენტი 31 მაისს უკვე მზად იყო, თუმცა არ არის გასაჯაროებული. უმცირესი დროა დარჩენილი ტექნიკურ დათვალიერებამდე და ჩვენთვის ყვლაფერი ცნობილი უნდა იყოს.

 

ჩვენ გვაქვს ინფორმაცია ტექნიკური ინსპექტირების ორგანოებისგან, რომლებიც 26-ია საქართველოს მასშტაბით. მათ გააკეთეს ელექტრონული ბაზა, შეიქმნა ასოციაცია. ამ მხრივ მზადყოფნა შეინიშნება. აღსრულების მიმართულებით, მაგალითად, საპატრულო პოლიცია რას აკეთებს, ჩვენ არ გვაქვს ინფორმაცია. ეს ეჭვს ბადებს, რომ ვადებში ვერ ჩაეტევიან და დათვალიერების პროცესი გადაიდება.

 

სახელმწიფომ უნდა შეიმუშაოს კონცეფცია, რომ აღსრულება იყოს გაადვილებული და პატრული მანქანებს არ აჩერებდეს გადაუმოწმებელი ინფორმაციის დონეზე. მათ ბაზაში უნდა ჰქონდეთ იმ ავტომობილების ნომრები, როლმლებმაც გაიარეს ან არ გაიარეს ტექნიკური დათვალიერება", - განუცხადა "რეზონანსს" ლალიაშვილმა.

 

ავტოინსპექტირების თარიღის გადადებაზე არ საუბრობენ სამთავრობო უწყებების წარმომადგენლები. შინაგან საქმეთა მინისტრის მოადგილე შალვა ხუციშვილი 2 თვის წინათ აცხადებდა, რომ ავტომანქანების ტექდათვალიერება 2018 წლის დაწყებამდე ამოქმედდება და იმ დროისთვის გახდება ცნობილი, როგორი სახის ცვლილებები შევა ძალაში.

 

"ამაზე ეკონომიკის სამინისტრო პროექტების მომზადების ეტაპზეა. როგორც ვიცი, კანონით გადავადებულია. 2018 წლის დასაწყისამდე დაველოდოთ ეკონომიკის სამინისტროს და ამ ვადამდე გვეცოდინება, თუ რა ტიპის დათვალიერება იქნება, ვინ გააკეთებს და როგორი ფორმით. ჩვენ ამაზე არ ვართ პასუხისმგებელი, თუმცა ჩართული ვართ პროცესში. გააჩნია, როგორი ტექდათვალიერება იქნება, შეიძლება, ეს იყოს ეტაპობრივი", - განაცხადა ხუციშვილმა.

 

მიუხედავად იმისა, რომ ავტოინსპექტირების ამოქმედებამდე სულ რაღაც 6 თვე რჩება, საზოგადოებისთვის არ არის ცნობილი, რა სახის ცვლილებები შევა ძალაში, როდიდან მოუწევთ მანქანების ინსპექტირება ან სად განთავსდება ცენტრები, სადაც შეეძლებათ ავტომობილების ტექდათვალიერება. ამ და სხვა მნიშვნელოვან საკითხებზე, რომლებიც დღე-დღეზე ცნობილი უნდა იყოს, ეკონომიკის სამინისტროს არანაირი პასუხი არ აქვს.

 

 



მაია ცქიტიშვილი: „მსოფლიოში მესამე ადგილზე ვართ საგადასახადო ტვირთის სიმცირის მიხედვით“

მაია ცქიტიშვილი: „მსოფლიოში მესამე ადგილზე ვართ საგადასახადო ტვირთის სიმცირის მიხედვით“
access_time2020-01-28 17:00:05
ზოგადად, ქვეყანაში საგადასახადო ტვირთის შესაფასებლად გამოიყენება მაჩვენებელი, რომელიც საგადასახადო შემოსავლების მთლიან შიდა პროდუქტთან ფარდობას ზომავს. მაია ცქიტიშვილი საწარმოს კომერციულ მოგებაში პირდაპირი გადასახადების ფარდობით მაჩვენებელს გულისხმობს, რომელიც მსოფლიო ბანკის ბიზნესის კეთების რეიტინგის ერთ-ერთი კომპონენტია. რადგან გამოსვლისას პოლიტიკოსი ბიზნეს-კონიუნქტურაზე საუბრობდა, აღნიშნული მაჩვენებლის გამოყენება მიზანშეწონილია, თუმცა საბოლოო ჯამში, კონკრეტიკა არასაკმარისია და განცხადება...

აბრამოვიჩის კომპანია Evraz -მა ბაქო -თბილისი - ყარსის რკინიგზით პროდუქციის გადაზიდვა გატესტა

აბრამოვიჩის კომპანია Evraz -მა ბაქო -თბილისი - ყარსის რკინიგზით პროდუქციის გადაზიდვა გატესტა
access_time2020-01-28 14:46:59
აზერბაიჯანულმა ADY Express -მა ბაქო -თბილისი - ყარსის რკინიგზით კომპანიის Evraz პროდუქციის გადაზიდვა დაიწყო.30 ვაგონი რკინით რუსეთის სვერდლოვსკის ოლქში დაიტვირთა. სატვირთო ვაგონებმა გაირეს რუსეთის, აზერბაიჯანის და საქართველოს ტერიტორიებზე 5175 კილომეტრი და ჩავიდა ყარსში, შემდეგ კი - თურქეთის რკინიგზის სადგურ „პაიასში“. ADY Express-ის ცნობით, ტვირთის საერთო წონა იყო 2053 ტონაა. სატესტო რეჟიმში იგეგმება გადასაზიდი ტვირთების მოცულობის რამდენჯერმე გაზრდა, ყოველთვიური...

ქუთაისის „ტორპედო“ იტალიელებმა იყიდეს

ქუთაისის „ტორპედო“ იტალიელებმა იყიდეს
access_time2020-01-28 13:30:26
ქუთაისის „ტორპედოს“ ახალი მფლობელი ჰყავს. ამის შესახებ ქუთაისის ტორპედოს გულშემატკივართა კლუბმა ჩვენ ვართ ტორპედომ ფეისბუქის გვერდზე დაწერა.მაშ ასე, გვინდა გამცნოთ ქართული ფეხბურთის გულშემატკივრებს, რომ საგა, რომელიც ტორპედოს თავზე თითქმის ერთი წელია ტრიალებს, დასრულდა. ტორპედოს გულშემატკივრებისათვის ბოლო იმედი ფაბიო მანინის სახით გამართლდა! როგორც ჩვენთვის ექსკლუზიურად გახდა ცნობილი, საფეხბურთო კლუბი ტორპედო იტალიელ ინვესტორს, ფაბიო მანინს გადაეცა. ჩვენი წყარო...

კანონის მიღება დაგვიანებულია- სპეციალისტები უსაფრთხო სათამაშოებზე ინიცირებულ კანონს განიხილავენ

კანონის მიღება დაგვიანებულია- სპეციალისტები უსაფრთხო  სათამაშოებზე ინიცირებულ კანონს განიხილავენ
access_time2020-01-28 15:45:25
სათამაშოების უსაფრთხოების ტექნიკურ რეგლამენტს, რომელიც პირველი იანვრიდან შევიდა ძალაში, სპეციალისტები დაგვიანებულად მიიჩნევენ. მათი განმარტებით,კანონის აღსრულება 2021 წლამდე გადაიწევს,რაც ბაზარზე პრობლემის განვითარებას წინ ვერ აღუდგება....

გაიზარდა თუ არა საქართველოში კორუფციის რისკები?!

გაიზარდა თუ არა საქართველოში კორუფციის რისკები?!
access_time2020-01-28 12:30:07
წინა ხელისუფლებაც მისი მმართველობის ბოლო პერიოდში ასე იქცეოდა და შემოდგომის ბუზივით იკბინებოდა, მაგრამ რა ემართება ზამთარში ბუზს, ყველამ კარგად...


მსგავსი სიახლეები

up