მაია სიდამონიძე: „მცდარი სახელმწიფო პოლიტიკაა რუსულ ბაზარზე ფულის დახარჯვა და ამით მასზე დამოკიდებულების გაზრდა“

მაია სიდამონიძე: „მცდარი სახელმწიფო პოლიტიკაა რუსულ ბაზარზე ფულის დახარჯვა და ამით მასზე დამოკიდებულების გაზრდა“

access_time2019-08-09 17:00:43

„მცდარი სახელმწიფო პოლიტიკაა რუსულ ბაზარზე ფულის დახარჯვა და ამით მასზე დამოკიდებულების გაზრდა, მაშინ როცა იგი ყველაზე არასანდო და არასტაბილური ბაზარია“- განაცხადა რადიო “კომერსანტთან“ საუბარში ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ყოფილმა ხელმძღვანელმა და ტურისტული კომპანია „პრო თრეველის“ ხელმძღვანელმა, მაია სიდამონიძემ.



„ქვეყანაში ნეგატიური და პანიკური ტალღის დანერგვა მიმდინარეობდა, თუმცა, ვფიქრობდი, რუსეთიდან ტურისტული ნაკადის კლება არ დაფიქსირდებოდა, იქნებოდა მხოლოდ ზრდის ტენდეციების კუთხით შემცირება. ის მოლოდინი, რომ რუსეთიდან პირდაპირი რეისების გაუქმებით საერთოდ გაქრებოდა რუსული ბაზარი და შედეგი იქნებოდა ბევრად უფრო ტრაგიკული, არ გამართლდა,“   აცხადებს სიდამონიძე.



მისი აზრით, რუსი ტურისტების 6%-იანი შემცირება არ არის ტრაგიკული.


“ტურისტების 6%-იანი შემცირება არ არის ტრაგიკული და არ ყოფილა იმის საფუძველი, რომ სახელმწიფოს ჩვენი გადასახადების ხარჯზე სუბსიდირება გაეკეთებინა ფრენებში. რეალურად დავინახეთ, რომ სუბსიდირების გარეშეც, ისედაც ჩამოდიან რუსი ტურისტები სახმელეთო-სატრანსპორტო საშუალებებით და ტრანზიტული ფრენებით. ნებისმიერი სუბსიდირება არის მცდარი. შემცირებული რაოდენობების ამოვსება სხვა ბაზრების ხარჯზე მოხდა და ამიტომ მივიღეთ ზრდა და არა შემცირება.




ვფიქრობ, კლება არ იქნება, თუ გარკვეული პოლიტიკური მანიპულაციები ან მკაცრი მოწოდებები არ განხორციელდა. რუსი ტურისტები მაინც ჩამოდიან ტრანზიტული ფრენებისა თუ სახმელეთო ტრანსპორტის მეშვეობით. ჩვენ თვითონ უნდა ვიზრუნოთ ბაზრების დივერსიფიცირებაზე და ალტერნატიული ბაზრების მოძიებაზე. მე არ ვსაუბრობ, რომ ჩვენ კატეგორიულად ვეწინააღმდეგებით რუსი ტურისტების ჩამოსვლას, ვისაც უნდა ის ჩამოვა, თუმცა „მცდარი სახელმწიფო პოლიტიკაა რუსულ ბაზარზე ფულის დახარჯვა და ამით მასზე დამოკიდებულების გაზრდა, მაშინ როცა იგი ყველაზე არასანდო და არასტაბილური ბაზარია,“
- ამბობს მაია სიდამონიძე.



როგორც ცნობილია, საქართველოს ხელისუფლებამ, საქართველო-რუსეთს შორის პირდაპირი ავიარეისების მორიგი აკრძალვის შემდეგ, ტრანზიტული ავიარეისების სტიმულირების მიზნით,   ავიაკომპანიებისთვის 600 ათას ევროს გამოყოფს, რაც იმას ნიშნავს, რომ კომპანიების გაზრდილი ხარჯების ნაწილს მთავრობა ფარავს - თითო მგზავრზე არაუმეტეს 90 ევროსი.



რადიო კომერსანტი

ნათია კეკენაძე









BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას

BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას
access_time2019-10-22 19:30:35
თქვენ გაქვთ კანონი, გაქვთ ინფრასტრუქტურა და ადამიანური კაპიტალი. თუ ამ გზას გაჰყვებით, საქართველო 15 წელიწადში კავკასიის ლიდერი იქნება, - ასე შეაფასა BBC-ის მთავარმა ბიზნეს კორესპონდენტმა ჯო ლაინამმა განვითარების პროცესში საქართველოს მიერ აღებული გეზი. ჯო ლაინამი „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ დასასწრებად თბილისში ჩამოვიდა. ფორუმზე ის ერთ-ერთი პანელის მოდერატორი იყო. დასრულების შემდეგ კი მსოფლიოს ბაზარზე საქართველოს პოზიციონირებისა და განვითარების პერსპექტივის შესახებ...

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ
access_time2019-10-22 17:31:38
კარგი პოლიტიკური კურსი, კარგი რეგულაციები, პირდაპირი ინვესტიციების წახალისებაზე და ქვეყნის პოტენცილაზე ჩინქსინ ჩენი აღნიშნავს. ამბობს, საქართველოში ჩინური კომპანიების ფართო წარმომადგებლობაზე და სურვილზე, მეტი ჩინური კომპანია იყოს წარმოდგენილი, რადგან საქართველოს გზაა ყველა მოკლეა ევროპასა და აზიას შორის. აბრეშუმის გზის ფორუმზე ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის გენერალური დირექტორი ანაკლიის პორტის პროექტის ბარიერებზე საუბრობს. ვაპირებთ შეხვედრას...

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი
access_time2019-10-22 16:54:10
„საქართველოში სოკარ ჯორჯია წარმოდგენილია მისი ხელმძღვანელით მაირ მამედოვით, მათ შესანიშნავი პარტნიორობა აქვთ ადგილობრივ ხელისუფლებასთან, სახელისუფლებლო სტრუქტურებთან, - ამის შესახებ აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობ კომპანიის (SOCAR) ვიცე-პრეზიდენტმა, იაშარ ლატიფოვმა აბრეშუმის გზის ფორუმზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა. თემატურ პანელზე - „ენერგეტიკის ხვალინდელი დღე - განვითარების ტენდენციები, უსაფრთხოება და მდგრადობა აბრეშუმის გზის ენერგეტიკული სარტყელის ფარგლებსა და ფარგლებს გარეთ,...

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“
access_time2019-10-22 15:30:11
„თუ ბიძინა ივანიშვილი პატიობს შეცდომას, ჩვენ რა პრობლემა გვაქვს.  დღეს ასე იტყვის, ხვალ ისე, მთავარია ის იყოს კმაყოფილი.“ - ასე აფასებს მაია ცქიტიშვილის „შეცდომას“ FDI-ს მაჩვენებლებთან დაკავშირებით ექსპერტი გია ხუხაშვილი. ვიცე-პრემიერმა მაია ცქიტიშვილმა „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ განაცხადა, რომ 2018 წელს საქართველომ “ერთ-ერთი ყველაზე დიდი მოცულობის პირდაპირი უცხოური ინვესტიცია (FDI) მიიღო”, თუმცა ეს განცხადება სიმართლეს არ შეესაბამებოდა, რადგანაც 2018...

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“
access_time2019-10-22 14:51:39
„ანაკლიის პორტის პროექტის დაწყება ზედმეტად დაგვიანდა, დიდი იმედი გვაქვს, მომავალი წლიდან ამ პროექტს უკვე დავძრავთ“, – ამის შესახებ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა, ნათია თურნავამ განაცხადა.მისი თქმით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი ეს არის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი სტრატეგიული პროექტი, რომელიც საქართველოს მთავრობის ყველა პრეზენტაციაში მნიშვნელოვან ადგილს იკავებს. „როდესაც ვსაუბრობთ იმაზე, როგორ უნდა გამოვიყენოთ უკეთ შავი ზღვის შესაძლებლობები...


მსგავსი სიახლეები

up