Made in China მსოფლიო ბაზარზე იაფი საქონლის საფირმო მარკას კარგავს

Made in China მსოფლიო ბაზარზე იაფი საქონლის საფირმო მარკას კარგავს

access_time2021-08-04 22:30:00

Made in China ანუ ჩინური პროდუქცია, რომელიც მსოფლიო ბაზარზე დაბალი ფასების გამო ყოველთვის უპირატესობით გამოირჩეოდა, პანდემიის შემდეგ მომარაგების პრობლემებს აწყდება. საყოფაცხოვრებო ტექნიკის კომპანია Hisense-ის საერთაშორისო მარკეტინგის ვიცე-პრეზიდენტი, ფანგ სუეუი აცხადებს, რომ საზღვაო კონტეინერების დეფიციტისა და ტარიფების გაძვირების გამო, მსოფლიო ბაზარზე ბევრი პროდუქციის გატანას ვეღარ ახერხებს.


საზღვაო კონტეინერების ფასი ხუთჯერ გაიზარდა და თითოზე 3000 დოლარიდან 15 000 დოლარს მიაღწია. ამასთან, გემებს კვირაზე მეტი დრო სჭირდებათ, რათა ჩინეთიდან ევროპამდე მიაღწიონ. ეს მაშინ, როცა Made in China-ს პროდუქციაზე უცხოეთის მოთხოვნილება ისევ მაღალია. ჩინეთის საბაჟო სააგენტოს მონაცემებით, ევროკავშირში ექსპორტი წლის პირველ ნახევარში, შარშანდელთან შედარებით, 35,9%-ით გაიზარდა და 233 მლრდ დოლარს მიაღწია, ხოლო აშშ-ში ექსპორტი 42,6%-ით, 252, 86 დოლარამდე გაიზარდა.


კომპანია Hisense უცხოეთში გაფართოებას ცდილობს. გასულ პანდემიურ წელს მან საერთაშორისო ბაზრებზე 7,93 მლრდ დოლარი გამოიმუშავა. კომპანიაში აცხადებენ, რომ 2025 წლისთვის, მთლიანი შემოსავლის 23,5 მლრდ დოლარის ოდენობით, უცხოური ბაზრის წილის გასამმაგებას აპირებენ.


საერთაშორისო დონის 3400 ჩინურ კომპანიაზე მომუშავე საკონსულტაციო ფირმა Bain-ის პარტნიორი, ჯეიმს რუთი აცხადებს, რომ მათი კლიენტებიდან მხოლოდ 200 კომპანიას აქვს 1 მლრდ დოლარზე მეტი გაყიდვები უცხოეთში.


„საერთაშორისო ბაზარზე ცნობილი სამი ჩინური კომპანია, Lenovos, Haiers და Huaweis უფრო გამონაკლისად შეიძლება ჩაითვალოს, ვიდრე იმ ავანგარდისტებად, რომლებიც როგორც წესი, სხვა ჩინური ტრანსნაციონალური კორპორაციისთვის გზას უნდა კაფავდნენ. ეს სამი კომპანია საერთაშორისო ბიზნესისთვის, უმრავლეს შემთხვევაში, საექსპორტო მოდელს მიმართავს, ანუ ჩინური ტრანსნაციონალური კორპორაციები თავიდან იწყებენ იმის აღმოჩენას, რაც მათთვის დიდი ხანია ცნობილია“, - აცხადებს ჯეიმს რუთი CNBC-სთან ინტერვიუს დროს.



Made in China-ს პროდუქცია საერთაშორისო ბაზარზე კიდევ ერთ ახალ ბარიერს აწყდება. ეს ევროკავშირის ახალი საგადასახადო პოლიტიკით დაწესებული მაღალი გადასახადებია, რომელიც ჩინეთიდან ექსპორტირებულ საქონელს ეხება.


„ლოგისტიკის პრობლემების გამო, ჩინური კომპანიები საერთაშორისო ბაზრებზე ლოკალიზაციას განაგრძობენ. მაგალითად, ელექტრონული კომერციით დაკავებული კომპანიები ევროპელი მყიდველების სიახლოვეს სასაწყობე შენობებს ქირაობენ ან აშენებენ. იქ კომპანიებს წინასწარ შეაქვთ პროდუქცია, რომ ონლაინ შეძენის შემთხვევაში მომხმარებელი პროდუქტის კონტინენტიდან ჩამოტანას კი არ დაელოდოს, არამედ უახლოესი საწყობიდან მიიღოს“ - იუწყება CNBC.


ჩინეთის ვაჭრობის სამინისტროს მონაცემებით, მიმდინარე წლის პირველ ნახევარში ჩინურმა კომპანიებმა საზღვარგარეთ 100 ახალი საწყობი ააშენეს, რაც შარშან 800-მდე გაზრდილ საწყობების რაოდენობას დაემატა.


ამასთან, უცხოურ ბაზარზე განმტკიცების მიზნით, კომპანია AliExpress საფრანგეთში, ესპანეთსა და იტალიაში 200 და მეტი თანამშრომლით შტატების გაორმაგებას აპირებს, ხოლო Hisense დასავლეთის სხვადასხვა ქვეყნებში ახალ შესყიდვებსა და ქარხნების მშენებლობას გეგმავს, რადგან, CNBC-ის შეფასებით, ტარიფები Made in China-ს პროდუქციას აშშ-სა და სხვა ბაზრებზე აძვირებს და ის იაფი საქონლის საფირმო მარკას კარგავს.


BPN.GE



თეგები:
Made in China



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up